Se indlæg
 Udskriv debat
Air France / KLM
ZxY
Hej Alle..

Da jeg / vi har været noget sent ude med billetter, endte jeg med at købe billetter med Air france til bkk 25/12 til 9/2 for den nette sum af 8.752 Kr, med mellemlanding i Paris.

Med undtagelse af en enkelt afstikker med British Airways, altid rejst med Thai, og været ganske tilfreds..

Nu er mit spørgsmål så :

Er der nogen der har været med flyet, og hvordan er forholdene?
Servicering, benplads, stor skærm ell. er der skærm ved hvert sæde. Evt andre ting jeg skal være opmærksom på?

Flyet jeg skal med er : AF174 - 744

På forhånd tak,

Ole Mosgaard
Nu skal man jo aldrig sige aldrig - men hvis det er muligt - så rejser vi aldrig med Air France igen.
Det er der forskellige grunde til.
1. Pladsforholdene. Der er mindre plads end på Thai Air indenrigsfly - jeg er 1,86 cm.
2. Flyvetiden. Først til Paris og så hele vejen til Bangkok.
3. Man skal kunne Fransk, for at forstå hvad der bliver sagt i flyet. Der tales også et andet sprog, som skulle være Engelsk - det har jeg læst.
4. Ventetid/ lufthavnen i paris. Lufthavnen er stor og jeg syntes den er svær at finde rundt i. Det gør de ansatte vist også. Vi blev sendt frem og tilbage af de samme gange - da ingen viste hvad vej vi skulle, selv om vi viste billet. På hjemrejsen skal man være opmærksom på, at hvis man rejser sammen med en thai, så skal vedkommende gennem den store kontrol ved indrejse i Schengen. Det betød, at vi kom 5 min før flyafg. til Kastrup - men gaten var lukket ( flyvet holdt ved gaten ½ time efter at gaten var lukket. Vi måtte så vente 5 timer på det næste fly.
Men det var vores oplevelse - andre har sikkert haft en god tur.
Der var skærm ved alle sæder på vores fly.
God tur
Vi flyver med Thai d. 1. nov.
Ole Mosgaard

Kalasi
Jeg er heller ikke imponeret over Air France. Har fløjet med dem en enkelt gang. - Udover de ting Ole Mosgaard nævner:
5: Kort efter jeg havde betalt depositum for billetten, forlangte de restbeløbet betalt (en måned før egentligt aftalt)
6: Blev opfordret af rejsebureauet til at checke ind senest 3 timer før afgang, fordi Air France er berygtet for at overbooke.

Kalasi

Davs
Ja jeg vil ikke tage modet fra jer.men jeg rejser aldrig med air france igen ,saa hellere aero flot
bamsen

Mitch
Må jeg så også lige spørge om der er nogen der har prøvet LTU int. Airways. Vi skal afsted 14 Januar og retur 18 Februar, Har fået billleterne til 6900, stk CPH - Munchen - Bkk og retur over Berlin.
Har eller altid fløjet med Thai, men der er jo et spring op til deres priser.

jesperfrb
Hej Mitch!

Der kører allerede en tråd om L.T.U

http://www.dansk-...ad_id=4272

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ian
Hej.

Det er lidt uheldigt du skal med en Boeing 744. de har ikke PTV i deres sæder.. service synes jeg nu altid er fin nok... (kan også fransk) så det er måske derfor... Smile

Sidst jeg fløj med dem, var med en Airbus 340. ligesom SAS flyver med.

Den eneste du skal være opmærksom på er, at airfrance har tilbøjlighed for at strejke hver der gang der er store afgange... ferietider...

Men det er jo kun 11 timer... bagefter kan du se frem til en god og dejlig ferie..

Bon Voyage..

Ian.

ZxY
Havde håbet lidt på at tilbage meldingerne, havde været en smule mere positive, men hva' - Som Ian siger, er det jo kun 11 timer, og dem overlever jeg såmænd nok..
Skal bare ha et par blå panodil (10 mg) og et par sovepiller med på vejen, så går det hele formentlig let og smertefrit.. Grin
Og så længe jeg komer afsted, kan alt andet være ligegyldigt Wink

Lidt irreterende at der ikke er PVT ved hvert sæde. Troede / håbede jeg ellers at der var, efter at ha seatguru.com. det er nu meget rart at ku se lidt film, inden man lægger sig for natten..

Mange tak for alle jeres svar.

Mvh,

rinpoche
Jeg har fløjet med dem 2 gange. Havde intet at klage over. Lagde ikke mærke til at der skulle være megen lille benplads - jeg er 190 cm.
God og rundhåndet service ombord husker jeg tydeligt.
Det er lidt bøvlet at finde rundt i CDG, det må jeg så indrømme og engelskkundskaber er det så som så med. Vi skulle køre med bus fra den ene terminalbygning til den anden.

mvh
rinpoche

Spring til debat: