Se indlæg
 Udskriv debat
Stadig forvirret
makenalo
Hej igen
Grunden til jeg ville giftes i Thailand, er at jeg har forstået det sådan. at når man så søger opholdstilladdelse til konen, så skal man ikke stille bankgaranti. Er det korrekt eller har jeg ikke forstået det rigtigt?. Kæresten er som tidligere nævnt på besøg i øjeblikket og da har US ikke forlangt nogen bankgaranti. Hvis jeg nu gifter mig med hende imens hun er her, skal jeg så stille garanti og hvad nu hvis jeg så søger om opholdstilladdelse eller familiesammenføring efter bryluppet. Forresten er min økonomi udmærket, jeg troede bare jeg måske skulle stille en garanti for både kæresten og sønnen, altså betale dobbelt.

quickmouse
sidst da du spurgte blev der svaret i denne tråd

http://www.dansk-...4295#47585

tryk på linket hvis du stadig er forvirret Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

WisawagonFaiFaa
Turistvisum:

For at udstede et turistvisum, kræver udlændingeservice normalt, at man stiller en bankgaranti. Det gør man for at undgå, at udlændinge tager fast ophold i Danmark.

Der bliver ikke stillet krav om bankgaranti, hvis visumansøgeren er gift med den herboende reference. Dette gælder uanset om ægteskabet er indgået i Danmark eller Thailand.

Bankgarantien inddrages, såfremt der ansøges om familiesammenføring.

Der kan søges processuelt ophold mens sagen om familiesammenføring behandles.

Får man afslag på familiesammenføring, kan der ikke ansøges om nyt turistvisum de næste 5 år.

Familiesammenføring:

Familiesammenføring giver ret til opholdstilladelse.

For at blive familiesammenført skal man stille en ny bankgaranti. Denne bankgaranti er til dækning af udgifter, som den udenlandske ægtefælde måtte påføre den danske stat / kommune.

Man kan blive familiesammenført med børn, ægtefælde og sammenlever (samlivet skal kunne dokumenteres).

Med venlig hilsen
WisawagonFaiFaa
Redigeret af WisawagonFaiFaa d. 19/10-2007 23:18

taleofdk
WisawagonFaiFaa skrev:
Turistvisum:

For at udstede et turistvisum, kræver udlændingeservice normalt, at man stiller en bankgaranti. Det gør man for at undgå, at udlændinge tager fast ophold i Danmark.

Der bliver ikke stillet krav om bankgaranti, hvis visumansøgeren er gift med den herboende reference. Dette gælder uanset om ægteskabet er indgået i Danmark eller Thailand.

Bankgarantien inddrages, såfremt der ansøges om familiesammenføring.

Der kan søges processuelt ophold mens sagen om familiesammenføring behandles.

Får man afslag på familiesammenføring, kan der ikke ansøges om nyt turistvisum de næste 5 år.

Familiesammenføring:

Familiesammenføring giver ret til opholdstilladelse.

For at blive familiesammenført skal man stille en ny bankgaranti. Denne bankgaranti er til dækning af udgifter, som den udenlandske ægtefælde måtte påføre den danske stat / kommune.

Man kan blive familiesammenført med børn, ægtefælde og sammenlever (samlivet skal kunne dokumenteres).

Med venlig hilsen
WisawagonFaiFaa

Lidt wired Smile Jeg var oppe på kommunen for et par uger siden ang. nogle spørgsmål jeg gik og grublede over, jeg spurgte bland andet hvorfor det lige var at man skulle stille den garanti for sin (min) Thai kone, alså hvad den dybere mening var med denne garanti, den flinke damen jeg snakkede med vidste det faktisk ikke så hun ringede efter en kollega som sagde at det var vedtaget ved lov og bla bla og jeg sagde det er ikke det jeg ville vide for det er jeg jo ligesom klar over, jeg ville vide hvad der menes med at ens kone kunne påføre den danske stat/kommune et "tab" hvilket tab snakker vi her om, så blev der ringet efter en 3 kollega, han sagde det var hvis hun skulle have bistandshjælp ????? okey sagde jeg men vi er jo gift er det så ikke min pligt at forsørge hende og hun (konen) kan jo ikke modtage nogen bistand fra det offentlige før hun får permanent OPH hvor denne (bank) garanti vil bortfalde, svaret var så at hvis vi nu blev skilt og hun skulle have en bolig eksempelvis ? hvor til jeg svarede jamen bliver vi skilt skal hun vel rejse hjem, det var ikke sikkert blev der svaret der kunne være ting der gjorde hun kunne blive så som børn eller vis hun havde arbejde og i den dur he he ergo spørgsmålet var hvorfor stille den garanti ? (hvis hun har arbejde tænk at de kan svare på den måde Smile) jeg følte ikke jeg fik et svar andet end de svar jeg fik modstred hvorfor men skal stille den garanti, det er vel i sidste ende mit ansvar at forsørge konen og ikke staten/kommunen ? jeg prøver bare på at forstå hvorfor man skal stille den garanti til en ægtefælle, det irritere mig grænseløs man vedtager en regel men ingen ved hvorfor den regel er vedtaget (andet end nævnte beskrivelse : til dækning af udgifter, som den udenlandske ægtefælde måtte påføre den danske stat / kommune), jeg kan forstå denne regel når det gælder turister, men jeg forstår den ikke når vi snakker ægtefæller, for at det ikke skal være løgn sagde de også på kommunen at det jo kunne være min kone skulle til lægen eller på hospitalet, efter hun var blevet FS til DK Shock okey jeg gav op til sidst og sagde "tak" for hjælpen, den gav virklig klarhed over hvorfor man lige skal ligge 56.000 dkr for en FS.

Nå men det hjælper jo nok ikke at tænke for meget over denne ting, lov er lov og sådan er det bare.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
Hej med jer,

Er selv i samme "båd" - min dejlige forlovede er her på turistvisum uden garanti krav, så vi gifter os d. 24/11 og søger derefter FS inden hendes tursitvisum udløber 6/12 - dvs. hun kan blive her mens sagen behandles. Der skal stilles garanti og det er helt rigtigt at det virker tåbeligt, at man skal det, da vedkommende jo ikke kan få nogen som helst hjælp fra det offentlige - dvs hun er IKKE berettiget til kontanthjælp eller lignende, før efter opholds tilladelsen er givet og hun er integreret med job osv. som gør at hun vil kunne få understøttelse.
Jeg tror den dybere mening med garantien er, at man fra myndighedernes side vil være sikre på, at der er midler til at sende hende hjem igen hvis man skulle gå hen og blive skilt fra hende.
Det har ikke noget med læge, sygehus eller lign. at gøre, da hun jo automatisk får cpr. nr og sygesikringskort efter der er givet opholds tilladelse.
Jeg er spændt på at se, hvor lang tid der går fra vi søger FS til vi får det. Indtil nu er alt simpelthen gået 100% smertefrit. Vi fik hendes turistvisum på under 14 dage efter hun vel og mærked havde ventet en måned med at kunne aflevere ansøgningen.
Så havde vi hendes Ampur brev (single erklæring) som ikke var legaliseret hvilket den skal for at man kan blive gift - så den måtte afsted til BKK den danske ambassade og vi fik at vide på kommunen, at der godt kunne gå fra 1½ måned til 6 måneder inden det kom tilbage - CHOK! Men det glædelige er, at det kun tog 10 dage frem og tilbage!!! Super service fra ambassaden, selvom de tager sig det betalt - 1018,00 kr!
Nå, men held og lykke til jer alle der kæmper for jeres kærester!

Der er jo snart valg, så husk lige på det, når i sætter jeres krydsSmile

dsd

Bjarne
Kære venner. Når I engang når en vis, moden alder, bliver I formentlig lige så kloge og vise som jeg på dansk lovgivning. Men lad mig lidt på forskud afsløre den dybere visdom bag blandt andet garantistillelse, 24-års regel m.v.:

###@¤¤€}'§@£#???????

Der er ingen logik, der er ingen fornuft, der er ingen dybere mening - men der er, som netop nævnt af dsd, snart valg. Og jeg ved godt, hvor jeg IKKE skal sætte mit kryds. Med 100 % garanti(stillelse).

Bjarne

taleofdk
Næh der er ingen logik, men som jeg høre det til trods der er valg, så vil alle partier beholde den garanti, måske på nær SF og de Radikale, jeg er ikke helt klar over hvad NY mener om dette, men det er sgu skide unfair et eller andet sted, syntes jeg hørte Pia K eller var det Helle T der ontalte de nuværende regler var gode især der hvor der var tale om mislykket FS ? hvad er en mislykket FS ? en mislykket FS er da det som Pia K har fået trukket ned over den Danske befolkning i et forsøg på at vi skal finde vores udkårne inden for EU, det er da et sært ordvalg "mislykket FS".

Jeg arbejdede med en Polak for et stykke tid siden og det her pisser mig af, han kom til DK pga. arbejde fint og fair nok, næste skridt var at han vil blive her permanent og bringe hans kone og 2 børn til DK, det kan han jo uden problemer, men os andre som er født her, skal stille en garanti, ham fra Polen skal stille 0 kroner i garanti, jeg fortalte ham det og han troede ikke på mig og sagde jeg var fuld af fis Smile

Jeg føler lidt at det er min garanti der skal dække for hans kone plus 2 børn (og at det ikke har en dyt at gøre med at få en kone uden for EU til DK) da de da vil ligge staten til last med folkeskole til børnene osv. de er 4 og 7 år de 2 børn, men no problem, velkommen til DK, så Piak K. hold K.... med at sige Danmark ikke er et land for udlændinge, døren er da piv åben, bare ikke for os Danskere, vi skal betale ved kasse 1, andre har fri entré, lige ret for alle ha ha sikke en JOKE Smile

Leifkr: held og lykke Smile ..................... og det må dælme være en af de dyre billetter da Grin
Redigeret af taleofdk d. 26/10-2007 00:30

www.holidaysinsiam.com
Henrik N B
- Helle Thorning har netop i dag udtalt, at hun og socialdemokratiet går 100% ind for 24-års reglen og tilknytningskravet. Disse regler har da heldigvis også bremset for en del familiesammenføringer af mere uheldig karakter og her tænker jeg IKKE på blege danske mænd og asiatiske kvinder. Disse regler medvirker til, at alt for unge ikke hovedkulds kaster sig ud i en fiks ide og de modvirker arrangerede ægteskaber og den effekt, at jo flere fra en familie der er i Danmark, jo flere kan man hente, da tilknytningen lige pludselig er langt større i Danmark. Selvfølgelig er der altid nogle der kommer i klemme og her har vi så brug for en enevældig konge som kan omstøde enkeltsager fordi han er af et godt hjerte. Men man kan jo ikke få både i pose og sæk, enevælden er afskaffet og man må tage det sure med det søde.

- Med hensyn til Polakker som frit kan rejse til Danmark og søge arbejde medbringende deres famile, er det jo på grund af EU. Dette kan I altså ikke lægge Pia K til last, da hun gerne ser at Danmark fri for EU bestemmelser.

- Garantistillelsen i forbindelse med familiesammenføring, skal ske, hvis familien kommer fra et ikke EU land. Det kunne tænkes at den danske ægtefælle mister sit arbejde, at ægtefællen dør eller at man bliver skilt. I nogle tilfælde vil Udlændingeservice tage stilling til, om opholdstilladelsen skal inddrages eller om der efter kort tid er styr på sagerne igen, men ingen kan leve uden penge og det er kommunen som skal betale det vi ikke selv kan. Sikkerhedsstillelsen er kommunens garanti for, at de kan få kradset lidt af pengene ind igen hvis uheldet skulle være ude + det vil forhåbentlig få nogle danskere til at tænke sig om med hensyn til at være seriøse angående ægteskab med udlændinge.

Tænk på, at man normalt ikke er skilt før man har været separeret i et år og i denne periode vil kommunen så tage af anfordringsgarantien til dækning af starthjælp (kontanthjælp er jo kun for danske statsborgere). Også selvom opholdstilladelsen skal inddrages kan det tage et stykke tid hvis f.eks. den udenlandske ægtefælle klager. Man kunne også forestille sig at den danske ægtefælle var voldelig, skal det udenlandske offer så rejse ugen efter en anmeldelse?

Lad mig sige, at jeg synes det er helt i orden med nogle regler på området og herregud fordi vi skal stille sikkerhed i vores ægtefælle, det er jo den lykke vi tror på og den fremtid vi har valgt. I skal jo ikke betale med mindre i bliver skilt....?
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

taleofdk
Henrik N B.

Der er vi dybt uenig, mht. den garanti, hvad med Polakken der er voldelig ? eller en anden EU borger (med famillie) bosat i DK ? hvem skal betale for dem ? når man indgår et ægtesab er det en garanti i sig selv, lidt på samme vilkår som hvis der er børn på gule/hvide plader, ingen kan løbe fra et ansvar, jo man kan da prøve, men kommer statens lange arm så ikke efter en ?

Lige ret for alle tak, uanset om jeg finder en kone i DK - Spanien - Polen eller THAILAND, hvorfor skal danske mænd/kvinder garantere mere end andre, du kan sige det bare er en garanti herregud, for mig er det er jo nok mere et princip dette her skal ses som, da der snakkes om at min kone kan blive (jeg er dog ikke helt klar over hvordan) en økonomisk ulempe for samfundet, men Polakken med hans kone og 2 børn er ikke en økonomisk ulempe for det danske samfund ?, en ulempe er et forkert ordvalg, men der er forkert at indføre noget for en gruppe mens en anden gruppe slipper i den selv samme situation, en Polaks situation er da være, da han og famillien ikke kender nogen i DK og jo jeg er bekendt med at det er pga. EU reglen, men det gør da ikke den omtalte integration bedre at hele famillien er Polakker uden nogen tilknytning til DK, hvad er forskellen på en Polak og på en Thai der kommer til DK ? det er da de samme ting de står overfor mht. at falde til, bare lige at den dansker der er gift med en uden for EU skal stille en garanti, det er da forskelsbehandling der vil noget, det er såmand der min pointe ligger og den der med at man skal være seriøs med en udenlandsk ægtefælle ? det skal man da vel forhåbentligt også med et dansk/dansk par det var en sær ting at skyde mig i skoene at jeg ikke er seriøs med min kæreste bare fordi hun komme fra et ikke EU land Shock og nej kommunen skal ikke bruge en garanti til at kradse nogen penge ind, for en mand/kone der kommer til DK via FS har ikke krav på noget som helst, ergo kan der ikke gives penge til hende/ham andet en evt. dagpenge.

Men du siger alså sådan lidt firkantent sagt, at man kan finde en kone/mand udenfor DK inden for EU grænser og så være ikke seriøs med et ægteskab, men finder man sine udkårne udenfor EU skal man være seriøs mht. ægteskab, sorry den kan jeg ikke lige dreje hvad du mener her, men måske du snakker om proforma ægteskab ? med hvad har det at gøre med at vi er en del Danskere, mænd som kvinder, der elsker en fra et land uden for EU, en ting er vi enige om uenige det er vi Grin kanon Smile men jeg tror du blander for meget kvindehandel og gamle sure mænd ind i billedet, hvad det så end har at gøre med den almindelige dansker.

Hov lige en ting ? den der med at man er separeret, giver det lad os sige en Thai lov til at blive i DK i den tid en seperation tager ? jeg syntes bare der er flere sager man har hørt om at den udenlandske part ryger hjem ASAP, men det er da kun fair i visse tilfælde at den udenlandske part kan få lov til at blive i DK, tænker her på eventuelle fælles børn ..... arbejde, venner osv.
Redigeret af taleofdk d. 26/10-2007 02:33

www.holidaysinsiam.com
Henrik N B
Jeg tror dybest set slet ikke vi er uenige, jeg kan bare godt lide at sætte ting på spidsen og få folk til at tænke og mene.

Jeg siger blot at jeg godt kan forstå der er nogle regler og jeg synes faktisk det er meget godt at vores grænser ikke er vidt åbne for hele verden men JO! -jeg synes selvfølgelig der skal gælde de samme regler for alle lande uden for Danmark, bedre vilkår for at danskere som du og jeg kan få både besøg og ægteskab, og lukket for alle mulige andre som bare kommer for at søge lykken fordi de tilfældigvis er optaget i EU, men det er vel bare et spørgsmål om tid før EU er udvidet til Thailand og diverse inklusive Pfft

Det er altså ikke mig som har stemt ja til noget med EU Wink men det er jo flertallet som bestemmer, det må man vel finde sig i... Så kan man jo igen tænke over hvor man vil sætte sit kryds hvis den nye traktat kommer til afstemning Wink Husk at EUs fornemste opgave er at holde landbruget kunstigt i live for at sælge overskudsproduktionen til spotpriser i Afrika så de Afrikanske bønder ikke kan sælge deres varer, ikke engang til EU som jo har en tyk toldmur om Afrika, det er jo derfor man ikke kan købe Afrikanske bananer i Europa - jo, den er god nok, EU lukker skam ikke kun Polakker og andre ind i Danmark, det forhindrer også enhver økonomisk udvikling i Afrika, men nu er jeg vist ude på et sidespor...
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

taleofdk
Okey Henrik N B, vi er vist ikke så uenig når det kommer til stykket Smile men det er jo ikke EU der har en regel der siger vi kan/skal have den garanti (tvært imod), vi har den garanti pga, vi har de der EU forbehold, havde vi ikke dem kunne Danmark ikke kræve den garanti for ægtefæller, så hvis de forbehold en dag ryger, så ryger garantien også sig en tur, så vi har en lov internt i DK, der er imod det EU har vedtaget og som er gældende for de andre EU lande på nær Irland er det ikke dem der har disse forbehold også ?

Grin den var go EU udvidet til Thailand Grin

Kan kun give dig ret mht. Afrike og landbrugstøtten, kunne det ændres ville verden se lidt bedre ud og folk ville kunne sælge deres vare og tjene til livets ophold, et eller andet sted burde man skamme sig lidt over disse ting som EU borger, men er det ikke tit sådan jo mere rig et land er (eller for den sags skyld EU) jo mere lukket og nærig bliver det, mht. omverden ........... mere vil have mere .......

Det er okey med regler på udlændinge området, men igen det burde ikke give en udlænding fortrinsret til FS, frem for en Dansker der søger FS i DK, uanset om udlændingen kommer fra EU eller ej.

www.holidaysinsiam.com
Spring til debat: