Se indlæg
 Udskriv debat
Naesen i sky ?
Suk Rak Ning
Har jeg paranoia igen, eller er der noget om snakken. ?

Har nu boet 3 aar i TH, og mange gange naar jeg moeder en farang, ja saa gaar han med naesen i sky...

Har paa fornemmeren at det er turist-farang der proever at holde en "hoej " standard med den kvinde de nu har koebt et x- antal dage.

Selv er jeg aaben for en snak, hvis jeg moeder en farang. men dem med broed under armene.........ja dem kan jeg da kun grine af.

Jeg har moedt rugbroedsfarang i Bkk, Phuket og ja selv her i min lille by der hedder Sak Lek...

Er der forskel paa turist farang eller fastboende ?

Redigeret af Suk Rak Ning d. 19/12-2007 12:56
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Bent Jensen
Det er for at undgå luftforureningen.

Gem svar

Theobald
Kan det nu være rigtigt set - jeg syntes da de fleste farang ikke kigger opad men lidt nedad, da pigerne nu ikke er så store? Cool

ubon lynge
SUK jeg har også prøvet at møde dansker hvor de ikke vil se på mig eller snakke, men en ting vil jeg love dig suk, møder vi hinanden der nede engang så gider jeg ikke høre på du snakker du må holde pause når vi skåler. Grin Wink

Nej der er nok nogle som tror de er mere end andre, men er det nu en der har købt sig en dame i de x antal dage og det er første kærlighed for ham j så ser han ikke en pind, ikke engang pengende lige med et er væk Grin Grin Det er træls hvis man selv gerne vil høre lidt nyt når i nu bor der ude. Wink
Ubon.

Pibe

Payanak

Det kan vaere han kigger efter den flyver han skal hjem med Pfft

Jesse James
Nej Suk du lider ikke af paranoia,de danskere du har mødt med næsen i sky er som regel 1 gangs turister.
De går som regel med pigen i hånden,tør næsten ikke slippe hende,er omklamrende og vil kysse hele tiden pigen bryder sig ikke om det hun ved at det ikke velset i Thailand,men gør det alligevel.
Hr Olsson

ebeth
-Jeg syntes det kommer an på hvor man møder folk. Hvis det er ude på landet, som ham vi mødte i Hot der 'læste' min mands t-shirt, sådan en taler man da med. Sidder der en/flere på en bar i en større by og fjoger, lister jeg nok videre.
ps.... hvis jeg selv fjoger, taler jeg desværre med alle Cool

Lige børn leger bedst, måske skulle du se dig selv i et spejl. Kun ment posetivt, men se lige efter een gang til.GrinGrinGrin

NB. helst om morgenen GrinGrinGrin

Jesse James
Hej Abekatten.
Du er vist lidt af en filosof..Kirkegaard ville være stolt af dig.!
Hr Olsson

pdrhan
SUK - har set lidt af det samme rundt omkring dernede , men jeg blev vildt overrasket i sommer da vi var oppe i Korat i Ta Chang , på det lokale marked , lidt i 18 om aftenen før skumringen , var jeg eneste farrang og alle kiggede på mig eller min datter på 9 år som gik og spiste friturestegte hønsefødder som hun er helt tosset med - der mødte jeg en anden farrang , han hilste pænt og vi sludrede lidt , han var fra New Zealand , men ingen næse i sky der....det var en fed oplevelse.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

taleofdk
Hey SUK.

Jeg tror der er noget om snakken, men folk er jo forskellige.

faktisk har jeg tænkt lidt de samme tanker som dig, tit når man møder en farang bliver man på en måde ignoreret alså en farang ser på en men han lader som om du er luft, tænker selv på hvad fanden der går galt der, men omvendt er der mange der hilser/nikker ........... især udenfor BKK er min erfaring at der er farang mere (hvad hedder det ord Frown ) beskyttende - beklemte - passe på personer, ved sgu ikke lige hvilket ord jeg mangler Grin

Kan det have noget at gøre med at man evt. skal passe på andre farang, tænker her på at blive snydt af en farang, man har jo hørt en del historier om dette at farang gør skidt mod andre farang osv ........

Men tænk på DK, folk går rundt med deres lille grimasse på, måske det er lidt det samme der sker i Thailand, folk har "paraderene" oppe.
Redigeret af taleofdk d. 19/12-2007 21:18
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
noidam
ja hvorfor skal man da da lige hilse på en "farang" når man ser sådan et mærkeligt menneske oppe på et marked lidt nord for bangkok.????
hilser i på en "farang" når i møder en i Århus-Odense-København.???
ja hvis det var en jeg kendte ville jeg da hilse, men ellers nej.
og kigger manden nedad behøver det jo ikke at ha noget med hans person at gøre.
( det kunne jo også være at han ikke gad flere farang den dag )

god jul herfra.PfftPfft

ebeth
Tak!!! Noidam, sagen i en nøddeskal.

noidam
og suk..
alle rugbrød er ikke ens.!!!!!!!
nogle er er med kerner, andre er uden.

samee
Tja. Efter sidste gang min kone og var i pattaya skulle jeg ind for at bestille kaffe på den starbuck som ligger på beach road og min kone blev spurgt af en englænder på sit skod thai om jeg havde en stor pik blev jeg godt nok pisse sur da hun fortalte mig det og var ved at komme op og slås da jeg spurgte ham om hvad i helvede han bildte sig ind osv. Derefter gider jeg sku ikke beskæftige mig med nogen fallanger de kan rende mig i røven taler kun med dem som jeg kender.
Redigeret af samee d. 19/12-2007 23:13
It’s deep how you can be so shallow

chillielsker
Nu er jeg ikke første gangs rejsende til Thailand.
men jeg tager ikke til Thailand for at møde Danskere, ligesom jeg heller ikke tager til Thailand for at spise Dansk mad.

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige, andre tager til thailand og holder Dansk julefrokost, og fester med andre landsmænd og dem da om det, bare jeg kan blive fri, så er jeg glad nok.

Niels

taleofdk
chillielsker skrev:
men jeg tager ikke til Thailand for at møde Danskere, ligesom jeg heller ikke tager til Thailand for at spise Dansk mad.

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige, andre tager til thailand og holder Dansk julefrokost, og fester med andre landsmænd og dem da om det, bare jeg kan blive fri, så er jeg glad nok.

Niels

Jeg tror du ramte hovedet på sømmet der, jeg har det på samme måde, men skulle man rende ind i en farang/mem og evt. falde i snak er det okey med mig, men det er ikke noget jeg opsøger.
Redigeret af taleofdk d. 20/12-2007 08:04
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
yeya
Det er vel meget normalt at man hilser paa andre faranger naar man moeder dem (specielt ude paa landet). Jeg oplever da ogsaa at thaier hilser paa hinanden her i DK, selvom de ikke kender eller har set hinanden foer.
Desvaerre er der nogen som tror at de er mere end andre og derfor ikke er til at tale med og ej heller hilser. Dem gi'r jeg nu ikke meget for.

chillielsker skrev:

Niels

Det er lidt anderledes for fastboende. Som fastboende kan man altsaa godt en gang imellem komme til at savne lidt dansk. Det goer man jo ikke naar man er i Thailand som turist. Der er man jo ligesom naemest flygtet fra det danske for at opleve noget anderledes.

Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
chillielsker
Hvad indebærer det at hilse.

Jeg mener jeg vil da gerne løfte hånden og sige hej hvis jeg møder en landsmand eller lignende.
Sålænge pågældene ikke pludselig forventer at det indebærer at vi skal stå og småsludre eller andet.

Jeg finder det ikke arrogant at jeg fravælger Dansk selskab når jeg er i Thailand, har intet at gøre med at jeg arrogant , men det er et bevist fravalg.

Jeg er dag ud og dag ind omgivet af landsmænd, mit arbejde som sælger gør at jeg skal være udafvent og tale med rigtigt mange mennesker hver eneste dag.
Jeg er ikke asocial og plejer da også omgang med andre mennesker i mi fritid.

At jeg så gerne vil koble af når jeg er på ferie, ser jeg intet odiøst i, at det så indebærer at jeg fravælger kontakt med landsmænd, har jeg svært ved at se det foragtlige i.

Spring til debat: