Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
at bosætte sig i cambodia skulle være let?
|
|
kungjik |
Lagt på d. 06/09-2007 12:54
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
nogen der ved noget om det at bosætte sig i cambodia og starte egen virksomhed skulle være noget lettere end i thailand og måske billigere |
|
|
ben |
Lagt på d. 06/09-2007 13:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Cambodia har nemmere visa regler. Via en agent og 200-300 USD har man et et-aars visa. Masser af boliger til udlejning til en rimelig penge og masser af engelsktalende agenter for det ogsaa. Firmaer kan startes uden lokal partner (100% foreign ownership) saa det er ogsaa en klar fordel. Skaal! |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 10/09-2007 21:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
En bekendt jeg har fra mit tidligere arbejde i DK, er flyttet til Cambodja, han har købt jord i Sihanoukville og vil starte en resort der helt fra bunden, han gad ikke Thailand mere, så han tog springet og er nu bosiddende i Sihanoukville, han har købt jord 2 steder i samme område, den jord der bygges resort på ligge på/ved stranden, jeg kan ikke lige huske hvad han købte jorden for, men for at bygge en resort skulle han betale 30.000 dkr, jeg mener han samlet betalte 200.000 dkr for den jord han købte (størrelsen på jorden der må jeg være et svar skyldig) men det gik utrolig nemt med at købe jord og han har fået visa uden nogen form for problemer, han vil give det en chance på 5 år og så tage tingene op til en overvejelse igen.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
ben |
Lagt på d. 10/09-2007 22:03
|
Det skal lige siges at man ikke kan eje jord/land/lejlighed i Cambodia som udlaending. Samme regel som Thailand hvor man dog kan eje lejlighed. SKaal! |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 10/09-2007 22:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
ben skrev: Det skal lige siges at man ikke kan eje jord/land/lejlighed i Cambodia som udlaending. Samme regel som Thailand hvor man dog kan eje lejlighed. SKaal! nemlig It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 11/09-2007 02:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Ok................... Hvad er så fordelen ved Cambodia????? Udover visa, kan se man kan blive 1 år!!! Men hvordan køber man så jord, eller resort???? Hvis reglerne er de samme som Th! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
ben |
Lagt på d. 11/09-2007 10:27
|
Jesper; 4 spoergsmaalstegn? 3 udraabstegn? Er du ophidset? Personligt foretraekker jeg Thailand da mere sikkert land, men en stor fordel, for en der oesnsker at starte egen forretning, er som jeg allerede naevnte at et firma kan vaere 100% udenlandsk firma. Mht.at EJE, er Thailand faktisk bedre da man i det mindste kan eje en lejlighed. Grunden til at flere og flere der bor i Thailand kigger paa Cambodia/Philippines er nok for det meste visa-situationen. Skaal! |
|
|
prasat |
Lagt på d. 11/09-2007 16:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
ens fima kan vel så købe jorden. bare en tanke. og pigerne er lige så kønne på den anden side af grænsen. prasat |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/09-2007 18:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
prasat skrev: og pigerne er lige så kønne på den anden side af grænsen. prasat En hvid stok er paa vej, de gange jeg har vaeret der har jeg kun set beskidte og uintilligente kvinder, saa nej Prasat, den holder ikke..... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
prasat |
Lagt på d. 12/09-2007 00:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
du lyder fuldstændig som min lille kone, nu er de beskidte tigger i bangkok jo også ret lækre, det ville være det samme som at sige at svenskerne ikke havde lige så lækre piger som daskerne har. tag en tur til hovedstaden og kig så bliver du sku klogerer. nu er thaierne vist ikke ret inteligente selv set i forhlod til os danskere, men nu har vi jo også et højre uddannelses grhndforløb end thaierne som også har et højre forløb end karmerne. prasat |
|
|
ben |
Lagt på d. 12/09-2007 00:43
|
Jeg har set koenne og grimme piger i baade Thailand og Cambodia. Men maa sige at Thai piger generelt (taenker BKK vs Phnom Penh) bedre forstaar at klaa sig/bruge make up Etc. Dette er blot en general observation da ogsaa har set super-elegante piger i Cambodia. Firma ruten kan ogsaa benyttes til ejerskab af land/bolig i Cambodia men mere besvaerligt end her hvor det jo er blevet besvaerligt nok! Absolut noedvendigt med en god advokat. Skaal! |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 12/09-2007 06:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Kan da lige indskyde en bemaerkning til de, som paataenker at bosaette sig andetsteds end Thailand. Med hensyn til at koebe bolig, jord og virksomhed saa findes der kun et land i Asien hvor udlaendinge kan eje 100% af hendstaaende paa lige fod med de lokale. PAKISTAN |
|
|
roald |
Lagt på d. 12/09-2007 18:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
De kønneste og flotteste og mest velklædte piger ser du i Vietnam -----bare min mening |
|
|
Kun |
Lagt på d. 12/09-2007 18:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Muligvis det er ihvertfald ikke på rådhuspladsen i københavn du finder dem kun |
|
|
Lagt på d. 12/09-2007 18:27
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Kun skrev: Muligvis det er ihvertfald ikke på rådhuspladsen i københavn du finder dem kun Undskyld men du må være blind, for her i cph vælter det med sprøde sild |
|
|
WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 12/09-2007 22:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
Hej Ajarn Dit ”råd” er taget til efterretning, vi skal til Pakistan! |
|
|
WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 12/09-2007 23:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
Thailændere er ikke mere uintelligente end danskere, det er det rene sludder. At vores uddannelsessystem skulle være bedre end det thailandske er noget vi selv har fundet på og det er i øvrigt noget vi siger om stort set alle uddannelsessystemer uden for EU. Men faktum er, at det dansk system dumper gang på gang i forhold til de penge vi putter i det. |
|
|
Lagt på d. 13/09-2007 00:36
|
|
WisawagonFaiFaa skrev: Thailændere er ikke mere uintelligente end danskere, det er det rene sludder. At vores uddannelsessystem skulle være bedre end det thailandske er noget vi selv har fundet på og det er i øvrigt noget vi siger om stort set alle uddannelsessystemer uden for EU. Men faktum er, at det dansk system dumper gang på gang i forhold til de penge vi putter i det. Jeg vil ikke påstå at thailænder er, dummer end dansker er, men at deres skole og uddannelse system skulle være på højde med de danske uddannelse institutioner, kommer sq som en overraskelse. Måske du skulle prøve, at snakke lidt med folk, som køre internationale firmaer derude, og som har deres daglige arbejdsgang sammen med deres thailandske medarbejder. De vil nok fortælle dig noget helt andet. Redigeret af d. 13/09-2007 01:02 |
|
|
Lagt på d. 13/09-2007 12:01
|
|
Et godt fora vedr Cambodia http://www.khmer4...hat_forum/ |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 13/09-2007 14:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Øl er billigt i Cambodia og de lokale er flinke og ikke så trætte af turister som thaierne er det. Landet er langt bagefter i udviklingen i forhold til Thailand. Den manglende/mindre gode infrastruktur ses som noget positivt for alle og aldrig som noget negativt. Det betyder jo at landet ligger åbent med alverdens muligheder for at blive rig og alt muligt godt og fedt. Jeg synes flest muligt skulle fravælge Thailand og bosætte sig i Cambodia i stedet for N.B. Pigerne er også søde og hjælpsomme og så ser de med deres ekstra solbrune hud knald godt ud og andre gode ting Cambodia er godt og flot og hot.... Flyt til Cambodia NU! Glem Thailand glem Thailand glem Thailand glem Thailand glem..... |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |