Se indlæg
kan en gift thailænder blive skilt fra sin mand og gift med en ny dansker?
|
|
aller |
Lagt på d. 30/09-2007 12:51
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
jeg har kendt en thai pige i 2 år som er ullykkelig gift hun bliver ikke udsat for vold men er en tjeneste pige istedet for en samlever. hun har boet i danmark i 3 år, taler godt dansk og hun har haft arbejde her i 2 år. jeg er 26 og hun er 36 men jeg elsker hende og hun mig. jeg har selv haft arbejde i over et år og kan leve op til de andre krav der stilles af us(så vidt jeg ved ihvertfald ) så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved noget om, om det kan lade sig gøre for os at hun bliver skilt fra ham og gift med mig uden hun bliver sendt tilbage til thailand og måske lige så vigtigt hvad det kræver. pht aller |
|
|
roald |
Lagt på d. 30/09-2007 13:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
lidt groft sagt kan man sige hvis hun bliver skilt ,har hun 6 måneder til at finde en ny mand at blive gift med , ellers er det ud af Danmark |
|
|
Lagt på d. 30/09-2007 14:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Roald har ret, men, men en aldersforskel i den forkerte retning kan give anledning til mistænkeliggørelse. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 30/09-2007 14:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
aller skrev: jeg har kendt en thai pige i 2 år som er ullykkelig gift hun bliver ikke udsat for vold men er en tjeneste pige istedet for en samlever. hun har boet i danmark i 3 år, taler godt dansk og hun har haft arbejde her i 2 år. jeg er 26 og hun er 36 men jeg elsker hende og hun mig. jeg har selv haft arbejde i over et år og kan leve op til de andre krav der stilles af us(så vidt jeg ved ihvertfald ) så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved noget om, om det kan lade sig gøre for os at hun bliver skilt fra ham og gift med mig uden hun bliver sendt tilbage til thailand og måske lige så vigtigt hvad det kræver. pht aller ja det kan sagtens lade sig gøre, men du skal være opmærksom på at det så er en ny familliesammenføring, det er det hele om igen såsom garanti stillelse etc. samt at hun skal opholde sig nye 7 år før hun kan søge om permanent opholdstilladelse. så held & lykke. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
jpo |
Lagt på d. 30/09-2007 17:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
bare lige en side bemærkning, der er jo noget der hedder, sepration, og det er et år,men det gælder måske ikke i dette tilfælde? eller va bare en tanke. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 30/09-2007 17:46
|
jpo skrev: bare lige en side bemærkning, der er jo noget der hedder, sepration, og det er et år,men det gælder måske ikke i dette tilfælde? eller va bare en tanke. jo det skulle jeg mene, men man kan bare ikke gifte sig, og så kunne man jo også prøve at lære hinanden lidt bedre at kende i den mellem ligende tid.... quickmouse
|
|
aller |
Lagt på d. 30/09-2007 19:10
|
først og fremmest tak for jeres svar allesammen quickmouse: ja jeg er godt klar over det er det hele om igen med penge og år (tror faktisk det er blevet sat op til 10år nu) men heller 7 år med kærlighed end 4 år uden... og tak for det. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 30/09-2007 19:30
|
aller skrev: først og fremmest tak for jeres svar allesammen quickmouse: ja jeg er godt klar over det er det hele om igen med penge og år (tror faktisk det er blevet sat op til 10år nu) men heller 7 år med kærlighed end 4 år uden... og tak for det. håber du finder den rette hylde med ægte kærlighed, det har du jo nok fortjent. quickmouse
|
|
Ole Mosgaard |
Lagt på d. 30/09-2007 19:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Vær opmærksom på, at hvis hun skifter folkeregisteradresse / fraflytter fra ægtefælle og / eller bliver skilt, så bortfalder grundlaget for opholdstilladelsen øjeblikkelig og det kan medfører udvisning øjeblikkelig, men som dog kan ankes. Vi har lige sagt farvel til en i samme situation. Held og lykke. Ole Mosgaard |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 01/10-2007 00:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
roald skrev: lidt groft sagt kan man sige hvis hun bliver skilt ,har hun 6 måneder til at finde en ny mand at blive gift med , ellers er det ud af Danmark Dette er ikke rigtigt, hvis opholdstilladelsen er givet med baggrund i giftemål/familiesammenføring, er grundlaget væk ved skillsmisse! Og der ved skal hun rejse ud af landet, i det øjeblik skilsmissen er bekendtgjort! Man har ikke automatisk 6 mdrs ophold i Dk,man skal rejse ud af Dk, så snart forhandlingen er afsluttet! At man så kan anke den beslutning, og få udsat sin afrejse dato, er noget helt andet. Men man kan heller ikke blive gift før skilsmisse forhandlingerne er afsluttet!! Citat QM ja det kan sagtens lade sig gøre, men du skal være opmærksom på at det så er en ny familliesammenføring, det er det hele om igen såsom garanti stillelse etc. samt at hun skal opholde sig nye 7 år før hun kan søge om permanent opholdstilladelse. så held & lykke. Dette er fuldstændigt korrekt, men der er en chance for US afviser hende med bagrund i at hun er kommet til Dk på et grundlag som ikke længere er tilstede, og derved opholder sig ulovligt i landet. Det er desværre lige sket for en bekendt Men jeg ønsker dig/jer alt muligt held og lykke! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Henrik N B |
Lagt på d. 01/10-2007 01:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 69 |
Det er rigtigt, at man skal vente et helt år på at en separation går igennem, men man kan jo blive skilt med øjeblikkelig virkning hvis man går fra hinanden pga utroskab, man skal bare lige have en til at skrive under på, at han/hun har haft samkvem med en af parterne, så kan man lægge 400 kr og blive skilt med det samme (1 md sagsbehandling). Til Aller: Ligesom aldersforskellen vil gøre US mistænksomme, vil de nok også undre sig over, at hun bliver gift umiddelbart efter en skilsmisse. Hvis I kan bevise på en eller anden måde, at I har kendt hinanden i længere tid, mail, billeder m.m. vil det nok hjælpe. Tænk også på, at der er noget, som hedder tilknytningskrav, når du er under 28 år. Jeg håber selvfølgelig at det lykkes og at hun kan blive gift med en som respekterer hende og gøre hende lykkelig og ikke bare fordi det er sjovt at have sin egen thai. Pas godt på hinanden! MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 01/10-2007 05:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Nu vil jeg mene, at en meget væsentlig ting mangler, og det er manden. Hvis konen vil skilles og manden ikke vil, hvad så ? Det er jo ikke sikkert han tænker på samme måde, jeg har da hørt om mange der siger, nej så er det seperation, for så ryger hun ud. Eller den anden type, stik mig 30.000 så vil jeg godt skilles. Og utroskab er ikke skilsmissegrund i Danmark, men skal man skilles med det samme, så skal der have været utroskab, ellers er det seperation. Og selve oplæget er set så mange gange, at det er svært, at tage alvorligt, hvis ikke man kender personerne privat. Jeg vil aldrig sige held og lykke til en der bryder ind i et andet menneskes ægteskab, og bare det at skrive vi elsker hinanden giver mig gåsehud. |
|
|
h |
Lagt på d. 01/10-2007 07:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 368 |
ja nu stå verden ikke længere for engang skyld må jeg give ole ret. folk som bryder ind i ægteskab FØJ. find dog en pige selv!!! eller vent til hun er skilt. men du få vel som du selv reder en pige der gerne er utro og gerne vil være samme/bolle med en hun ikke elsker blot for at få fordele til sig selv (ophold i dk) |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 01/10-2007 08:43
|
oleskyum skrev: Nu vil jeg mene, at en meget væsentlig ting mangler, og det er manden. Hvis konen vil skilles og manden ikke vil, hvad så ? Det er jo ikke sikkert han tænker på samme måde, jeg har da hørt om mange der siger, nej så er det seperation, for så ryger hun ud. Eller den anden type, stik mig 30.000 så vil jeg godt skilles. Og utroskab er ikke skilsmissegrund i Danmark, men skal man skilles med det samme, så skal der have været utroskab, ellers er det seperation. Og selve oplæget er set så mange gange, at det er svært, at tage alvorligt, hvis ikke man kender personerne privat. Jeg vil aldrig sige held og lykke til en der bryder ind i et andet menneskes ægteskab, og bare det at skrive vi elsker hinanden giver mig gåsehud. jeg forstår sgu´ godt ´´aller´´, jeg bryder mig heller ikke om at høre / se en dansk mand ikke behander sin kone godt, (læs: thai) der er desværre mange mænd der tager det for givet de bare kan få en kone her op og så behandle dem som det passer ham. ( jeg er også klar at nogle thai piger / koner kan være nogle stride børster ) hatten af for ´´aller´´´at han vil hjælpe. jeg får ikke gåsehud af at sige / skrive held & lykke. quickmouse
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 01/10-2007 09:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Nu gik spørgsmålet jo på at hører herinde om der var nogle der vidste om hvordan reglerne så ud ang en skilsmisse. Straks begynder nogle at kritisere vedkommende. Vi bestemmer ikke selv altid over hvem hvores hjerte kan eolske og vi ved intet om den situation den thailandske pige er i. Prøve at holde os til spørgsmålet og ikke skræmme nye medlemmer af DTW. Michael B Kristensen
|
|
|
jpo |
Lagt på d. 01/10-2007 10:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
ja lad os blive ved spørgsmålet. hun har ikke permanent opholdstilladelse. er der børn i ægteskabet.? en sepration tager 1 år. er der utroskab går det noget hurtiger vil jeg mene. hvis det var mig ville jeg nok snakke med us. eller aller bedst hvis der er en her inde der har prøvet det samme. jeg ønsker held og lykke. men nemt bliver det ikke. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 01/10-2007 12:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Nu skrev jeg, at vi ikke kendte personerne privat, derfor kan vi af gode grunde ikke dømme eller fordømme deres kærlighed. Og heller ikke ægteskabet. Men når indlæget starter med, at manden har mødt en Thai der næsten lige er kommet til Danmark, hun havde kun været her et år da de mødtes. Da vi jo ikke kender baggrunden for det ægteskab skal jeg ikke kunne sige om han gør pigen/kvinden en tjeneste, eller han faktisk hjælper manden. Men jeg synes ikke det er særlig pænt, at have haft omgang med en gift kvinde i over 2 år uden, at have taget konsekvensen af deres forelskelse, (hvis hun har haft det så dårligt er 2 år lang tid, at lade sin elskede leve i et andet forhold, som jo er et ægteskab. Men jeg beklager, hvis jeg har stødt nogen med min mening om ægteskabsbrydere og særligt i dansk - thai tilfælde.. Og med alle de stramninger af reglerne der har været, tror jeg man skal gå ud fra, tilbage til Thailand og der kan man så selv starte fra, en tur til sin elskede i Thailand. Blive gift o.s.v. Beklager men jeg har intet tilovers for den slags, da jeg har set alt for mange af dem. Beklager. |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 01/10-2007 14:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja men jeg kan kun give Ole ret.. Hun er gift og det betyder.. ...HOLD PØLSEN FRA HENDE... En mand der går bag en anden mands ryg, med konen, er i mine øjne en ( upassende ord )Og konen er ikke mindre ( upassende ord ) Hvis hun har det så dårligt, hvorfor har hun så ikke forlængst bedt om skilsmisse, så hun kunne få et godt og lykkeligt liv sammen med Aller. Kommer.. Aller... i deres hjem så han ved om hun siger sandheden, eller det er endnu en historie af de endeløse, som der kan skrives bøger om.. Tænk lige tanken at hende Aller ligger og leger med måske har en mand som leger med her på DTW,, vil i så stadig forsvare ham ...??? Jeg mener ikke du behøver at sidde og beklage din mening Ole. For det er utrolig egocentreret af Aller at han slet ikke skammer sig over sin beskidte opførsel. Le-si |
|
|
aller |
Lagt på d. 01/10-2007 15:08
|
igen tak for alle jeres svar og ingen skræmmer mig væk og alle har ret til deres meninger som de jo bygger ud fra egne erfaringer. til jpo: ja hun har 2 men fra et tidligere ægteskab dog lever de her i danmark. selv har jeg et som bor hos mig da hendes mor ikke kunne være der for hende. desuden var det jo ikke sådan at vi mødtes og gik ud på det nærmeste toilet for at knalde..vi mødtes første gang igennem vores børn og tingene syntes bare at have blevet mere og mere inviklet derfra. på mange måder ikke forsvare det jeg gør med andet end mit hjerte. Watch me kneeling before my shame for i am guilty in heart |
|
|
Lagt på d. 01/10-2007 16:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
aller skrev: igen tak for alle jeres svar og ingen skræmmer mig væk og alle har ret til deres meninger som de jo bygger ud fra egne erfaringer. til jpo: ja hun har 2 men fra et tidligere ægteskab dog lever de her i danmark. selv har jeg et som bor hos mig da hendes mor ikke kunne være der for hende. desuden var det jo ikke sådan at vi mødtes og gik ud på det nærmeste toilet for at knalde..vi mødtes første gang igennem vores børn og tingene syntes bare at have blevet mere og mere inviklet derfra. på mange måder ikke forsvare det jeg gør med andet end mit hjerte. Watch me kneeling before my shame for i am guilty in heart Op med humøret I krig og kærlighed gælder alle kneb dsd |
|
Spring til debat: |