Se indlæg
hjælp til computer
|
|
skytte |
Lagt på d. 11/10-2007 01:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Hej...Igennem de sidste 4 måneder har jeg købt forskellige dele til en ny computer og den er også samlet og når jeg starter dyret op starter alt op dog uden bip på skærmen er der kun de fire farver.Er der en af jer herinde der kan hjælpe mig,jeg bor i Grønneled,Albertslund.Kassen er jo blevet ret tung så jeg har ikke megen lyst til at køre rundt i bus med den Henrik |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 11/10-2007 02:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Den har ikke været oppe at køre før ? Det lyder som om der er nogle dele der ikke passer samme Kan du komme ind i bios ? Redigeret af nicefarang d. 11/10-2007 02:28 |
|
|
Hep |
Lagt på d. 11/10-2007 08:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Umiddelbart kan det være et problem med din RAM. Har du flere RAM klodser i computeren? (Eks 2 x 512 MB )? Hvis ja så prøv at tage en af dem ud og start computeren igen. Hvis det ikke virker så byt klodsen ud med den anden og prøv igen. Måske ville det være smart hvis du kunne skrive hvilke komponent du har købt her så vi kan se om det passer sammen. Redigeret af Hep d. 11/10-2007 08:19 |
|
|
skytte |
Lagt på d. 11/10-2007 14:04
|
Hej...Jeg kan ikke komme ind i bios og jeg har 2x1giga - Asus P5b-E Plus bundkort - Asus Geforce 8600gts 256 passiv grafikkort - Intel core2duo-E6850-3000-1333+ køler - Thermaltake w0116 750w psu - Samsung Spinpoint-500gb-SATA - Liteon brænder-SATA og et dvd drev Henrik |
|
|
Hep |
Lagt på d. 11/10-2007 14:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
skytte skrev: Hej...Jeg kan ikke komme ind i bios og jeg har 2x1giga - Asus P5b-E Plus bundkort - Asus Geforce 8600gts 256 passiv grafikkort - Intel core2duo-E6850-3000-1333+ køler - Thermaltake w0116 750w psu - Samsung Spinpoint-500gb-SATA - Liteon brænder-SATA og et dvd drev Henrik Det var da nogle dejlige komponenter ;o) Når din computer kommer op og køre skal der nok komme fart over feltet. 2 ting du bør prøve. 1. Fjern en af ramklodserne og se om den booter. Hvis den ikke gør så byt klodsen ud med den anden og se den virker. 2. Jeg går ud fra at du selv har samlet din computer - De nye Core2Duo processorer har en tendens til at få "bøjet" benene/fjedrene når man sætter dem i. Prøv at fjern processoren fra bundkortet og se om alle ben er helt lige eller om der er nogen der er blevet bukket og kortslutter. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/10-2007 19:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
da jeg ikke selv er nogen nørd til pc, tvært imod somme tider dum som et bræt, så bruger jeg dette forum http://newz.dk/forum quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
alfbr1180cd |
Lagt på d. 13/10-2007 00:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Hej Skytte Det kan også være fordi at du har et trådløst keyboard, prøv at sætte et gammelt ind med PS2 port, så skulle det i hvertfald være muligt at komme ind i bios. Hilsen Alan |
|
|
skytte |
Lagt på d. 06/11-2007 19:31
|
Hej Igen...Jeg er lidt flov men da det er første gang at jeg samler en PC med SATA og Intel og med et Asus grafikkort og en strømforsyning fra Thermaltake.Så jeg ledte i de tre ugeaviser vi får og der fandt jeg et firma ved navn DR Data(www.drdata.dk) og de fixede den i løbet af kort tid PC'en for 450kr.Jeg havde samlet alt korrekt undtaget at jeg manglede et extra strømkabel til bundkortet Skide flovt men nu kører den perfekt dog med lidt problem istarten grundet en fejl"intel cpu ucode loading error" som jeg vil fortælle om hvordan jeg med lethed klarede det problem Henrik |
|
|
skytte |
Lagt på d. 06/11-2007 21:30
|
Et mindre problem er opstået, jeg har en trådløs mus Logiteh 5 og musen var svær at styre den fløj rundt og åbnede mapper,så slettede jeg Norton Antivirus og musen gør nu kun hvad jeg vil men så dukkede et nyt problem op jeg er venstre håndet og bruger pegefingeren på højre musseknap men hvergang jeg skal genstarte/opstarte ryger indstillingerne tilbage til standard og jeg skal så igen ind i mus og sætte indstillingerne som jeg vil have dem.HVAD ER GRUNDEN TIL DETTE???? Henrik |
|
Spring til debat: |