Se indlæg
SUVARNABHUMI AIRPORT
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 07/09-2007 17:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det bliver spændene hvor længe den lufthavn for bliver åben!!! den seneste report fra IATA viser at lufthavnen synker forsat, samt at "runways" krakellere pga de ikke er understøttet godt nok Direktøren for lufthavnen sagde sin stilling op med øjebliklig virkning tirsdag, da det ikke lykkes at få en international sikkeheds godkendelse af lufthavnen!!! BA/KLM/Airfrance truer med at stoppe flyvninger på SUVARNABHUMI AIRPORT hvis tingene ikke bliver bragt iorden ASAP. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
PNO |
Lagt på d. 16/09-2007 11:04
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Jeg mener at have læst et sted at Don Muang i hele dens tid som hovedlufthavn levede på dispensation/midlertidig godkendelse. Mon ikke man har regnet med at det kunne klares på samme måde nu ? At man anlægger en en storlufthavn i et sumpområde er jo heller ikke det mest smarte man kan gøre. Ligner lidt den nye lufthavn ved Kyoto/Osaka i Japan der er bygget på en opfyldt ø ude i bugten. Selvom den ene ende af øen er sunket med ½-1m siden åbningen for få år siden er man nu igang med at udbygge med yderligere en start/landingsbane. Man forventer at om 20-25 år er øen sunket Hilsen PNO Hilsen PNO |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 16/09-2007 11:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Kyoto/Osaka i Japan er det den hvor de har vist noget på tv Discovery, for så har de bygget den så det hele kan give sig jeg kan ikke huske hvor meget det er men det er meget, vægene er der en form for støddæmper under, men den har de vist det fra starten af. Jamen har der ikke været eksperter fra udlandet til at være med i SUVARNABHUMI AIRPORT byggeri for så må der da være nogle som hardet lidt dårligt nu når den synker, og det er da mærkeligt at bygge noget så vigtig og så stort i et sumpområde vil jeg da mene, men nu rakker min kunskaber til sådan et byggeri helle ikke så langt. Jeg har set noget om en lufthavn i Hong kong som også er bygget så den kan give efter, også på en opfyldt ø og det går hvis godt nok med den. Det er bare ikke ti at forstå at de kan få lov at få dispensation/midlertidig godkendelse af Don Muang i så mange år, men det er jo ikke noget jeg har forstand på, jeg håber da bare på at thailand får den lufthavn til at køre, det vil da være synd hvis andre lande holder op med atflyve der til, så vil der gå nogle penge tabt til landet. Ubon.
|
|
|
PNO |
Lagt på d. 20/09-2007 23:32
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Hej Ubon Lynge Du har helt ret. Det er den lufthavn der er vist på Discovery TV. Hvis jeg ikke husker helt galt så var det et projekt som Taksin gik meget op i. Det kunne ikke gå hurtigt nok med at blive færdig. Selvom tingene ikke var færdige eller afprøvet Det har efterfølgende vist sig at der er en del retsager undervejs der handler om penge under bordet og om dårligt udført arbejde. Hilsen PNO |
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 21/09-2007 04:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Don Muang lufthavnen har der vist ikke vaeret mange problemer med,da den blev ombygget i firserne var det SAS og Koebenhavns lufthavnsvaesen der stod som vejledere for ombygningen,de ledede arbejdet,ikke uden store problemer med at faa gennemfoert deres krav om sikkerhed og ordentlige materialer. Den nye lufthavn er bygget i en sump,hvor undergrunden bestaar af bloedt ler,der er ikke udfoert pillotering af startbaner og taxiways og grundvandet staar ret saa hoejt,idet banerne kun ligger 1.4 meter over havets overflade,og hele omraadet er gennemsivet af vand. Der er ikke udfoert nogen videre draenering,idet det hele saa vil synke endnu hurtigere. Der er endvidere brugt forkerte asfaltmaterialer,selfoelgelig billigere end de foreskrevne,som ikke er saa holdbare overfor de store belastninger som flyene udgoer. Det er uundgaeligt at det hele synker langsomt og sikkert ned i haengedynget,hvis man ikke faar pilloteret. Man kan risikere at undergrunden under startbanerne bliver undermineret mere eller mindre,hvilket kan resultere i at startbanen kan knaekke fordi den er uens understoettet,sker dette samtidig med et fly lander og derved udloeser knaekket,kan det faa uhyggelige foelger. Man maa undre sig over den meget langsommelige behandling af alle de forskellige problemer der taarner sig op i lufthavnen,man oensker ikke indblanding af eksperter udefra,men goer tilsyneladende ikke meget selv,venter paa et eller andet "under" . Det udvalgte sted skulle aldrig have vaeret brugt til en lufthavn,alle odds var imod. tm |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/09-2007 06:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Gu' ved hvad folk har taenk paa da de skulle bygge den lufthavn, hvis de altsaa har taenkt, at smide saa mange penge i noget, der muligvigs synker i grus, der maa da vare nogen der har roede oere, der skal vist deles en del pink armbaand ud.................. Flot skulle det vaere, men hvad er det, det er roev og roulade.... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 21/09-2007 08:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Typisk thai mentalitet at noget skal jukses sammen så hurtigt og billigt som muligt. Efter at jeg har boet og arbejdet her i Thailand i 4 år, kan jeg med sindsro og uden at overdrive alt for meget , sige at der skal 3 thaier til at betjene en trillebør. En til hvert håndtag og en der sidder oppe i trillebøren og diregerer. Hov der sidder jo også nogen og kigger på...så det løber vel op i en 5,6 eller 7 thaier... |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/09-2007 08:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
555555555 VAR OPPE AT FAA BENZIN PAA MIN AIR BLADE IGAAR, 70 thb, JEG BETALTE MED EN 500 thb, DET TOG ADSKELLIGE MINUTTER INDEN DAMEN FANDT UD AF, HVAD JEG SKULLE HA' TILBAGE
Redigeret af Suk Rak Ning d. 21/09-2007 08:50 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/09-2007 08:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
C L var nede...........Undskyld
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 21/09-2007 12:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
jesperfrb skrev: Det bliver spændene hvor længe den lufthavn for bliver åben!!! den seneste report fra IATA viser at lufthavnen synker forsat, samt at "runways" krakellere pga de ikke er understøttet godt nok Direktøren for lufthavnen sagde sin stilling op med øjebliklig virkning tirsdag, da det ikke lykkes at få en international sikkeheds godkendelse af lufthavnen!!! BA/KLM/Airfrance truer med at stoppe flyvninger på SUVARNABHUMI AIRPORT hvis tingene ikke bliver bragt iorden ASAP. Lufthavnen er anlagt af Thaksins familes selskaber, så det er muligvis derfor at der er blevet brugt forkerte/billigere matrialer. De har jo været gode til at berige sig selv. Hvordan kan man ellers opbygge en formue på 1 1/2 milliarder dollars, når man kommer fra en stilling som politimand??? IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 21/09-2007 13:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er en skandale blandt mange, med Taksins beslutninger. Den nye lufthavn blev bygget fordi Don Muang var for lille, man planlagde den nye lufthavn på et tidspunkt da Don Muang havde 38 millioner rejsende. Planlæggerne mente at Suwarnabumi skulle have en kapasitet på 45 millioner rejsende pr. år. Nu forventes det at 2007 vil bringe 46,7 millioner rejsende, så den nye lufthavn er, udover ved at falde sammen, allerede for lille. Ifølge Bangkok Post, skal der i den kommende uge tages stilling til fuld genåbning af Don Muang, især for internationale ruter, der ikke har videre-forbindelser. |
|
Spring til debat: |