Se indlæg
GPS Kort over Thailand
|
|
cesse |
Lagt på d. 06/10-2007 16:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Ole Mosgaard skrev: Muligheden ligger også i en Nokia 6110 navigator mobiltelefon. Et kort over Thailand til den koster ca. 45 euro gennem Rute 66 som laver kortene til mobilen. Der skal købes særskilt kort over Bangkok. Men den er sikker noget dyrere i drift end Garmin - TomTom eller hvad de nu hedder. Ole Mosgaard Når du har kortet er den gratis eller er det noget jeg har misforstået ?? |
|
|
Ole Mosgaard |
Lagt på d. 06/10-2007 19:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Ja - når du har kortet koster det ikke mere. Men så vidt jeg kan forstå, jeg har lige købt en, så skal man betale for datatransmitionen som er x antal kroner pr. kb. Jeg er ikke 100 % sikker, men hvis du f.eks vil have strækningen Bangkok - Hua Hin, så fylder den X kb. Men vil du til Phuket, ja så fylder den y kb. Men der er måske andre her på siden som ved mere om dette ? Ole Mosgaard |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 07/10-2007 07:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Jeg har en Nokia 6610 - Jeg har skiftet fra det indbyggede NavTeq (Route 66 kort) til Nokia Maps. Korrekt, man betaler for de kort man vil have - Jeg har kort over Thailand og kort over Bangkok. Men nu bor jeg i Hua Hin, og der virker kortet ikke. Der er ingen detaljer over steder mellem her og Bankok. Jeg kan ikke zoome ind på andet end Bangkok. Blev jeg ret træt af, så jeg skiftede som sagt til Nokia Maps. Med den (Den er forresten også standard i Nokia N95), kan jeg zoome ind over hele verden, da den bruger Tele Atlas Maps. Kan se alle vejnavne og steder på engelsk. Meget meget bedre, men ja, der betaler man for data transmissionen og ikke for kortet. Men selv om jeg har brugt det en del, synes jeg ikke det har påvirket min telefonregning det helt vilde - Priserne på GPRS er ikke så sindsyge som de er i DK. Så, brug Nokia Maps frem for Navteq Kan self. også være mig der har misforstået noget, og bare ikke FATTER at bruge NavTeq rigtigt |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 07/10-2007 10:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Hey Jeg har Nokia N 95, og når jeg skal nogle steder zoomer jeg ind på turen/området jeg skal til, hjemme på mit eget trådløse net værk så henter den de nødvendige detaljer, det er gartis og dækker fint, selv Koh Pha Ngan er dækket af kortet. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Frider |
Lagt på d. 09/10-2007 14:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Til jer der bruger telegoner som nokia N80 E90 og n95 osv... er der her et gps program med kort over Thailand http://www.pxdxa....?tid=51570 K.. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 31/10-2007 22:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
GPS Thailand Jeg har lige været i Thailand for mindre end en uge siden med min Mio digi walker, pocket pc med Windows mobile. Jeg fik et mapking hjemmefra, men kunne ikke få det til at fungere. - I en forretning i Pattaya købte jeg powermap G10 og de installerede det for mig. - det virker ok - dog kunne min computer ikke beregne mere end 50 til 80 km frem hvorefter det skrev: "storrage out". Jeg ved så ikke, om det skyldes, at min computerkraft ikke er stor nok, men jeg løste problemet ved at sætte et par delmål på ruten og skifte ti femten km før målet. Fra Pattaya til Khao san Road satte jeg to del-mål, og den fandt vej gennem "elevated highways" og diverse udfletninger uden problemer. Den viste hurtigt alternativ rute, da jeg klumrede en dobbelt frakørsel og jeg var snart på rette vej igen. Garmin har et kort over Thailand, men det koster omkring 1500 kr i Thailand og en Nüvi 200 med kortet præinstalleret koster ca 2400 (I Thailand følger de, de anbefalede udsalgspriser). Jeg gav selv ca. 200 kr for min powermap G10 i forretningen (de forhandlede Mio), men tvivler på, at det er en legitim version. Du kan kontakte mig gennem søndagsskolen, og vi kan ringe sammen, hvis du har spørgsmål. Og - lige en detalje. - Stemmen sagde altid "gently move to the right and take the next exit in XXX meters" og der er jo som bekendt venstrekørsel så afkørsler er til venstre, så man skal lige være lidt vågen. Et par nye veje kendte den ikke og den forsøgte også at få mig til at tage en ikke eksisterende frakørsel, men alt i alt et brugbart system. Mvh. Sonni08 PS det virker i al fald bedre end det tidligere system med at spørge tre, tage et gennemsnit af svarene og korrigere for tøven og personlige vel- eller modviljer |
|
|
cesse |
Lagt på d. 16/02-2008 04:50
|
Har lige købt kort til hele Thailand Telefonen er Nokia 6110 Navigator kortet er Garmin dog på englesk Det hele for 300b Hilsen Cesse |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 16/02-2008 09:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Locturian skrev: Jeg har en Nokia 6610 - Jeg har skiftet fra det indbyggede NavTeq (Route 66 kort) til Nokia Maps. Korrekt, man betaler for de kort man vil have - Jeg har kort over Thailand og kort over Bangkok. Men nu bor jeg i Hua Hin, og der virker kortet ikke. Der er ingen detaljer over steder mellem her og Bankok. Jeg kan ikke zoome ind på andet end Bangkok. Blev jeg ret træt af, så jeg skiftede som sagt til Nokia Maps. Med den (Den er forresten også standard i Nokia N95), kan jeg zoome ind over hele verden, da den bruger Tele Atlas Maps. Kan se alle vejnavne og steder på engelsk. Meget meget bedre, men ja, der betaler man for data transmissionen og ikke for kortet. Men selv om jeg har brugt det en del, synes jeg ikke det har påvirket min telefonregning det helt vilde - Priserne på GPRS er ikke så sindsyge som de er i DK. Så, brug Nokia Maps frem for Navteq Kan self. også være mig der har misforstået noget, og bare ikke FATTER at bruge NavTeq rigtigt Nogen der ved hvad en brugt Nokia N95 koster i Thailand? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/02-2008 09:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Har hoert en fugl synge om at telefoner ( ogsaa Nokia ) er meget meget billige i Laos, er der nogen der ved noget om det, ellers finder jeg selv ud af det, men foerst om et par md.
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 16/02-2008 11:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Hej Phitsanulok. Köbte en N95 sidste år til min pige. 2-3 måneder gammel. 12.000bath. Ingolf. |
|
|
Lagt på d. 16/02-2008 12:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Nogen der har erfaring med GPS og Google Earth på en laptop ??? Jeg ser at det teoretisk skulle være muligt, men kun vage antydninger om hvordan . |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 16/02-2008 15:47
|
ingolf skrev: Hej Phitsanulok. Köbte en N95 sidste år til min pige. 2-3 måneder gammel. 12.000bath. Ingolf. Tak :-D det er så: 1774dkr i dagens kurs. og det er 1 år siden :-D så nu er det nok noget billigere. det kan jeg ikke finde billigere i DK.. billigste er dba er. 2500. Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
Heino |
Lagt på d. 16/02-2008 20:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Jeg har set et kort til Garmin der hedder "Thailand street map v8", hvor godt det er eller hvad det koster ved jeg ikke.. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 17/02-2008 08:36
|
Jos_38 skrev: Nogen der har erfaring med GPS og Google Earth på en laptop ??? . Google Earth er bare at hente og instalerer det er ikke rat svert GPS på laptop har jeg ikke erfaring med Hilsen Cesse |
|
|
kiml |
Lagt på d. 17/02-2008 11:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
hej telefoner er billige laos men det er kopier,jeg købte en n 95 men i dk fik jeg den undersøgt og fik at vide en anden nokia model der var inden i men telefonen virker fint, der var forøvrigt plads til 2 sim kort kører med lebara og sonofon virker fint mvh kiml ps. prisen var 5000 bath |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 17/02-2008 12:48
|
hej kiml, har den gps?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
ingolf |
Lagt på d. 17/02-2008 20:15
|
Hej Kiml. Kan du ikke få den opgraderet til en N95. Det gör de i TH for nogle få hundrede bath. Har läst om den nye generationens mobiler med 2 simkort pladser. Skide smart. Så slipper alle, som i dag springer rundt med 2 mobiler, for det i fremtiden. En til arbejdet og en privat, og for min egen del, en med svensk simkort og en med dansk simkort. Skal have sådan en! Ingolf. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 17/02-2008 20:28
|
Hej Phitsanulok. Du skal nok ikke regne med at en N95 falder så meget i pris, for de er meget eftertraktede som brugte. Brugt prisen for et par måneder siden var 10 - 15.000Bath. Nyprisen er nu nede i ca 23.000bath. Ingolf. |
|
|
Lagt på d. 17/02-2008 20:35
|
|
check [url]www.ppcwarez.org[/url] check software by catagory og vælg gps der er alle kort og programmer og thailand er også godt dækket ind... ikke helt lovligt men ok at henvise dertil he he kan selv varmt anbefale en mobil af mærket htc eller dopod som de hedder i thailand. Deres nye model cruise spiller max med gps... check eventuelt denne side : http://www.smartm.../index.asp mvh thordk Redigeret af d. 17/02-2008 20:47 |
|
|
Lagt på d. 17/02-2008 20:54
|
|
by the way så må jeg skuffe jer ved 2 sim kort mobilerne.. Der er stadig kun et nummer som kan være online ad gangen desværre.. |
|
Spring til debat: |