Se indlæg
 Udskriv debat
Madvaner i hailand........5555555555555
Handsome Man
Helt godnat indlæg, som intet har med resten af tråden at gøre.
Derfor slettet af Admin.

Redigeret af Webmaster d. 12/01-2008 16:07
Hello! Welcome Hamsome Man!

Suk Rak Ning
Nogen siger at Mac. D. og KFC er det samme koncept verden over, det er loegn.....Ex. en chickenburger her i TH fra KFC, ja den er sq da pet pet........server den i DK og de maa dreje noeglen om....

Men de er go'e.....www.mysmiley.net/imgs/smile/tongue/tongue0003.gif
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk Rak Ning
Handsome Man skrev:
Suk jeg ser at du nu har fået et nyt Avatar i din profil, er det din kæreste og hvad heder hun?
Heder hun Kurt?

Hvorfor lukker du ikke bare roeven ?

PS. Hedder er med 2 d'er..............

Nu har du vaeret efter mig flere gange, kom dog at besoege mig...saa kan " Kurt " soerge for at du faar en lysere stemme i fremtiden......

En anden fortolkning af " Kurt ".....:

Hun er kvinden i mit liv, hun er mit et og alt, vi har boet sammen i 3 aar i dag d. 11 Jan.................
Men det forstaar du sikkert ikke, men det handler om kaerlighed og gensidig respekt.........tvivler paa at du nogensinde moeder en der kan maale sig med Ning.....Men haaber det dog for dig, men ej for hende........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/01-2008 16:05

bangkoknielsen
Handsomeman: Undskyld! - men hvad f..... har "Kurt" at gøre i en debat om mad?

helge
Det kan jo være at "Kurt" er guf.
Ellers et godt et godt skift,fra Takt og Tone til Kurt på få minutter.
mvh Helge

John
Suk skrev:
Nogen siger at Mac. D. og KFC er det samme koncept verden over, det er loegn.....Ex. en chickenburger her i TH fra KFC, ja den er sq da pet pet........server den i DK og de maa dreje noeglen om....

Men de er go'e.....www.mysmiley.net/imgs/smile/tongue/tongue0003.gif

Jeg fortrækker også den Thailandske udgave hos KFC.

Men de har stadig det samme koncept som i resten af verdenen, prøv at bede om en chickenburger falang style.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Suk Rak Ning
Har aldrig proevet farang-udgaven, vidste faktisk ikke at man kunne faa en saadan......holder mig til Thai-udgaven...Wink

Farang-udgaven smager vel hverken af fugl eller fisk....okay, maaske lidt af fugl 5555
Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/01-2008 16:33

xxxx
ha ha så dårligt er det sgu heller ikke det man kan købe på de Dansk inspirede restauranter,, men de er bare alt for dyre med det.. De lever højt på at det er Dansk..
Gad vide hvorfor hvis ingen gider Dansk mad når de er i Thailand.

Men det er simpelhen for dyrt, derfor holder jeg mig til Dansk mad her hjemme. Om det er bedre Grin det ka jo så kun blive en påstand..
Men det er i hvert fald kun 10 % af prisen af hvad de tager på såkaldte Danske spise steder.

At Thai mad ikke feder.. hmmm prøv at kikke dig/jer omkring næste gang du/ i bevæger dig udenfor barerne med de flotte piger.

Men et godt alternativ..
Er Dansk mad krydret lidt a la thai food.

Der er jo ikke andet til forskel.. krydderier og måden man tilbereder det på.

Og efter 4 år fast I th. og kommet her ude gennem 20 år.. Ja så vil jeg til enhver tid foretrække den Danske måde at lave maden på..

Nuk
Det var sq sjovt at læse alle jeres indlæg her. Tænk hvad jeg dog kan komme til at sætte igang.
Jeg finder på noget nyt en anden god dag.
Hilsen John "NUK "
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

prasat
de fleste syntes vi er nogle mærkelige nogle hvis vi spiser dansk mad i thailand, lad os vende den om og se på vores koner er de lige så mærkelige når de kun kan indtage thaimad i danmark??

prasat

Frank
Ja jeg synes jo man skal spise det man kan lide - så er den ikke længere.

Normalt er jeg i Thailand i ca. en måned ad gangen, og jeg prøver kun at holde mig til thai mad. Ikke fordi jeg ikke synes om dansk mad, eller fordi jeg synes det er forkert at spise dansk mad i Thailand, men fordi et stykke rugbrød med leverpostej, bacon og ristede champignon går fra at være en lækker oplevelse til at blive sublim, når man har spist thai mad i en måned.

Når jeg en gang i mellem selv forsøger mig med dansk mad i Thailand, så er det fordi nogle af de meget madglade i familien insisterer. Og så gør det da også dagen lidt sjov. Og jeg har efterhånden lært at acceptere, at uanset hvor meget umage jeg har gjort mig, så bliver maden ikke indtaget på dansk maner, men på Isaan maner.

Med hensyn til om thai mad er fedende eller ej, så tillader jeg mig lige at kopiere et billede fra en anden tråd. Kvinden drikker nok ikke 10 bajere om dagen, så mon ikke det er maden…?

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture506.jpg

Frank
Aprpos MacDonald og Burger King, så var jeg efter mere end et års fravær på besøg hos Burger King i Københavns Lufthavn i fredags, hvor jeg nappede en Dobbelt Whopper Menu.

Den første halvdel smagte fantastik, men efter den sidste halvdel forstår jeg, hvorfor der går så lang tid i mellem mine beøg.

Mai Sabai
Med hensyn til at spise thai mad i thailand så er det min erfaring at thaier ikke har den samme køkken hygiejne som man er vant til i Danmark. For at sige det mildt så er de nogle grise i et køkken.

Suk Rak Ning
Mai Sabai skrev:
Med hensyn til at spise thai mad i thailand så er det min erfaring at thaier ikke har den samme køkken hygiejne som man er vant til i Danmark. For at sige det mildt så er de nogle grise i et køkken.

100 procent enig, jeg syntes isaer mange gadekoekkener er noget vaere svineri......Ex. : et lille landevejskoekken i Isaan, hvor baljen til opvask samt haandskylning foregik af samme balje som flere halvsyge hoens ogsaa gik og drak af......Jeg spiste der aldrig, men sad tit og fik et par kringler der, da ejeren var rigtig soed..

En anden ting jeg heller ikke forstaar er, at mange af disse steder har en plastikkoelespand med vand og oven paa staar der et gammelt bulet metalkrus og alle drikker glaedeligt af det samme krus, fy for satan

helge
Hej Frank.
Skønheden på dit billede,er ikke fed;hun er bare frodig.

Iøvrigt kan hun drikkes ned på 50 kilo i løbet af en forlænget eftermiddag.
Hvor meget betalte du i Barfine?
Med venlig hilsen Helge

ebeth
Jeg er ikke enig i at Thaierne er nogle svin i et køkken!
Den eneste gang jeg har været syg af at spise fordærvet mad i det land var efter en middag på en luxus restaurent. Hvis en ting lugter forkert, dvs. fordærvet, spiser jeg den ikke. Fælles drikkevand, som Suk omtaler, holder jeg mig fra. Isterninger køber jeg med glæde i løse kilo hos den lokale købmandinde (div fremmedlegemer fjernes før brug, hvis der er nogle). Hvis manden råber Frikadeller, hvilket desværre hænder, bliver det af kød fra det lokale marked.... sukogstøn så skal jeg stå og svede i køkkenet. Kødet har jeg aldrig haft problemer med, det er friskslagtet og jeg henter det om formiddagen.

Frank
Med hensyn til køkkenhygiejne i Thailand kontra Danmark:

I et thailandsk gadekøkken kan man trods alt se forholdene og vælge om man tør spise der. Det kan man sjældent i Danmark. Hvis man kunne det, så tror jeg mange ville foretrække et thailandsk gadekøkken ud fra et hygiejnisk synspunkt.

I Isaan finder jeg, at spisemåden er "farligere" end tilberedningen. Ofte spiser man fra samme fad, hvor skeerne går lystigt mellem mund og fad. Her deler man således bakterier eller hvad det nu hedder. Men jeg er til stor undren for mig selv aldrig blevet syg af det. Men chillien får jeg altid glæde af to gange.

on og kent
lige et link hvis nogle vil forsøge sig med at lave dansk mad.
utrolig mange gode opskrifter.

http://www.dk-kog...

god fornøjelse
kentGrin

Frank skrev:
Med hensyn til køkkenhygiejne i Thailand kontra Danmark:

I Isaan finder jeg, at spisemåden er "farligere" end tilberedningen. Ofte spiser man fra samme fad, hvor skeerne går lystigt mellem mund og fad. Her deler man således bakterier eller hvad det nu hedder. Men jeg er til stor undren for mig selv aldrig blevet syg af det. Men chillien får jeg altid glæde af to gange.

Min kæreste spiser også på den måde, så det er ikke kun Isaan det foregår ved at man spiser af samme tallerken, det er jo ikke noget problem mellem kærester - vi kysser jo også Wink

.

Suk Rak Ning
Ja her var saa hvad Ning havde lavet da jeg kom hjem fra " Synge-bar'en ".........Det smagte daelme godt......Wink

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture10375.jpg

Spring til debat: