Se indlæg
Pas på med rejseforsikring på dit kreditkort
|
|
on og kent |
Lagt på d. 01/09-2007 07:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
for dem der bruger mastercard rejseforsikring http://epn.dk/fin...005239.ece hilsen Kent Redigeret af on og kent d. 01/09-2007 07:50 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 01/09-2007 15:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Tak for det link, Kent. Det vil nok være klogt at nærlæse sin police, hvis man har en sådan forsikring. mvh rinpoche |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 01/09-2007 17:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
ja det var da nyttigt, jeg skal vist have en lille samtale med banken,
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
ttah |
Lagt på d. 01/09-2007 20:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 123 |
Hej alle vil lige meddele jer at det ikke er alle kort der er disse betingelser på, jeg har et fra tideliger BG bank blev syg under turen i april rejsen var ike købt på kortet men fik alt dækket. Og rejse i morgen ned sf 973 denne rejse er heller ikke købt på kortet og har lige tjekket alt er ok for den nye rejse i morgen. mvh TTAH Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 01/09-2007 21:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
sf 973? Pas nu på, hvor du ender henne. |
|
|
ttah |
Lagt på d. 01/09-2007 21:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 123 |
ja har set det der skal stå SK 973 ha ha Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet. |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 02/09-2007 05:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
det er jo ikke nogen nyhed at man skal betale sin rejse med kortet for at kunne gøre brug af den forsikring der ligger i kortet, sådan har det jo hele tiden været, og come on 1.25 % af prisen på rejsen er jo ingenting, en normal ferie koster mellem 15 og 20.000 kr 1.25 % af det giver maks. 250 kr, deter sku da billigere end de 1675 kr. som europæriske kræver, er man så er 4 der skal rejse på samme kort er det trods alt en god sjat penge man sparer på forsikringen, men gældene både for denne forsikring såvel som ALLE de andre forsikringer man kan tegne kan det godt betale sig at LÆSE sine betingelser før man bestemmer sig, der er stor forskel på hvordan en forsikring virker og hvordan den kan hjælpe hvis uheldet skulle være ude, samt hvormeget den er i stand til at gøre her og nu, hvor man somregel har allermest brug for den... Jeg har været ude for med en enkelt gæst/kunde jeg skulle hjælpe i min tid som rejseleder at forsikring spurgte om gæsten ikke selv kunne lægge de 50.000 Kr hospitalet krævede i sikkerhed for at starte en akut blindtarms operation (jeg skriver ikke det var det det kostede, men at de ville have 50.000 i sikkerhed for betalingen) da det jo var søndag og de ikke kunne overføre penge før mandag når banken åbnede, se det er jo et et godt selskab at vælge..... ik Man får somregel hvad man betaler for, der er en grund til at europæriske er dyrest, de giver for det første en god provision til den der sælger forsikringen, men de er også klar til at hjælpe inden for ganske få Minutter frem for timer eller dage. den gang Bomben på Bali sprang, var europæriske inde med det samme (indenfor de første 2-3 timer) og hjælpe med at finde et fly og en besætning til at evakuere alle danskere fra øen, jeg snakkede med en derindefra som sagde at regningen kunne de altid finde ud af at dele bagefter, lige nu var det menneskerne der kom først, det tror jeg sku ikke du finder andre der ville have sagt.... Alt i alt er det vigtigt at man har en forsikring og at man ved hvordan lige netop den forsikring man har virker, når det er sgat, kan den ene være lige så god som den anden, det kommer jo an på hvad man vægter højest... Redigeret af tuktuk d. 02/09-2007 05:42 |
|
|
Kun |
Lagt på d. 02/09-2007 13:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Selvfølgelig er det vigtigt at kande betingelserne for rejseforsikringen. der er en anden vigtig ting, nemlig at det er SOS international der er kontakten hvis det går galt, så vil man aldrig komme til at stå i den situation at garantien for pengene ikke kan overføres som beskrevet af tuktuk kun |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 02/09-2007 13:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
HEHE Jeg har heller ikke for gode erfaringer med SOS international, men bedre end med før omtalte forsikringsselskab.... det bedste man kan sikre sig er at forsikringen er villige til at dække et træk på dit eget kreditkort, enten med det sammen eller når du er kommet hjem og så smække det på desken når du kommer til hospitalet, det virker altid, SOS skal mange gange først lige vende sagen med en læge som arbejder Mandag til Fredag i mindre tilfælde så som dehydrering eller ildebefindene, og det kan man jo ikke vente på lørdag eftermiddag i Thailand, hvis doktor manden siger at du skal ligge med Saltvandsdrop og være på han "hotel" i de næste 24 timer... Så tjek om de vil betale tilbage hvis du bruger dit kreditkort jeg ved at ikke alle vil gøre det.... |
|
|
PNO |
Lagt på d. 16/09-2007 10:54
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Lige til en oplysning kan jeg fortælle at SOS International i licitation har vundet al handling af syge og tilskadekommende på det gule sygesikringskort fra Europæiske gældende fra 2008. Personlig har jeg hun godt at sige om SOS. Hurtig kontakt til hospital i PTY (Soi4) og betaling af udlæg skete under en uge efter regnskab var indsendt Hilsen PNO |
|
Spring til debat: |