Se indlæg
 Udskriv debat
Køb af lejlighed i Thailand
SIAMCON
Hej Sabel
Jeg syntes ikke huse elelr lejligheder er billige på Phuket eller i BKK
faktisk nærmer det sig dk priser.Men jeg kender da en mægler kæde på Phuket hvis nogle skulle være interesserede. men
Jeg rejser til Filippinerne næste gang der kan man få et hus et nyt -
fra 160.000 DKR og up
Direkte til stranden
og så er pigerne rigtig flotte der !
Venligst
Siamcon
har været i Thailand 6 gange og kender mange der både thaier,danskere,englændere etc..
hvis du vil have et par råd med på vejen er du velkommen til at skrive

Sabel
Hey SIAMCON 160.000 DKK og opad!! Hvor mange kvm taler vi så om?
Er der ikke meget ustabilitet i det land??

bn1608
Hej er der nogle der kender en god advokat i Pattaya . Jeg skal ned og se efter en lejlighed i elle omkring Pattaya elle Chan Bang?
Tak Brian
brian nissen

Min kammerat har en del ejerligheder i Pattyar -Jomtien området til salg. Priser omkring 1 mio. baht.
Han hjælper med papirgangen osv. så alting er iorden.

bn1608
Hej Girobank,
Jeg vil gerne se nogle af de lejligheder som din ven har .kan du sende nogle bilder af dem. Jeg kom hjem fra Pattaya i tirsdags
Brian
brian nissen

bn1608 - her er den bedste du kan få i Pattaya:

Thai Legal & Assosciates Co. Ltd. - Ejer og leder: Kamnod Soponvasu
[url]www.thailegal.co.th[/url]

Han er såmænd så ærlig så man tror det er løgn, han har en nordmand ansat som hjælper med skandinaviske oversættelser til thai, engelsk, norsk, dansk. Skriver indlæg om legals i adskillige aviser og blade om div. farer for en farang i Thailand.

Pas for guds skyld på de faranger der reklamerer med at de har lov til at udøve advolkatvirksomhed her eller har en faglig udannet advokat ansat, det er i 99% af tilfældene plat. Spørg altid efter deres diplomer (ikke dem der kan købes for 100 Baht på gaden i BK) men de originale. Du kan næsten altid se om de er det de giver sig ud for at være, hvis de har billede af afgangsklassen hængende på kontoret. Dem der kun har et af dem selv, i hele det officielle advokatdress har som regel fået taget det hos den lokale kanonfotograf.

Måske en lille smule dyrere end de fleste men du er sikker på at få hvad du betaler for.

Problemet med de tusindvis af såkaldte legals her i Thailand er at enhver har lov til at kalde sig advokat. Men kun ganske få har de lovpligtige uddannelser og papirer. Datterens boyfriends bror er distriktsdommer for Chonburi/Pattaya så jeg har hørt adskillige vilde beretninger om hvad der kan gå galt.

Til dem der skal til Pattaya og kigge hus eller lejlighed - der er tusindvis af muligheder for et godt køb. Kom herned, kør rundt i nogle dage, find ud af hvor i byen I eksakt vil bo. Jo der kan pruttes men ikke ret meget.

Faranger der sælger properties for Thaier er jo underlagt thaiernes ulogiske form for logik, nemlig:

En given lejlighed koster f.eks. 10.000 beslutter thaien. Enhver både mægler og evt. lejere/købere kan se at lortet ikke er mere end f.ks. 8.000 værd. Nej siger thaien. Og det står han ved - i årevis. Thai logik: Hellere tabe 10.000 om måneden end "tjene" 8.000 om måneden. Resultat: Alt står og forfalder og så har du det suk skrev om i en anden tråd. Manglende vedligehold og maling.
Prøv at gå ind på: [url]www.pattayatrader.com[/url] - de har normalt tusindvis af
annoncer for udlejning og salg.

Den hjælpsomme Skeptiker fra Pattaya

Davs Skeptiker

Jeg lavede lige dine links aktive¨¨

bamsen
Redigeret af d. 21/03-2008 12:06

sank
Ja jeg giver Skeptikeren ret i det med thailegal. og nordmand John vi har brugt ham til køb og testamente + andre gode råd. Han er også med i Expat clupen også der kommer han med mange gode råd. Smile mvh

taleofdk
Sabel skrev:

Jeg tror Thailand er mindst lige så (u)stabil som nævnte land, men priserne går vel også op der, syntes man læser/hører om at der er flere og flere farang der dropper Thailand og drager videre til andre asiatiske lande.

www.holidaysinsiam.com
claus31130
taleofdk skrev:
Sabel skrev:

Jeg tror Thailand er mindst lige så (u)stabil som nævnte land, men priserne går vel også op der, syntes man læser/hører om at der er flere og flere farang der dropper Thailand og drager videre til andre asiatiske lande.

Det er vel mest pga de strammede visa reglerne her i thailand

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
Spring til debat: