Se indlæg
 Udskriv debat
leje af resort
tiktoc
er der nogen som har erfaring med at bosætte sig i Thailand, lease et resort og leve af at udleje bungalows? Vi ønsker at bosætte os i Thailand for en årerække men ønsker ikke selv at købe da det vil blive for dyrt (og ret svært har vi hørt...) Hvad gør man rent praktisk hvis man går med disse tanker og hvor meget vil det ca koste???
mvh t&t

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 30/01-2005 16:22

dkjohnt
Bare glem det. Der er ikke penge i det. Det er som barer og restauranter. Dem der allerede kører godt er ikke til salg. Flere har prøvet før dig.
Absolut intet er nemt i Thailand når det drejer sig om at tjene penge, især ikke for udlændinge.
Der skal kæmpes 20 gange hårdere end her i Danmark, og du SKAL have en god chat penge med dig.
Men sætninger som " du skal bare købe det og det - så kører det bare" og "det er nemme penge" og "her er masser af turister" sådanne floskler hører vi hverdag. Men sådan er sandheden slet ikke. Sandheden er at 99% af de udlændinge der prøver at starte noget i dette land - hvis de er heldige - ender med at køre nogle år, hvor penge lånt hjemmefra financierer underskuddet. Og en dag er herligheden til salg, og samme floskler høres om stedet igen.
Redigeret af dkjohnt d. 29/01-2005 14:26
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 30/01-2005 16:24

clydehaumann
Hvor mange penge skal i bruge. Well for at det skal blive til moget og i vil kunne tjene penge paa det saa maa i nok regne med at skulle skyde en 20 mill B ind. Det lyder af meget men det er det i skal regne med. Der ud over skal i have erfaring og viden paa omraadet. Et indgaaende kendskab til Thailandsk lovgivning og arbejdstradition. Og da i sporger paa denne side staar det for mig klart at det har i ikke, saa hold jer vek fra det.
Kun profecionellle i hotel verdenen vil kunne klare det.

Og Til Mr.M
Der er langt fra rigtigt hvad du skriver. Den l
gule registrerings bog du skriver om er altsaa ikke andet end en bog der viser at du er boende paa en bestemt adresse. Den giver dig ikke paa nogen maader ret til at drive virksomhed eller arbejde, Dersom du tror det og er igang med noget synes jeg du skulle undersoge hvor du staar inden du gaar videre og ender ude hvor du ikke kan bunde. Ingen udlenning kan eje en virksomhed her i Thailand 100% bortset fra Americanere og Australiere. Disse 2 lande har en serlig aftele med Thailand. Den gule bog spiller ingen rolle. For at arbejde skal du have en arbejdstilladelse og en saadan gives kun til folk med speciel viden og slet ikke idag dersom du ikke har en universitets uddannelse.
Clyde

http://thaidanishservice.com
oleskyum

Hej JohnSmile

Du har ret i hvad du skriverSad Pas p:aa-l

Herude er her ingen turister Sad men kun thaierSmile
Alligevel har vi en meget stor grund hvor vi er ved at bygge et motel med 12 rooms med egen indkoersel Smile Herefter kan de gaa over i vores snookerbar og spille...Wink Mod vejen har vi en god restaraunt hvor de kan koebe mad og drikkeGrin Det er kun for thaier men hvis faranger kommer kan de ogsaa faa en god steakGrin ingen thaier kan bestemme over osGrin
Vi har alle tilladelser i hus og alt er betaltGrin Jeg har ingen penge i klemmeGrin

Hej mister M.
I en anden tråd, skrev du Danmark for muslimer, din holdning til dem er måske forståelig. Men hvad gør dig til et menneske der ikke mener du skal rette dig efter Thaier, hvis du vil bo der.

tiktoc
tak for alle jeres svar, gælder disse også hvis man ønsker at lease/leje og altså IKKE købe???

surin
om i ejer eller lejer så får i aldrig arbejdestilladelse til en resturant/hotel/bar i thailand i kan sidde og se de ansatte arbejde i må ikke engang så meget som tømme et askebærger
jeg kan forstå fristelsen i det liv ,men den går ikke i thailand men der er mange andre lande i østen hvor dette er muligt rent lovligt men om det kan give overskud ??

tiktoc
hmm...jeg har ellers hørt om andre danskere som har åbnet både barer og resort i Thailand??? Men jeg er selvfølgelig ikke klar over hvordan det lader sig gøre rent praktisk...

Davser
Ja jeg kan godt forstå hvis man bliver forvirret
nå¨r man ser andre danskere som har fået arbejdstilladelser og så videre og køber bar,restautanrt
hvordan kan de gøre det
jeg kender flere i pattaya som har det
og de laver da noget uden problemer,og uden at ha de mange penge
i banken
bamsen

tiktoc
Bamsefarr, lyder på dig som om at det ikke er en umulighed eller helt åndsvagt... Tak... Har du nogen ide om hvor man kan søge efter noget at leje/lease ??? Hvor i Thailand er indtil videre underordnet...

oleskyum
Har i aldrig hørt navnet, STRÅMAND, før.

tiktoc
øhhh nej...

oleskyum
Ingen udlenning kan eje en virksomhed her i Thailand 100% bortset fra Americanere og Australiere. Disse 2 lande har en serlig aftele med Thailand.

Så alt hvad der siges om jeg, vi ejer det, er en sandhed med modifikationer.
Thailand er for Thailænder, bosat i Thailand, sådan har de indrettet deres samfund, men der er selvfølgelig enkelte undtalelser.

John
Hejsa

Det med at man ikke kan eje er rigtigt nok, men det kan som næsten alt andet i denne verden omgås.
Jeg har en kammerat der har registreret et firma i Thailand, noget i stil med et A/S, det er oprettet gennem er advokat firma i Thailand, og ved hjælp af forskellige juridiske trick er han faktisk (ene) ejer. Og gennem dette firma har han købt jord og bygget hus.
Han kan frit handle gennem sit firma, men når han dør er der nok ingen arvinger i DK der skal regne med at få noget.

Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om det, om det er en bar eller et resort du vil købe/leje er der meget stor sansynlighed for at du vil miste alle dine sparepenge.

Men hvis du stadig er intereseret fandt jeg lige dette link:

http://www.avanta...siness.htm

Nogen vil sige at det er meget dyrt, men på Samui bliver det faktisk til ikke langt under de priser, og det går hurtigt.

John Grin
Redigeret af John d. 29/01-2005 23:18
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
tiktoc skrev:
Bamsefarr, lyder på dig som om at det ikke er en umulighed eller helt åndsvagt... Tak... Har du nogen ide om hvor man kan søge efter noget at leje/lease ??? Hvor i Thailand er indtil videre underordnet...

Hejsa
Hvis jeg var dig ville jeg tage ned til pattaya og snakke lidt med de danskere der bor og ejer noget der,og høre hvordan de gør
Fordi de ved hvad man gør,og hvorfor
nede i pattaya i kongens bar i (dødens gade ) bor henrik

Kongens Bar

383/74 Soi Chaiyapoon
Pattaya, Chonburi 20260
Telefon: 060-452720
Mobil: 071-367236

tag og snak med ham
bamsen

John
Hej

Fandt lige et link mere, der står også lidt om at oprette firma, men han glemmer priserne.

http://www.skandi..._index.php

John Grin
Redigeret af John d. 29/01-2005 23:48
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Boom-Boom
Hej

Vil ikke blande mig i hvad folk vil prøve rent forretningsmæssigt i Thailand eller for den sags skyld resten af fjernøsten.

Hvis jeg skulle give det bedste råd i den forbindelse (efter hvad folk jeg kender i området selv siger) ville det være følgende:

Uanset hvilken branche du/I vil involverer jer i så sørg for at opbygge det fra grunden selv og kun investerer reletivt få kroner i selve selskabet således, at hvis det går galt går i ikke konkurs eller mister alt hvad i ejer og har.

Dette plejer at være forskellen på bl.a. Thai-firmaer Philippiner-selskaber vs. Kinesisk drevne selskaber.

Når Thai mv. selv prøver skal det helst være flot og prangende fra starten (og dyrt) således at der er meget prestige involveret. Problemet er at når/hvis det kolapser er folk så forgældede at de ikke har mulighed for at starte på en frisk når de endelig har lært branchen eller landet rigtigt at kende.

Kinesere plejer at starte for et relativt lille beløb men arbejder til gengæpld meget hårdt.

Min umiddelbare tanke når i nævner et resort er: pyh-ha sikke en masse penge og umiddelbart ikke ret meget viden om emnet.

Måske tager jeg fejl, men hvis ikke!!!!!!!

Vil dog ønske jer al mulig held og lykke med jeres projekt. Smile

/Boom-Boom
[small]Up to me, he he!
[/small]

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 30/01-2005 16:27

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 30/01-2005 16:33

Spring til debat: