Se indlæg
 Udskriv debat
Beer Bar eller luderbar
prasat
jos_38 du levr da i en fanstsiverden.
hvis man fjernede sexindustrien i thailand og skulle udskifte de turister der gør brug at dette med nogle velhavende turister. hvor ville du få de ekstra turister fra? for dem der er velhavende rejser allerede der ned de bor bare ikke i pattaya eller i soi cowboy.
jeg tror at de turister der lægger aller flest penge i thailand er de turister der tager på sex-ferier eller kombineret sex og alm. ferie.
mange af dem for en kærreste og sender dermed penge til landet efter de har forlandt det.
jeg ville gerne se hvad der ville ske med thailand hvis de mistede denne indtægt.
den måde du vil have skruet thailandf sammen på er som danmark er i dag og så fatter jeg egentligt ikke hvorfor du ikke bare bliver her eller tager til italien hvis det er det gode vejr du søger.

prasat

Saendaeng
Hej Bruno,

Der er ikke nok arbejde i Thailand.
Kender og ser flere med udd der ikke kan få et job. Og mange gange er det sæsonarbejde.
Problemet med at sætte lønne op, vil påvirke at der mistes arbejdspladser, da firmaer vil flytte til billigere lande.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Suk Rak Ning
Uanset hvor man finder sin kaere i Thailand, saa husk paa, at inde i kvinden er der stadig et lille Thailandsk hjerte der banker...
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

bangkoknielsen
Godt og rigtigt svaret Suk...Frown

Vilfred
Kære Jos-38.
Nu du har lavet det Thailandske skattesystem om, vil du så også være med til at lave det danske skattesystem om.
Synes du ikke, at det vil være rimeligt, at hvis man tager indtægtsgrundlaget væk - fra dem, som du endda betegner som stakkels - så skal de da have pengene et andet sted fra. Man kunne f.eks. overveje, at det er dem som vil gøre kunderne kriminelle, der skal betale de prostituerede erstatning. Ellers må det være skatteyderne,, og så må vi altså have en højere skatteprocemt.
Nå ja, hvis du tager pengene fra de stakkels prostituerede i Thailand, så tager du jo også pengene fra deres stakkels børn, ja det skulle ikke undre hvis hele landsbyer går konkurs.
Ja så må vi danske skatteydere til lommen igen, og give en højere ulandsbistandshjælp.
Vil du Jos-38 gerne betale mere i skat - og tror du f.eks de fleste medlemmer her på DTW vil betale højere skat til ulandsbistand og narkoludderne ?

Ufatteligt...

Vilfred og Prasat - kunne I ikke godt citere mine indlæg, hvor I læser de holdninger I der giver udtryk for ???

.

prasat
i dit indlæg nr 96

prasat

prasat skrev:
i dit indlæg nr 96
prasat

Hmmmm - forstår ikke helt hvor du læser at jeg VIL noget som helst...

Der er KUN 300.000 sexarbejdere - svarende til ca. 0,5 % af befolkningen at denne lille esclusive klub som primært undrager sig skat skulle være det der holdt Thailand i live - er det jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved...

De holder givetvis Yabbasælgeren i live, samt diverse spilleklubber - så får landsbyer rundt omkring sikkert også - men jeg vil tro at hovedparten af de der sender penge hjem, ikke er indeholdt i den gruppe som jeg ønsker at hjælpe gennem øget uddannelse og kriminalisering af kunderne...

Jeg foreslår så at man ser efter alternativer, i stedet for bare at lade stå til, og der er det "nok muligt" at een af vejene KUNNE være at hæve skatten, men der skal jo mange mange initiativer til...

Jeg har været mange steder i Europa (og den øvrige verden) og havde min mor ikke inviteret mig til Thailand for nogen år siden, så havde jeg stadig afvist ideen om at tage til Thailand, alene ud fra mine fordomme som jeg havde vedr. sexturisme...

Nu har jeg været i Pattaya - som på alle måder bekræfter mine fordomme - ALLE mine fordomme...

Men jeg HAR faktisk også rejst i andre dele af Thailand, og selvom folk forsøger at forklare mig at det er det samme over hele landet, så er det bare muligt at undgå i resten af landet, i modsætning til Pattaya...

Men jeg er Buddhist - og jeg bliver i Danmark generelt betragtet som rimeligt excentrisk p.g.a. min meget klassiske indstilling til ting - den har jeg altid haft - så da jeg steg ud af flyveren første gang i Thailand, så faldt hele mit liv på plads, og jeg følte straks at det var HER jeg hørte til...

Og jeg har det jo sådan, at selvom man er gæst, og selvom man ikke har rettigheder, så er det iorden at blande sig i den offentlige debat, og det er iorden at komme med input... Jeg ønsker at Thailand er Thailand, og selvom elskerindebegrebet er en del af den Thailandske kultur (i gamle dage kunne man have flere koner - her taler vi under 100 år siden) - så er det jo ikke noget den gennemsnitlige moderne Thaikvinde vil se på med milde øjne... altså ER samfundet under forandring... VÆK fra DEN del af kulturen...

Vil man den fulde forandring - så gælder det jo et eller andet sted om at få gæsterne til at forstå at man ønsker forandring i landet, og det er så der min kæreste bl.a. kan komme ind i billedet gennem hendes mulighed for at påvirke, gennem debat og møder... Som jeg gør i DANMARK...

.

Saendaeng
Jeg har nu læst at der er omkring 1 mill sex arbejdere i TH.
Så er alt det som følger arbejderne.
Jeg tror vi er ude i en større udskiftning og tiltag for at fjerne det.
En umulig ting ,,, Mission impossibel 4.
Og der kan sikkert 10000 gode inlæg om hvordan vi fjerner det.
Men hvis det ikke kan fjernes i DK.
Så kan det overhovdet ikke fjernes i Thailand.
Man har prøvet i Sverige.Men det har da ikke lykkedes.

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
saendaeng skrev:
Man har prøvet i Sverige.Men det har da ikke lykkedes.

Nu er jeg ikke fuldstændig blåøjet, jeg har fine kontakter i Sverige - og nej det er ikke afskaffet i Sverige - men de grove overfald på prostituerede som var for 10 år siden, de er stort set ophørt, og traffiking i Sverige er intet i forhold til Danmark...

Så det er ikke afskaffet (og hvis du læser mine indlæg vil du også se at jeg på ingen måde ønsker at gøre det ulovligt at VÆRE prostitueret) men de prostituerede er bedre hjulpet...

I danmark bliver der gjort akkurat lige så meget ved problemet som i Thailand...

1.000.000 sexarbejdere er stadig kun 2,5% af befolkningen - der er jo stadig mange faktisk 97,5% af befolkningen der IKKE er sexarbejdere - og jeg vil da umiddelbart tro de bidrager mere til det Thailandske Bruttonationalprodukt end sexarbejderne...

Det er ganske enkelt umuligt at vide hvorfor mennesker tager til Thailand men i år (hørte jeg i Thailandsk TV) regner de med 16,5 millioner turister - jeg er stadig så blåøjet at jeg faktisk tror på at langt flertallet af disse IKKE er sexturister, men skal på den anden side også være ærlig at tilstå at hvis det er hvide mennesker jeg ønsker at være sammen med, så skal jeg opsøge området mellem Asoke og Nana skytrain station, tage til Pattaya eller AoNang...

De steder JEG synes er interessante der møder jeg primært Thaier... Jeg går efter nationalparkerne og de historiske mindesmærker...

.

prasat
hvis der ikke havde været sexindustrien i thailand ville jeg ikke være kommet der første gang for 20 år siden.

så der er vi så forskellige, men fordi jeg har været på en helvedes masse piger dernede forsøger jeg ikke at omvende de turister der kommer for naturens og kulturens skyld. lad dem om det.

og hvis thailand forbyder prostitution så findes philliphinerne vietnam cambodia osv. og thailand vil derfor miste en helvedes masse penge så det vil aldrig ske. og skal heller ikke ske.

prasat

prasat skrev:
og hvis thailand forbyder prostitution så findes philliphinerne vietnam cambodia osv. og thailand vil derfor miste en helvedes masse penge så det vil aldrig ske. og skal heller ikke ske.

prasat

Det tror jeg så at du har meget ret i... men jeg tror ikke at Thailand ikke kan leve uden, det tror jeg at landet faktisk er godt nok rustet til, det er muligt at sexindustrien (de amerikanske baser) satte skub i økonomien og udviklingen, men netop de projekter der er startet på initiativ af kongen, er jo udtryk for et ønske om at ændre på tingenes tilstand...

Om det så er muligt at fastholde momentum hvis kongen dør - kan jeg jo godt frygte ikke er tilfældet..

.

prasat
selvfølgelig kan landet klare sig uden sexindustrien det er der jo mange andre lande der gør, dem ville sikkert også klare sig helt uden turister, der ville bare være en del mennesker der havde mindre penge at leve for. det kan vi jo se i andre lande. der kan man sagtens OVERLEVE som risbonde.

prasat

xxxx
Hold da op Jos.. er du ikke ude i en mission du stort set ikke aner noget om..
Du må da gerne have dine holdninger, fred være med det, men det var måske en god ide at sætte dig lidt ind i forholdene inden du forsøger at ændre noget..
De 300.000, ja det er måske dem i turist industrien. Men du kan jo ikke skille dem, de fleste arbejder udelukkende Thai.
At fler koneri skete for 100 år siden.. njae nu kan jeg ikke lige huske hvornår det var det blev ulovlig..
Men det foregår altså i stor stil her ude. jeg kender flere som lever som Mia Noi og har det fint med det.. Det kan man jo også kalde Prostitution, for hun spreder ben en gang om ugen / hver 14 dag og så forsørger han hende.
Til det med skatten op..
Hvis vi nu stiller det op så selv du forstår det..
Arbejdsmand hans i DK tjener vel ca 600 netto om dagen.
her ude ca 200,- ( gennemsnit )
så skal vi gange priserne her ude med 3 for at det passer med DK..

1 l. mælk = 75 kr
1 kg mel = 118 kr
1 kg gris = 270 kr
1 kg kartofler 150 kr
1 kg ris 70 kr
1 øl 100 kr
1 pepsi 75 kr
1 l. bencin 100 kr
Kan du følge mig... ville du så også foreslå skatten op i dk ???
Ja skatten er kun 7% her ude, men systemet er jo sådan at dem som køber luksus / import varer betaler skatten, og hvor tror du lige de mange penge pigerne tjener havner.. Yes ofte til det der er højt beskattet..

jesperfrb
Hej Le-si!

Forstår ikke helt dine priser, men forstår så udmærket din argumentation, og er enig, langt hen af vejen!
At fylde sin lille mc op koster mere end end dagsløn for de fleste!

At tro at prostitution kan afskaffes, er meget naivt, men selvfølig er jeg mod tvang osv, men der vil altid være prostitution, og "Mia noi" lever i bedste still endnu, kender mange, og de er lykkeligeWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

xxxx
Hejsa Jesper.

Nåe gør du ikke det..Wink
Det jeg ville sige med det er.. hvis det koster 100 thb her ude..
Så skulle det koste 300 kr i DK, hvis vi skal sammenligne ud fra netto løn.
Sagt på en anden måde.
3 øl - 20 smøger - 1 pepsi.. 180 thb = 1 dagløn..
3 øl - 20 smøger - 1 pepsi.. 600 kr.. = 1 dagløn.
så meget tror jeg nu ikke det er steget selvom jeg har været væk i 4 år. Men hvis det nu kostede 600 kr,/ 1 dagløn, så gad jeg godt se den politiker der turde sige.. skatte forhøjelse.

helge
Til Prasat. Jeg synes ofte,at du poster gode og forstandige indlæg.
Men dit indlæg nr. 111,synes jeg er en stinker. Med den kynisme,kan du jo forsvare alt,bare der er penge i lortet. Du lyder som en bonde,der ikke kan få lov til at forurene det han finder passende,og så truer med,at flytte arbejdspladser.
Thaierne elsker da ikke prostitution,mere end Jos gør.
Ang. skatten. Det er fordelings politik,intet andet.
Iøvrigt har militæret taget for sig af retterne under det nuværende styre,så det klodser. Thailand har penge. De er bare ikke fordelt,som vi kender til det. P.S. Fortræffelig debat. Med venlig hilsen Helge

thaibertel
Grinhvor er det godt at der er så mange der har meninger om TH MEN JEG syntes vi skulde holde op det sker jo på hele kloden kunde vi ikke få noget positivt at tale om vi ved jo godt det sker men det sker også i USA eller hvor man er hele KLODEN er det fordi nogle har ond i røven eller ja undskyld jeg kunne bruge min tid bedre til at tale om ThCool

Lillemand
hvis i synes Thailands bar og sex miljø er sygt, så læs netdokter.dk
her kan du under sex og samliv, læse om danskernes syge forhold til sex og problemer der af. BT.dk har også næsten dagligt i bloggen historier om sexuelt forstyrede menneskers problemer.

Problemet er ikke at tøsserne vil have en skilling for at knalde, nej vi er bare så mange mænd der er styret af vores andet hoved!! og fortæl mig lige engang hvad er forskellen på at sætte hylde op for lillemor eller stikke en tøs et par sedler, hvis resultatet er det samme, at man opnår en tur i høet.

Nej drenge brug tiden på at jagte de rigtige forbrydere, korupte politikere og pansere der udnytter disse svage mennesker som jo bare prøver at overleve.

rinpoche
Lillemand skrev:

Nej drenge brug tiden på at jagte de rigtige forbrydere, korupte politikere og pansere der udnytter disse svage mennesker e.

Ligesom alfonser....

Spring til debat: