Se indlæg
 Udskriv debat
processuelt opholdstilladelse
samee
Hejsa, der skulle vel ikke være en herinde som kan fortælle hvad/hvilke papir der skal medbringes når der skal søges om processuelt opholdstilladelse ??Shock
It’s deep how you can be so shallow

Henrik N B
Så vidt jeg er orienteret skal I blot gå til Udlændingeservice og søge om helt almindelig familiesammenføring, derved får den thailandske part et stempel i passet pr. hvilken dato I har indgivet ansøgningen, men hvorvidt der skal udfyldes yderligere papirer derfter eller man skal have forlænget visum er jeg ikke bekendt med da Tee skulle tilbage og gøre sit arbejde færdigt i Thailand.

Husk at hvis du har betalt sikkerhedsstillelse, vil du miste pengene hvis ikke den thailandske part forlader landet senest på den dato der er angivet i visumet.
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

WisawagonFaiFaa
Henrik N B skrev:
Så vidt jeg er orienteret skal I blot gå til Udlændingeservice og søge om helt almindelig familiesammenføring, derved får den thailandske part et stempel i passet pr. hvilken dato I har indgivet ansøgningen.

Det er korrekt! Wink

Hep
Normalt skal man aflevere passet inde hos US og man får så udstedt en kvittering som fungerer som midlertidigt ID kort.

Derudover er det helt som skrevet tidligere.

samee
Ah okay så vi tager bare FS papirerne med samme dag, vedr. sikkerhedsstillelse så bliver det anden gang hun kommer de forlangte heller ikke nogen sikkerhedsstillelse første gang, tak for hjælpen.Grin
It’s deep how you can be so shallow

Torbusa
Hvem ved om proceduren hvis ens pige har visa til Sverige, fordi hun besøger venner der, kan hun så blive gift i Danmark med hendes danske ven, hun skal vel rejse hjem igen inden visa udløb, hvorefter vi søger om fs i Thailand til Danmark. Gode råd modtages

tm

ingolf
Hej Torbusa.

Om du er dansk statsborger og bor i Sverige, er der helt specielle regler for Skandinaver som er bosatte i sverige. Om i gifter jer i Sverige söger i oppeholdstilladelse hos invandraverket efter giftemålet, og hun/han behöver ikke rejser at rejse till Bangkok for at söge. Hun kan blive i sverige under hele tiden som ansökningen behandles. Hun kan også rejse hjem og besöge familjen, hun får automatisk nyt visa på svenska ambassaden når hun har en ansökning inde i Sverige. Er selv midt oppe i det hele, vi gifter os på mandag den 24/3, så jeg er temmelig godt indsat i de svenska regler når man er dansk i Sverige!

MVH Ingolf.

ingolf skrev:
Hej Torbusa.

Om du er dansk statsborger og bor i Sverige, er der helt specielle regler for Skandinaver som er bosatte i sverige. Om i gifter jer i Sverige söger i oppeholdstilladelse hos invandraverket efter giftemålet, og hun/han behöver ikke rejser at rejse till Bangkok for at söge. Hun kan blive i sverige under hele tiden som ansökningen behandles. Hun kan også rejse hjem og besöge familjen, hun får automatisk nyt visa på svenska ambassaden når hun har en ansökning inde i Sverige. Er selv midt oppe i det hele, vi gifter os på mandag den 24/3, så jeg er temmelig godt indsat i de svenska regler når man er dansk i Sverige!

MVH Ingolf.

Davs ingolf.

Min kone har fået tilbudt et visa via sverige, jeg er dog ikke bosat i sverige men i DK.

Er der problemer med at få FS til DK, hvis visaet er udstedt til ophold i sverige/shengen?

dsd

For at søge processuelt ophold kræver det at i er gift.
For det andet kan ansøgning om FS aflevers hos det lokale politi og der stemples ikke i passet - det registreres ganske enkelt elektronisk.
Simple and easy.
Om hun har visum til Danmark, Sverige eller et anden Schengen land er ligegyldigt i et vist omfang, nemlig den lille krølle, at hun skal opholde sig mindst 51% af tiden i det land der er søgt visum til - det er der ikke ret mange der er klar over, men det vil være noget af det der chekkes af "udlændingeservice".

ingolf
Hej DSD.

Jeg tör ikke svare på Hvad der sker om man gifter sig med en anden Schenger borger end den som har garenteret oppeholdet. Hvad jeg ved er at hun ikke får oppeholde sig for länge i et andet Schengen land, og den som har garanteret oppeholdet skal väre med. Jeg kan godt pröve at spörge på svenska migrationsverket når jeg skal dit igen om et par uger, men jeg har på fornemmelsen, at det er noget du skal spörge de danske myndigheder om. Men nu skal du göre det pänt, ellers tror de bare at i forsöger at snyde dem ved at gå over sverige. (Du har en god ven som har inveteret en pige til Sverige, og nu har i mödt hinanden, og söd musik har opstået.) Eller noget lignende. Jeg vender tilbage eftermit besök i Malmö. Du har jo også mugligheden at flytte til Sverige, men om hun får oppeholdst. i Sverige, gälder den kun i Sverige, og flytter i til Danmark starter det hele forfra!!

MVH Ingolf

Spring til debat: