Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad tjener en Thai
xxxx
Ja jeg flytter den lige fra replik boksen..

Det er nok lidt umulig at svare på, for der er masser af faktorer der spiller ind.
Område / arbejdes art osv osv.

Her i Lopburi ligger fabriks arbejdere på.
mellem 160 og 185 thb pr dag... dertil kommer så ..Beer kajan.. bonus for at møde på arbi hver dag. gad vide hvorfor det Wink overtids betaling ligger på 25 - 35 thb pr time. ( udover 8 timer )

En kok får 300 pr dag

løsarbejdere 150 ca

håndværkere... 300 for bossen og 200 for hans kulier.

bar piger 1000 thb pr mdr. plus det de selv finder

henter man arbejds kraft fra Isan / laos / burma er vi langt under de tal her. Dertil kommer om det er med kost & logi....

I restaurations brancen er det meget brugt at lokke pigerne med store drikke penge og så give dem en minimal løn.

lønnen er også ofte afhængig af uddannelses papirer, selvom det kan være hamrende ligegyldig, når de sidder ved et samle bånd..

le si

ubon lynge
Ja det er hvis ikke let at sige hvad de tjener, Nu min svoger har en restauran og en opvasker ved ham får 4000 bath mdr men så fri værelse, en kok begynder på mellem 10 og 12000 bath alt efter hvor god han er.
De tjenere han har er både piger og drenge, de ligger mellem 4000 og 6000 bath de er mellem 15 og 18 år, jeg kan ikke huske hvad dem over 18 år får.
Så har de det sådan at de drikke penge der kommer ind, de går i en kasse og engang om måned bliver de kaldt sammen og han deler de penge mellem de ansatte, som han siger så er det ikke bare tjeneren der skal have dem, det er kokken der har lavet maden så derfor deler de dem, og det bliver hvis til en god slat penge til dem hver. Wink
Ubon.

Pibe

Locturian
Spørgsmålet kan vel besvares meget nemt - Det afhænger af bopæl og jobtype. En direktør i Bangkok kan nemt tjene langt mere end en direktør i Danmark, der er ufatteligt rige mennesker i Bangkok, der tjener summer som jeg kun kan drømme om. Omvendt tjener en arbejds lakaj i yderområderne, som beskrevet, meget lidt. Man kan så også sige, at man tit ser arbejdere sidde og sove på arbejdspladsen, eller dovne den af. Thai'er er generelt meget lidt selvmotiverende, og hvis de kan slippe afsted med det, laver de ikke noget. Det ved jeg, fordi jeg lønner selv 8 mennesker pt.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
ubon lynge
Ja Locturian jeg må da sige at første gang jeg var i thailand tænkte jeg at de er da noget dovne her nede, de sidder bare og hænger, det kommer som du skriver lidt and på hvor man befinder sig hende.

Skal man ikke have en god tålmodighed Locturian når man har nogle til at arbejde for sig, og de bare driver den af, jeg tror ikke jeg vil kunne klare at gå og se på nogle ikke laver noget.Wink

Ubon.

Pibe

Locturian
Må sige, at man skal være over dem konstant - De mangler evnen til at motiverer sig selv, og gøre en extra indsats i håbet om en glad chef Smile Jeg kan bare se det de dage jeg ikke er her, så sker der meget lidt... Det er meget meget frustrerende en gang i mellem, men på den anden side "This is Thailand" og tingene fungerer ikke så effektivt som det fx. gør i Danmark - Det må man bare lære at leve med...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
xxxx
Hejsa Ubon.

han må have en ret stor post der hedder Politi hver mdr. for unge under 18 i restaurant. Wink

tjae om de er dovne.. de gør vel bare det de har lært, arbejde er ikke sjovt... Derfor er der en lille del som tjener styrtende med penge og det store flertal meget lidt.

Men som Dansker kan det være noget frustrerende at se på og træls at betale for.. Den eneste løsning er nok.. beer kajan.. Så de har en håndgribelig grund til at lave noget..
Så nej jeg tror faktisk ikke du behøver at leve med det Locturian, det er nok mere et spørgsmål om beer kajan og have en junior boss, når du ikke selv er der. ... de elsker titler Grin
Der findes trods alt også thaier som godt kan og vil lave noget. der er bare pokkers langt imellem dem.

le si

bruno
Jeg kender til en der havde en produktions virksomhed i Thailand, Han havde utroligt svær ved at motiver sinde ansatte han prøvet med alt bonus og mere i løn osv. Intet virket, lige ind til han begyndte at dele flotte tiltler ud og til nogle lige frem uniformer med rund hånd til de ansatte, det virket, også om den ansatte havde en maget lille andsvar var alt det han lavet perfekt og mødte op vær dag til tiden bare ved at blive kaldt, ansvars manger for den maskine. Han skulle jo nødigt komme hjem og fortælle at han ikke var manger mere.Smile
Redigeret af bruno d. 10/11-2007 10:49

http://gj-blog.dk/
ubon lynge
le-si
Unge under 18 må da gerne arbejde der, jeg tror aldrig jeg har set et sted hvor en opvasker er over 18 år der nede, de ryder op tager væk af bord, kommer ind med mad, og jeg har aldrig set eller hørt han ikke må have dem, tror ikke han har noget problem med politi.
Dem der kommer med alkohol er alle over 18 år, de kommer fra det øl firmaer som han har, de unge under 18 år har ikke noget med alkohol eller penge at gøre. Wink
Ubon.

Pibe

Boes
Jeg har 6 Thai ansatte. Minimilønnen er f.n. 4.700 Bath/ mån. + social security 3 %. Men så skal man regne op lønnen om man befinder sig i turistede områder som f.ex. her i Ao Nang, uddannelse, sprogkundskaber og m.m.m. Mit personale starter som regel på 6000 og efter en 3 måneders prøvetid diskuterer vi lønnen igen ( d.v.s. om de stadig er på pladsPfft)
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Jake
Min kæreste arbejder som sygeplejerske på et velrenommeret privathospital i BKK - hun ligger i snit på ca. 25.000 baht pr md, hvilket må siges at være godt for TH. Desuden stiller hospitalet små lejligheder til rådighed for næsten ingenting, som dog deles med en anden. Til sammenligning kender hun en apotekerassistent, som kun tjener 6-8.000 baht pr md. Jeg vil vurdere, at folk med en efter Thai-målestok ok løn ligger på 12-15000 baht, men for det kommer man ingen vegne, hvis man vil bo i en condo nær fx Sukhumvit.

Boes
Den gennemsnitlige familieinkomst i Thailand ligger på 6000 Bath/mån.
Som sagt tidligere så afhænger jo alt af uddannelsesneveau og hvor du bor.
Albert Einstein

Berg
Min kæreste arbejder på kontor i bangkok, og tjener 11.000 bath/md + bonus og sygesikring - hun er ufaglært, men har college diploma og mangler ca. et år til hun er færdig på universitet med en bachelor i politik.

Skulle nogen dernede, have brug for en "logistic coordinator" eller en "administrative manager", leder jeg efter arbejde i bangkok - send evt PB hvis i vil se CV - vil være at finde i bangkok fra omkring jul og 3 måneder frem hvis et interview skulle være ønsket. (og gerne MEGET længere hvis jeg finder arbejde Grin )
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

xxxx
Hmmm jeg tør da ikke sige det med sikkerhed, men jeg ved unge under 18 ikke kan blive fast ansatte på f.eks fabrik, men må arbejde der som ferie afløsere / praktik eller hvad de nu kalder det.
Boes / Loc /andre som driver firma her ude..
ved i hvordan reglerne er helt konkret for unge under 18 på arbejds markedet.
For som jeg har forstået det skal de være 18.

Jeg ved godt et er regler og virkelighed tit noget andet. Wink

le-si

Boes
Unge Thaier under 18 kan arbejde - no problem - Arbejdsgiveren skal dog rapportere til myndighederne at han har den ansatte.
Arbejdet skal være af lettere karakter ! Lønnen er meget lav omkr. 2000 -3000 Bath/måned
Albert Einstein

Suk Rak Ning
Nogen siger at Thai'er er dovne.....NEJ NEJ NEJ...Gaar man i feks. Big-C......og skal ha' lidt hjaelp, saa skal ekspeditrisen jo lige vare faerdig med at tale i mob, spise samt pille i naese...........Ikke' ?
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

John
Ja og helst på en gang... GrinGrin

i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/DSC_0674.jpg
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Payanak
I Thailand kan man tjene 5000/maaned for at laene sig op af en kost hele dagen.
Man kan ogsaa laegge astfalt paa vejen eller bygge huse for samme beloeb.
Man kan tage en lang uddannelse som laege og starte med 40.000/maaned.
Eller blive skolelaerer og faa 6000/maaned for den ulejlighed.

Bliver man selvstaendig kan man tjene 100.000/maaned for at ringe lidt frem og tilbage til nogle kunder i loebet af en dag...Cool

rinpoche
[img]i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/Captain.jpg[/img]

Vores altid årvågne skipper mens vi troller efter småtun.

[img]i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/Sovende.jpg[/img]

Phitsanulok, det må godt nok være kedeligt at sælge amuletter i et tempel.

Bent Jensen
henter man arbejds kraft fra Isan / laos / burma er vi langt under de tal her. Dertil kommer om det er med kost & logi....

Forholdene omkring burmeserne er ganske ejendommelige. De myldrer ulovligt ind i Thailand, finder besklfrigelse og fpr så i nabge tilfælde, men ikke i alle tilfælde arbejdstilladelse. Der er fler4e hundrede tusinde sådanne burmesere i Thailand. Men minimallønnen, som gælder for thailandske arbejdere gælder vist ikke for burmeserne. Der er også underlagt andre indskrænkninge. F.eks må de ikke køre på motorcykel, føde børn, åbne en postboks eller have en mobiltlefon.

Et økonomiskråd har forelået, at man importerer endnu fæere sådanne burmesere til udnyttelse i Thailand.

Poul Jensen
Jeg fik lavet en lille udvidelse på huset fra 36 til 120m2 der fik formanden 250 bath om dagen de andre fik 200 bath og det tog 2½ md mvh Poul Warin Chamrap Ubon Ratchathani

Spring til debat: