Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk sprogskole i Bangkok
Handsome Man
Man kunne meget nemt få den forestilling at Bent Jensen er Guds gave til os intetanende fjolser når det gælder oversættelser.
Kunne Bent Jensen ikke berige os med oversættelser af relevante passager i Emma Gads bog ”Takt og tone” til brug på Internettet og ikke mindst her på Dansk-Thai Web.
Dette ville helt sikkert være lærerigt for en del medlemmer har på siden, og ikke mindst Bent Jensen selv!

Hilsen
Handsome Man

Emma Gad skrev i 1913
Ved den hastige udvikling er erhvervene blevet flere. Fortjenesten større, mulighederne mere ubegrænsede. Enhver vil have mere. Alle har kun blikket henvendt på dem, der er nået endnu videre i luksus og livs nydelse. Skal jeg bringe den kommende slægt et ønske, så er det, at den foruden en fortsættelse af nutidens rige udvikling må få lidt mere ro i sjælen, lidt mere forståelse af, at nydelse og livsglæde ikke er ensbetydende, og at den sande lykkefølelse beror fuldt så meget på det indre som på det ydre.
Man kan nok sige at hun var en fremsynet dame.

Hello! Welcome Hamsome Man!

dutling68
Bent vær nu bare glad for at der er nogle som gider at hjælpe nogle som har brug for en start i det danske...og tag dog et evt smut der ud og få en snak med dem du kan måske give en hånd med Wink
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Nixon
Ja den store telefon skal vel vaskes.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
bruno
Ja Bent tag der ud og få en snak med dem der ude, de har måske brug for noget frivilig arbejdeskraft Wink og måske kunne Clyde, lære dig noget thai, hvis du skulle få behov for det Shock

http://gj-blog.dk/
Frank
Giv venligst bamsen en advarsel om, at hans konto vil blive lukket, hvis han genoptager diskussionen vedrørende den danske ambassade, eller meddel mig, at jeg kan genoptage diskussionen, uden at min konto bliver lukket.

Selvom jeg stadig ikke synes om mange af Bents indlæg, så synes jeg faktisk at han her har fat i noget.

At fortsætte den diskusion, som han blev udelukket pga., er dårlig stil.
Redigeret af Frank d. 12/01-2008 19:07

Bent Jensen
Bamsen skrev:
Skal du nu til at gå i skole og lærer dansk,

Det bemærkelsesværdige ved dansk-thai.dk er soberheden af indlæggene og deres retskrivningsmæssige korrekthed.

Det er nu søndag morgen. Jeg tror, jeg i dag vil gøre en udflugt til bydelen med skolen og tage den i øjesyn. Der skulle være undervisning i thai over middag. Måske træffer man nogle danskere., og måske er der et passende sted, hvor man kan spise frokost.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

jesperfrb
Jeg vil ønske dig rigtig god søndag, og god tur derud!
Håber at du ser noget positivt, så vi andre, der har mødt dem kan få bekræftet vores indtryk af at nogle mennesker handler med hjertetWinkWink

Glæder mig til din positive tilbagemeldningShockShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Bent Jensen
Jeg besøgte i dag skolen. Den var noget vanskelig at finde, fordi kortet, der beskriver dens beliggenhed, vender på hovedet. Nord vender mod syd. Det vildledte mig i første omgang, men en taxichauffør fandt stedet.. Det ligger i en kort, blind sidesoi til Ladplakao Road. Beliggenheden er ikke videre praktisk for en skole, for der går ingen offentlige busser den vej, og trafikken på Ladplakao Road er temmelig langsom. Imidlertid er omgivelserne ganske pæne med ret nye og velholdte shophouses.

Bygningen er på ca. fem etager. Uden for mod gaden er der lavet en nydelig terrasse med fliser, som også omfatter de to blåmalede shophouses til den ene side. Ifølge et skilt er der på de to understeete etager et firma, som vist hed noget med BIRO. Skolen var på de to øverster etager. Jeg ankom klokken 13 og trykkede på dørklokken. Ingen svarede. På det tidpunkt sklle der iføge skemaet have foregået thaiundervisning i en halv time. I døren sad der en reklametryksag. Det tydede på, at der ikke havde været nogen et stykke tid. Døren var låst. Jeg trykkede igen på klokken. Stadig intet resultat. Så gik jeg hen på hjørnet til hovedgaden, hvor der lå en pæn kinesisk noodle shop, og bestilte en gang ข้าวขาหมู [khao khah moo] = ris ben svin = svineben med ris samt to colaer. Det kostede i alt 48 baht. Efter at have spist gik jeg igen hen til skolen. Men reklametryksagen sad stadig i døren. Så tog jeg en taxi til Mo Chit BTS tation. Den kostede 77 baht. I Yamazaki-bageriudsalget købte jeg noget japansk bagværk, hvorefter jeg steg om bord på toget til Prom Phong station. Her købte jeg noget rugbrød og mayonnaise i det nærliggende Villa supermarked. Billetten fra Mo Chit til Prom Phong kostede 60 baht, det samme som hvis man kørte den fulde strækning til Onnut station.

Da jeg kom hjem, var der en besked fra Clyde, som sagde, at skolen var lukket om søndagen, men at jeg var velkommen på alle andre tidspunkter.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

bimmelim
Ja det er altid træls at gå forgæves efter noget.
Håber alligevel du havde en god Søndag Bent.
Wink

www.kgi.dk
bangkoknielsen
Nej. hvor var det ærgreligt - men Bent, jeg har selv to gange (søndage) mødt op, og ingen var hjemme. Enten er der sket ændringer i undervisningstiderne eller også ønsker man ikke vort besøg. Det sidste tror jeg dog ikke! Men tror, at der er sket en ændring af datoerne, som DTW ikke er blevet underrettet om. Da du var i "nabolaget" kunne du jo have kontaktet mig - vi havde gerne givet dig frokost m.v. - tak for hjælpen med oversættelsen af dødsattesten...

Webmaster
Ja, jeg var lige inde og checke de tider vi har stående her på DTW efter at have læst Bent's indlæg - for jeg fik en grum mistanke.
Men tilsynladende har vi ikke fået skrevet noget med søndag i de tider hvor der gøres opmærksom på skolen i Bangkok:

http://www.dansk-...ng-bkk.php

For en sikkerheds skyld har jeg skrevet til Clyde for lige at få ham til at checke op på de tider vi har skrevet her på DTW - så ingen render forgæves pga. en brøler herfra.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bangkoknielsen
Tak Webmaster- for vi er altså et par stykker der har taget turen til "lukket dør" - Ingen vrede fra os, for vi kunne naturligvis have ringet i forvejen - hvis vi vidste nummeret!
Det vil være rart om DTW ville bringe nøjagtige datoer og tider - evnt. aflysninger, så vi har en chance for at deltage...

Webmaster skrev:
Ja, jeg var lige inde og checke de tider vi har stående her på DTW efter at have læst Bent's indlæg - for jeg fik en grum mistanke.
Men tilsynladende har vi ikke fået skrevet noget med søndag i de tider hvor der gøres opmærksom på skolen i Bangkok:

http://www.dansk-...ng-bkk.php

For en sikkerheds skyld har jeg skrevet til Clyde for lige at få ham til at checke op på de tider vi har skrevet her på DTW - så ingen render forgæves pga. en brøler herfra.

Naaaa - såvidt jeg kan se så er det hjemmesiden
http://www.thaiin...sprogskole
der skriver at undervisning foregår om søndagen, Dansk-Thai.dk siger tirsdag...

Og det er rigtigt at i forhold til Nord/syd så er kortet tegnet forkert - men jeg forstår ikke den lange rejse Bent har været på med taxi - det er jo ikke langt fra skytrain... på kortet er angivet Victory (rundkørslen) der er ifølge google maps ca 1.900 meter - og der er så sky train Sanam Pao og Ari tæt på også, nemlig ca. 900 meter hvis googleearth passer så er det hurtigst at gå til Ari...

Herfra kan man vælge at tage skytrain tilbage til phom phong, det koster såvidt jeg lige husker 40 Baht...

.

John
Ja det er jo altid ærgeligt at gå forgæves, men man kunne jo også lige tjekke åbnings tiderne inden man tog afsted.

Når man søger i google på thaiintegration så kommer der et link til deres side, hvor der foruden åbningstider ogaå findes telefonnumre, adresse osv.

http://www.thaiin...sprogskole

Hvorfor gøre det sværer end det er!
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
<host> John... der står :

THAI:
Standard introduktion til thai - en gang om ugen
skandinavisk lærer
søndag kl. 13.30 til 15.30.
Uden beregning indtil videre.

På den side Wink Wink Wink Wink

John
Rødmer WinkWinkWink

Jeg kiggede under Dansk undervisning Sad

Men telefonnumrene står der i det mindsteSmile

Men der står også: Vær venlig at tilmelde og afmelde i god tid
THAI:
Standard introduktion til thai - en gang om ugen
skandinavisk lærer
søndag kl. 13.30 til 15.30.
Uden beregning indtil videre.

Vær venlig at tilmelde og afmelde i god tid.

Redigeret af John d. 13/01-2008 17:50
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Jeg tror at jeg muligvis også rødmer Wink

Lad være med at stole blindt på min kørevejledning - for den er taget udfra Victory monument - men ved granskning af maps.google.com - kan jeg se at det højst sandsynlig er et tilfælde at Pahon Yothin soi 2 ligner til forveksling lat plakao road...

men det ser ud til at være et tilfælde og så er der sikkert 10 km til Victory Grin Grin lang men ikke umulig gåtur Grin

.

bangkoknielsen
John, som dansker ved du også godt, at mange interesserede blot møder op for at få et indblik i undervisningen, inden endelig tilmelding. Og naturligvis går man da ud fra, at der må være en del landsmænd til stede på mødetidspunktet...
Forstå det rigtigt - absolut ingen sure miner fra os - men, det ville være rart at få rigtige tidspunkter.

bangkoknielsen
Godt JoS_38 - du var ved at gøre mig noget forvirret, da du pludselig begynder at flytte om på hele Bangkok...

Bangkoknielsen - hvis du kender stedet, og kan bruge googleearth - kunne du så smide coordinaterne ???

Så vil jeg som min første donation prøve at lave et lidt mere sigende kort til skolen (og PIRO) Wink

.

Spring til debat: