Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
slanger i th
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/10-2007 08:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Godt billede, net-python. Jeg har set flere af dem på Phuket, blot aldrig nået at få et billede heraf. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/10-2007 19:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Suk skrev: Moedte lige denne her ca. 100 meter fra vores hjem..... ja en lille sød tingest ( pas på din/e hund/e ) quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 11/10-2007 23:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
I skal nu ikke være bange for at denne slange spiser jeres hunde da den slet ikke kan gabe over dem med mindre de er på str. med en lille kanin |
|
|
canis lupus |
Lagt på d. 13/12-2007 12:45
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Jeg vil umiddelbart, ud fra vejbanestriben vurdere denne slange til mellem 2,5 og 3 meter. Den kan altså med lethed, overrumple, nedkæmpe og fortære en Puddel,terrier,pincher etc. Netpython opnår ofte en længde på op til 5 meter, men er også i yderst sjældne tilfælde fundet i længder op til 8 meter. En python på mere end 5 meter er, teoretisk set, i stand til at nedkæmpe og fortære et menneske. Vi er heldigvis bare forholdsvis svære at sluge, da vi har skuldre. Dermed er en overrumplet schaefer ikke noget problem. Jeg mener. at vi, som har viden om slangernes funktion, og menneskernes misforståede frygt, bør hjælpe lokalbefolkningen til at forstå, hvorfor vi ikke skal flå hovedet op på enhver slange, vi møder på vores vej. Heller ikke de giftige. Selvom en slange kan dræbe et forholdsvis stort bytte, foretrækker de rotter, katte, høns og andet mindre bytte. Jeg selv opsøger steder med stor slangeaktivitet og håndterer til tider også slangerne. men hvis jeg er usikker på hvilken slange, jeg står overfor, nærmer jeg mig kun hvis jeg kan se, at slangen har en flugt mulighed. Hvis jeg kommer på en veranda eller lignende, og der ligger en slange i skyggen, og jeg ikke kan fjerne den uden unødig at tirre slangen og dermed øge risikoen for at blive angrebet, så venter jeg med at bruge stedet, indtil slangen er forsvundet. Når vi bevæger os ind i tropisk eller subtropisk klima, så bevæger vi os ind i slangeland, og vi kan møde slanger alle steder. Når vi så bevæger os ud i naturen, og hvis vi vel at mærke gør dette for netop, at finde krybdyrene.... eller bare andre dyr. Så er der en potensiel risiko for at møde slangerne med meget lille reaktionstid, fordi vi bevæger os med forsigtighed og uden at trampe. Uanset hvor godt vi kigger os for, sker det, til tider at vi kommer til at overse dyrene og dermed bliver temmelig overrasket når vi er lige ved at træde på dem. Men det er så bare et spørgsmål om, at lade sandalerne ligge på hotellet og tage trekking skoene på. hvis vi bevæger os, som vi ofte gør, så laver vi alligevel, forholdsvis meget larm og overfører forholdsvis voldsomme vibrationer i underlaget og som tidligere nævnt i debatten har slanger ikke ører, men opfanger vibrationer.... ikke med tungen.... men gennem underlaget. Derfor skal vi være usandsynlig heldige for at møde slanger, som kommer tæt nok på, til at være en risiko. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 13/12-2007 15:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg har set masser af slanger de steder jeg har boet. Paa Phuket har jeg set bla. vipers adskillige gange. De kravler i graesset og oppe paa tagene...alle steder. De er meget giftige, men de fortraekker saa snart man kommer taet paa dem. I Bangkok har jeg ogsaa set slanger. Paa Phi Phi Don har jeg set en soeslange ved stranden. Og paa dykkerture har jeg ogsaa set soeslanger. Men faktisk er det et uheld fra slangens side af den bliver set, da de bevaeger sig og jager efter moerkets frembrud. Og selv i moerke holder de sig normalt paa afstand af mennesker. |
|
|
psk |
Lagt på d. 13/12-2007 15:36
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
I Ao Nang, sidste år , var der fanget en 5½ meter lang net-python på en mark hvor der skulle bygges et stort hus til en rejefisker- boss. den så vi på en snake-farm - ganske flot kræ. Fik lov til at holde et af dens afkom...nøj hvor er de dejlige at røre ved |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 13/12-2007 23:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Så er det godt man ikke er en dværgpincher eller mand uden skuldre |
|
|
roald |
Lagt på d. 14/12-2007 10:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
så lige et videoklip med en 200 kg anaconda http://jp.dk/webt...ieId=14921 |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 14/12-2007 17:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
har set denne tit på phuket: [img]http://www.travellerspoint.com/photos/92837/Thai05_06.jpg[/img] is not a valid Image.
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 14/12-2007 20:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
phitsanulok skrev: har set denne tit på phuket: [img]http://www.travellerspoint.com/photos/92837/Thai05_06.jpg[/img] is not a valid Image. mon ikke det er en green viper. http://www.surviv...-viper.htm [img]http://thereptileroom.org/forum/uploads/post-19-1091412613.jpg[/img] is not a valid Image.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 15/12-2007 10:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Den viste slange er ganske rigtigt den giftige "Green tree pit viper", og den kan ifølge min kone kendes på, at halespidsen er brunlig. Der er også en anden, mindre, helt grøn og helt ugiftig, grøn slange i Thailand.
Peter
|
|
|
canis lupus |
Lagt på d. 20/12-2007 10:59
|
Den første "grønne slange" er en "whip snake" eller "piske snog" og det er kun farven der kan føre til forveksling. Piskesnogen har et meget langt og smalt hoved, hvilket er kendetegnende for colubriderne, dog er denne meget karakteristisk ved det at dens hoved også er meget spidst. hvorimod "viperne" eller "hugormene" har et meget bredt hoved og palmehugormens hoved er nærmest hjerteformet. Begge slanger er imidlertid giftige, men piskesnogen har tænderne bagerst i munden og derfor er det meget sjældent at man bliver ramt af gifttænderne ved bid. Derudover afleverer den en meget begænset mængde gift. den lever af fugle, krybdyr og padder, og udløser sin gift under kampen efter bid, mens den fastholder sit bytteog ofte må den "tygge" sine tænder ind i byttet. Når den hugger efter trusler, altså mennesker eller andre store dyr, som er kommet for tæt på leverer den oftest kun et "skræmme slag". Palmehugormen er en anden og meget mere alvorlig sag. (den anden slange, som er afbildedet) Redigeret af canis lupus d. 20/12-2007 11:05 |
|
|
canis lupus |
Lagt på d. 21/12-2007 15:19
|
Sad lige og kom til at kigge på billedet af "netpythonen"....... Netpythonen er en tigerpython...... Men historien er nu den samme. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |