Se indlæg
Gave til en thai.
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 11/02-2005 09:19
|
Antal indlæg: 67 |
Faldet efter to rejser for Thailand. Fulgt websiden et stykke tid. Er imponeret over de mange gode råd og svar. Ikke altid så imponeret af debatten - men sådan må det vel være. Er nu dugfrisk medlem. På den sidste rejse traf jeg en pige, som har fødselsdag i næste uge. Jeg vil gerne sende hende en gave. Jeg er sikker på, at det hun har mest brug for er penge, idet hun har en indtægt på 170-200 baht om dagen, hvilket med en 6 dages arbejdsuge giver omkring 5000 baht pr måned. Men er der nogen, der ellers har en god dansk gaveide eller en ide til noget herfra hun vil blive glad for ? Hvordan virker postvæsnet ? Tager det lang tid. Er det sikkert ? På forhånd tak for svarene. Venligst Nielsen |
|
|
John |
Lagt på d. 11/02-2005 17:26
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
bamsefarr skrev: Nielsen skrev: Faldet efter to rejser for Thailand. Fulgt websiden et stykke tid. Er imponeret over de mange gode råd og svar. Ikke altid så imponeret af debatten - men sådan må det vel være. Er nu dugfrisk medlem. På den sidste rejse traf jeg en pige, som har fødselsdag i næste uge. Jeg vil gerne sende hende en gave. Jeg er sikker på, at det hun har mest brug for er penge, idet hun har en indtægt på 170-200 baht om dagen, hvilket med en 6 dages arbejdsuge giver omkring 5000 baht pr måned. Men er der nogen, der ellers har en god dansk gaveide eller en ide til noget herfra hun vil blive glad for ? Hvordan virker postvæsnet ? Tager det lang tid. Er det sikkert ? På forhånd tak for svarene. Venligst Nielsen Davser Nielsen JA jeg ved at de bliver rigtig glade for et seiko ur fra danmark fordi så ved de at det ikke er en kopi og det holder jo i mange år Min egen kone fik sådan et af mig,og veninderne og familien blev misundelige fordi det var fra danmark bamsen Min erfaring er at ude på landet i de små byer er det fuldstændig ligegyldtigt om det er et Seiko, Rolex eller det billige fra Føtex, når det bare kommer fra europa, så bliver de glade. Det gælder forøvrigt også tøj og andre ting. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/02-2005 19:07
|
Antal indlæg: 1145 |
Send hende en stor buket blomster. Det kan goeres fra Danmark og saa skriv at du selv foelger efter senere. Det vil hun blive glad for. Baade Saiko og Rolex fremstilles idag her i Thailand. Paa et og samme sted. Fabrikken hedder ETA og ligger i Samut Prakan. Det er ikke kopier, men den aegte vare. Det er en af vores stoerste oversettelses kunder. De laver ogsaa Timex og Omega. |
|
|
surin |
Lagt på d. 11/02-2005 20:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 938 |
hovedsagen bør være at gaven kommer fra dig men udenlandske vare er der prestice i |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 11/02-2005 22:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Kære Nielsen Jeg vil anbefale dig at du tager en dyb indånding først, inden du kaster dig ud i de helt store armbevægelser. Som jeg forstår på dit indlæg, har du læst en del desangående her på dette så formidable Web forum.(!) Naturligvis ville en gave fra det forjættet Europa / Danmark være særdeles velkommen. Men som jeg ser det ville det være bedre om du sendte ca.2-3.000 Thai bht.(?) i et brev. Men gør det således at det ikke umiddelbart er synligt på brevet. Min erfaring er: at der ikke forsvinder post til Thailand, men der er en potentiel mulighed. Sørg for at det frimærke som du sætter på brevet, er det mest kedelige som du kan finde. (Læs: Daisy frimærke) Postgangen til Thailand er ca. 1 uge alt efter hvor i landet hun bor. Men vær opmærksom på, at ikke alle postkontorer ude på landet har den fornødne kendskab til det latinske alfabet. Derfor kan post, til et sted ude på bøhlandet tage ekstra tid. En god ide ville være, at pigen i Thailand sender nogle kuverter med hendes adresse skrevet på Thai til dig. På den måde vil du have en god chance for at brevet når frem hurtigst muligt – uden problemer. Håber at du har held med dit forehavende, skulle du have spørgsmål kan du altid hente hjælp her på denne Web. Hilsen Rasmus PS: hvad angår tonen på Dansk-Thai Web bør du tage tingene med et vis forbehold. Sommetider kommer sindene i kog her – sådan er det og hvad så? |
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 12/02-2005 15:59
|
Antal indlæg: 67 |
Tusind tak for de gode svar. Jeg bruger lidt fra hver af jer. Selvom sneen vælter ned nu lykkedes det mig at komme helskindet til Illums Bolighus på Strøget. Jeg så først på et par Georg Jensen og Ole Mathiesen ure til 5000 ikke bath men kroner. Det synes jeg var lidt i overkanten. Til gengæld havde de også et sødt lille SKAGEN ur til 790 kroner. På urskiven står der "SKAGEN DANMARK" Måske er det også produceret i Thailand, men designet er vel dansk. Jeg synes også jeg har råd til at vedlægge nogle bath (3000 som foreslået). Jeg må indse, at det ikke når frem til tiden, så jeg sender også lidt blomster og tager selvfølgelig derud så hurtigt som muligt. Endnu en gang tak for rådene. Venligst Nielsen |
|
|
rolan |
Lagt på d. 12/02-2005 18:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
der er vist en der er hårdt ramt tillykke med det |
|
|
surin |
Lagt på d. 12/02-2005 20:25
|
ja forelskelse er herlig men husk nu at tænke med det øverste hoved et godt råd brug lidt tid og læs debatterne men husk de bunder i vores erfaringer og det er jo ikke sikkert at det bliver dine erfaringer men måske med tiden kan de hjælpe dig/jer lidt på vej held og lykke med det |
|
|
John |
Lagt på d. 13/02-2005 09:44
|
Hej Nielsen Tillykke, jeg ved nu ikke om det er dig eller hende jeg skal sige det til. Du må være meget hårdt ramt. Jeg har godt nok aldrig givet mine kærester eller min kone gaver for et beløb der svarer til 3 måneds lønninger. Hvad er nu det Bamse, jeg troede du var nærig men et Seiko!!! John john@dansk-thai.dk
|
|
|
MisterM |
Lagt på d. 13/02-2005 13:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
Nielsen skrev: Tusind tak for de gode svar. Jeg bruger lidt fra hver af jer. Selvom sneen vælter ned nu lykkedes det mig at komme helskindet til Illums Bolighus på Strøget. Jeg så først på et par Georg Jensen og Ole Mathiesen ure til 5000 ikke bath men kroner. Det synes jeg var lidt i overkanten. Til gengæld havde de også et sødt lille SKAGEN ur til 790 kroner. På urskiven står der "SKAGEN DANMARK" Måske er det også produceret i Thailand, men designet er vel dansk. Jeg synes også jeg har råd til at vedlægge nogle bath (3000 som foreslået). Jeg må indse, at det ikke når frem til tiden, så jeg sender også lidt blomster og tager selvfølgelig derud så hurtigt som muligt. Endnu en gang tak for rådene. Venligst Nielsen Jeg kender dig ikke, men synes det er meget fornuftigt hvad du goer Du har nok laest alle indleagene her paa siden saa du er nok forberedt smaa 1000 kr er ikke en stor investering hvis man passer paa Oensker dig held og lykke |
|
|
surin |
Lagt på d. 13/02-2005 13:41
|
John skrev: Hej Nielsen Tillykke, jeg ved nu ikke om det er dig eller hende jeg skal sige det til. Du må være meget hårdt ramt. Jeg har godt nok aldrig givet mine kærester eller min kone gaver for et beløb der svarer til 3 måneds lønninger. Hvad er nu det Bamse, jeg troede du var nærig men et Seiko!!! John det må ha været varmen der steg bamse til hovedet |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 13/02-2005 17:08
|
Antal indlæg: 1145 |
3 maaneders loen???????? |
|
|
John |
Lagt på d. 13/02-2005 18:47
|
clydehaumann skrev: 3 maaneders loen???????? Hejsa OK Slå fejl 2 måneders løn. Hun tjener ca. 5000 baht om måneden, og han bruger over 10000 baht på en fødselsdagsgave!! John john@dansk-thai.dk
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 13/02-2005 19:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg forstaar godt at man gerne vil glaede og sende en flot gave. Men proev at overveje hvilken efekt, en gave der koster en Dansk maaneds loen plus et par tusind oven i, ville goere ved ens egen maade at opfatte giveren paa? Hvadsaa? naar modtageren i Thailand skal finde en gave giverens foedselsdag. PHU HA der en der faar det svaert. Hvad med den naeste foedseldagsgave. Og hvad hvis modtagerens mor oppe i nord Thailand bliver syg og har brug for hjaelp paa 20.0000 Bath. Jeg siger ikke, at man ikke skal vaere gavmild, Det skal man naturligvis selv afgoere, men der er maaske gode grunde til at nedtone det lidt og finde en anden maade at goere det paa. Dermed kan man maaske undgaa, at fremtiden koere af sporet fra starten Med de bedste ententioner..............Jorn. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 14/02-2005 10:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
for mange år siden da jeg var 18 år var kærligheden stor havde været sammen i en måned købte en stor buket roser da spurte en ældre og gift bekendt hvad skal du gi hende i næste måned |
|
Spring til debat: |