Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
shopping i bangkok
|
|
mammo |
Lagt på d. 26/08-2007 05:52
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Halløjsa Jeg har lige tilmeldt mig her på siden, den er fyldt med masser af godt info. Vi er 2 som skal afsted til Bangkok d. 19/10, til at starte med. Vi har været i Thailand før, Pattaya og Koh Samet. Jeg har et par spørgsmål, der er jo tilsyneladende nogle herinde der har ret meget styr på Thailand :-) Hvor i Bangkok kan man købe nogel rigtige gode kopi ure ? Har haft købt i Patpong, meget dårlig kvalitet Hvor køber man jakkesæt som er af en ordentlig kvalitet, der findes jo fantastisk mange skræddere i Bangkok Vi har overvejet at bo på Baiyoke Suite Hotel, nogle der har erfaring med dette hotel ? Kna det betale sig at købe mobiltelefoner i Bangkok, kan man få den indstillet til at virke i DK. Har været i MBK, udvalget er jo enormt Ellers ville jeg være glad for andre gode forslag til shopping eller gode oplevelser i Bangkok eller omegn |
|
|
jpo |
Lagt på d. 26/08-2007 08:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
hej mammo. købe biltelefon i thailand, det har jeg gjort 1 gang,og for at sige det rent ud, sikken noget skidt. så er der jakkesæt og ure, det er ok, har købt mange gange, 1 rolex ur pris 1000-1200 baht de starter med at ville have 2000 baht jakkesæt det bedste 12.000 baht så får du også skjorter og slips med i prisen.gå en tur på sukhumvit rd, giv dig god tid, der er masser, når du køber noget, vil den bedste tid, hvis muligt, lige når en forretning åbner, og hvis du er den første kunde, er det konon, da thai-erne så mener dagen vil gå godt. pøj-pøj mvh jpo Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
kylling |
Lagt på d. 26/08-2007 08:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
MAMMO Hvis du f.eks. køber en nokia dernede er den lavet i østen og ikke f.eks. finland eller tyskland, så det er en meget dårliger kvalitet. Hvis man giver dem en nokia fra danmark så er det første de gør at flå batteriet ud for at se hvor den er lavet |
|
|
Lagt på d. 26/08-2007 09:56
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa mammo og velkommen Jeg vil bare sige ang. kopiure! Hold dig langt væk fra dem, de holder som regel kun til man når ud i lufthavnen. Jeg må indrømme jeg ville ikke turde købe et ur i thailand, ikke fordi jeg tror nu nok der er nogle steder man kan købe gode ure, men så er de næsten ligeså dyre som herhjemme og herhjemme får du 2 års garenti. |
|
|
mammo |
Lagt på d. 26/08-2007 09:56
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hej Tak for de hurtige svar. Det var meget rart at vide mht telefoner. Mht til ure er der nogen spicielle steder at gå hen. Sidste gang købte jeg 2 stk Brietling, de gik rimeligt hurtigt i stykker. Men i Pattaya købte jeg hos Mr. Wong på et lokalt thai marked, til 3000 bath, og det er altså super kvalitet, de bliver trykprøvet, og går upåklageligt, 1 1/2 år efter. Så jeg vil hellere betale lidt mere og så få ordentlig kvalitet. Men som han også siger, en kopi er en kopi, du får hvad du betaler for. Mht til jakkesæt lyder det som en god ide, du kom med der, jbo |
|
|
Lagt på d. 26/08-2007 10:10
|
|
mammo skrev: Halløjsa Jeg har lige tilmeldt mig her på siden, den er fyldt med masser af godt info. Vi er 2 som skal afsted til Bangkok d. 19/10, til at starte med. Vi har været i Thailand før, Pattaya og Koh Samet. Jeg har et par spørgsmål, der er jo tilsyneladende nogle herinde der har ret meget styr på Thailand :-) Hvor i Bangkok kan man købe nogel rigtige gode kopi ure ? Har haft købt i Patpong, meget dårlig kvalitet Hvor køber man jakkesæt som er af en ordentlig kvalitet, der findes jo fantastisk mange skræddere i Bangkok Vi har overvejet at bo på Baiyoke Suite Hotel, nogle der har erfaring med dette hotel ? Kna det betale sig at købe mobiltelefoner i Bangkok, kan man få den indstillet til at virke i DK. Har været i MBK, udvalget er jo enormt Ellers ville jeg være glad for andre gode forslag til shopping eller gode oplevelser i Bangkok eller omegn Davs Mammo Bayoke suite er et udmærket hotel, hvor man får en stue, og et soveværelse. Der er gratis kaffe og te på værelset god rengøring, vagter alle vegne. Og oppe på 42 etage der er der morgenmadsbuffet, som er med i prisen,dejlig buffet,og kanon udsigt. og ja så ligger det kanon godt lige ved pratunam markedet,det er jo lige uden for døren betsil det over nettet så kan du få det ned til omkring 1300 baht ellers tager de 15-1700 baht,hvis man bare kommer http://www.asiati...Hotel.aspx Angående skrædder,så har jeg kun hørt at den på hjørnet af soi 8 den skulle være ok. Men ur,ja der kender jeg kun en god en i pattaya bamsen Redigeret af d. 26/08-2007 10:16 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 26/08-2007 10:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Med hensyn til at købe ure, så skal man lige være opmærksom på én ting: En del af dem er selvoptrækkende - især de lidt større "dykkerure", dvs. at de bliver opladet, når man bevæger sig! Jeg kender flere, som har købt et selvoptrækkende ur uden at vide det. Derfor kan de ikke fortstå, at det går i stå, når de er kommet hjem. Kopieringen af selvoptrækkeriet er vist ALTID ringe. Så køb et ur med batteri, så er chancen for succes forøget gevaldigt! |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 26/08-2007 10:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg har købt tlf flere gange nu og har ikke haft nogle problemer. Problemet er med tlf at de kan ikke altid holde til varmen. Men der er desværrer også en hel del kopi telefoner. De holder ikke længe. Michael B Kristensen
|
|
|
Ole Mosgaard |
Lagt på d. 26/08-2007 11:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Vær lige opmærksom på at der er 2 Baioke hoteller. Det der er henvist til Baioke Suite Hotel. Så er der det kæmpehøje, som hedder Baioke Sky Hotel og her er priserne noget højere, men stadig billige, også til november, i sammenligning med hotelpriser og standarder i Danmark. Ole |
|
|
Lagt på d. 26/08-2007 11:39
|
|
Ole Mosgaard skrev: Vær lige opmærksom på at der er 2 Baioke hoteller. Det der er henvist til Baioke Suite Hotel. Så er der det kæmpehøje, som hedder Baioke Sky Hotel og her er priserne noget højere, men stadig billige, også til november, i sammenligning med hotelpriser og standarder i Danmark. Ole Davs Ole Nej der er 3 bayoke hoteller lige der Men da Mammo spørger direkte efter bayoke suite, ja så har jeg kun svaret på det. bamsen |
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 26/08-2007 12:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Angående en god skrædder,så ligger der i Sukhumvit Soi 8,2 sidegade på højre hånd,samme vej som Lolittas ligger på uha,men lige overfor bor Jim,en skrædder jeg har brugt i 12 år,har bl.a.mange danske kunder,gode priser og pænt arbejde. Du kunne måske hilse fra Torben,så vil han tage sig ekstra godt af dig. Ure har jeg købt lige på hjørnet ved soi Nana næsten udenfor Subway,de holder fint,men rigtig pas på selvoptrækkene,de fløjter lige pludselig afsted så du næsten ikke kan se viserne. tm |
|
|
Ole Mosgaard |
Lagt på d. 26/08-2007 16:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Tak Bamse. Det er dejligt som man bliver klogere dag for dag. Nu mangler jeg bare sadan en "Clener" til PC som der bliver henvist til i tråden om computer. jeg kunne godt bruge at få "Ryddet op og blive lidt hurtigere" Bamse - Hvor ligger det 3. hotel ??? Hilsen Ole |
|
|
kanut |
Lagt på d. 26/08-2007 18:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Skrædderen på hjørnet af Sukhumvit soi 8 hedder Ravi, vi har i mange år kommet der og fået vores tøj syet, både min kone og jeg kan anbefale at bruge ham, for et par år siden var det den gamle Far Ravi der kørte butikken, nu er det sønnen, det har ikke ændret vores indstilling til butikken, den gamle Ravi tager 2 gange om året til Danmark for at tage mod bestilling af tøj ,det har jeg ikke prøvet, tror nok at det er noget dyrer en at købe i Bangkok God tur og god jagt Hilsen Kanut MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Lagt på d. 26/08-2007 18:10
|
|
Davs Ole Ja det er nyt for mig at der er kommet et ayoke nr.3 men det skulle ligge lige bagved bayoke sky http://www.hotelt...index.html Det hed tidligere hotel stella house, det ser ganske pænt ud, men der mangler vist swimmingpool bamsen Redigeret af d. 26/08-2007 18:14 |
|
|
Lagt på d. 26/08-2007 23:43
|
|
jeg er hlt enig KANUT. Men, men billige skræddere finder I ikke nær sukumvit eller andre turist-steder, det samme gælder tandlæger og skønhedsoperationer, dem finder du kun hvis du bor her i thailand. |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 27/08-2007 23:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
lidt bedre kopi ure kan også findes i MBK, du skal spørge nogle butikker som sælger noget ligner kopi ure, de har nok en katalog da de er 'ulovligt' at sælge de kopi derfor sælger ikke vil ligger dem frem. men kopi er kopi, der er risiko at komme til at gå i stykker meget hurtigt...desværre. |
|
|
hilton-huahin |
Lagt på d. 12/11-2007 19:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
Jeg er udmærket klar over at dette indlæg kommer for sent, men så kan andre måske få glæde af det. Jeg har gennem årene købt kopi ca. 10 ure på Phuket og i Hua-HinDe første blev købt i 2003 på Phuket og de går stadig uden problemer. Jeg har også købt kopi ure i Hua-Hin og der må jeg sige at den bedste "kvalitet" fåes på weekendmarkedet. Her har jeg gennem de sidste par år vel købt ca. 10 ure til venner og familie og de går alle stadig uden problemer. I Hua-Hin har jeg har også købt ure på den liile gade der støder op til hovedgaden, lige overfor supermarkedet og de ure jeg købte her holdt kun ca. 1 år. Specielt dem med selvoptræk, de går som vinden blæser!!! |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 12/11-2007 19:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Kan kun sige mr.wongs ure i Pattaya er super kvalitet - det koster dog også lidt mere end andre steder , men det bliver trykprøvet FØR du får det med! Det gør de sgutte i BKK eller andre steder! (har 1stk Submariner til salg) Redigeret af pdrhan d. 12/11-2007 19:57 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 12/11-2007 21:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
pdrhan skrev: Kan kun sige mr.wongs ure i Pattaya er super kvalitet - det koster dog også lidt mere end andre steder , men det bliver trykprøvet FØR du får det med! Det gør de sgutte i BKK eller andre steder! (har 1stk Submariner til salg) Kan du smide adressen til manden i Pat. ...... Sidst købte jeg 3 kopi Rolex i Bangkok, og de gik fint lige indtil jeg landede i DK. Ikke for at klage, for de var billige, men jeg havde håbet på de holdt lidt længere. |
|
|
Isan |
Lagt på d. 13/11-2007 09:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Har boet på bayoke suite synes det var meget gammel og slidte rum , hvorimod bayoke sky er et kanon sted at bo med dejlige værelser og god restaurant i toppen . skrædder i bangkok kan jeg anbefale watergate collection som ligger kun 200 mter fra bayoke sky hotellet , har købt der flere gange og får som før nævnt skjorter og slips med i handlen samt gode rabatter hvis du køber meget hos dem . du kan vælge at få varene leveret på det hotel du bor eller du selv henter det så han kan tjekke om det nu også passer dig korekt. Isan |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |