Se indlæg
 Udskriv debat
at blive gift i thailan
crazy_guy77
Hejsa

Har lige et spørgsmål vedrørende at blive gift i thailand

Har snakket med den danske ambassade i Thailand

De siger at man skal medbringe en ægteskabsattest og div. andre ting
Mit spørgsmål er så : Jeg har snakket med den komune jeg bor i men der hedder det en ægteskabserklæring og man kan kopièr den fra deres hjemmeside
Men ambassaden i Thailand siger at det hedder en ægteskabsattest??
Er der nogen af jer som ved noget om det
Det haster en lille smule for jeg tager afsted her på lørdag for at blive gift dernede??

M.V,H
Crazy_guy77

mr tirak
Hey og tillykke.

Du skal kunne dokumenter en indkomst og skal bevise at du er ugift, hvis du er fraskildt skal du bruge skilsmissebegaering.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
crazy. Hvis du gaar ind paa embassy of Denmark bangkok. faar du hele opskriften gratis Grin

*Davs
*Ja i københavn hedder den en ægteskabsattest
Jeg havde den anden med derud,og ja den duede ikke
på ambassaden,.så jeg måtte hjem igen og råbe af dem inde på kontoret,før de gav mig den rigtige.det var en dyr attest.

bamsen
Redigeret af d. 30/01-2008 17:37

Jake
Apropos, hvordan er reglerne så i Thailand, hvis man bliver skilt igen?? Skal hun (han eller afroditten) have det halve af formuen? Kan man lave særeje osv?

Christian
Hej Jake.

Jeg havde en ægteskabserklæring hvori det attesteres at du ikke er i ægteskab her i Danmark. Den indskannede jeg med de andre dokumenter der er nødvendige og emailede til ambassaden i Bkk. Jeg skrev til dem hvornår jeg ankom Bkk for at blive gift, og modtog email tilbage at alt var godkendt og at jeg kunne hente papirerne på ambassaden den pågældende dag, så i mit tilfælde var ægteskabserklæringen nok.

Held og lykke med ægteskabet. Kan dog ikke lide at du allerede forespørger om reglerne ved skilsmisse Pfft

Mvh./Christian
Mvh./Christian

quickmouse
Christian skrev:
Hej Jake.

Held og lykke med ægteskabet. Kan dog ikke lide at du allerede forespørger om reglerne ved skilsmisse Pfft

Mvh./Christian

ved ikke om jake & crazy_guy77 er samme person Wink Wink Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Jake
Hej og tak for lykønskningerne men det er altså ikke mig der er faldet i fælden ;-) Jeg spørger bare af interesse og for ikke evt. at dumme mig i fremtiden.... så tillykke til Crazy Guy

Bo
Dette er hvad der står på Danmarks ambassade Bangkok´s hjemmeside.

*For at få udstedt en "Ægteskabsattest", printes Ægteskabserklæringen (PDF) ud (findes også på din hjemkommunes webside), udfyldes og underskrives af dig og din tilkommende ægtefælle. De i vejledningen nævnte bilag vedlægges og indsendes pr. post til din seneste hjemkommune.
Husk at oplyse kommunen den adresse, hvortil du ønsker "Ægteskabsattesten" fremsendt !

crazy_guy77
Jeg takker mange gange for svarene og har også været på komunen og fået en ægteskabserklæring.
På komunen sagde de at det både var en attest og en erklæring.

Mit næste spørgsmål er så? Papirene skal jeg sende efter jeg kommer hjem fra thailand eller skal de udfyldes før jeg tager afsted??
Jeg er sgu lidt ny på det her område og er lidt nervøs for om jeg gøre det rigtige ang papirene

Men takker endnu engang for svarene

Rasmus
Hej Jake
Hvis du – og for den sags skyld andre - vil være helt sikker på at i ikke dummer dig i fremtiden. Så skal man afholde sig fra at gift sig officielt i Thailand – det kan der med tide kommer store problemer ud af. Shock
Rasmus

Chatten
er det ikke lige meget hvor i verden man bliver gift??

larsen99
Rasmus skrev:
Hej Jake
Hvis du – og for den sags skyld andre - vil være helt sikker på at i ikke dummer dig i fremtiden. Så skal man afholde sig fra at gift sig officielt i Thailand – det kan der med tide kommer store problemer ud af. Shock
Rasmus
Er det ikke noget du kan uddybe, for jeg vil gerne vide hvad jeg kan rende ind i af problemer når jeg nu er blevet gift i Thailand. Cool
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif

Rasmus
Når man bliver gift officielt (giftefogden / kommunen) i Thailand, er det klart at myndighederne nu her kendskab til at kvinden er gift med en farang. Dette indebærer at kvinden / konen ikke har samme ret til at eje ejendom i Thailand, som før ægteskabet blev indgået. Og helt galt går det hvis hun så også skifter efternavn. Her kan der bliver problemer med udstedelse af et Thailandsk ID kort, som er nødvendigt ved grund og hus køb i Thailand.
Thaier som er bosat rundt om i Europa, kan få udstedt et nyt ID kort på deres lokale ambassade. Når de så rejser tilbage til Thailand, for at købe hus sammen med deres mand, (læs: sponsor) får de nu et alvorligt problem. For opdager de på kontoret - der hvor handlen bliver godkendt og papirerne skrives – at kvinden besidder et ID kort som er udstedt i Danmark kommer problemet. De vil selvfølgelig så spørge, om hun er gift med en farang? Siger hun ja – kommer problemerne. Siger hun nej – får hun så et forklarings problem, om hvorfor hun har et ID kort som er udstedt i Danmark.
Rasmus

Saendaeng
Hvis i er gift i Thailand og hun har fået dit efternavn, så er det nu ikke så svært for hende at købe grund eller hus. Du skal bare underskrive på det lokale ampur at denne grund eller hus intet har med dig at gøre og at det er din kones eget.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Chatten
min kone har mit efternavn i hendes pas og id kort, og vi har ingen problemer. politiet joker bare lidt med når vi bliver stoppet. men nu har vi heller ikke købt grund/hus. endnu

Spring til debat: