Se indlæg
 Udskriv debat
anfordringsgaranti (placering)
OnkelJoakim
Hej Alle sammen!

Jeg har for nogle måneder siden oprettet min anfordringsgaranti for min kone. Jeg har været i min bank, Nordea, og deponere knapt 57.000,00 kr. Jeg har regnet lidt på det og kan godt se at det absolut IKKE er nogen god forretning. Over 7 år vil min fortjeneste ligge på sølle 4.000 kr svarende til 1% årligt. Dette er faktisk under danmarks inflationsrate Sad

Jeg vil derfor høre Jer om I har nogle andre måder til at lave denne garanti på.

Jeg har talt med min bank for at høre dem om de ikke kunne kautionere for mig og sætte min garanti på en anden lukket konto. Min ide var at slippe for at betale min bank 1½% af indestående til dem. Dette kunne man ikke, forklarede den unge bankrådgiver.
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

Hemmeligt
Jeg har også deponeret 51.000kr. i garanti for min familiesammenførte kone. Men, jeg betaler ca. 300kr. pr. månede bare for at de holder pengene. Hvordan kan du så få procenter, eller er det to forskellige ting?

Hep
OnkelJoakim skrev:
Hej Alle sammen!

Jeg har for nogle måneder siden oprettet min anfordringsgaranti for min kone. Jeg har været i min bank, Nordea, og deponere knapt 57.000,00 kr. Jeg har regnet lidt på det og kan godt se at det absolut IKKE er nogen god forretning. Over 7 år vil min fortjeneste ligge på sølle 4.000 kr svarende til 1% årligt. Dette er faktisk under danmarks inflationsrate Sad

Jeg vil derfor høre Jer om I har nogle andre måder til at lave denne garanti på.

Jeg har talt med min bank for at høre dem om de ikke kunne kautionere for mig og sætte min garanti på en anden lukket konto. Min ide var at slippe for at betale min bank 1½% af indestående til dem. Dette kunne man ikke, forklarede den unge bankrådgiver.

Naturligvis kan de bank kautionere for dig. Jeg har selv Nordea og min bank har stillet bankgarantien for mig. Jeg betaler 275,- kr i kvartalet i omkostninger (som i øvrigt er fradragsberettiget).

I min Nordea ville de ikke give renter på en bankgaranti hvis jeg selv satte pengene ind på en konto. Derimod ville de stadigvæk have gebyret på 275,- kr i kvartalet for at jeg havde parkeret mine egne penge.

Det var jo helt hul i hovedet så jeg fik banken til at kautionere for mig og satte i stedet for de 57.000 kr på en højrente konto i en anden bank.

Der er flere herinde som får 3-4% i rente på deres bankgaranti hvor de selv har deponeret pengene. Det kommer bare an på hvilken bank det er.

quickmouse
OnkelJoakim skrev:
Hej Alle sammen!

i sparekassen kronjylland fik jeg lavet en pantsætnings garanti, dvs at banken garanterer for garantien til udlst./kommunen. pengene står jo selfølgelig på en spærret konto og giver 2,75 % rente om året, ikke nogen guldgruppe, men trods alt lidt, og det koster ikke noget kvartals gebyr som mange andre banker tager for at adm. garantien.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

calun
Hejsa

Jeg har godt nok ikke skulle have en kone ind i DK, men da min kæreste skulle have visum første gang, lavede jeg en anfordringsgaranti i Sydbank. På denne slap jeg for skulle deponere pengene, det kostede samlet kr. 1000,- på de godt tre måneder....

Blot til info.

Carsten
Med venlig hilsen

Carsten

- Min kæreste bor i Ban Phu nær Udon Thani -

OnkelJoakim
Hejsa!

Jeg vil forsøge at tage en dialog med min bank igen. Jeg syntes ikke at det kan være rigtigt at man skal ligge på knæ for dem for at blive behandlet ordentligt!

Tak for hjælpen!

Rasmus
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

quickmouse
OnkelJoakim skrev:
Hejsa!

Jeg vil forsøge at tage en dialog med min bank igen. Jeg syntes ikke at det kan være rigtigt at man skal ligge på knæ for dem for at blive behandlet ordentligt!

Tak for hjælpen!

Rasmus

ja tag og gør det, ellers så må du jo skifte bank, hvis det er den eneste løsning.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: