Se indlæg
 Udskriv debat
Udlændingeservice
Steen10
Gad vide om det overhovedet er lovligt at inddrage så mange penge fra os danskere som er blevet forelsket udenfor EU. Har selv lige lagt kr. 52.020 for min kone for at søge opholdstilladelse fra DK. Ingen udgifter for staten. Hvem snakker om alfonser.

bruno
Jeg har også min tvil men det er nok noget med, som så meget andet, er at det nogle få der ødelæger det for fleretalet. I Danmark er koliktiv straf jo populær. Jeg fornemmer til tider en lønce stemning i landet, mod alle de dansker, der ikke lige kan puttes kasser, skal spakes af helv.. til.
Husk at følge strømen og gå i takt ellers ud til højer med dig !

http://gj-blog.dk/
jesperfrb
Undskyld Steen, men hvorfor søgt i fra Danmark?? Det er jo sådan reglerne er skruet sammen, man ligger en garanti for at få en gæst på turist visum, netop for at de ikke skal søge ophold fra DK.

Ja, reglerne rammer de forkerte, og jeg er lige så fortørnet over dem som alle andre, men de er der nu engangSad så er det da bedre at søge familie sammeføring fra Thailand, eller at have hende på besøg, blive gift og så rejse tilbage til Thailand, få sin garanti tilbage og så søge visum til sin ægtefælle, så skal der ikke ligges garantiWink.
Eller blive gift i thailand, og så søge turistvisum!

Reglerne kan overholdes og omgåesWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

quickmouse
jeg vil æde min gammle hat på ( hvis jeg havde en Grin ), at hvis man søgte visum / familliesammenføring for en borger fra mellem / sydamerika så skulle der ikke erlægges nogen garanti, næ efter min mening så er det ren diskriminering af borger fra asien, men rigtigt nok som jesper skriver loven kan jo omgås.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

taleofdk
Skal man ligge en garanti for en ægtefælle ? jeg troede ikke at man skulle garantere for sin mand/kone.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
fjelle123
Må indrømme at jeg er lidt pissed på alle de hersens regler,

Vi har nu søgt visum for 3 gang på 1½ år. alle 3 gange er der foreskelle i måden at søge på og hvilke krav der stilles, i wounder why.

1. gang skulle kæresten til DK lidt over en månede, vi har lavet papierne sammen og hun tager den 4 timer lange tur til bangkok aflever papier 5 min. og tager den 4 timer lange tur tilbage, der går så nogle uger el. 3 og jeg modtager papierne som jeg skal udfylde med krav om sikkerhedsstillelse, jeg har allerede adviseret min bank så den er klar på 1 time el. 2 og papierne bliver sendt retur dagen efter de er modtaget, der går så 1½ uge før der er visum, kæresten køber billet og rejseforsikring og drager til bangkok 4 timer får sit visum og får besked på at hun skal "stemple" hjem når hun kommer tilbage således at min garanti bliver annulleret, alt går fint og tingene er i skønneste orden.

2. gang, vi udfylder papier sammen, kæresten drager til bangkok med en veninde 4 timer buskørelse, møder op ved ambassaden og bliver nægtet indgang, da der er kommet nye regler med at man skal booke tid, kæresten ringer til mig og brokker sig over at JEG ikke vidste det Shock nå men jeg ringer til bangkok og brokker mig over den behandling, får afvide selv om jeg siger at det er 2 gang og ALT er udfyldt korrekt at hun ikke kan komme til i dag eller de kan ringe hvis de får en åben tid, hmmm jeg får så aller nådigst en tid næste dag så kæresten tager en overnatning på et hotel ved siden af, aflever papierne kl. 9 om morgenen og drager 4 timer hjem kl. 09.05...

Jeg får papierne, udfylder og sender ind, (ingen krav om garantistillelse) kæresten får et opkald dagen efter papierne er sendt ind om at hun har visum og hun skal have rejseforsikring, flybillet OG EN BANKKONTO MED 40.000 BAHT indestående!! Shock say what... nå ikke noget at gøre.

3. gang. Nu har jeg en vis erfaring med søgning af visum, så skriver til en fra ambassaden som jeg tidligere har skrevet med i forbindelse med visum, jeg laver en aftale således at kæresten ikke skal fise 4 timer frem og tilbage for at afleverer 7 stykker papir, VI KAN SENDE MED POSTEN, weeeeee, Nå men dagen efter de har modtaget tingene med brev ringer de til kæresten og oplyser at de kan lave visum uden om udlændinge service, med de skal bruge pas, billetter, rejseforsikring og et bankkontoudtog med 40000 baht indestående, og de skal bruge det 1 uge... hmm så er vi jo lige vidt, altså at sende pas og papirt med posten... nej tak, det vil jeg ikke engang gøre i DK, SÅ nu skal hun alligevel flytte sit korbus til bangkok for at afleverer 4 dokumenter, tage tilbage og endnu engang til bangkok for at afhente,

Argg det var jo det jeg ville undgå Sad og i øvrigt (selvom der ikke har været problemer med ansøgningen pr. brev) så skal hun afleverer papierne personligt næste gang... hvad er det for et uflexibelt system... hvad med at tænke på menneskerne bagom, vi er jo ikke allesammen monstre der vil sælge og udnytte disse piger, der er nogen af os som er forelsket og så vil det ALLER bedste for vores kærester og koner, nogen gange føler man sig kriminaliseret af helvede til.

Undskyld for hi-jack af tråden, og beklager for det lange indlæg,

Stavefejl er gratis.

jesperfrb
til taleofdk: nej der skal ikke stilles garranti for ægtefælle!!! Se mit indlæg, og læs indeadGrinGrinGrin

jesperfrb
Hej fjelle123. Forstår til fulde din fustration!!!
Men der er ikke så meget at gøre ved det!, skal selv søge visum til datteren til april næste år, så søger tid på ambassaden allerede nu!

Men ligegyldigt hvad, så er det jo lykkes for jer, der er andre det ikke lykkes forSadSadSad
Ja, der er forskel, for hver gang har I overholdt reglerne, hvilket gør det lettere for jer at søge visum. Du beslutter selv at I ikke vil sende pas med posten, men hvis I gjorde det ville hun ikke behøve at rejse 4 timer den ene vej og så tilbage igen!!

Men forstår din tilid til posten i thailandWink

taleofdk
jesperfrb skrev:
til taleofdk: nej der skal ikke stilles garranti for ægtefælle!!! Se mit indlæg, og læs indeadGrinGrinGrin

Grin okey, men jeg syntes det er smask forvirret, her kører en anden tråd om emnet ang. garanti af ægtefælle
http://www.dansk-...post_45471

Jeg har altid hørt at man ikke skulle stille en garanti for ægtefæller, men andre har en anden mening, hvad er rigtigt/forkert ? nogen der ved det 110% om man skal eller ikke skal stille en garanti for ægtefæller ?

Jeg syntes det lyder wired hvis man har en kone/mand uden for EU, at man skal stille sikkerhed for vedkomne ved at søge om familliesammenføring i DK, er man gift er det vel garanti nok, jeg mener, indgår det ikke på en eller anden måde i det ægteskab man indgår, hvorfor skal der evt. være en dobbelt garanti her.

Jeg kender ingen der har skulle stille med en garanti for familliesammenføring, men måske dette skyldes at den bedre halvdel har været på besøg i DK før der blev søgt om familliesammenføring, så det forvirre lidt hvad der er rigtigt/forkert.

www.holidaysinsiam.com
WisawagonFaiFaa
taleofdk skrev:

Jeg kender ingen der har skulle stille med en garanti for familliesammenføring, men måske dette skyldes at den bedre halvdel har været på besøg i DK før der blev søgt om familliesammenføring, så det forvirre lidt hvad der er rigtigt/forkert.

Hej taleofdk

Det er måske fordi de er sammenført efter de gamle regler.

Prøv at læs her og rul ned til afsnittet om "Krav om økonomisk sikkerhedsstillelse":

http://www.nyidan...aeller.htm

Med venlig hilsen
WisawagonFaiFaa
Redigeret af WisawagonFaiFaa d. 12/09-2007 23:38

taleofdk
WisawagonFaiFaa skrev:
taleofdk skrev:

Hej taleofdk

Det er måske fordi de er sammenført efter de gamle regler.

Prøv at læs her, og rul ned til afsnittet om "Krav om økonomisk sikkerhedsstillelse":

http://www.nyidan...aeller.htm

Med venlig hilsen
WisawagonFaiFaa

Aha tak for linket,det var rart med lidt på skrift, dem jeg kender har det der kaldes særbørn (børn på gule plader) det er nok derfor der ikke skulle stilles garanti ............... så er ægteskab jo ikke en dyt værd da der alligevel skal smides en garanti ud af vinduet ved familliesammenføring, så der er ingen forskel på at være samlevende eller at være gift det er lige fedt.

By the way, hvad menes der med fremtidige offentlige udgifter ? hvilke udgifter tænkes der her på ? Bistand er jo et lukket land for dem, de får et cpr.nr. så de er dækket ind som vi andre er mht. læge hospital osv.

Den person, der bor i Danmark, skal fremskaffe en anfordringsgaranti eller en pantsætningserklæring på 56.567 kr. til dækning af eventuelle fremtidige offentlige udgifter til hjælp til ægtefællen/partneren.

Redigeret af taleofdk d. 12/09-2007 23:51

www.holidaysinsiam.com
WisawagonFaiFaa
taleofdk skrev:

så er ægteskab jo ikke en dyt værd da der alligevel skal smides en garanti ud af vinduet ved familliesammenføring, så der er ingen forskel på at være samlevende eller at være gift det er lige fedt.

Nej det ikke rigtigt.

Hvis du læse mit indlæg i den anden tråd igen, kan du se at man slipper for, at skulle stille sikkerhed ved turist-visum, når man er gift. Desuden kan man gøre brug af sin ægtefælles uudnyttet skattefradrag når han eller hun først har fået lovligt ophold i Danmark.

taleofdk
WisawagonFaiFaa skrev:
taleofdk skrev:

så er ægteskab jo ikke en dyt værd da der alligevel skal smides en garanti ud af vinduet ved familliesammenføring, så der er ingen forskel på at være samlevende eller at være gift det er lige fedt.

Nej det ikke rigtigt.

Hvis du læse mit indlæg i den anden tråd igen, kan du se at man slipper for, at skulle stille sikkerhed ved turist-visum, når man er gift. Desuden kan man gøre brug af sin ægtefælles uudnyttet skattefradrag når han eller hun først har fået lovligt ophold i Danmark.

Okey det var jeg godt klar over Smile men i min post tænkte jeg her på familliesammenføring til DK, ikke på et turist besøg fra den bedre halvdel Smile

Derved gør det jo ingen forskel om man er gift eller er samlevende.
Redigeret af taleofdk d. 13/09-2007 00:03

www.holidaysinsiam.com
WisawagonFaiFaa
taleofdk skrev:

By the way, hvad menes der med fremtidige offentlige udgifter ? hvilke udgifter tænkes der her på ? Bistand er jo et lukket land for dem, de får et cpr.nr. så de er dækket ind som vi andre er mht. læge hospital osv.

Nogen udlændinge kan få starthjælp, dog ikke familiesammenførte udlændinge i udgangspunktet. Der kan opstå situationer hvor han eller hun udgør en udgift for staten (f.eks. hvis den danske sammenlever ikke opfylder sine økonomiske forpligtigelser). Da tager man af sikkerheden. Desuden bruger man sikkerheden som incitament til at få udlændinge til at afslutte deres danskundervisning, idet beløbet halveres efter bestået danskprøve 2 modul 6 (vist nok).

WisawagonFaiFaa
Man kan praktisk taget ikke blive familiesammenført med en thailænder hvis man ikke er gift.

Børne på de ”gule plader” gør blot at man ikke skal stille sikkerhed for at blive sammenført.

taleofdk
WisawagonFaiFaa skrev:
Man kan praktisk taget ikke blive familiesammenført med en thailænder hvis man ikke er gift.

Hvorfor kan man ikke det ?

Som jeg læser det er det de samme regler som gør sig gælende i Sverige mht. samlevende.

www.holidaysinsiam.com
Spring til debat: