Se indlæg
 Udskriv debat
jeg er forelsket,men er jeg blind
LingBha
Lyder som en historie jeg har hørt ført.. Jeg har boet i Thailand 1½ år... Mange thaier gifter sig med farang for at forsørge datter (og mange gange også mænd)... Du skal være sikker på hun er skilt - det kan du checke hos lokale myndigheder... evt. anskaf en "thai private eye" der kan holde øje med om din kæreste er dig tro og ikke har ugler i mosen.....

dette lyder som negativt indlæg men jeg er ikke kun negativ. jeg elsker thailand og har haft flere thai kærester der også har været i danmark.....

Mintz
Hvorfor skal man giftes SERIØST?Shock

Hvorfor kan man ikke har lov til lære person at kende før man springer i noget?

At bliver gift ser jeg det som at være sammen med "the one" at man har lovet at passer på hinanden og være god ved hinanden.

Men hvordan kun man vide det om person er det?
Jeg har læst meget om man tage ned til thailand mødt en pige . og derefter bliver man gift!

WHAT? hvad med lære hinanden at kende?

Man må da gerne have en " FAN " i thailand.. og en kæreste betyder ikke man skal giftes med i fremtid..
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

jesperfrb
Lingbha: Jeg tror du er lidt sent ude med dine gode råd, tråden er fra novemberCoolCoolCool
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Davser Mintz
Ja det er også rigtigt nogle de gifter sig alt for hurtigt
uden at kende ret meget til hinanden.
Havde det været i danmark man fandt en kæreste ,ville man ikke gifte sig så hurtigt.
Jeg ville aldrig selv drømme om at gifte mig så hurtigt.
Men igen vi er alle forskellige

Og Jesperfrb
Det er ok, at køre videre i en gammel tråd, det kunne være andre som, lige sad og tænkte over det samme.
bamsen

jesperfrb
Det var såment heller ikke det, det var mere at jeg tror vedkommne har fundet sin løsning, det var jo en meget præciseret tråd, men allle kan jo bruge gode rådWinkWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

dutling68
jo man kan godt have en fan i thailand men ville man bo fast sammen saa ser familen helst at man bliver gift eller forlovet forst........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

WisawagonFaiFaa
Det groteske ved situationen er, at hvis et dansk-thai kærestepar vil lære hinanden bedre at kende, inden de gifter sig, bliver de nød til at gifte sig. Det eneste andet alternativ, er et langdistanceforhold som er økonomisk dyrt og ødelæggende for forholdet. Shock

Gifter de sig stilles de bedre juridisk, både i Thailand og i Danmark. Den thailandske ægtefælle vil kunne familiesammenføres i Danmark, og den danske ægtefælle vil kunne udnytte den thailandske ægtefælles uudnyttet personfradrag og få mulighed for, at få 1 års visum til Thailand, for blot at nævne nogle af fordelene. Wink

Hvis man opfatter ægteskabet som en ”hellig” pagt, skal man blot se ovenstående som en juridisk formalitet. Den religiøse bryllupsceremoni kan altid gennemføres på et senere tidspunkt, når parterne er parate. Wink

I situationen, som Tumut beskriver, er der ikke andet for end at man må forsøge, at være sammen med hinanden så meget som muligt, i den tid man har. Gerne under samme tag og under private forhold og så ellers prøve at føle efter om det føles rigtigt. Gør det, det og man ikke har fundet hinanden under suspekte omstændigheder, så er der intet i vejen for at springe ud i det og prøve lykken. Livet er en risikabel affære og det må man acceptere.

Om det er rimeligt at opkræve sinsot af dansk mand, der vil indgå ægteskab med en thailandsk kvinde, er der nok delte meninger omkring. Selv synes jeg det er et i orden, såfremt ægteskabet ikke udelukkende er økonomisk motiveret. De 90000 Thb, Timut er blevet opkrævet, virker rimeligt. Nok har hun været gift før og har et barn, men det skal ses i forhold til Timuts velstand. Familiens motiver synes også at være reelle nok, uden at jeg selvfølgelig kan være sikker.

PS. Jeg ved godt tråden har overskredet udløbsdato, men om et halvt år er der sikkert en eller anden der stiller det samme spørgsmål. Opfølgning på emnet er derfor relevant nok.

Spring til debat: