Se indlæg
 Udskriv debat
Thaier og hobby/interesser
sabai sabai
Sad lige og spekulerede over hvad Thaier egentlig bruger fritiden på ?

De fleste Thaier jeg kender eller har mødt både her og i Thailand interessere sig overhovedet for noget som helst eller har nogen hobby , udover penge og dårlige TV-programmer.

Bare det at følge lidt med i hvad der forgår i hjemlandet eller deltage i børnenes sport , skole , aktiviteter osv. er tilsyneladende en uoverkommelig opgave for mange Thaier !

Ligeledes har jeg ikke mødt en en eneste Thai som har Danske veninder/venner !

Nu må dette indlæg IKKE opfattes som negativt , det er bestemt ikke meningen !

Men jeg syntes det kunne være spændende at høre andres erfaring !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Mikisoq
Hej sabai sabai !
Jeg kan godt genkende det du siger. Men det er vel
mest udbredt for 1G thaier, som måske har dårlige
dansk kundskaber, og kan så slappe af fra dansk
grammatik, når de ser en Thai Soap,hvor de forstår
al humoren og snakker med veninder som har fælles
kultur/værdigrundlag. Danskere i Bangkok/Pattaya hænger
også meget sammen.
vh Mikisoq

FCKdk
Pengespil, sladder og at forsøge at stjæle hinandens kærester
må ligge meget højt på listen over thaipigers hobbies!!!!
LOL555LOL
ShockShockShockShockShockShock

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Min kone har kun en thai veninde i DK - har 2 rigtig gode danske veninder. Ud over det er hun lidt af en fitness freak og slæber mig med i motions center hver dag. Svømmer, strikker, hækler, eksperimenterer med at bage, lave falang mad. SmileSmile
Hun følger også med i hvad der foregår i hjemlandet og hvad der foregår her. Elsker gode film og går meget op i blomster - især orkideer som vi efterhånden har en del af SmileSmile
Endelig har hun fået en lille hund, som nu er familiens absolutte stjerne.
Så bortset fra hun altså er ærke thai, er hendes interesser ikke anderledes end en dansk pige.
Hun hader spil og sladder, så der er sikkert ligeså stor forskel på thaipiger som der er på ditto danske.Pfft

kvindemin
tillykke til jer, dejlgt at læse 0m nogen, der fører et ganske normalt liv hjemme i danmark

sabai sabai
Leifkr..

DEJLIGT AT HØRE !

Du er en af de få heldige , som har en aktiv Thai kone vil jeg mene !

Tilbage svarene på dette indlæg tolker jeg som der ikke er så meget at fortælle om !

Stort tilykke Leifkr !

Go vind fremover !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

fjelle123
hej.

Min kæreste har da også nogle interesser ...

Hun elsker at fotograferer - selvfølgelig med familie og hunde som motiver..

Hun ELSKER at lave mad, lige så meget som hun nyder når man spiser hendes mad..

Hun kan godt lide at hælke (hun er dog kun 20) og elsker at sidde med min mor og lærer min mor at hækle :-)

Hun har ikke rigtig mange veninder i DK (hun er her kun på 3 måneders ophold ad gangen) men det kommer jo nok på et tidspunkt.

Hun kan selvfølgelig også godt lide at se fjernsyn og koble af med intetsigende serier ganske som os andre.
Redigeret af fjelle123 d. 27/02-2008 22:19

roald
Jeg tror min kones fritidsbeskæftigelse er at snakke telefon, nok 2 timer hver aften.
Sport og have interessere hende overhoved ikke.
Har masser af thaiveninder men ingen danske.

xxxx
Jeg tror der er større chance for at nogen af de Thaier som bor f.eks i dk får nogle interesser.
Her i Thailand er det en meget lille del som har interesser / hobby.

Lave mad / glo tv / pladre i tlf. / spil , vil jeg ikke mene kommer ind under det.

Nogle mænd bruger en del tid på hanekamp / fiskeri.

Men der er jo undtagelser alle steder,

leifkr vær du glad for at du er en af dem. alt andet lige giver det større sammenhold. Noget fælles at tage sig til / snakke om.

msr - Martin Rasmussen
Hej alle..

Til Leifkr vil jeg bare sige, det lyder rigtigt godt.. og jeg er så glad for at høre det positive du skriver..
Jeg føler mig også heldig.. Min kone kan godt lide at gøre rent..
Samt passe haven.. Hun er ligesom andre med tlfén inde for rækkevidte..
Hun kender efterhånden nogle danskere, som hun er meget glad for, og de venninder hun har er nogle hun kender fra Søndagsskolen i KBH eller fra skloen i Bangkok.. der er ikke mange, men dem der er er meget søde og har alle et godt liv her, uden spil osv...
Hun er ikke vild med madlavning, men det gør ikke noget for det er jeg..Hun bruger lang tid på at øve thai med mig...

Lige nu går vi og venter på opholdstilladelse til vores datter (Hendes ) så bliver det undervisningen der kommer i højsædet..

Msr

http://www.winepusher.dk
Tusind tak for de mange positive ord og reaktioner!!
Jeg tror det meget handler om at være en smule kræsen og vente på den "rette" og så selv stille nogle krav til hvordan man synes hverdagen skal være og sørge for at finde en med fælles interesser allerede fra starten af forholdet. Det er lidt sent hvis man først skal til det EFTER man er blevet gift og først finder ud af konens sande jeg når fælden er klappet og den store stormende forelskelse har lagt sig.
Dermed er det ikke sagt at man ikke kan ændre på tingene, for det kan man hvis man vil.
Jeg mødte min kone på dating, og her udvekslede vi informationer og oplysninger om hinanden i lang tid inden vi blev enige om at mødes, så allerede første gang vi så hinanden var det som om vi havde kendt hinanden i rigtig lang tid og havde masser at tale om. Smile
Vi går iøvrigt og barsler med en plan om at lave en alternativ dating side og har købt domæne navnet thaidarling.dk - den er ikke aktiveret endnu og vi har ikke taget "kunder ind" endnu, men formålet er mere at matche par, som har fælles interesser og som passer på niveau med hinanden, forstået på den måde at uddannelse, sprog osv. skal matche for at sikre både pigerne men så sandelig også mændene en god og stabil partner.
Jeg tror mange skuffelser opstår fra begge sider, hvis ikke der er noget til "fælles". Måske viser det sig, at manden ikke helt levede op til pigens forventninger da den rige falang var i Thailand og kastede rundt med penge, som hun måske ikke var klar over havde taget et år at samle sammen, og derfor forventede en uudtømmelig kilde af penge når hun kom til Danmark, eller at hun finder ud af at manden overhovedet ikke kan fordrage thaimad - og hun iøvrigt slet ikke kan lave falang mad ShockShock
Jeg skal skynde mig at sige, at min tidligere kæreste og jeg absolut ikke havde nogen fælles interesser og det gik så heller ikke i længden. Hun spillede kort, lånte penge ud (hendes største interesse) og var konstant sammen med thai veninder (som hun kaldte kunder til sine penge) og havde slet ingen danske veninder - talte ydermere utrolig dårlig dansk trods det at hun har været her i 12 år.
Den 25 april tager vi til Thailand sammen med min yngste søn, som bor hos os da han bedre kan lide min nye kone end hans mor (sikkert fordi hun bestikker ham med kager og sodavandGrinGrin) Det bliver sjovt at gense hele famillien sammen med min søn.

sabai sabai
Hmmm. Efter et utroligt stort antal visninger af denne tråd på under 24 timer , er der kun kommet nogle ganske få indlæg hvor Thaieren/Konen er aktiv eller har en hobby !

Som Le-Si også skriver vil jeg heller ikke regne dagligdags gøremål som rengøring , madlavning , telefonsludder , osv. som hobby/interesser !

Er der slet ikke nogen derude som dyrker lidt idræt , går til forældre-møder , samler på frimærker ,kigger på stjerner , læser rigtige bøger osv. .. eller er Thaier bare total inaktive !

Med 350 -400 visninger på under 24 timer , og kun få tilbagemeldinger , tyder det på at der er et stort problem blandt Thaier i Danmark ! (og deres mænd ) !!

SadSad

Sasi
Det er selvfølgelig at generalisere thaier, men der er nok noget om snakken. Jeg (Sasi's mand) er heldigvis ikke i den situation at min hustru bare sidder derhjemme og ser TV. Vi har et sommerhus og hvis det ikke var for min hustrus skyld ville der ikke være ret mange blomster, og som prikken blev hun i går valgt ind i bestyrelsen for Venstre i Indre by.
Derudover har hun kun en thailands veninde men derimod en masse danske veninder.

Dejligt at høre Sasi! Wink

rinpoche
Well, sabai sabai, nu er du uretfærdig, du har jo helt glemt alle de thailændere der har som hobby at læse japanske tegneserier og så selvfølgelig alle karaoke-tilhængerne Grin

Mange thailandske fyre spiller takraw, volleyball eller fodbold for slet ikke at nævne muay thai. Og herhjemme ser jeg en del thai-damer der interesserer sig for havebrug.

Jeg kan absolut nikke genkendende til dine observationer SS, jeg tror det skal ses som et udtryk for at den sociale arv slår igennem, forstået på den måde, at der under den thailandske opvækst hverken var tid, råd, overskud ejheller tradition for især kvinder at dyrke andre hobbies end de der var nært forbundne med hus og hjem.

Det er dog en tendens jeg efterhånden ser ændre sig, specielt i urbaniserede områder i takt med at stadig flere unge får gode uddannelser og mange forskelligartede stimuli der igennem. Fitness er fx i kraftig vækst.

Payanak

Tror ogsaa det har noget med social arv at goere.

Min kaereste, der er universitets uddannet, gaar op i;

Virksomheden
Haven
Boeger
Digital foto
Fitness

Og meget andet...

Hey Guys,

Hvorfor "døde" denne link? Hallo - er i ikke interesserede i at jeres kærester/koner føler sig hjemme i DK? Jeg ved godt at en del af jer bor i Thailand, men det kan da ikke passe, at næsten 2000 medlemmer ikke har mere på hjerte??
Godt initiativ fra Sasi!!! Se hans indlæg - det er godt gået!! Vi støtter op om sådanne initiativer.
Jeg ved ikke om nogen af jer har læst Metro Express om de genvodigheder en dansk pige havde med en mand fra Afrika og som måtte flytte til Sverige for at kunne bo sammen grudnet de tåbelige danske regler om familiesammenføring? I kan finde artiklen på metro express hjemmeside - søgeord = familiesammenføring.
Jeg har personligt kontaktet journalisten for at få hende til at skrive om "vores" sag. Vi venter nu på FS og kan ikke få noget svar før senest d. 26/8-08, som helt sikkket ender med en opholdstilladelse til Ranna, MEN jeg er sur og gal over den totale arrogance og overlegenhed man bliver mødt med i "udlændingeservice" hvilket også har fået mig til at skrive til ministeren på området - Birthe Rønn Horbech for at gøre hende opmærksom på hendes departenments utrolige ineffiktive arbejsindsats.
Hvad med om vi på DTW lavede en underskriftsindsamling der gik på vores ønsker om ikke at blive sidestillet med muslimer i vores ansøgninger om FS UPS - det må man jo ikke sige højt, men i bund og grund er det jo det, det handler om i sidste ende!!!
Kan i alle sammen sove godt - nu går vi i seng efter en hyggelig aften med venner, god thai mad, vin, cognac og kaffe!! Sov godt alle!!

dutling68
hvad med de danske mænd hvad har i selv af hobbys....jeg selv træner en del og kan li at tage ud i naturen og ta billeder og hænge ud ved pceren.....ja og konen ja hun er vel som de fleste thaier tv og mad og venner...jo og så kan vi godt lide at tage ud og få noget god mad og så tage i biffen og se en god film så det gør vi tit....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Earthrush
Træne og arbejde på mit vægttab der ha jeg noget jeg smutter til 1 gang om året i Århus som hedder Fastaval([url] www.Fastaval.dk [url] ) som er et mega rollespil kom sammen ( så hvisa der er nogen der bor i nærhenden af Tranbjerg kan de lige sige til så kan jeg måske kikke forbi )

ellers nyder jeg at være sammen med familie og venner , se en god film , spille wow eller FM2008 og spiller smackdown vs raw på min wii

Davser jeg lavede lige dit link aktivt
bamsen
Redigeret af d. 02/03-2008 15:42
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

Novicen
Haven "fylder en del" i den varme tid... Min kone har et hjørne, hvor hun dyrker forskellige grøntsager til thaimad.

Men geocaching og fotografering bruger vi også tid på - sammen. Vi bor tæt på skov og strand, og elsker at benytte de muligheder, når de nu er der... Grin

I Thailand havde min kone hverken penge eller tid til hobbyaktivitet. Men hun nyder virkelig, at traske rundt ude i naturen. Det er da også meget hyggeligt, at vi så kan kombinere turene med en GPS og et kamera...Grin

vh
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

Spring til debat: