Se indlæg
Thai kæreste til DK..?!?
|
|
LingBha |
Lagt på d. 06/08-2007 22:01
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Hejsa.. Jeg har boet 1½ år i Thailand af to omgange og har haft en thai pige som kæreste i 2år. Har egentligt prøvet at stoppe det da jeg altid har haft den opfattelse at man ikke kan stole på thai piger. Men nu er jeg begyndt at skrive lidt sammen med min ex igen og det sidste år vi var sammen begyndte jeg også at stole på hende. Måske fordi hun fandt ud af at hun gerne ville være sammen med hende og at hun er ved at være klar til at slå sig ned. Hun har været i Danmark og vi har boet sammen i sammenlagt 7-8 måneder i henholdsvis DAnmark, Thailand og Kina. Jeg taler også en del thai. Jeg har bare altid haft den følelse at det var "forkert" at være sammen med en thai pige, fordi man hører og jeg også har oplevet utrolig mange thai piger der tar røven på deres farang kærester, samtidig med at mange ser ned på thai piger. Jeg er måske heller ikke typen der normalt ville ta en pige op, som mange lidt ældre mænd gør - ikke fordi jeg har noget imod det. Men er bare bange for hvordan omverdenen vil se på det, ikke mindst mht til arbejde. Vi er begge 29 år og hun har også en bachelor uddannelse i marketing fra bangkok, men de seneste par år har hun ikke rigtig brugt den men bare arbejdet lidt hist og her hos venner med spa og sælge tøj. Det jeg mest er i tvivl om er hvordan hun vil klare sig i Danmark - dels sprogligt og kulturelst, men lige så meget mht. arbejde. Jeg vil høre om nogle af jer har haft det med thai piger og arbejde i danmark. Jeg vil gerne ha at hun kan få et ordentligt arbejde, og ikke "bare" arbejde på fabrik, på thai restaurent eller gøre rent. Hun taler godt engelsk af en thai, men ikke super engelsk (forretningsmæssigt). Jeg vil gerne ha hun lære dansk og har sat hende i forbindelse med en skole i bangkok der lærer dansk. Ud over det vil jeg høre med muligheden for at få opholdstilladelse hvis man ikke bliver gift lige med det samme, da jeg godt vil se det an. Hvis vi så bliver gift til gengæld, hvad er så det juridiske hvis vi bliver skilt. Jeg tænker på ejendele og økonomi, og ikke minst børn. Det er mange spørgsmål jeg har, men håber at få nogle input da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. På forhånd tak. LingBha |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 07/08-2007 01:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
JO ældre man bliver . jo svært er det at lære noget ikke? er det ikke sådan man siger? Jeg siger ikke at hun ikke kan lære dansk.. men det kommer nok til være svært hvis man skal have en top stilling? men hvis hendes engelsk er i orden sådan "mere" end de almidelig kan man vel søger job alle steder i DK? Saxo bank har da mange ansatte som taler kun engelsk? Det er jo DK .. man kan alt hvad man vil Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 07/08-2007 02:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Du kan læse alt om reglerne for at komme til danmark på: [url]www.us.dk[/url] Syntes måske ikke det er den bedste holdning du viser, iforhold til at have en Thaikæreste, og så måske at ville have hende til DK. Tror forøvrigt ikke det er nemt at finde stillinger i det niveau du antyder, mindste krav vil være flyende engelsk, i både skrif og tale Men læs om jeres muligheder på det link jeg har givet, og de er ikke mange udover at gifte jer eller turistvisum, hun får ikke arbejdstilladelse uden en underskrevet kontrakt fra arbejdsgiver, samt dokumentation for at en dansker ikke kan tage jobbet IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
huratho |
Lagt på d. 07/08-2007 02:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej For at kunne gaa i skole i DK, skal man have et cpr.nr. og det faar man ikke paa et turistvisum. Da min davaerende kone kom til DK og fik et cpr.nr. gik hun paa AOF hver dag. Idag er hun oversaetter for bl.a. politeie og de sociale myndigheder. Resten kan jeg ikke svare paa, da hun kom til DK efter gammel lov. Det skal lige siges, hun var 34 aar foerste gang hun kom til DK. Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
PRAYID |
Lagt på d. 07/08-2007 04:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Må indrømme at da jeg læste dit indlæg tænkte jeg "det går aldrig godt" og det gjorde jeg fordi dit indlæg bære præg af at du har en på forhånd negativ holdning til det at være gift med en thai, jeg syntes det er meget misvisende at sige man ikke kan stole på en thai pige og at de kun er ude på at tage røven på en, jeg kan kun sige tværtimod !! er selv gift med thai pige på 11 år og har en rimelig omgangskreds med thai"er, bevars der er da tilfælde hvor det sker men det gør det så sandeligt også blandt danske ægtepar !! Jeg syntes du skal tænke dig om og prøve at se det posetive i det at være gift med en thai og dermed også thai kultur og fokuserer mindre på hvordan det kan gå galt,for så går det galt ! Iøvrigt vil du altid kunne sikre dig selv økonomisk i forbindelse med ægteskab og reglerne omkring opholdstilladelse kan du få hos udlændingservice eller som anden har skrevet her på siden, på nettet. Smil og verden smiler til dig - held og lykke.. mvh. Klaus Grenaa & Prayid Choochua Smil og verden smiler til dig..
|
|
|
Lagt på d. 07/08-2007 09:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
'Davs LingBha Du lyder næsten som mig selv Jeg havde det på samme måde,jeg stolede ikke på en thaier Og ville ikke giftes,Men efter vi havde boet sammen i jomtien i 1½ år ja så havde jeg fundet ud af at vi hørte sammen Og vi blev gift, jeg kan virkelig godt forstå, at du ikke bare kaster dig ud i ægteskabet, men vil se jer selv an først. Men Jeg håber det bedste for jer Ps der er ingen skam i at gøre rent,,eller arbejde i en thai butik Eller få et fabriks job Bamsen |
|
|
LingBha |
Lagt på d. 07/08-2007 10:00
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Tak for de interessante svar, som jeg helt sikekrt kan bruge til noget... Jeg lyder måske mere negativ end jeg er. Jeg elsker Thailand, jeg elsker maden, jeg elsker hende, jeg taler en del thai og har også overvejet at søge arbejde dernede.. Det jeg tror er mit "problem" er at jeg er bange for hvad andre tænker og hvad familie og venner tænker, men det er selvfølgelig "mit" problem.. Ud over det vil jeg gerne ha at hun får et godt og respekteret job, så hun ikke bare skal gå derhjemme som jo ellers er kotumen for mange thai piger i thailand der har farang kærester... Men tak for Jeres input - ser gerne flere... TAK... Mintz, arbejder du i Saxo bank eller kender du nogen?? Hun taler godt engelsk, men tror ikke hun fagligt og sproglidt ville kunne arbejde der, men hvem ved?? |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 27/08-2007 23:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
hvis du vil have hende at få en ordenlig job herhjem så skal hun gå til dansk og få en uddannelse her i DK, det ikke er svært men den process vil tage tid og det er meget op til hende selv om hun vil eller ej, jeg kender for mange Thai piger med høj uddannelse som er nødt til at arbejde som rengøring eller noget i den stil, og få ikke bruge deres uddannelse. Men det er det på den måde i DK.... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 28/08-2007 13:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det er deres eget valg, hvis de ikke får brugt deres uddannelse. Der er allehånde uddannelsesmuligheder her i DK, også mht efteruddannelse/opkvalificering etc. De kan tilmed få meritoverførsel af fag fra deres tidligere uddannelse. Min kammerats kone har nu været her i 2 mdr. (hun har 2 års uni-baggrund). Hun starter nu på en international linje der beskæftiger sig med erhvervsøkonomi. Endvidere er arbejdsmarkedet rødglødende, med stor mangel på kvalificeret arbejdskraft indenfor en lang række områder. Så¨jeg mener absolut ikke at ithailændere med høj uddannelse er nødt til at arbejde med rengøring i dk. Jeg finder det også lidt bemærkelsesværdigt, at du kender mange thai piger med høj uddannelse i danmark, Sine Plambechs erfaringer med de 100 + thai kvinder i Dk, hun har interviewet, var at ingen havde over 7 års skolegang. Det lyder næsten som en ide til en poll mvh rinpoche |
|
|
yeya |
Lagt på d. 28/08-2007 14:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
rinpoche skrev: Jeg finder det også lidt bemærkelsesværdigt, at du kender mange thai piger med høj uddannelse i danmark, Sine Plambechs erfaringer med de 100 + thai kvinder i Dk, hun har interviewet, var at ingen havde over 7 års skolegang. Hvis man bevaeger sig lidt ud af Vesterbro vil man nok finde en del Thaier med en god uddannelse. Det er overhovedet ikke bemaerkelsesvaerdigt at kende flere med gode uddannelser, det goer jeg ogsaa. Men lyder som en god idet til en poll! |
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 28/08-2007 22:11
|
Antal indlæg: 198 |
Lige en bemærkning til ovenstående.. Der er sikkert nogle thaier med høj uddannelse i DK, kender selv en arkitekt.. Men det er ikke flertallet... Hvilket lige nu er ligemeget.. der er muligheder for dem der vil hve en uddannelse.. men det kræver en hel del af alle i deres familie.. Sine Plambech har IKKE indsamlet sin information på vestrebro.. Dem der var til mødet, mødte en super forberedt og meget sympatisk pige, med et virkeligt ønske om at aflive div. fordomme om thaier. Se den video der er lagt her på siden, inden i skyderhende noget i skoeneomkring hendes viden. Msr |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 28/08-2007 22:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg har set videoen, det er derfra at jeg at jeg bringer mit citat. Selvfølgelig er det ikke flertallet med der kommer hertil med høj uddannelse, det er der vist ingen der er i tvivl om. Men at ingen af dem hun har interviewet havde over 7 års skolegang, undrer mig lidt. Jeg tror en poll kunne aflive endnu en myte |
|
|
Lagt på d. 28/08-2007 23:11
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Har ledt efter video'en - hvor dælen er den? Min forlovede som nu kommer til DK har 15 års skolegang, er bachelor i økonomi og arbejder som bogholder i en amerikansk virksomhed i Bangkok, men desværre er hendes gode uddannelse ikke umiddelbar noget værd her i DK, simpelthen fordi hun ikke taler dansk - vores regnskabsvæsen/revision er helt anderledes end i Thailand osv, osv, så selv om de har en god uddannelse i Thailand er den umiddlebar ikke så meget værd her, men det er klart, at baggrunden vil gøre det nemmere at tilegne sig færdigheder her som kan omsættes i et godt job. Det bedste råd jeg kan give er - SØRG for at hun får lært dansk!! Der er ALT for mange herboende Thai piger der taler utrolig dårligt dansk til trods for de har boet her i mange år. (F.eks min eks, som har boet her i 12 år - hendes dansk er på 3. klasses niveau skriftligt - og mundtlig dansk er bestemt heller ikke noget at skrive hjem om). |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/08-2007 23:17
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
leifkr skrev: Har ledt efter video'en - hvor dælen er den? http://www.dansk-...post_44552 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |