Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
spørgsmål
|
|
Brian M |
Lagt på d. 16/01-2008 22:42
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
hej .. jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på. hvis man bliver gift i thailand, hvor lang tid vil der gå før myndighederne kan se det i dk..? hvis jeg skal have hende op på et 3 måneders visum og vi er gift, er det så korrekt forstået at jeg ikke skale stille en bank garanti..? Skal hun vise bank bog med x antal bath på..? eller er det lige meget når vi er gift..? er det eneste hun skal have er en sygeforsikring og en fly billet og et 3 mdr visum..? Hvis man er gift i thailand , er der mulighed for famile sammen føring før begge parter er fyldt 24år i dk..? eller er der intet og gøre for begge er 24 år..? Mvh Brian M |
|
|
helge |
Lagt på d. 16/01-2008 22:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 187 |
Hej Jeg tror de ved det,med det samme,da du skal have en attest på,at du ikke er gift i Danmark. Din kone skal være 24,men med hensyn til dig? Mvh Helge |
|
|
Brian M |
Lagt på d. 16/01-2008 22:55
|
kan man få sådan en atest på komunen..? der går 1 år i nu får jeg runder de 24 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 16/01-2008 23:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Brian M skrev: hej .. jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på. hvis man bliver gift i thailand, hvor lang tid vil der gå før myndighederne kan se det i dk..? hvis jeg skal have hende op på et 3 måneders visum og vi er gift, er det så korrekt forstået at jeg ikke skale stille en bank garanti..? Skal hun vise bank bog med x antal bath på..? eller er det lige meget når vi er gift..? er det eneste hun skal have er en sygeforsikring og en fly billet og et 3 mdr visum..? Hvis man er gift i thailand , er der mulighed for famile sammen føring før begge parter er fyldt 24år i dk..? eller er der intet og gøre for begge er 24 år..? Mvh Brian M Du skal efter din hjemkomst til DK, selv henvende dip på kommunen med dine legaliserede ægteskabs papir fra Thailand. Ja men skal ikke garantere for ægtefæller. Lidt bath på kontoen er vel aldrig af vejen når man søger om visa til DK, hvis du garantere for hendes ophold er det vel ikke nødvendig, jeg kan ikke huske "dag taksten" for en turist på besøg i DK, det er vist forskelligt hvad folk sætter ind på kontoen til at vise på ambassaden. ja de tre ting skal med til DK af gode grunde........ Under 24 (evt. Malmø - Tyskland ) 24 år eller derover ...............ja du skal hente din attaest på kommunen ............... Redigeret af taleofdk d. 16/01-2008 23:03 |
|
|
helge |
Lagt på d. 16/01-2008 23:01
|
Hej Brian. Ja,der starter det. Og så går den vilde jagt i Thailand. Men her på siden,findes eksperter i dette. De kan hjælpe dig. Mvh Helge |
|
|
Brian M |
Lagt på d. 16/01-2008 23:07
|
okay det vil sige jeg ikke behøver papire med til thailand som bevis på jeg ikke er gift i dk.? skal kun aflevere papire fra thailand til komune på at jeg er blvet gift der nede..? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/01-2008 23:10
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Brian M skrev: hvis jeg skal have hende op på et 3 måneders visum og vi er gift, er det så korrekt forstået at jeg ikke skale stille en bank garanti..? Hejsa Brian, For at tage den med bankgarantien først. For hele immigrations-landegruppen gælder det, at udlændingemyndighederne kan betinge et visum af en økonomisk garanti på 54.813 kr. (2008-niveau). Der stilles dog ikke krav om økonomisk sikkerhedsstillelse i forbindelse med visumansøgninger fra ægtefæller, faste samlevere, mindreårige børn og forældre. Læs nærmere her: http://www.nyidan...besoeg.htm Så hvis I gifter Jer i Thailand skal i ikke stille en garanti i forbindelse med visum. Men der er nogle krav til dig som den der er bosat i Danmark, når I søger famliesammenføring: - være dansk eller nordisk statsborger eller - være flygtning eller have beskyttelsesstatus i Danmark eller have haft tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark i mere end de sidste 3 år - skal bo fast her i landet - skal råde over sin egen bolig af rimelig størrelse; det såkaldte boligkrav - skal kunne forsørge sin udenlandske ægtefælle/partner. Normalt vil dette krav være opfyldt, hvis referencen ikke har fået offentlig hjælp efter integrationsloven eller efter lov om aktiv socialpolitik (fx kontanthjælp eller starthjælp) i en periode på ét år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring - skal stille økonomisk sikkerhed for 58.207 kr. til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til den udenlandske ægtefælle/partner - i en periode på 10 år inden afgørelsen ikke må være dømt for vold mv. mod en tidligere ægtefælle/partner Læs nærmere på: http://www.nyidan...aeller.htm Der kan være tilfælde, f.eks. hvis du har børn her i Danmark, hvor du ikke skal stille den garanti på kr. 58.207,- for at blive familiesammenført. Så for at svare kort på dit spørgsmål. Nej hvis hun bare skal besøge dig. Ja, hvis hun skal blive her. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 16/01-2008 23:12
|
Brian M skrev: okay det vil sige jeg ikke behøver papire med til thailand som bevis på jeg ikke er gift i dk.? skal kun aflevere papire fra thailand til komune på at jeg er blvet gift der nede..? Du skal have attesten, lønsedler, vidner (evt. skriflligt) - hele møllen skal med til ambassaden og derefter skal de så legaliseres af de Thailandske myndigheder. Læs lidt om det her : http://www.ambban...biThailand Redigeret af taleofdk d. 16/01-2008 23:14 |
|
|
helge |
Lagt på d. 16/01-2008 23:14
|
Hej Taleofdk og Brian. Jeg tror nu nok,at du skal på kommunen i Danmark først. Der får du en ægteskabserklæring(vi001e).som afleveres i udfyldt tilstand med begges underskrifter. Dette har jeg fået oplyst i BKK. Men om det forholder sig sådan;det ved jeg knapt nok. Men herinde findes,som sagt eksperter på dette. De er ikke altid enige. Deraf den megen debat. Held og lykke Helge |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/01-2008 23:14
|
Brian M skrev: Hvis man er gift i thailand , er der mulighed for famile sammen føring før begge parter er fyldt 24år i dk..? eller er der intet og gøre for begge er 24 år..? I skal begge være mindst 24 år gamle. Ellers har I ingen mulighed for at opholde jer i Danmark (så hedder den f.eks. Sverige eller Thailand). Krav til ægtefællerne/partnerne - Begge ægtefæller/partnere skal være over 24 år; det såkaldte 24-årskrav. - Ægtefællerne/partnerne skal bo sammen på den samme adresse i Danmark, når den udenlanske ægtefælle/partner har fået opholdstilladelse - Ægtefællernes/partnernes samlede tilknytning til Danmark skal være større end deres samlede tilknytning til et andet land; det såkaldte tilknytningskrav. Tilknytningskravet stilles ikke, hvis ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) har haft dansk statsborgerskab i over 28 år. Det samme gælder, hvis referencen er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og som har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år. Læs nærmere på: http://www.nyidan...aeller.htm Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 16/01-2008 23:15
|
helge skrev: Hej Taleofdk og Brian. Jeg tror nu nok,at du skal på kommunen i Danmark først. Der får du en ægteskabserklæring(vi001e).som afleveres i udfyldt tilstand med begges underskrifter. Dette har jeg fået oplyst i BKK. Men om det forholder sig sådan;det ved jeg knapt nok. Men herinde findes,som sagt eksperter på dette. De er ikke altid enige. Deraf den megen debat. Held og lykke Helge Ja efter attesten mener du vel ? skrev jeg ikke det ? og nej kun en underskrift er nok .............. hun er Thai hun skal ikke underskrive noget ......... Redigeret af taleofdk d. 16/01-2008 23:17 |
|
|
Brian M |
Lagt på d. 16/01-2008 23:16
|
okay det vil sige selv om man gifter sig der nede slipper man ikke for at skulle stille en bank garanti for at kunne få hende til dk..? |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 16/01-2008 23:18
|
Brian M skrev: okay det vil sige selv om man gifter sig der nede slipper man ikke for at skulle stille en bank garanti for at kunne få hende til dk..? Jo på visa er der så ingen garanti, men det vil der være på en familliesammenføring ........... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/01-2008 23:20
|
Brian M skrev: okay det vil sige selv om man gifter sig der nede slipper man ikke for at skulle stille en bank garanti for at kunne få hende til dk..? Du slipper for at skulle stille garanti 2 gange (først til visum og derefter til familiesammenføring), og kan nøjes med én gang (familiesammenføring). Med venlig hilsen
|
|
Brian M |
Lagt på d. 16/01-2008 23:21
|
okay så falt 25 øren der er ikke mulihed for dispention for famile sammenføring eller noget andet når begge parter ikke er fyldt 24 år..? |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 16/01-2008 23:24
|
Brian M skrev: okay så falt 25 øren der er ikke mulihed for dispention for famile sammenføring eller noget andet når begge parter ikke er fyldt 24 år..? Nej - i det tilfælde skal man flytte til Sverige eller et andet EU land eller hvor man nu vil slå telt pælene ned henne. Redigeret af taleofdk d. 16/01-2008 23:26 |
|
|
Brian M |
Lagt på d. 16/01-2008 23:27
|
okay takker mange gange for hjælpen |
|
|
helge |
Lagt på d. 16/01-2008 23:27
|
Hej Taleofdk. Som sagt ved jeg ikke så meget. Men hvorhenne læser du,at din kommende brud,ikke skal skrive under? Desuden koster det 500 kroner. Mvh Helge |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 16/01-2008 23:28
|
helge skrev: Hej Taleofdk. Som sagt ved jeg ikke så meget. Men hvorhenne læser du,at din kommende brud,ikke skal skrive under? Desuden koster det 500 kroner. Mvh Helge Jeg har selv været turen igennem og det er gratis at få attesten på kommunen. |
|
|
helge |
Lagt på d. 16/01-2008 23:32
|
Hej Taleofdk. Jeps,det er uklart skrevet,om alle skal betale. Jeg tager dit ord for det med betalingen. Men vi skal passe på. Regler ændres. Mvh Helge |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |