Se indlæg
 Udskriv debat
Gift i Thailand eller Danmark ?
Doc
Hejsa alle!

Jeg har lige brug for lidt rådgivning.

Min kæreste og jeg har planer om at blive gift, men jeg
vil gerne lige høre jeres mening/erfaring med hvor det er
nemmest/best at blive gift, Thailand eller Danmark?

Jeg har arbejde i Danmark, hun har arbejde i Thailand, og vores
plan er at bosætte hos i DK

Hun har lige været på besøg i dk(14 dage), hvor jeg skulle stille
bank-garanti, men ellers ingen problemer med visum.

Jeg har kigget lidt på at blive gift i Thailand, men puha jeg syntes
der skal mange papirer til.

Måske det var nemmere i DK ?

Håber der er nogen der vil dele deres erfaring/viden med mig.

Mvh

Doc

Khun Tee
Personlig syntes jeg det er nemt i Thailand da alle papirerne kan sendes til den danske AMB i Bangkok, de vil så have papirerne klar når du ankommer og du kan afhente dem der. Der efter verificerer du dem på the ministry of forigean afairs i Bangkok og så går i på amphour hvor i bliver gift, det hele tager sammenlagt omkring 3 timer.
Dette er min oplevelse fra detat blive gift lovligt i Thailand og så skal du ikke stille garanti for at have hende på besøg.Smile
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

quickmouse
Khun Tee skrev:
Personlig syntes jeg det er nemt i Thailand da alle papirerne kan sendes til den danske AMB i Bangkok, de vil så have papirerne klar når du ankommer og du kan afhente dem der. Der efter verificerer du dem på the ministry of forigean afairs i Bangkok og så går i på amphour hvor i bliver gift, det hele tager sammenlagt omkring 3 timer.
Dette er min oplevelse fra detat blive gift lovligt i Thailand og så skal du ikke stille garanti for at have hende på besøg.Smile

Khun Tee, har sådan set givet alle svarenen, hvis du ønsker familliesammenføring med din kommende kone så gift dig i thailand & søg sammenføring derfra så omgås man den regel om at stille garanti på 7 år pt. 57.000,00 Dkr. husk også at din kone skal være over 24 år ( 24 års regelen )

Held & lykke
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Hep
quickmouse skrev:

Khun Tee, har sådan set givet alle svarenen, hvis du ønsker familliesammenføring med din kommende kone så gift dig i thailand & søg sammenføring derfra så omgås man den regel om at stille garanti på 7 år pt. 57.000,00 Dkr.

?? Hvorfor skulle man kunne omgåes garantien for FS i de 7 år hvis man gifter sig i Thailand? Det har jeg aldrig hørt om før. Hvis man gifter sig i Thailand kan man efterfølgende søge om visum til ægtefælle og dermed undgå den normale garanti for visumet, men man skal da stadig stille de 57k i 7 år når man bliver familiesammenført,

WisawagonFaiFaa
Jeg tror tingene bliver blandet lidt sammen her.

Ved ansøgning om turist-visum, til en ven eller kæreste fra et land tilhørende immigrations-landegruppen, herunder Thailand, vil den herboende reference skulle stille økonomisk sikkerhed for 53.268 kr. (2007-niveau). Er visum-ansøgeren derimod gift med det herboende reference stilles der ikke krav om sikkerhed. Dette gælder uanset om man er blevet gift i Danmark eller Thailand, når blot ægteskabet er indgået efter gældende regler og kan anerkendes efter international lov.

Når man søger familiesammenføring skal der også stille økonomisk sikkerhed. Der skal stilles sikkerhed for 56.567 kr. til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til ægtefællen (sikkerheden skal gælde i 7 år). Dette gælder uanset om man søger fra Danmark eller Thailand. Sikkerhedens størrelse kan dog nedsættes til det halve beløb, når den udenlandske ægtefælde skønnes at have opfyldt kravene i den integrationsplan, der indgås med hjemkommunen.

PAS PÅ! Hvis man gifter sig under et turistbesøg, har stillet sikkerhed for 53.268 kr. og efterfølgende søger familiesammenføring fra Danmark, så mister man sikkerheden. Den udenlandske ægtefælde er nødsaget til, at rejse tilbage til sit hjemland/opholdsland og enten søge familiesammenføring derfra eller komme tilbage til Danmark på et nyt turist-visum, denne gang uden sikkerhed.

Om det bedst kan svare sig at blive gift i Danmark eller Thailand afhænger af reglerne for skilsmisse og dem kender jeg desværre ikke. Rent papirmæssigt er der ikke den store forskel da det omtrent er de samme papirer der skal udfyldes. Der kan være forskel på hvor strikse myndighederne er men det gælder for begge lande. Der er dog den lille ting, at i Thailand skal man stille med 4 vidner/referencer ved indgåelse af ægteskab, 2 fra Danmark og 2 fra Thailand. De 2 danske vidner skal ikke at være fysisk tilstede, men skal anføres på et dokument med navn og adresse.

Læs mere om indgåelse af ægteskab i Thailand:

http://www.ambban...iThailand/

Læs mere om indgåelse af ægteskab i Danmark:

http://www.ambban...biDanmark/

Med venlig hilsen
WisawagonFaiFaa

quickmouse
Hep skrev:
quickmouse skrev:

Khun Tee, har sådan set givet alle svarenen, hvis du ønsker familliesammenføring med din kommende kone så gift dig i thailand & søg sammenføring derfra så omgås man den regel om at stille garanti på 7 år pt. 57.000,00 Dkr.

?? Hvorfor skulle man kunne omgåes garantien for FS i de 7 år hvis man gifter sig i Thailand? Det har jeg aldrig hørt om før. Hvis man gifter sig i Thailand kan man efterfølgende søge om visum til ægtefælle og dermed undgå den normale garanti for visumet, men man skal da stadig stille de 57k i 7 år når man bliver familiesammenført,

det kan godt være at jeg misfortolker reglerne...men jeg kommer også fra århus så det må jo være undskyldning nok...sorry...Sad
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Hep
quickmouse skrev:
Hep skrev:
quickmouse skrev:

det kan godt være at jeg misfortolker reglerne...men jeg kommer også fra århus så det må jo være undskyldning nok...sorry...Sad

He he.. der er skam ingen grund til at undskylde noget som helst. De her regler er jo ikke ligefrem de nemmeste i verden Cool

Spring til debat: