Se indlæg
 Udskriv debat
Ophold under FS sag
Christian
Hej.
Min kone og jeg søger familiesammenføring her fra Danmark til hende og 2 børn. Vi var ved US samme dag som de ankom fra Thailand og der i skraken kunne "damen" der ikke rigtigt finde ud af hvordan hun skulle kvittere for at min kone og ungerne bliver i Danmark så længe vores sag kører. Hun tog dog kopier af pas og visum. Hun anbefalede mig at kontakte vores sagsbehandler efter 3 ugers tid hvis vi ikke havde hørt noget omkring opholdet udover visummet.
Jeg ringede til US i mandags da det der var mere end tre uger siden og hende jeg talte med der (vores sagsbehandler var optaget), sagde at de ikke udsteder nogen kvittering eller andet som kan fremvises ved evt. besøg af politiet ved overskridelse af visum.(hun mente dog ikke et besøg var en mulighed).
Nu er det jeg spørger her... : Er dette normal procedure ved henvendelse om subj. ? og hvis det er; er der så nogen der har erfaring med hvad der evt. vil ske hvis politiet aflægger besøg ? Vi har jo ikke lyst til at blive trukket med på stationen bare for at politiet finder ud af at vi har lov til at være her udover visummets tid.

Mvh./Christian
Mvh./Christian

Hep
Det virker lidt underligt synes jeg.

Da vi havde en FS sag kørende tog vi ind i Udlændingeservice og afleverede min kones pas. De udstedte en kvittering som også tjente som midlertigt ID kort for hende - vi fik så også at vide at hun nu havde fået "processuelt ophold" og kunne blive her indtil de havde afgjort sagen. Da de havde færdigbehandlet sagen modtog vi hendes pas isat opholdstilladelsen med posten.

Christian
Hej Hep.

Det var også det jeg havde fået at vide herinde og derfor tog vi ind på US kontor samme dag som ankomsten.
Jeg tror jeg prøver at ringe igen Grin

Mvh./Christian
Mvh./Christian

Christian
Hej igen.

Så fik jeg fat i US og min sagsbehandler. Vi skal selvfølgelig modtage et kvitteringsbrev hvor der står at min Kone og ungerne har ophold så længe sagen kører i US.
Det er dog skræmmende at ikke kun én person i US men TO giver helt modsat svar Frown
Jeg tør næsten ikke tænke tanken til ende hvis vi bare har troet på vores første besked og så Konen blev hentet af politiet og derefter anklaget for ikke at overholde hendes visum forpligtigelser ShockShock

God mandag
Mvh./Christian

Hep
Desværre er modstridende oplysninger fra US ikke noget særsyn. Så vidt jeg ved har de en masse studentermedhjælpere til at svare på telefonerne, så medmindre man får fat i en rigtig sagsbehandler kan man vist ikke være helt sikker på at svaret er rigtigt.

Det var da godt at du fik et svar du kunne bruge til noget nu.. Held og lykke med det Smile

Jesper_Hein
Hej Christian, held og lykke. Du må gerne dele ud af dine erfaringer mht. behandlingstid, evt. problemer etc. og sagens udfald, hvis du husker det. Smile

Er der et sted, hvor man kan se de specifikke krav? Det økonomiske krav til forsørger-rollen, hvor meget kræves der, at man har til rådighed hver måned for en selv + kone + barn?

MVH
Jesper
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

Christian
/quote... Er der et sted, hvor man kan se de specifikke krav? Det økonomiske krav til forsørger-rollen, hvor meget kræves der, at man har til rådighed hver måned for en selv + kone + barn?

MVH
Jesper[/quote]

Hej Jesper.

Jeg skal nok fortælle hvordan sagen ender Grin

Med hensyn til dine spørgsmål omkring økonomi så kan du kikke på www.nyidanmark.dk men jeg mener ikke der stilles noget specifikt krav til din økonomi mere kun at du ikke må have modtaget nogen form for økonomisk hjælp fra kommunen det sidste år.

Skulle du have spørgsmål omkring visum/giftermål/FS etc. så er du velkommen til at spørge løs. Jeg har lige været igennem møllen.Smile
Mvh./Christian

Hep
I Udlændingeloven står der at man skal kunne forsørge sin kone (og børn). Kravet for forsørgelse er at man skal mindst have det samme beløb til rådighed for man kan få udbetalt på kontanthjælp/dagpenge.

Derfor vil dette krav reelt set altid være opfyldt såfremt man ikke modtager offentligt ydelser (og så er man alligevel afskåret fra FS af den årsag).

Spring til debat: