Se indlæg
Jo! Der er meget negativ omtale om Thai!
|
|
jorn |
Lagt på d. 13/02-2005 14:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg har ikke laest alle indlaeg ned til mindste detalje, saa undskyld hvis jeg siger noget der er sagt foer. Jeg svarere ikke direkte paa de enkelte indlaeg. Jeg tager udgangspunkt i mig selv. Inklusive mig selv, saa er der tilsyneladende mange her, der har forliste forhold bag sig og der skal, som bekendt, to personer til foer der er en konflikt. Jeg tror at man skal kigge meget indad, Som bekendt "flytter Nissen med" Hvis man har det svaert med at faa sine "danske" forhold til at fungere, saa skal man virkelig taenke sig om, naar man indleder et forhold der indholder en, saa fremmede, kultur som den Thailandske. Foer man kan begynde at forstaa hinanden, saa skal man proeve at forstaa hinandens baggrund, altsaa kulturen, opvaekst, regelion, etc. Hvor og hvordan moeder vi hinanden? Der er stor forskel paa at moede sin kaerste/venner i bar milijoerne eller en der underviser i Thai paa sprogskolen (taenkte eksempler). De miljoer hvor de fleste farangs kan moede en dejlig Kun Thai, er ikke de milijoer hvor man moeder den ""paene pige/mand" og selvom at der er mange Thailaendre der har kontakt med milijoet, saa moeder vi kun et meget lille antal ud af de ca 60 millioner menesker der lever i Thailand. Vi besoeger ofte Thailand paa en kortere ellere laengere ferie, hvor vi er hoejt oppe at koere, baade paa det personlige og oeknomiske plan. Ofte har vi, i meget lang tid, savnet at moede kaerlighed og omsorg, saa vi er sultende! Vi har tilsyneladende penge, vi befinder os i et paradis og saa moeder vi en person der oversvoemmer os med omsorg, kaerlighed og skoenhed. wauw! En person der maaske har levet paa fattigdomsgraensen det meste af sin tilvaerelse. For begge parter er droemmen gaaet i opfyldelse og forelskelsen er stor...... Kaerlighed goer som bekendt blind, det gaar begge veje! Efter en maaned gaar turen til Danmark og maaske med sin nyvundende kaerlighed! At komme til en fremmed kultur, moede den danske ugaestfrihed, det 4 stjernet hotel bliver til en mindre lejlighed i en omegnskomune, man kan ikke sporget, pengene er smaa, da alt koster 10 gange saa meget og saa ferien er slut, arbejdspresset er begyndt og nej! farangen var ikke vognmand! men Chauffoer! misforstaelserne bliver tydligere og problemerne vokser! Der ingen af parterne der kan forudse hvad konsekvenser det kan faa for begges fremtid. Er alle Kun Thai ude paa at faa dine penge? oensker alle Kun Thai at forlade familie og venner for, at bo i det rige Danmark? Er alle Danskere egoister der henter en skoenhed til at varetage rengoering og husarbejdet? Er alle som fordommene fortaeller? ogsaa her paa siden! Svaret er nej! Saadan forholder sig ikke! De fleste indlaeg bygger paa personlige oplevelser der medfoere at man generalisere. Indlaeg der roeber, en ofte, meget lille kontakt flade til den virkelige Kun Thai og ofte ved vi godt, at vi selv har dummet os gevaldigt, men det er ikke saa nemt erkende, at vi gik i faelden. Jeg respektere dybt alle Kun Thai! Det er et super dejligt, varmt og elskeligt folk. Baade her og i Thailand. Min kaerste er Thai, som jeg moedte paa en bar og det er ikke uden problemer! Min kaerste vil ikke bo i Danmark og jeg vil gerne, men jeg kan ikke bo i Thailand! Jeg rejser frem og tilbage! Manglende indsigt, misforstaaelser og fordomme paa danske ambassade, gjorde at min kaerste fik afslag paa at besoege Danmark som turist. Vi elsker at vaere sammen og vi skal nok finde vejen. Forhaabentligt for resten af vores liv! Tak til jer alle! Jeg har laert meget fra siden og jeg haaber med tiden at vi ser flere Kun Thai, skrive her, men der er jo nok nogle sprog barriere og saa er det nok ikke saa nemt at forsvare sig overfor alle de fordomme! Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2005 07:11
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davser jorn Sikke et indlæg,meget flot skrevet og ja der er mange misforståelser som sker netop på grund af sprogene, Pigerne kan kun lidt engelsk,mange af de ældre faranger som tager til thailand kan meget lidt engelsk, og klarer sig ved at lære at sige sang ship coke,eller beer og hiver det antal fingre op i luften som han øsnker. Det minder mig om spanien før i tiden dos beer og så 2 fingre op i vejret Jeg har boet i et stykke tid i jomtien/pattaya og set mange sjove ting ske netop på grund af sprogproblemer mellem pigerne og mændene En pige siger I go with you og manden svarer ja den var go ikk Og pigen tror at manden siger ja, og så får han en regning på bar fine og tror at pigen vil tage røven på ham Og Ja jeg kender også en sjov en En dag vi cyklede på nørrebro hvor vi boede min thai kone og jeg Så så ve en mand på fortovet og min kone sagde Nej det er ham den søde doktor, så svarede jeg hvem??? og konen pegede på ham,og sagde så at ja hun kendte ham fra jomtien/pattaya hvor han var en god gæst i flere barer og fortalte alle pigerne at han var doktor,og han tjente så mange penge. Så sagde jeg til konen at så var det måske derfor han fejede foran sit store hus ( et lejligheds kompleks ) ja sagde hun.......så måtte jeg fortælle hende at han var gårdmand og gik og fejede der fordi han var ansat der Men alle pigerne troede sevlfølgelig på den søde doktor, han havde jo sine gode feriepenge med derud og slog om sig med penge Tænk hvis det en dag var gået som det sker , at han havde giftet sig med en thaipige og taget hende med herop, han måtte virkelig ha et forklaringsproblem,og ikke på grund af sproget Jeg griner stadig når jeg tænker på den historie Venlig hilsen fra bamsen Husk at smile det letter hverdagen |
|
|
jorn |
Lagt på d. 14/02-2005 12:59
|
Tak for din positive reaktion paa mit indlaag! Jeg foelte godt nok at jeg vovede pelsen! Vaek med alvoren og videre til en sjov historie eller trist! doem selv Jeg vil lige indlede med at sige, at jeg aldrig har dyrket betalingssex og jeg var ikke rejst til Thailand for at faa daekket et behov. Jeg kendte intet til miljoet. Jeg skal ikke spille hellig, men "den" virker bare ikke, naar der er penge med i det! Sorry! Saa under mit foerste ophold i Bangkok, havde jeg meget at laere! Jeg var kommet til Bangkok for bruge noget tid sammen med nogle Thai venner, som jeg kendte fra et andet sammenhaeng. Naturligvis var der en ny bekendt, der udviste en stor opmaeksomhed for min person. Efter nogle dage endte vi da ogsaa med, at gaa ud at spise, feste lidt og jeg forventede egentligt ikke noget, "for det var jo en af vennerne"!(dansk kultur) Men skaebnen ville det anderledes og vi endte, fingereflettende og lidt til, i en Taxi. og det blev til nogle dejlige og hede timer1 efter et bad, saa var der en der gerne ville hjem? Det forstod jeg ikke helt, saa jeg bad om, at man ville blive resten af natten Naeste dag gik vi paa Star Bucks. Vi spiste en dejlig morgenmad og saa blev det tid til at tage afsked! Det skete med taarevaedet oejne???og jeg blev spurgt om jeg ikke kunne hjaelpe med en Taxi. Jo! naturligvis og med stoerste selvfoelgelighed, saa lagde jeg 100,- bath paa bordet!! Der var en der blev meget bleg og spurgte om jeg ikke havde haft en dejlig nat???? Jeg blev temmelig forvirret og i nok lidt for overstroemende vendninger beskrev jeg min begejstring og for at vaere sikker paa at det blev forstaaet, gav jeg udtryk for at det var en af de bedste naetter i mit liv, saagar invitereden jeg paa yderligere en middag!(Dumt, men velment man er jo dansker!) Der var en der blev meget glaad igen men saa skulle man jo ogsa bruge til en taxa senere og mindre end 1000,- bath kunne ikke goere det!!!Jeg blev temmelig lang ansigtet! Jeg forstod stadig ikke helt hvad der foregik! og jeg betalte uden flere kommentare! (for mig var det hele jo bare en "one night stand" Senere da jeg moedtes med mine venner, blev der snakket og grint meget! Jeg blev snart klar over, at det nok var mig, der var centrum for samtalen! De havde allerede hoert om mine eskapader og skulle hilse fra min nye "kaerste"????? Jeg var forvirret! Jeg forsoegte at forklare hvordan det forholdte sig, at jeg rent faktiske foelte, at jeg havde betalt for en "service" og at jeg ikke, saa paa os som kaerster! Mine venner forstod det ikke! De mente, at da jeg havde haft en dejlig nat (jeg havde jo vist foelser!) og havde inviterret ud igen, saa var vi koblet sammen! Det faktum at jeg havde betalt 1000,- Bath til en "taxi" var for dem blot min maade at vise omsorg paa, beeloebet stoerrelse havde blot vist mit "gode hjerte"????? Jeg sad senere med en stor tudende og meget ulykkelig Thai, der var dybt forelsket i mig og som jeg forsoegte, at forklare at det hele var en stor misforstaaelse....................Maaske var misforstaalsen gensidig, men der var en der foelte at man havde tabt ansigt og det gaar jo ikke i Thai kulturen! PHU HA! Det var haardt og det kostede en bus billet hjem til Chang mai,( 380,- bath koebt paa terminalen) og saa kunne man faa slikket saarende. Vi moedtes igen siden og vi har det helt fint som venner idag! Men hvad er sandheden? Jeg ved det stadigvaek ikke!!! Derefter koebte jeg en bog paa engelsk skrevet af en Thai og en englaender. Bogen handlede om Thai-kultur og var skrevet i 70'erne. jeg husker ikke mere hvad den hed, men uden den, saa ved jeg ikke hvad jeg ville have gjort den dag idag! Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 14/02-2005 13:06
|
Tak for din positive reaktion paa mit indlaag! Jeg foelte godt nok at jeg vovede pelsen! Vaek med alvoren og videre til en sjov historie eller trist! doem selv Jeg vil lige indlede med at sige, at jeg aldrig har dyrket betalingssex og jeg var ikke rejst til Thailand for at faa daekket et behov. Jeg kendte intet til miljoet. Jeg skal ikke spille hellig, men "den" virker bare ikke, naar der er penge med i det! Sorry! Saa under mit foerste ophold i Bangkok, havde jeg meget at laere! Jeg var kommet til Bangkok for bruge noget tid sammen med nogle Thai venner, som jeg kendte fra et andet sammenhaeng. Naturligvis var der en ny bekendt, der udviste en stor opmaeksomhed for min person. Efter nogle dage endte vi da ogsaa med, at gaa ud at spise, feste lidt og jeg forventede egentligt ikke noget, "for det var jo en af vennerne"!(dansk kultur) Men skaebnen ville det anderledes og vi endte, fingereflettende og lidt til, i en Taxi. og det blev til nogle dejlige og hede timer! efter et bad, saa var der en der gerne ville hjem? Det forstod jeg ikke helt, saa jeg bad om, at man ville blive resten af natten Naeste dag gik vi paa Star Bucks. Vi spiste en dejlig morgenmad og saa blev det tid til at tage afsked! Det skete med taarevaedet oejne???og jeg blev spurgt om jeg ikke kunne hjaelpe med en Taxi. Jo! naturligvis og med stoerste selvfoelgelighed, saa lagde jeg 100,- bath paa bordet!! Der var en der blev meget bleg og spurgte om jeg ikke havde haft en dejlig nat???? Jeg blev temmelig forvirret og i nok lidt for overstroemende vendninger beskrev jeg min begejstring og for at vaere sikker paa at det blev forstaaet, gav jeg udtryk for at det var en af de bedste naetter i mit liv, saagar invitereden jeg paa yderligere en middag!(Dumt, men velment man er jo dansker!) Der var en der blev meget glaad igen men saa skulle man jo ogsa bruge til en taxa senere og mindre end 1000,- bath kunne ikke goere det!!!Jeg blev temmelig lang ansigtet! Jeg forstod stadig ikke helt hvad der foregik! og jeg betalte uden flere kommentare! (for mig var det hele jo bare en "one night stand" Senere da jeg moedtes med mine venner, blev der snakket og grint meget! Jeg blev snart klar over, at det nok var mig, der var centrum for samtalen! De havde allerede hoert om mine eskapader og skulle hilse fra min nye "kaerste"????? Jeg var forvirret! Jeg forsoegte at forklare hvordan det forholdte sig, at jeg rent faktiske foelte, at jeg havde betalt for en "service" og at jeg ikke, saa paa os som kaerster! Mine venner forstod det ikke! De mente, at da jeg havde haft en dejlig nat (jeg havde jo vist foelser!) og havde inviterret ud igen, saa var vi koblet sammen! Det faktum at jeg havde betalt 1000,- Bath til en "taxi" var for dem blot min maade at vise omsorg paa, beeloebet stoerrelse havde blot vist mit "gode hjerte"????? Jeg sad senere med en stor tudende og meget ulykkelig Thai, der var dybt forelsket i mig og som jeg forsoegte, at forklare at det hele var en stor misforstaaelse....................Maaske var misforstaalsen gensidig, men der var en der foelte at man havde tabt ansigt og det gaar jo ikke i Thai kulturen! PHU HA! Det var haardt og det kostede en bus billet hjem til Chang mai,( 380,- bath koebt paa terminalen) og saa kunne man faa slikket saarende. Vi moedtes igen siden og vi har det helt fint som venner idag! Men hvad er sandheden? Jeg ved det stadigvaek ikke!!! Derefter koebte jeg en bog paa engelsk skrevet af en Thai og en englaender. Bogen handlede om Thai-kultur og var skrevet i 70'erne. jeg husker ikke mere hvad den hed, men uden den, saa ved jeg ikke hvad jeg ville have gjort den dag idag! Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 14/02-2005 14:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hej Jorn Tak for et par flotte indlæg! Du skriver - og som jeg forstår det - om en vis forundring på en stor del negative debatindlæg. Men ved nærmer gennemlæsning, giver du faktisk delvis selv svaret herpå. Du skriver f.eks.: Kaerlighed goer som bekendt blind, det gaar begge veje! Efter en maaned gaar turen til Danmark og maaske med sin nyvundende kaerlighed! At komme til en fremmed kultur, moede den danske ugaestfrihed, det 4 stjernet hotel bliver til en mindre lejlighed i en omegnskomune, man kan ikke sporget, pengene er smaa, da alt koster 10 gange saa meget og saa ferien er slut, arbejdspresset er begyndt og nej! farangen var ikke vognmand! men Chauffoer! misforstaelserne bliver tydligere og problemerne vokser! Der ingen af parterne der kan forudse hvad konsekvenser det kan faa for begges fremtid. Her har du så ganske ret, men her gør så farangér også sin første fejltagelse. Nemlig ved at fejlfortolke den smilende gæstfrihed mm. fra en skøn Thaipige. For henne drejer det sig bare om overlevelse, og helst på 1st klasse, alt afhængigt af hvor længe hun har været i ”The Game”. Når så skyklapperne efter alt for lang tid endelig falder ned, føler han snydt og bedraget, da hans følelser i al naivitet har været ægte nok. Så er det vel ikke så underligt at farangér bliver negative. Og det bliver sgu ikke bedre af han så samtidigt har flere ”mislykket forsøg”. Hilsen Rasmus |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 14/02-2005 14:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well måske vover du pelsen Jorn ! - men så er jeg squ glad for at der er nogen der tør !
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
jorn |
Lagt på d. 14/02-2005 14:37
|
BUps! Men det endte jo godt! Du er gift med din kaerlighed! Den med Doktoren, har jeg naesten selv oplevet! Jeg overhoerte en samtale paa en Bar i Bangkok hvor en praesenterede sig som Laege! jeg kendte bare stemmen og det viste sig at vaere en bartender fra en af de lokale!. Nu er jeg ikke stamgaest, saa han genkendte ikke mig, saa jeg lod det ligge! Men det er sgu usmart Det er fedt hoere saadanne historie og der maa vaere mange der har en! Please fortael fortael! find paa en god ven hvis i er generte! Undskyld at mit sidste indlaeg kom flere gange, men problember med mit net vaerk gjorde at jeg sendte igen og igen! Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/02-2005 13:46
|
Rasmus skrev: Hej Jorn Tak for et par flotte indlæg! Du skriver - og som jeg forstår det - om en vis forundring på en stor del negative debatindlæg. Men ved nærmer gennemlæsning, giver du faktisk delvis selv svaret herpå. Når så skyklapperne efter alt for lang tid endelig falder ned, føler han snydt og bedraget, da hans følelser i al naivitet har været ægte nok. Så er det vel ikke så underligt at farangér bliver negative. Og det bliver sgu ikke bedre af han så samtidigt har flere ”mislykket forsøg”. Hilsen Rasmus Takker igen! Jeg roedmer! Ros er dejligt og det glaeder mig, naar man faar lyst til, at laese mine indlaeg lidt naermere og saa begynder at tolke! Der er nu mange rigtig gode indlaeg og det er vaerd at naerlaese de fleste. Man kan nyde godt af de mange erfaringer og det saetter lidt gang i lysten til at deltage i debatten. Det er ikke saadan at jeg ikke forstaar ham, men proev at laese mit naeste indlaag. Der er mange sider af samme sag. Jorn Redigeret af Webmaster d. 15/02-2005 13:49 “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/02-2005 14:48
|
Saa her er en lille historie om “uhyret og skoenheden” En historie og en raekke spoergsmaal, som vi alle kan proeve at taenke lidt over: Lad os starte ved hende! Hun arbejder i det mere suspekte barmilijo, hvor vi ofte moeder Thai skoenheden! Den koenne Thai kan vaere endt i Pattaya for at arbejde afdrag af , efter at faren ikke kunne betale afdrag paa et laan til et koeleskab. Familien tror at Hun goer rent paa et hotel. Og jo! jo flere aar hvor Hun er stoedt paa farangs med "I love you", falske titler, plastikpenge og en returbillet til "paradis" Des do mere kold i roeven bliver Hun! og et eller andet sted er det, for mig, forstaaligt nok. Hvis vi forestiller os en farang (Han), der efter en haabloes skilsmisse har siddet og drukket bajer og hevet sig i fjederen igennem de sidste 5 aar. havner Han paa mellemste foertidspension! Han faar udbetalt en mindere skadeserstatning. Nu har Han sgu brug for en ferie! Hvad goer Han? Tja! Han snupper sgu en billig internet tur til Pattaya! Her moeder Han foernaevnte Barpige(Hun), iform af en smilende moerkgloedet skoenhed, der med hendes dejlige faste, paereformet numse og vuggende hofter, goer alt hvad Hun kan for at indynde sig! Det er, for mig, forstaaligt nok, at Han “forelsker” sig! Hun vil toemme hans lommer, gerne over et par aar og gerne paa en enkelt billet til Danmark! Hendes "forelskelse" er aegte nok! Han er jo svaret paa hendes droemme om en fremtid paa foerste klasse! Han er “sulten” og han har ikke noget forsvar! Hun er “sulten” og uden at have noget at forsvare! Han koeber hende fri af gaelden. Han starter med at rejse frem og tilbage, Han sender hende penge for at holde hende ude af baren! Hun bruger pengene og viser, at hun kan bare det der med at vaere “frue” Det bliver for dyrt for ham og de vaelger at blive gift, sammen ender de i Danmark. Pengene er brugt! Hun mister sine "foeelser"! Han kan ikke betale for et luksus liv i Danmark, Skyklapperne forsvinder og han mister sine “foeelser” for en “luder paa foerste klasse” Det hele ender med at de bliver skilt! Underdaekke af hendes aegteskab med den”rige” farang har hun sandsynligvis sendt penge hjem, dels for at hjaelpe, dels for at vise familien hendes nyrige liv og dermed opnaa familiens respekt samt at faa genoprettet sin aere Der med fik hendes lille soester hjaelp til skolen og har nu moedt en ung mand med sin egen lille forretning i Bangkok. Familiens rismark fik goedning. Det gav bedre ris og dermed en hoejere pris, som nu kan give hendes to smaa boedre hjaelp til en uddannelse. En ekstra okse blev det ogsaa til. En okse som kan hjaelpe hendes nedslidte, 50 aar gamle, far i arbejdet. LAES NAESTE INDLAEG-FORTSAETTELSE FOELGER “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/02-2005 14:52
|
Noedtvungen genoptager hun sit gamle “arbejde” men nu i Danmark, da det er det eneste Hun kan! I det milijoe moeder Hun atter alle “banditterne” og ved at dele med dem, kan Hun forsat sende halvdelen af bistandshjaelpen hjem. At taenke sig at hun, frivilligt, skulle rejse tilbage til Thailand, vise sine venner og familie at den gik ikke. Hun skulle udstille sit nederlag! Det er helt utaenkeligt for en Thai. Disillusioneret er Han tilbage hvor han var startet! Forsmaaet, fuld af bitterhed og med en smadderet oekonomi, genoptager Han sin gamle rolle foran computeren. Fjederen virker ikke mere! Tuborgen er blevet til en Singabeer, bare saa han kan bevare en sidste rest af minderne om hans tid i Thailand og den smukke kvinde han var forelsket i. Men han kan lige klare sig for foertidspensionen. Den skal Han jo ikke laengere dele med nogen! Hvorfor skriver Han paa Dansk-Thai.dk? Hvorfor skal han nu side og skaelde ud paa alle Thailaendere? Og fodre andres fordomme Hvorfor elsker Han Thailand? Hvorfor vil Han tilbage? Hvorfor skal vi, alle Danske ensomme maend, saattes ned i den samme oelkasse som ham?Og hvorfor er han saa negativ? Hvorfor vender Han den ikke om? Og fortaeller om hvor godt han havde det og om al den "kaerlighed" han fik! Han valgte at bruge sine penge paa en barpige i Asien! Wauw! Hvilket eventyr! Der maa der da vaere noget godt, han kan fortaelle sine boerneboern! Han moedte en Askepot der poppede op som svaeret paa hans droemme! Hendes familie ville forgude ham og paa stedet slagte deres bedste hoene, hvis han kom paa besoeg! Han har tilfoert deres boern nogle muligheder de ellers aldrig ville have opnaet! Hvorfor skal alle Thailaendere goeres til bedragere og “For hvem det bare drejer sig om overlevelse, og helst på 1st klasse” Familien forstod jo ikke hvad der forgik! De troede jo bare paa hendes lykke og Hans gode hjerte. Ok! Jeg erkender at hvis Han havde brugt hovedet paa toppen af kroppen, kunne Han istedet for, have valgt at spare op til sine boern og boerneboern, Naar han maet af dage, forlod denne verden, saa kunne han lade sine arvinger overtage "sumpen" og Bankbogen. Hvis jeg var Hans arving, saa ville jeg nok rejse til Bangkok og feste igennem! Og hvad med barpigen?. Hun endte der hvor Hun begyndte, Venner er der faa af! Familien kan Hun ikke vende hjem til. Hun er strandet i et fremmed land, uden et reelt tilhoers forhold, maaske er Hun arbejdsloes, maaske bliver hun sent hjem til nederlaget. Hvis hun kaemper, laere sproget og faar startet en lille resturant...... saa er hun mere end heldig og saa har hun maaske en lille chance for, senere i livet. at vende hjem med aeren i behold. Hvem fik ikke hvad man droemte om? Hvem gik i faelden? Og hvis faelde gik man i? Er den ene parts “forelskelse” mere aegte end den anden parts “forelskelse”? Hvem har udnyttet hvem? Hvem fik fremtiden paa foersteklasse? Hvorfor skriver Hun ikke paa Dansk-Thai.dk? Hvem er egentlig Uhyret? Og Hvem er egentlig skoenheden? Jeg glaeder mig meget til at laese og evt. kommentere jeres svar paa min lille fortaeling. Mine synspunkter er til Debat! Jorn OBS! Alle situationer og personer er ren fiktion og enhver lighed med virkeligheden er tilfaeldig og utilsigtet Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
falang yao |
Lagt på d. 15/02-2005 14:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Jorn, Jeg melder mig også under fanen, sammen med "hyldekoret". Som jeg skrev før i en PB(det var personligt,og ikke HEMLIGT) , så har du virkeligt "overgået" dig selv , bare "klø" på, for du udtrykte mange ting/følelser, som mange her i forumet, ikke kunne selv, sætte ord på. Det FULDENDT, vil være, hvis en af vores "Thai sprogkyndige" ,vil være behjælpelig med oversættelsen, m.h.t vores koner/kærester og thai venner som ikke behersker det dansk sprog. M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
Lagt på d. 15/02-2005 15:44
|
|
Davser Ja de fik ikke hvad de drømte om da de begge glemte at snakke om hvad de forventede og han troede at han kunne leve af sine sparepenge og kærlighed, hun troede at han havde masser af penge til at tage sig af hende Dvs.de levede på en løgn som mange andre også gør, Så jeg ville sige at det kan betale sig at være ærlige og snakke sammen og ikke kun lige 2 ugers ferie og så gifte sig,man lærer intet af hinanden på de 2 uger Så har vi som her 2 ødelagte liv ,som er svære at trække op igen .bamsen |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 15/02-2005 16:11
|
Antal indlæg: 1145 |
TAK. |
|
|
John |
Lagt på d. 15/02-2005 18:02
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
MANGE TAK JORN, DU RAMTE HOVEDET PÅ SØMMET Du skriver fantastisk, jeg køber gerne din første bog John john@dansk-thai.dk
|
|
|
surin |
Lagt på d. 15/02-2005 18:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 938 |
en fin historie lidt pyntet men på mange punkter ikke helt urealistisk men det virker dog som en historie sammensat af enkelte problemer i mange forskellige ægteskaber |
|
|
jager |
Lagt på d. 15/02-2005 18:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
jeg må desværre sige jeg er ret enig med surin, jeg har det ikke ret godt med at være enig med ham da han jo er facist. jeg har været igennem 2 ægteskaber med thai'er er 36 år gammel idag, blev gift første gang som 24 årig. pigerne har på intet tidspunkt manglet det marterielle har kørt 1 klasse hvis vi skal kalde det det. med originale loui vouiton taske, rolex ure, mærkevare i tøj og alt andet, selv om vi flere gange rejste hjem til thailand så kunne man ikke bruge en kopi vare, folk kan jo se forskeld. alligevel holdt ægteskabet ikke, jeg er da stadig så fasineret af disse piger så jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at jeg på et tidspunkt ryger på en igen. har allerede mødt en i thailand og har en boende i øjeblikket her hjemme, og ser da også min ex engang imellem, selv om det jo kun et medlidenheds knald jeg for af hende. jeg ved ikke hvad det er jeg bliver tiltrukket af, da jeg ikke mener jeg på nogle måder har problemer med at score en dansk tøs hvis det var det jeg ville, jager |
|
|
surin |
Lagt på d. 15/02-2005 20:21
|
jager skrev: jeg må desværre sige jeg er ret enig med surin, jeg har det ikke ret godt med at være enig med ham da han jo er facist. jeg har været igennem 2 ægteskaber med thai'er er 36 år gammel idag, blev gift første gang som 24 årig. pigerne har på intet tidspunkt manglet det marterielle har kørt 1 klasse hvis vi skal kalde det det. med originale loui vouiton taske, rolex ure, mærkevare i tøj og alt andet, selv om vi flere gange rejste hjem til thailand så kunne man ikke bruge en kopi vare, folk kan jo se forskeld. alligevel holdt ægteskabet ikke, jeg er da stadig så fasineret af disse piger så jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at jeg på et tidspunkt ryger på en igen. har allerede mødt en i thailand og har en boende i øjeblikket her hjemme, og ser da også min ex engang imellem, selv om det jo kun et medlidenheds knald jeg for af hende. jeg ved ikke hvad det er jeg bliver tiltrukket af, da jeg ikke mener jeg på nogle måder har problemer med at score en dansk tøs hvis det var det jeg ville, jager beklager jager jeg har ikke tid jeg er til strækmarch vi jager folk til krematoriet |
|
|
Lagt på d. 15/02-2005 20:30
|
|
Davser surin Jeg er god til at skovle skal jeg hjælpe dig [img]http://www.langkawi.dk/u35.gif[/img] is not a valid Image. [img]http://www.langkawi.dk/a1133.gif[/img] is not a valid Image. bamsen Redigeret af d. 15/02-2005 20:43 |
|
|
surin |
Lagt på d. 15/02-2005 20:37
|
det er iorden bamse bare du ikke er af jager race for det er dem vi er rasister imod og der skal fyr på jeg har hørt at de er nogle slatne våde sataner |
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/02-2005 21:41
|
Jeg takker for alle de paene kommentare til maade til min maade at skrive paa! En saerlig Tak til Falang yao! Jeg skrev nu i haab om, at vi kunne faa gang i en debat om de generalt negative holdninger, til Thailaendere, der koere paa siden. Som man kan laese ud af de sidst ankomne indlaeg, saa er de holdninger til Thai ikke helt fair! Den gik ikke helt igennem og saa maa man jo sige, at det jeg har skrevet er blot velformuleret og en god fortaelling, men godt skrevet er det nok ikke, jeg ikke rammer maalet! Til Surin: Ja! det er et indlaeg der er sammensat af mange problem stillinger, det er et indlaeg som er "pyntet"! Det er fiktion! Det burde staa klart for enhver. Til Bamsefarr: Tak for din tolkning. Det er dejligt at saa mange egentligt er enige med mig Jeg havde nu haabet paa at blive angrebet og faa nogle verbale taesk, ikke personlige! men paa det holdningsmaessige og for det som jeg skrev. Til Jager: Jeg haaber for dig, at du finder hvad du soeger og hvis debaten ikke var blevet saboteret af personfnidder, saa havde vi maaske faaet nogle ting frem der kunne have givet dig en ledetraad i din soegen. Til slut: Det var synd at i alle tre skulle koere jeres personkrig ind i debatten! Men det gjorde det klart for mig, at selv med de bedste hensigter og en serioes debat, saa kan jeg ikke aendre paa den negative omtale af Thailaendere. Det vil blive saboterret af de personer der har mest for brug en holdningsbearbejdning! Jeg beklager, men det her gider jeg ikke spilde min tid paa! saa hermed lukker jeg debatten og staar af. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
Spring til debat: |