Se indlæg
 Udskriv debat
Hvornår ved man om ens kone er en af de gode eller dårlige?
chillielsker
Jeg har luret på denne side lang tid, har ikke skrevet ret meget, men har intresseret fulgt mange af de debatter der har kørt, både de gode og de mindre gode.
Mange har handlet om l....kvinder som har taget rup og stup og efterladt en nærmest levende på en sten.

Nu vil jeg fortælle min historie!!

Jeg mødte for en del år tilbage en sød og stilfærdig kvinde på en rejse til Thailand, denne kvinde skulle så vise sig at blive min kone og mor til mine børn, som vi har lavet i fællesskab.

Der gik nogle år, uden de store problemer, vi fandt hurtigt en rytme i vores samliv, og alt så fint ud
Der er en vis aldersforskel imellem os, ca. 14år, vi har af gode grunde ikke samme interesser og heller ikke mange fælles venner.
På en eller anden måde begyndte det som det sker mange gange at man glider fra hinanden, stille og nærmest ubemærket stod vi pludselig foran en seperation.

Da jeg stod i situationen frustreret over at det var ved at slutte og bange for alle de rædselshistorier jeg havde hørt at konen ville forvandle sig til en ren grib, begyndte vi at snakke om hvordan vi rent praktisk ville gribe det an, det hun fortalte og snakkede om når vi sad og snakkede om opløsningen af vores ægteskab lød jo godt, og vel at mærke så havde hun aldrg på noget tidspunkt vist tilbøjeligheder til at ville forvandle sig til en drage, men hvam ved i sådan en situation?

Tæt på julen for et par år siden skulle vi så give møde i Statsamtet, mødet havde været udsat et par gange da myndighederne insisterede på at der skulle tolk på, nå endelig blev mødet til noget, tolken dukkede så alligevel ikke op, og de ville aflyse forhandlingerne, min kone sagde hun var ligeglad med tolken, hun snakkede fint nok Dansk til at det kunne klares uden, efter lidt modstand accepterede kvinden det da.

Min kone og jeg havde naturligvis udfyldt et skema, kvinden der fortalte så min kone om alle hendes rettigheder og at hun kunne få hustrubidrag fra mig grundet min højere indtægt, hun kunne få børnepenge fra mig med tilbagevirkende kraft fra tidspunktet hvor vi indgav seperationspapirerne, noget som ville koste mig i omegnen af 10.000kr.
Min kone sagde at hun forstod hvad der blev sagt, men havde ingen intentioner om at sætte mig i problemer, hun ville heller ikke have noget hustrubidrag udover de børnepenge som jeg skulle betale.
Hun tog de fleste møbler og det meste inventar, Men hun tog de gamle ting og lod mig stå med de nye og gode ting.

Vi var på tidspunktet flyttet fra hinanden og boede i hver vores by, jeg så vores børn i den grad som jeg ønskede, foregik altid i hendes lejlighed, hvor hun så besøgte veninder eller andet når jeg var på besøg ved ungerne, så jeg var sammen med dem og ikke hende, henimod det sene efterår flyttede jeg så til samme by hvor de boede, og omgående blev jeg nærmest en del af børnenes dagligdag, da jeg hentede og bragte dem i dagpleje og børnehave, forholdet imellem os voksne gik også bedre og bedre, etpar gange kunne jeg se at frustrationerne nærmest lyste ud af hende over at det ikke kunne gå imellem os, ogen dag brød hun grædene sammen og spurgte mig direkte HVORFOR.

På intet tidspunkt var der en anden mand i billedet, veninders forsøg på at invitere hende med til enkeballer og 2 veninders forsøg på at parre hende med en af dem udvalgt mand gik helt i vasken hvor min kone forlod veninderne med en besked om at skulle hun have en anden, så skulle hun nok selv sige til.

Julen kom og den blev som traditionen byder holdt sammen med min familie, til min overrsakelse dukkede hun så op i min lejlighed uden aftale en af juledagene hvor vi var sammen som familie og fik også snakket voksent om fremtiden.
Nytåret skulle jeg så have børnene fordi at der skulle være stort party i hendes Thaigruppe, endnu mere overraskende dukkede hun så op ved middagstid nytårsaftensdag og sagde at hun ville holde nytåret sammen med mig og ungerne og gad ikke festen i Thaigruppen.
Vi havde en skøn aften og for første gang siden seperationen der overnattede vi sammen, og hun forlod ikke min lejlighed før vi skulle starte på arbejde igen.

Derefter begyndte vi at være mere og mere sammen og i løbet af Januar begyndte hun at snakke om muligheden for at vi flyttede sammen igen, jeg var imod det i første omgang da vores seperation kun havde varet i kort tid, men hun begyndte at presse mere og mere på, og i feburar så "gav jeg mig" og opsagde min lejlighed og flyttede så ned til hende i forsommeren.

Det var ligesom det første halve år havde vi svært ved at få vores forhold rigtigt godt igang igen, men stille og roligt fandt vi ud af det og havde også lært af de ting som havde bragt os i seperationen, vi lærte at være mere rummelige over for hinanden også gensidigt, så jeg har fået mere frihhed i vores forhold og omvendt, vi sidder ikke på lårene af hinanden som vi gjorde før seperationen.

Selvfølgelig er der gode og dårlige dage, men alt i alt så har vi aldrig haft det bedre sammen end nu, og tænker faktisk på at det virker som om vores forhold faktisk godt kan gå hen og blive rigtigt rigtigt langt, men ingen kender jo dagen imorgen, men glæder mig da over hver god dag vi har.

Essensen i min historie var at under seperationen kunne hun havde klædt mig af til skindet og gjort det umuligt for mig at se vores unger.
Hun gjorde intet af det, viste tværdigmod at hun ville mig intet ondt.
Mvh.
Chillielsker

Suk Rak Ning
Sikken en dejlig historie, endeligt noget positivt om Thai'er.

Der findes altsaa andet end drager, golddiggere og ludere i Thailand, det er vi en del der har fundet ud af, men desvaerre ogssa mange maend der bare stadig koere i den negative rille.....

Held og lykke med fremtiden til Chillielsker & " Frue "..Wink

Mvh. Suk.........

Saendaeng
God story Chillielsker. Dejligt at høre. Håber i kan have det ligeså godt fremover..Smile
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Novicen
Hej chillielsker

Tak for historien! Befriende, at der også bliver sat fokus på det positive, som mange af os, trods alt og heldigvis, lever i til hverdag!

Held og lykke i fremtiden!

Venlig hilsen
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

jesperfrb
Ja takker for historien!!

Jeg lever da også fint med min dejlige kone, det er ikke derfor jeg ind imellem skriver at folk skal tænke sig om. Men fordi jeg kender så mange det er gået galt for, og det er fra begge sider af sagen jeg kender rigtig mange dårlige historier.

Og min fordømmene finger peger hverken kun på Thai eller Farang, får der er skidt og kanel begge steder.
Men mange triste historier skyldes rent og skær misforståelser pga sprog og kultur forskelle.

Også de problemer vi har haft i vores forhold, har tit været udløst af en misforstået sætning/ordSad Men det er vi over, ihvertfald næsten, vi gider ikke skændes, så hellere spørge en gang tilGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

mgj
Essensen i min historie var at under seperationen kunne hun havde klædt mig af til skindet og gjort det umuligt for mig at se vores unger.
Hun gjorde intet af det, viste tværdigmod at hun ville mig intet ondt.
Mvh.
Chillielsker[/quote]

Hej Chillielsker Smile

Ja det er befriende at høre den slags historier her i dette forum, som til tider kører lidt i samme "rille" Sad

Jeg kan til gengæld tilføje en historie om at blive flået og ydmyget, men det var af min eks-kone som er dansker, dette på trods af at vi var enige om at blive skilt, og der var ingen "tredie hjul" involveret, samt ingen bitterhed! Derfor var jeg ikke bange for en besværlig og dyr skilsmisse!
Men jeg skal love for at der kom andre boller på suppen, og at alle indgåede aftaler braste! Jeg havde sagt at hun kunne tage hvad hun ville i huset, det gjorde hun så NEMLIG ALT undtagen rudekuverter og en ødelagt dobbeltseng, derefter stoppede al betaling på fællesudgifter såsom hus, forsikringer og banklån, samt at jeg så også skulle betale børnepenge oveni Angry
Måtte sælge huset med et for stort tab, som jeg så også skulle dække, og den fælles bil havde hun omregistreret til eget navn og solgt, uden at indfri lånet eller give mig nogle penge, så det skulle jeg så også indfri sammen med banklånet. Så alt i alt fik hun plukket mig for 500.000 kr., som jeg forsøgte at indrive gennem bodelingen i skilsmissen, men ak! skifteretten behandler ikke negative bodelinger, og et forlig kræver at 2 uenige mennesker bliver enige før et forlig kan underskrives, og hun vil ALDRIG skrive under på en aftale der blot bekræfter (hvad hun også ved) at hun skylder mig 500.000 kr. Og min advokat siger at det er spild af tid at køre et privat søgsmål, da hun er enlig mor, og vi næppe får en krone ud af hende *SUK*

Så meget for et retfærdigt dansk retssystemAngry Så kom ikke og sig at det kun er Thai kvinderne der kan være grådige!

Min kone som er Thai, skal sgu øve sig meget for at lave samme nummer, og jeg tror på at hun vil behandle mig med mere respekt end (H)eksen!!!

M.v.h.

Martin
Redigeret af mgj d. 19/10-2007 19:25
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

Novicen
Det er ganske sandt, at danske kvinder ikke altid behøver at være bedre end andre!

Jeg har, eksempelvis, prøvet at smørre min madpakke - med en øloplukker! -Og så er det ikke en gang løgn! "Fruen" kunne ikke få nok, da ægteskabet ikke kunne holde længere.

Jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget jeg elsker min thailandske kone! GrinGrinGrin

Mange hilsner
Novicen

Frank
Novicen skrev:
Det er ganske sandt, at danske kvinder ikke altid behøver at være bedre end andre!

Jeg har, eksempelvis, prøvet at smørre min madpakke - med en øloplukker! -Og så er det ikke en gang løgn! "Fruen" kunne ikke få nok, da ægteskabet ikke kunne holde længere.

Jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget jeg elsker min thailandske kone! GrinGrinGrin

Mange hilsner
Novicen

Jeg troede man lagde øloplukkeren i madpakken?!

Boes
God berettelse - held og lykke i fremtiden !
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Novicen
Ja Frank

Sagen er/var bare, at jeg min arbejdsgiver ikke "har sans" for en kold til frokost! GrinGrinGrin

Novicen

mugge
godt chillielsker..dejligt at høre,for lige at blive i overskriften :Hvornår ved man om ens kone er en af de gode eller dårlige?
tja min kone var ikke blandt guds bedste piger her på jorden da jeg mødte hende, her tænker jeg på hendes arb i patpong...men hun har virkelig været en solid og utrolig stærk pige som jeg tror man sjældent finder.
I vores ægteskab har jeg haft virkelig store problemer både økonomien og også lidt med flasken....men hun har holdt ud og hjulpet mig igennem alt sammen,så jeg er en helt anden idag.
jeg have på et tidspunkt intet arbejde..så tog hun et extra job og havde 2 jobs indtil jeg kom i arbejde igen..hun styrer vores økonomi idag pga jeg er enlendig til penge,hun klarer regningerne og alt...jeg har 110% tillid til hende og vil altid ha det...jeg elsker at gå på arbejde og høre fra kollegaerne at jeg er en utrolig heldig mand..min kone har faktisk indirekte gjort at 3 af mine venner/kollegaer idag har en thai kone pga de så hvor dejlig min er...jeg er heldig,har 3 dejlige børn med hende og elsker hende siden første gang i starten af halvfemserne da jeg mødte hende....så helt afgjort en god god kone...de danske piger jeg har haft når hende ikke til anklerne...helt skønt at vågne hver morgen og se hende,den bedste gave jeg nogensinde har fået.

Rasmus
Hej Chillielsker
Der er langt imellem at vi her på DTW høre om solstråle historier. Historier hvor der er en vis ”Happy ending” til slut.
Held og lykke i fremtiden. Pfft
Rasmus

Spring til debat: