Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Elektronik i thailand.
|
|
tonny |
Lagt på d. 15/07-2007 15:17
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Hej. Jeg står og skal på min første tur til thailand og har spekuleret lidt på om det kan betale sig at købe lidt elektronik der så som PS3 og video kamera. Jeg har har kigget lidt på nogle links i en anden tråd men kunne ikke rigtig finde noget deri´. På forhånd tak for svarerne. Mvh. Tonny |
|
|
Lagt på d. 15/07-2007 17:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hey Tonny. Jeg er hjemkommet efter en tur i maj måned. Jeg har været de forskellige steder i bangkok efter elektronik f.eks pantip plaza og mbk. Det kan desværre ikke betale sig at købe noget dernede da det koster det samme som i dk mange gange også dyrere. Derimod kan du i pantip plaza finde div specielle ting som du helt sikkert ikke ville kunne finde herhjemme. Derudover render du jo også ind i et problem med garantien med mindre du tager til thailand tit ? Ved godt der burde være world wide garanti på kendte mærker men sådan fungerere det desværre ikke altid |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 15/07-2007 18:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Jeg købte ellers nogle usbsticks der var væsentligt billigere dernede. Men ellers er jeg enig i at der ikke er meget at spare. |
|
|
tonny |
Lagt på d. 16/07-2007 21:28
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Hej tak for tilbage meldingerne. Så vil jeg bare nyde en god badeferie og få set lidt af landet istedet. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 17/07-2007 03:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
nicefarang skrev: Jeg købte ellers nogle usbsticks der var væsentligt billigere dernede. Men ellers er jeg enig i at der ikke er meget at spare. Der ER penge at spare - du skal vide 100% hvad samme vare koster i DK og så checke det ud - det med garanti har jeg aldrig haft problemer med hvis man køber anerkendte mærker med world warranty er der ikke problemer - er her ligenu i Pattaya - og der er penge at spare på disse varer! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
jakobvarming |
Lagt på d. 17/07-2007 12:27
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
pdrhan skrev: Der ER penge at spare - du skal vide 100% hvad samme vare koster i DK og så checke det ud - det med garanti har jeg aldrig haft problemer med hvis man køber anerkendte mærker med world warranty er der ikke problemer - er her ligenu i Pattaya - og der er penge at spare på disse varer! Ja, der kan specielt spares penge på flash memory, RAM kort og andre medier til at gemme data på som CDrom, DVDrom osv, da man ikke skal betale de danske afgifter. Men husk en ting: de danske toldregler! Man kan havne i en slem pine i lufthavnen, hvis man slæber den slags ting ind i DK. Ligesom med det nye digitale kamera eller den snedige medieafspiller... de vil alle som regel overstige grænsen på 1.350,00DKK og så skal dt fortoldes og det koster grunker! Så lad være med at være "flink" overfor vennerne og bringe den slags ting med tilbage til DK medmindre I laver en klar aftale om hvem som betaler en eventuel afgift! (og bøde hvis du ikke melder dig selv i tolden!!!) Desuden så er tolderne efter ALLE former for kopi-varer: musik, DVD film, tøj, smykker, ure, tasker osv! Hvis du "kun" slæber en fake Gucci taske med tilbage vil de sikkert se gennem fingre med det, men kommer du slæbende med ti fake Rolex ure... Tjaa... så er du ilde stedt! Nå... det er tid til at køre hjem... og det regner og ligner Danmark på en efterårsdag... ÆV-ÆV-ÆV!!! Jeg er på to hjul... Jakob Varming
Thailand jakob(AT)varming(DOT)dk [url]www.varming.dk[/url] |
|
|
jakobvarming |
Lagt på d. 17/07-2007 12:30
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Gelmte lige et godt link: http://www.skat.d...0=Thailand Så er det ud på kværnen! Jakob Varming
Thailand jakob(AT)varming(DOT)dk [url]www.varming.dk[/url] |
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 13:51
|
|
Jeg vil give jer ret i at småt hardware som f.eks harddiske og flash ram er billigt... købte selv 2 harddiske i pantip og sparede ca 800 kr. Dog søger han video kamera og en playstation 3, de kan ikke betale sig at købe dernede da de koster det samme som herhjemme om ikke dyrere... Og som Jacob skriver så slipper man jo også for bøvlet med skattefar |
|
|
Hep |
Lagt på d. 09/08-2007 07:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Et lidt sent svar men jeg er lige kommet hjem til Thailand i går kl 22 ;o) Sidste gang jeg var i Thailand købte jeg et Sony digital HD videokamera til knap 5000,- kroner. Jeg tjekkede prisen i Danmark på nettet inden jeg købte det og det billigste man kunne få det til her var 9500,- kroner - altså næsten halv pris i Thailand. Mit digital kamera købte jeg for et års tid siden og sparede knap 2000,- kroner i forhold til danske priser. Denne gang købte jeg en Sony PSP med diverse tilbehør blandt andet et 4GB memory kort og betalte 8200 bath hvilket er omkring 1400,- kroner. Tilsvarende PSP pakke koster 2400,- kroner herhjemme eks. spil. Jeg købte også en Seagate Barracuda 1 TB harddisk for 5500,- bath -omkring 950 kr (købt på Seagate fabrikken i Khorat) - denne harddisk koster 2200,-. kroner herhjemme. Mit digital kamera og digital videokamera købte jeg i en Sony butik i Khorat og PSP'en i MBT i Bangkok. For mit vedkommende har jeg altså sparet mange penge, men man skal helt sikkert være 100% klar over hvad man vil have samt hvad det koster i Danmark. Derudover skal man selvfølgelig huske aldrig at betale den annoncerede pris - selv i autoriserede butikker. |
|
|
Lagt på d. 09/08-2007 07:32
|
|
Velkommen hjem... Bare nysgerrig hvor shopper du henne i Thailand.. ? mvh Thordk |
|
|
jc |
Lagt på d. 09/08-2007 07:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Har netop i MBK købt nyeste model LG mobiltelefon med FM-radio til DKK 300,-. Telefonen er ikke operatørlåst og da jeg ikke bruger SMS er det lige meget med æ, ø og å. Går den på et tidspunkt død kan den til den pris bare smides ud. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Hep |
Lagt på d. 09/08-2007 08:15
|
thordk skrev: Velkommen hjem... Bare nysgerrig hvor shopper du henne i Thailand.. ? mvh Thordk Mange tak ;o) Videokameraet og digitalkameraet har jeg købt i en Sony butik i Khorat. Efter købet fik vi endda et "vip" kort som giver os yderligere 20% rabat på vores næste køb ;o) De er nok sultne.. PSP'en købte jeg i MBK i Bangkok - jeg kiggede først i Sony butikken i Khorat og en Sony butik i Siam Paragon i Bangkok, men de ville have 9700,- bath for PSP'en alene. Jeg gik så i MBK og "shoppede" lidt rundt efter priser hos de foskellige butikker og endte med at købe den for 6500,- bath - dertil kom så 2000,- bath for et 4GB memory kort (fyldt med spil) samt Sony's "Value pack". Seagate harddisken er købt direkte på Seagate fabrikken lidt uden for Khorat - jeg tror ikke det er normalt at man kan købe der, men med lidt gode forbindelser fra min kones side til nogen der arbejdede der kunne vi pludselig godt købe til en meget billig penge. |
|
|
roald |
Lagt på d. 09/08-2007 20:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Så vidt jeg er informeret er der ingen reklamations ret i thailand, så går din mobil/ kamera i stykker efter 6 måneder så er det bare ærvelig. I danmark har man da 2 år reklamations ret. Synes jeg bare man skal ha med i sine overvejelser. |
|
|
Lagt på d. 10/08-2007 00:23
|
|
Der er garanti, eller reklamationsret på alle varer i Thailand, men den gælder kun til man er gået over dørtrinet til forretningen, så det er ligegyldigt om man bor i Danmark eller Thailand. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 10/08-2007 03:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Købte selv en Thosiba Satelite for et år siden for 2400kr, den er nu på tilbud i DK for 4995DK, men man skal som sagt vide hvad prisen er i DK, og være sikker på man får det produkt man betaler for inden man forlader forretningen... Det gjorde jeg, og det hele var som det skulle være, næsten, det var en pirat copy af windows xp, der var i den, men det er rettet op, så nu kører den perfekt
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Hep |
Lagt på d. 10/08-2007 08:11
|
roald skrev: Så vidt jeg er informeret er der ingen reklamations ret i thailand, så går din mobil/ kamera i stykker efter 6 måneder så er det bare ærvelig. I danmark har man da 2 år reklamations ret. Synes jeg bare man skal ha med i sine overvejelser. Mig bekendt har f.eks Sony en international garanti på sine produkter på 1 år. Hvis mit videokamera går i stykker her i DK kan jeg indlevere det til reperation her i DK såfremt det stadig er inde under den 1 årige internationale garantiperiode. Men du har ret - det er noget man bør tage med i sine overvejelser. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 29/11-2007 23:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Generelt er elektronik dyrere i Thailand end i Danmark fordi, dernede er det grossisten, der sætter prisen. – i Danmark er det detailhandleren, altså Bilka eller Eletric City … Garmin Nüvi 200 er f.eks. væsentligt dyrere i Thailand (næsten 2X). Fjernsyn er uden undtagelser 20 til 30 % dyrere. Er det billigere, er jeg overbevist om, at det er ”parallelimport”; altså kopi-varer. Og så er du helt på herrens mark. Og som den strittende langfinger påpeger, er der absolut ingen garanti-regler dernede. Hvis du er derude og indleverer det til garanti, hvad tror du så, at chancen er, for at et kamera til 15 - 20.000 ThB kommer til Sony og tilbage til dig igen? Sonni08 |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 30/11-2007 01:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Tjaa, det kommer da helt sikker an på hvor du har købt det, og hvor du indlevere det! De store mærker har så absolut udemærket garantiordninger i Thailand! De har da ikke råd til andet! Fladskærms tver er faldet gevaldigt i Thailand, og kan sagtens måle sig med prisen herhjemme Men som sagt tidligere i denne tråd, så skal man se sig for, og tænke over hvor man handler IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
kiml |
Lagt på d. 30/11-2007 10:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
har lige købt en Pioneer autoradio på Bayoke marked til 400kr, jeg vil skyde prisen i dk til en tusse, men der er ikke RDS i men der er garantibevis med mvh kim |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/11-2007 10:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Her er lidt at sammenligner med, dog ikke autoradioer. http://www.bigc.c...p?bpid=139 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |