Se indlæg
 Udskriv debat
Ambassanden i bangkok - dårlig behandling?
fjelle123
Hej,

Beklager på forhånd hvis det bliver lidt langt,

Nå men vi skal søge visa til kæresten igen - det er 4 gang vi skal søge og har altid fulgt reglerne...

Sidste gang vi søgte fik kæresten afvide på ambassaden at hun bare skulle komme igen med flybillet og alle papier og så ville hun få visa på omkring 1 uge da visaet så kunne udstedes direkte i bangkok og skulle ikke over danmark - og det virkede også.

Nu prøver vi så at planlægge en smule, vi har bestilt flybillet til mig så jeg kommer til thailand 9 april og tager hjem igen 9 maj, der ville det jo være smart at vi kunne flyve hjem sammen, så i samme ombæring bestilte jeg også til hende,

Da jeg altid er lidt bekymret siger jeg til hende at vi skal have søgt visum så hurtigt som muligt da jeg ikke gider nogle ubehagelige overraskelser (især når flybilletten er købt og betalt ) så lige så snart hun ankom til thailand igen sendte jeg Savija inde på ambassaden en email (omkring 11. februar) om at jeg gerne ville booke en tid til kæresten til aflevering af ansøgning - og om hun kunne på forhånd sige om hvordan forløbet bliver - altså om det bliver ligesom sidste gang .

Jeg får en formel mail tilbage om at jeg som kæreste ikke kan booke tid, og at de kan igen ting sige før de har en ansøgning.

Nå sender en mail tilbage om at den ansøgning hun kan forvente at få er 99,9 % identisk med sidste ansøgning - eneste ændringer er datoerne og hun ikke venligst ville sige om ansøgningen skulle over DK med lang behandlingstil... denne mail får jeg ikke svar på.

Nå idag var så dagen hvor kæresten skulle tage til bangkok - (hua hin - bangkok ~ 3- 4- 5 timer med bus)

Hun kommer ind på ambassaden, aflevere sine papier - de åbner hendes sag og siger hun kan komme tilbage d. 22. april med alle tingene (flybillet, rejseforsikring, osv osv.) og visaet vil så blive udstedt inden for en uge! ... det er for såvidt også fint nok så kan vi ordne det sammen når jeg kommer til thailand - men kunne de forhelvede ikke have sparet hende for ~10 timers transport ved at have svaret 2 min. på min mail,

En af grundende til at jeg er lidt forsigitg mht. ambassaden i bangkok er at af de 3 gange hun har været i DK har der været 3 forskellige procedurer, derfor kan jeg godt lidt at have lidt personlig korrespondance med personalet, og jeg vil også sige at jeg altid har fået fin service af savija, UNDTAGEN denne gang.

Synte ganske enkelt at det er for dårlig service, - havde man nu nogle helt klare retningslinjer man kunne følgle.

Man kunne selvfølgelig bare sige at jeg bare kunne have bestilt en rejseforsikring og givet hende med sammen med flybilletten Wink men så er det en anden tid man skal booke WinkWink

Nå men skulle lige ud med det..

kvindemin
jeg kan se på det norske forum, at det ikke kun er danskere, der føler sig dårligt behandlet på ambassaden i bangkok. prøv lige at læse dette link fra det norske forum

http://www.asiafo...den-12234/

Davs Kvindemin
Jeg lavede lige dit link aktivt

bamsen
Redigeret af d. 11/03-2008 13:29

fjelle123
Naaaa men det er selvfølgelig den norske ambassade i bangkok,

syntes bare det er dårlig service at man ikke lige kan kikke eller i det mindste sige at med 99% sikkerhed så får i tildelt visa på samme måde som sidste gang i fik visa.

Christian
Hej.
Min kone har altid fået en første klasses behandling af Savija på ambassaden. Det er egentligt kun de ansatte ved porten der har tændt mig af.
Jeg forstår godt at personalet der ikke vil udstede nogle skriftlige garantier omkring visa etc. Hvad nu hvis du havde fået en sådan og så købt billet etc. og så derefter at finde ud af at ambassaden alligevel ikke kan udstede visummet på den givne dato ?? Der er procedurer også der og for at det skal gennemføres proffessionelt så skal disse følges.
Jeg siger ikke at thai'er vil snyde men har da overhørt piger udenfor ambassaden aftale pr. telefon med en farang (uden relation til deres visum) at denne skulle skrive et invitationsbrev til dem. '
Jeg kan godt forstå din og din kærestes fustration, men det er bare reglerne på ambassaden at de INTET lover, ej heller antyder før de har set papirerne.

Mvh./Christian

Spring til debat: