Se indlæg
SU
|
|
cockzilla |
Lagt på d. 09/01-2008 09:31
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Min kæreste kommer snart til DK hvor vi skal giftes og forhåbentlig få en opholdstilladelse til hende. Mit spørgsmål lyder på om at hvis hun vil studere eller gå til dansk undervisning er hun så berettiget til SU og vil det så gå ud over min anfordringsgaranti ? |
|
|
Lagt på d. 09/01-2008 10:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Nej din kone el kaereste kan ikke faa SU til sin dansk undervisning. dsd |
|
|
duracell |
Lagt på d. 09/01-2008 11:06
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
og det hedder ikke hvis hun vil gå til dansk undervisning det hedder når hun går til dansk undervisning, hvis hun altså vil opnå fornyelse af sin opholdstilladelse. |
|
|
lucca |
Lagt på d. 09/01-2008 13:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
jeg mener helt bestemt at en person fra udlandet skal have opholdt sig i danmark et stykke tid (ved ikke hvor længe) for at være beretting til SU. Man kan ikke komme fra udlandet sådanne uden vidre og opnå SU. Men prøv at gå ind på SU styrelsen hjemmeside og prøv at finde nogle informationer og dette og måske er det også muligt at stille spørgsmål der og så er du sikker på at få det rigtige svar. All The Best In Life....
|
|
|
cockzilla |
Lagt på d. 10/01-2008 08:28
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Har værey inde på SU styrelsens hjemmeside og her ser det ud til at man kan få SU så længe man er omfattet af integrationsloven. http://www.svu.dk/ |
|
|
13leif |
Lagt på d. 10/01-2008 10:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Du skal ikke regne med SU,det går ikke ud over din garanti, men få nu opholdstilladelse først, god fornøjelse. |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/01-2008 12:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Som 13leif siger, så få nu først opholdstilladelsen. - Men jeg mener ikke der kan opnås SU til danskundervisning, der jo er obligatorisk hvis man vil opholde sig længere tid i DK. - SU kan, såvidt jeg forstår, kun ydes når der studeres på højere læreanstalter... |
|
Spring til debat: |