Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Sak yant tattoo..
|
|
John |
Lagt på d. 26/01-2008 11:53
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Suk skrev: Earthrush skrev: Jeg vil fortække en maskine tat da jeg vil ha 1 eller 2 tat med mine forældre på enten en af dem være på overarmen eller et bryllup foto af dem på skulder bladene for jeg synes det er en god måde at ære dem på Enig, skal man ha' lavet et potraet er maskinen at foretraekke, da den jo laver det flotteste resultat, et potraet med en bambuspind vil aldrig blive det samme......... Er det en Buddhistisk " Tus ", saa syntes jeg at der er stil over dem, hvis de er haandstukken. Er der nogen af jer der ligger inde med foto af potræt tatoveringer, vil gerne se kvaliteten af en sådan. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Lillemand |
Lagt på d. 26/01-2008 16:27
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
Hello alle sammen. Jeg har tempel tusser på min ryg, dette har intet med normal maskin tattovering at gøre. mine tattos for beskyttelse er lavet i wat bang pra, ikke langt fra Bangkok. Når man modtager sin tatto fra munken er der også en cermoni som man deltager i, dette adskiller sig fra vestlige tattovering. Disse tattos man får hos forskellige master munke i thailand, er ikke "flotte" nej de er der for at beskytte personen, mod farer, mod fattigdom ja sågar beskyttelse mod kvinder, mod sygdom, jeg har en i nakken der beskytter mig mod våben. Er man til smukke faverige tattoveringer bør man nok kigge efter en mere, normal tattovør. Pris for tempel tattos er individuel, da man donere det man synes i en lille konvolut. Jeg har masser af tusser på min krop, og maskin tattovering gør meget mere ondt end med stål sylen. I templet bruger de en lang konisk stål syl, og ikke bambu, det er vidst mange år siden man brugt bambus. Men der er altså to forskellige ting, men hvem siger at man ikke kan have begge dele. Lillemand |
|
|
Lillemand |
Lagt på d. 26/01-2008 16:38
|
Glemt lige at tilføje, at den blæk der bliver brugt i templet kan indehold mange spændende ting, som aske fra hellige munke. lillemand |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 26/01-2008 16:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Hvad er grunden til i vil have sådan en håndlavet tatovering ? Den eneste forskel er tiden/smerterne og evt beskyttelse mod ånder |
|
|
Lillemand |
Lagt på d. 26/01-2008 17:41
|
et minde fra mit elskede Thailand. faktisk et stort previlegium at modtage en sak yant tatto. både kriminelle, politifolk, jurister, læger ja mange forskellige slags mennesker i alle samfundslag og klasser, modtager disse fra en master munk. I øjeblikket er der en film i thailand der hedder Necromancer. der nettop handler om Budda magic og sak yant. Måske nogle her på forumet kender den. Lillemand |
|
|
Berg |
Lagt på d. 26/01-2008 19:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 347 |
Eksempel på en sak yant tattoo kan ses på min avatar - er lavet som lillemand også rigtig nok skriver med en stål syl, da bambus er for uhyggiejnisk og ikke bruges mere. Navnet på denne tattoo er "Yant Paed Tidt" fik den lavet i starten af Januar 2008 derfra billedet (taget umiddelbart efter sidste nålestik), har også et par maskin tattoveringer, og synes helt klart at maskine gør mere ondt, og er længere tid om at hele. Som Lillemand også skriver, deltog jeg i en ceremoni i sammenhæng med at få lavet tattoveringen. Ang. filmen Necromancer har jeg desværre ikke fået set den endu, men så noget forfilm fra den, da jeg var inde og se Mam Daew fra et par dage siden, så spændende ud og skal helt sikkert se den snart Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
Lagt på d. 26/01-2008 19:14
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Wauuu, din tattoo er flot Berg.. |
|
|
Berg |
Lagt på d. 26/01-2008 19:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 347 |
tak tak er også ret glad for den
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 26/01-2008 21:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
den jeg fik lavet #na Amlet# og for mig handler det også om beskyttelse, men grunden til jeg fik den var at jeg ville bære et minde fra thailand resten af livet! Og så er det også fedt, for det er jo ikke voldsom mange vesterlændinge der har en. P.s. suk arbejder på billede til dig.. havde svedt den ud. men sender snarest. [img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/04-2008 03:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Moedte denne munk igaar...........Det kan da vidst ikke ha' vaeret helt smertefrit........... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 14/04-2008 10:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
Damn! Det må have gjort avs!
[img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
kbh |
Lagt på d. 22/06-2008 21:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
kan bestemt også anbefale patong Tatto, og ja watt er perfekt til bamboo tatoveringer og Mitt med maskine
Phun lak Thailand
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |