Se indlæg
Følsen om sikkerhed i Thailand
|
|
lucca |
Lagt på d. 26/02-2008 05:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Ja måske har i hørt dette spørgsmål nogle gane nu, men føler lige nu at jeg har brugfor at spørge om dette. Jeg har en kæreste (vi er ikke gift) og et lille barn og sammen har vi bygget et hus i hendes hjem by og åbnet en restaurant og jeg har så sat alt hvad jeg har i mit liv på denne familie. Huset og den lejet restaurant står i hendes navn og det er her mit problem kommer med at føle sig sikker. Jeg ville gerne have det sådanne at hvis hun vælger en dag at hun ikke ville være sammen med mig mere at hun så ikke kan tage det hele fra mig. Jeg ville ikke have det sådanne at alt skal ejes af mig for det syntes jeg ikke er ok for familien og min lille pige. Men ville gerne have det sådanne at vi med sikkerhed kommer til at dele det hele hvis der skulle ske noget. Jeg kan sige nu at det med at åbne et firma og sætte det hele i dette er ikke nogen løsning for der er ikke lige penge til at dette kan lade sig gøre. Så derfor ville det være dejligt hvis i kunne give mig nogle gode råd hvordan dette ville kunne lade sig gøre på den bedste mulige måde.... På forhånd tak.. All The Best In Life....
|
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 26/02-2008 05:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Hej Lucca. Jeg forstår din usikkerhed om sikkerheden her i Thailand. Det bedste ville jo være at I var gift, for så kan I gå på amphur og få nedskrevet at I hver ejer en halvdel af hvad I ejer, men det er så et problem med at blive gift så skal man kunne fremvise en bangkbog mindst 3 md. gammel med et beløb på 400.000 eller 800.000 tb, jeg tror det er det sidste, og disse penge kan ikke bare bruges lige efter igen. Der er nok ingen anden udvej end at leve med usikkerheden og holde dig gode venner med kæresten, for ellers kan det gå meget hurtigt, det har mange erfaret, men det kan være andre har bedre råd til dig, men held og lykke fremover. tm |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 26/02-2008 07:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Torbusa skrev: Hej Lucca. Jeg forstår din usikkerhed om sikkerheden her i Thailand. Det bedste ville jo være at I var gift, for så kan I gå på amphur og få nedskrevet at I hver ejer en halvdel af hvad I ejer, men det er så et problem med at blive gift så skal man kunne fremvise en bangkbog mindst 3 md. gammel med et beløb på 400.000 eller 800.000 tb, jeg tror det er det sidste, og disse penge kan ikke bare bruges lige efter igen. Der er nok ingen anden udvej end at leve med usikkerheden og holde dig gode venner med kæresten, for ellers kan det gå meget hurtigt, det har mange erfaret, men det kan være andre har bedre råd til dig, men held og lykke fremover. tm Så vidt jeg ved skal man kun have den der attest fra ambassaden hvor de skriver man er ugift og kan forsørge sin kommende kone......de 400k eller 800k var vist i gamle dage når man skulle have 1 års ophold, nu er det jo vist osse blevet ændret til en dokumenteret familieindkomst på 40k i pr mdr. se her hvad ambassaden i bkk skriver ang. indgåelse afægteskab i thailand http://www.ambban...iThailand/ hilsen Claus |
|
Spring til debat: |