Se indlæg
 Udskriv debat
BILLIG rejse til Thailand...
Pescator
[quote]falang yao skrev:
Jeg tror, og det kan Surin af/bekræfte, at det var noget helt andet,han havde i tankerne da han skrev:
<<tak for rosen lad mig lige kaste endnu en ide ud hvis vi går igang med fly selskaberne som thai air hvad med en afbudsliste fra dem fra uge til uge >>.quote]

Medmindre der er særlige omstændigheder, såsom de nylige begivenheder i Sydthailand, så er afbudskvotienten relativ konstant.
Derfor overbooker selskaberne også flyene på forventet efterbevilling af løbende afbestillinger.
Så en afbudsliste er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at der rent faktisk er overskydende sæder på flyet.

mvh
Michael
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Boom-Boom
Nogen der har opdatering/information om billige rejser til Bangkok marts-april ?
(kun flyrejse) Smile

Det billigeste jeg kan finde i øjeblikket er ca. 5.300 kr. retur ex afgift og så er det ikke non-stop men over England eller Holland. Har søgt div. steder incl. Flybillet.dk

/Boom-Boom
[small]Up to me, he he!
[/small]

jens
Nu er det jo kun Thai og SAS der flyver nonstop så vist du vil flyve med dem med så kort varsel, må du nok regne med at betala kassen.
Har du prøvet at søge på Flyselskabernes egne sider f.eks. [url]www.aua.com[/url] (austrian her kan du søge på hele staralliance eller [url]www.lufthansa.com[/url] de giver sommetider nogen andre priser end prissøgemaskinerne.
Ellers prøv på [url]www.kuoni.dk[/url] eller [url]www.travellink.dk[/url]

MVH
Jens
Redigeret af jens d. 22/01-2005 04:47

handy
Prøv ba.com over london med 2 timers ophold til 5560 med skat ellers er det ikke i april der er billige billetter med thai godt nok kun 1 md billetter eller er det først i maj er ikke sikker men den har thai travel GrinGrin

phitsanulok
hej, ja jeg leder endnu... men ja jeg må nok slippe de 5000dkr ser det ud til for en årsbillet hos kilroytravel.dk

Csm

www.shirtfreak.dk
phitsanulok
Kilroy.dk kan sende mig afsted for 6000dkr for en årsbillet... får tilsendt tilbud... men håber jeg finder noget billigere inden en uge... alt er ved at være booket op for de næste par måneder... (de sagde han ihvertfald)

Csm /loves your help ;-)

www.shirtfreak.dk
Boom-Boom
Hej,

Takker alle for div link. Smile

Som det ser ud lige nu er det billigste åbentbart stadig med KLM eller BA til ca. 5.300 ex afgift. Alt andet er åbentbart udsolgt. Har også checket Kilroy. (ja, og Aeroflop)

Hmm. ok hvis der ikke er andet må man vel slippe de 6 kilo for turen.
(ja,ja helt dårligt er turismen altså heller ikke i Thailand på trods af..)

/Boom-Boom
[small]Up to me, he he!
[/small]

John
Hejsa

Nu skriver du jo ikke hvorlænge du skal være væk, men hvis det kun er en kortere periode, (14 dage) så kan du komme afsted for 3800 kr. med tyrkiet eksperten direkte CPH - BKK

John Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
jager
tyrkiet eksperten flyver ikke direkte københavn-bangkok, de mellemlander nu i phuket igen

jager

John
Hejsa

Jeg har en ven der flyver den 18 marts, direkte Billund Bangkok
så det er ikke alle deres fly

John Grin
john@dansk-thai.dk

jager
sagde jeg billund eller københavn???????????

jeg har ikke undersøgt alle flyafgange rundt om på jorden, men kun københavn-bangkok med tyrkiet eksperten, det skal også siges at det er blevet ændret i sidste uge med at de flyver til phuket igen.

jager

John
Hejsa Jager

Jeg sov i timen, undskyld CoolCoolCoolCool

John Grin
john@dansk-thai.dk

falang yao
Hej Allesammen,

Er der mon nogle som har prøvet det flyselskab:

http://www.drukai...
/ -Wink

Er der mon servering af Lao Kao "ad Libitum" ? Grin Grin Grin

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Pescator skrev:
[Ja, jeg har også været overrasket over at se, at disse begivenheder ikke har medført et forventet fald i passagerstrømmen til Bkk, med undtagelse af et lille fald i den sidste uge i december og de første par uger i Jan.
SARS-perioden for et par år tilbage havde derimod den effekt i en lang periode.
mvh
Michael

Hej Michael,
Jeg rejste til Krabi via Singapore med min 7 årig datter i netop "SARS" perioden (April/Maj 2003). Vi var 80 pax i SIA's B777 fra CPH-SIN og 14 pax SIN-Krabi(Silk Air's B737). Da vi skulle hjemme var turen Krabi-SIN aflyst (årsag=SARSWink ???),så vi blev kørte i mini bus til Phuket hvor vi tog aften flyver (lidt shopping i byen) til SIN. SIN-CPH´= 142 pax. Pointen af det hele var at 1/2 af pax. var på ID (90%) billetter eller "special fare tickets" (Q class som ikke giver "bonuspoints til Sar Alliance).
Luftfartsvejene er uransagelige!
M.v.h.

M.v.h.,
falang-yao@dansk-thai.dk

phitsanulok
ja det er lidt utroligt at der ikke er sket et stører fald i priserne... nærmest det modsatte inden for den sidste uge eller to... men det er vel også kun godt at se. meen det ville jo altid være godt med en billig billet :-D

Csm

www.shirtfreak.dk
phitsanulok
Ja priserne er godt nok steget noget :-(
det billigst jeg kan finde er:

KLM.dk :
Passenger Type Ticket price* Tax* No. Total*

Adult(s) 5.100 808 1 5.908

Booking fee 100
* Prices are listed in kronor (DKK). DKK 6.008

BA.dk :
Fare per person: plus taxes, fees, surcharges: Total:
5,300 dkr 804 dkr 6104 dkr

Kilroy:
De kan sende afsted for lige omkring 6000 dkr. os... men med Maersk til england også videre med Phuket Air... Nogen der kender dem..?

Har fået tilbud fra Kilroy til de 6 kilo, men burte jeg ikke vælge et af de andre...? i såfald hvilket... :-.D

Ellers nogen der har fundet noget..?
Redigeret af phitsanulok d. 23/01-2005 14:47

www.shirtfreak.dk
phitsanulok
Ja du siger noget der... men så burde jeg måske skaffe mig i sådant kort..?? evt. hvor gøres dette.?? da jeg jeg nok kommer til at rejse noget mere i fremtiden, var det måske meget kost at spare lidt sammen der... Cool

Kan alle billetterne ændres i datoen for hjemrejse... man kan jo kun få en måned nå man ankommer og de vil jo se billet for hjemrejse inden for den måned ikk.?

CSM
Redigeret af phitsanulok d. 23/01-2005 15:49

www.shirtfreak.dk
jens
Dette er restriktionerne på LH til den pris hvorlænge billetten er gyldig fremgår ikke men det er mere end en måned, da den giver samme pris på en senere hjemrejsedato.
Det koster 100 Dollars at ændre hjemrejsen på LH, hvis du ikke har lagt dig fast på Hjemrejse vil jeg anbefale dig at prøve at få en billet med China airlines via amsterdam, da deres billetter som regel gælder i 6 mdr og hjemrejse kan ændres gratis så mange gange du vil.

Her er LH restriktionerne.
Fare Conditions

Penalties
Advanced Purchase
Sales restriction
Minimum Stay
Rule Application

Penalties

CANCELLATIONS
ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
CHANGES
ANY TIME
CHARGE USD 100.00 FOR REVALIDATION.
CHANGES NOT PERMITTED IN CASE OF REISSUE.

Advanced Purchase

RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 28 DAYS BEFORE
DEPARTURE TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 14 DAYS AFTER
RESERVATIONS ARE MADE.
OR - RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 72 HOURS AFTER
RESERVATIONS ARE MADE.

Sales restriction

EXTENSION OF TICKET VALIDITY IS NOT PERMITTED.
NOTE -
SALES RESTRICTIONS/ SEQUENTIAL USE OF FLIGHT
COUPONS
OTHER CONDITIONS
FULL AND SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS -
THE TICKET /OR ELECTRONIC TICKET/ IS NOT VALID
IF THE FIRST COUPON HAS NOT BEEN USED AND WILL
NOT BE HONOURED IF ALL THE COUPONS ARE NOT USED
IN THE SEQUENCE PROVIDED IN THE TICKET /OR
ELECTRONIC TICKET/.

Minimum Stay

TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL STOPOVER MUST COMMENCE NO
EARLIER THAN 7 DAYS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.

Rule Application

LUFTHANSA MARKET ECONOMY CLASS FARES FROM SCANDINAVIA TO
AREA 3
APPLICATION
AREA
THESE FARES APPLY
FROM SCANDINAVIA TO AREA 3.
CLASS OF SERVICE
THESE FARES APPLY FOR ECONOMY CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION
FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
ROUND-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
CAPACITY LIMITATIONS
THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS CARRIED
ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY THIS RULE AND SUCH
FARES WILL NOT NECESSARILY BE AVAILABLE ON ALL FLIGHTS.
THE NUMBER OF SEATS WHICH THE CARRIER SHALL MAKE
AVAILABLE ON A GIVEN FLIGHT WILL BE DETERMINED BY THE
CARRIERS BEST JUDGMENT
OTHER CONDITIONS
PASSENGER EXPENSES NOT PERMITTED.

If you should have further questions, please call your nearest Lufthansa service center. You find the respective call number under the help & contact page - technical support -.

MVH
Jens

phitsanulok
ja den er sikkert gyldig i 6 måneder ligesom KLM.dk og BA.dk

den Kilroy kan give er 1 år, men med mindre gode airlines...

Nogle der har bestilt fra ovenstående sider før?? er det ligetil.?

CSM

www.shirtfreak.dk
falang yao
phitsanulok skrev:
1)men så burde jeg måske skaffe mig i sådant kort..evt. hvor gøres dette.?
2)Kan alle billetterne ændres i datoen for hjemrejse...
3)og de vil jo se billet for hjemrejse inden for den måned ikk.?
CSM

Hej CSM,

Vedr. # 1= I det selskab du regner med at rejse mest med i fremtiden. Som det fremgik i diskutioner tidligere om Bonuspoint,har jeg forstået at p.t. var Thai Inter den meste fordelagtig.FX,du opretter kortet hos Thai Inter ved at rekvirer det på deres hjemmeside eller få det hos rejsebureauer(ansøgningsfolder), det tager et stykke tid inden du får den, da den udstedes af Hovedkontor i BKK(Du kan få et midertidligkort hos Royal Orchid Plus i København,spørg efter Tyge Søndergaard, tlf. 33 75 01 90). Du kan rejse med THAI-SAS-DLH-SIA eller nogle af de andre fra Star Alliance og få bonusmiles.Husk bare på at hos nogle af selskaberne er visse billetterne ikke point givende, SPØRG når du køber billetten.

Vedr.# 2) JENS har vist nok besvaret dit spørgsmål.

Vedr. #3)Er ikke sikker på at jeg har forstået det rigtigt: HVEM?
Hvis det er de thailandske myndigheder i BKK, kan jeg fortælle dig at siden mit første rejse til Thailand er jeg aldrig blevet bedt om at vise min flybillet, kun PASSET OG INDREJSEKORTET.

Jeg skulle spørge fra Asian Travel Centre om hvilken selskab du ønskede at rejse med(stor betydning da det er forskel på DCT med THA eller via LON med Mærsk/BA,eller DLH) jeg sagde at det skulle bare være så billigt så muligt(bortset fra Aeroflop).Jeg skal give dem svar i morgen. Håber at høre fra dig. C.U.
M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 23/01-2005 19:28
falang-yao@dansk-thai.dk

Spring til debat: