Se indlæg
 Udskriv debat
loi kratong fest i dragoer
Davs
Ja jeg regner da ogsaa med at jeg og fruen skal derud til dragoer
bamsen

Hey Grin

Nu må I sq lige lære at stave ordentlig, for det hedder sq Dragør, sagde manden som er født og opvokset i byen,

Jeg har selv et meget sjovt forhold til det temple i dragør.

Da Jeg var en ung fyr i dragør, boede der 2 sprøde sild i det hus, og når jeg sidder oppe og høre munken messer, så flyver mine tanker tilbage til alt det frække der forgik på de 2 pigeværelser når deres forældre var på rejse.

Resten kan i selv tænke Jer tilPfft

dsd

Ole Mosgaard
Hej.
Min kone har fået en mail fra Ambassaden, hvori der står at der afholdes "Thod Krathina" d. 27 okt. i Dragør. Konsulatets medarbejdere vil være til stede for folk som gerne vil forlænge pas.
Loy Krathong fest 16. nov. afholdes White Elephant i Aarhus (Åbyhøj).
Så nu håber jeg forvirringen er total.
Mange hilsner

Ole Mosgaard

Suk Rak Ning
kylling skrev:
Min kone påstår hårdnakket at Loi Kratong først er d. 24-11,så hvad skal tro?

Samme besked har jeg ogsaa faet af konen...24/11 her i Thailand.

Her er et billede fra sidste aar lige inden Ning soesaetter sin hjemmelavede kratong...........Wink

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture500cover.jpg

Mvh. Suk...

thip
oohh jeg kunne godt tænke mig at være med til Miss loikratong heheh--Smile

Vil I ik heppe?PfftPfft

Redigeret af thip d. 24/10-2007 20:25

HejsaSmile

I CPH forstår vi da også, at give den fuld gasGrin

Kan huske denne aften, som en rigtig kold november aften, med en stiv kuling fra nord.
Det var så koldt, at lysene ikke kunne brænde.Grin

dsd

i157.photobucket.com/albums/t47/Babywoodrose/loikratong.jpg

Redigeret af d. 24/10-2007 21:58

Ja mig og bui kommer også til dragør til loi kratong
og der kommer flere fra næstved ved jeg
Så det skal nok blive hyggeligt,og jeg skal sgu være bebruset på lørdagGrin
Jaaaaaa
bamsen

jpo
staves det ikke( loi krahtong)Grin ellers skal jeg have mine skole penge tilbage
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jpo skrev:
staves det ikke( loi krahtong)Grin ellers skal jeg have mine skole penge tilbage

Det kan godt være
Jeg kan ikke skrive og læse thai
Så jeg skriver det som det lyder i mine ører

bamsen

Suk Rak Ning
deepseadivers skrev:
HejsaSmile

I CPH forstår vi da også, at give den fuld gasGrin

Kan huske denne aften, som en rigtig kold november aften, med en stiv kuling fra nord.
Det var så koldt, at lysene ikke kunne brænde.Grin

dsd

i157.photobucket.com/albums/t47/Babywoodrose/loikratong.jpg

Et sjovt billede Grin hundekoldt, plasikpoel - men traditionen holdes.........SAADAN..Wink *****

Davs
Ja det var da en hyggelig tur til dragør og se de enormt mange mennesker i templet, De kom i busser fra jydeland og sverige vist 3 busser fra sverige.
Og jeg mødte da også nogle medlemmer fra dtw
som jeg snakkede lidt med.
Tak fordi i gad snakke lidt,det er altid hyggeligt at møde medlemmer nær og fjern
Sikken en masse mad der var derude, jeg gad bare ikke stå i kø for at få lidt mad.Grin
Men lidt blev det til,da konen kom og gav mig noget,som hun ikke kunne spise.
men alt i alt hyggeligt,at møde mange af dem man kender/har mødt før.

bamsen

Ole Mosgaard
Hej Bamse.
Skal vi ikke lige få det på det rene. Det var IKKE Loi Kratung i dag - det er først om en måned. Festen i dag handler om at Buddaerne kommer ud af templet - vist nok for at fejre dem som nu har været der i 3 måneder. I Thailand kan man se det som store " både" der bliver trukket ud af templerne og man risikerer at blive pjaksvåd af alle de velsignelser man får med en våd riskost og ja - der er fest og farve og også fyrværkeri - ihvertfald der hvor vi "kommer fra" nede i syd.
Hilsen
Ole Mosgaard

Ole Mosgaard skrev:
Hej Bamse.
Skal vi ikke lige få det på det rene. Det var IKKE Loi Kratung i dag - det er først om en måned. Festen i dag handler om at Buddaerne kommer ud af templet - vist nok for at fejre dem som nu har været der i 3 måneder. I Thailand kan man se det som store " både" der bliver trukket ud af templerne og man risikerer at blive pjaksvåd af alle de velsignelser man får med en våd riskost og ja - der er fest og farve og også fyrværkeri - ihvertfald der hvor vi "kommer fra" nede i syd.
Hilsen
Ole Mosgaard

Davs ole

Skal vi ikke lige ha på det rene,
at i dragør, idag holdt de loy kratong fest, de søsatte de flotte kratong i deres dam.
Ja så fik vi det på plads, ellers så du noget andet derude ??
bamsen
Redigeret af d. 27/10-2007 19:56

jens
bamsen skrev:
Davs
Ja det var da en hyggelig tur til dragør og se de enormt mange mennesker i templet, De kom i busser fra jydeland og sverige vist 3 busser fra sverige.
Og jeg mødte da også nogle medlemmer fra dtw
som jeg snakkede lidt med.
Tak fordi i gad snakke lidt,det er altid hyggeligt at møde medlemmer nær og fjern
Sikken en masse mad der var derude, jeg gad bare ikke stå i kø for at få lidt mad.Grin
Men lidt blev det til,da konen kom og gav mig noget,som hun ikke kunne spise.
men alt i alt hyggeligt,at møde mange af dem man kender/har mødt før.

bamsen

Tak i lige måde, og jo jeg så også at de søsatte kratong¨er i templet, og det er jo fuldmånefest og der er fuldmåne nu her i DK dette skulle være forklaringen på at det var idag.
Men det er ikke noget jeg vil hænges op på, det er bare noget jeg har hørt.
Mvh
Jens

Ole Mosgaard
Hej Bamse.
Det er da helt fint med mig, at der er nogen som oplevede det som en Loy Krathongfest. Det er også ok hvis det er fuldmåne nu. Men så undre jeg mig over at Den Thailandske Ambassade meddeler at What Pa i Dragør afholder Thod Krathina d. 27. okt. 2007 og at der vil være ambassadefolk til stede. I samme brev meddeler de, at der afholdes Loy Krathongfest d. 16. nov. 2007 på White Elephant Restaurent i Aarhus ( så stor forskel kan der ikke være mellem fuldmåne i Dragør og Aarhus). Men lad os ikke strides om ord. Det vigtigste var, at det var en god fest og der kom mange mennesker og at vi havde det godt.
Hilsen
Ole Mosgaard

Davs Ole

Ja de er mærkelige de thaier ikke,SmileSmile
at de holder den loy kratong fest nu.
n det slet ikke er loy kratong.

Men de hyggesig med det,der var også folk fra ambassaden igår
i dragør.
bamsen
Redigeret af d. 28/10-2007 10:46

Spring til debat: