Se indlæg
At købe hus i Thailand
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 10/05-2006 17:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hej Hanuman. Her følger et links som muligt kan hjælpe dig i din søgen? http://www.thaila...or.se/hus/ Tag nu det hele med ophøjet ro - og behørigt afslappethed. Kast dig ikke ud i et Thailandsk ejendoms eventyr uden at have undersøgt de faktuelle forhold ganske nøje! Og lad dig ikke forblinde af div. Thai ejendomsmæglers aggressive salgsforsøg! Skulle du endeligt beslutte dig for at ”tilegne” dig et Thailandsk domicil - bør du selvklar kontakte en autoriseret Thai advokat. Og ikke en ”advokat” som mægleren anbefaler - oftest er disse i ledtog! Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 10/05-2006 17:43 |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 10/05-2006 17:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Tak for rådet Men desværre er din henvisning en side som jeg har fået anbefalet før. Det er netop dér at det bliver dyrt pga. de skandinaviske mellemmænd...
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 10/05-2006 18:44
|
Hej Hanuman Måske vil disse link måske hjælpe dig lidt? http://www.pattay...aroom.com/ http://www.ratana... http://www.pbrl-g... http://www.siamth... http://www.huset-...tus-dk.htm http://www.phuket...ndex-h.htm http://www.fairpr... Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 10/05-2006 19:01 |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 10/05-2006 19:11
|
Menuman - Læs venligst dette indlæg ! [code][quote][b]Rasmus skrev:[/b] Uanset om man køber eller lejer vil det altid være meget klogt at kontakte en advokat i Thailand. Vel og mærket en autoriseret advokat som er medlem af Den Thailandske Advokat sammenslutning. Alle kan i princippet kalde sig for advokat i Thailand, uden at have været eksamineret eller opnået officiel autorisation. Ret ofte har div. ejendomsmægler i Thailand allieret sig med en af disse tvivlsomme ”advokat” Så det er ikke usædvanligt at farangér får sig en gevaldig økonomisk øretæve når de begiver sig ud i et Thai huskøbs eventyr. Så pas på! Rasmus PS. jeg glemte lige at påminde om, når men som farang lejer eller køber ejendom i Thailand er prisen som ofte det dobbelte. Men det er jo enhver Thailandsfares barnelærdom! :D[/quote][/code] Redigeret af Rasmus d. 10/05-2006 19:25 |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 10/05-2006 19:20
|
Tusinde tak for dine links, Rasmus Men ingen af dem synes at være i Bangkok eller Ubon
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
starchild |
Lagt på d. 16/08-2006 21:18
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Ville lige hører om nogen har hørt omkring huskøb i Thailand om der er lavet ny lov igen. Eller skal man stadigvæk have stråmænd og er dette lovligt?? Ville gerne købe hus i hua Hin og nogen siger det må man godt og andre siger at man stadigvæk skal have et firma som man kun kan eje 49% og resten skal thaiere eje som så fraskriver sog retten. Hvad med at leje et hus istedet for, hvad koster det og hvor længe kan man leje? Kan man købe eller leje lejligheder og hvad koster sådan noget? håber der er nogen der kan give mig nogen konkrete svar... starchild |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/08-2006 05:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Jeg tror normalen er at man lejer for et år ad gangen, har selv lejet et spritnyt hus i Chalong på Phuket.........Pris : 16.000THB pr. md.....Dyrt ? man får hvad man betaler for :-) Suk.............. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
GreatDane |
Lagt på d. 01/08-2007 14:17
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej Hanuman Stråhytter er billigere end de lækre huse og byer er billigere end landet sådan er det over hele verden. Vi har netop købt feriehus i Huay Yang (125 km syd for Hua Hin) til dkr. 725.000 på lejet grund, stue, 2 soveværelser, bad, køkken, stor terrasse og air-con - men va' fa'en gentlemen taler ikke om penge. Husejer i Huay Yang fra 01.11.07
|
|
|
GreatDane |
Lagt på d. 01/08-2007 14:20
|
læser lige korrektur på min egen tekst, jeg tror da egentlig at det er dyrere at købe i byer end på landet, så det var det jeg mente
Husejer i Huay Yang fra 01.11.07
|
|
|
GreatDane |
Lagt på d. 01/08-2007 14:26
|
Hej Starchild Som angivet ovenfor har vi købt feriebolig i Hua Yang på lejet grund. Jeg er ikke ekspert, men jeg mener at der principielt er to måder at "købe" på: Modellen med stråmand og -firma eller leje grunden i 30 år med mulighed for forlængelse i 30+30 år. Begge modeller er, så vidt jeg ved, lovlige. Vores huskøb har indtil nu været uproblematisk og vi glæder os til november Husejer i Huay Yang fra 01.11.07
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 01/08-2007 17:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Huay Yang? Pudsigt, var i sidste uge i nationalparken og bese vandfaldet i Huay Yang. Dejligt område, virker som et godt valg. Tillykke med nyerhvervelsen. mvh rinpoche |
|
|
wanthai |
Lagt på d. 20/08-2008 13:10
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Hej Hanuman vidste ikke du stadig havde denne profil. Jeg kan kun føje mere til af samme skuffe. Men et hus bygget i Saphan Mai, klong 2, i 1988, til en pris af ca. 400.000,- Thb. handles i 2008 til ca. 4,5 - 5 mill. Thb. Hanuman ved hvilket hus det drejer sig om, så det kommer jeg ikke nærmere ind på. hilsen wanthai [mail][/mail] Brønderslev/Ubonratcathani/Khowang
|
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 23/08-2008 14:59
|
Jo jo, jeg er jævnligt herinde - skal jo bruge sabbatåret i Bangkok Og ja, jeg ved udmærket hvilket hus der omtales! One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Theoo |
Lagt på d. 05/11-2008 22:25
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Hvad med at tage derned og leje et hus og stikke en finger i jorden, lære forholdene og huse at kende osv. Det er da for farligt at være helt grøn og så købe, uha. Jeg har lejet hus i Lamai Koh Samui til 8000 -20.000 for en mdr. med fælles svømmepøl til 5 huse f.eks. Disse var nyere og kunne lejes billigere hvis man lejede mere end en mdr. Villa med have på landet i Ban Bing ved Pattaya 3.600 bath pr. mdr. ved langtidsleje.
Redigeret af Theoo d. 05/11-2008 22:26 Opholder mig i Thailand om vinteren.
|
|
|
Lagt på d. 17/11-2008 12:35
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Har set følgende annonce i dansk avis: Luksuslejlighed i Thailand fra kr. 218000. Beliggende i Rayong-området. Kender nogen noget til dette projekt? Udbyder er : www.real-engelhar... |
|
|
geng |
Lagt på d. 17/11-2008 13:58
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Jeg tror normalen er at man lejer for et år ad gangen, har selv lejet et spritnyt hus i Chalong på Phuket.........Pris : 16.000THB pr. md.....Dyrt ? man får hvad man betaler for :-) Suk.............. Ja, du har bare helt ret... Man får hvad man betaler for, så du har da virkelig fået noget for pengene din heldige gavtyv fra NK... Har det selv sådan, at ALT under 40-50.000 er kun for bistandsklienter eller førtidspensionister og altså ikke luxus. Ved ikke om du er det ene eler andet. Snak med din bank næste gang eller hvis du har en god ven SK der vil garantere for dig hvis du ikke lige står med kontanter. Phuket 16.000 er kun for ikke og skulle skide i et hul og tage koldt bad.. |
|
|
sank |
Lagt på d. 17/11-2008 14:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Det er sørme dejligt at se at vi også har velhavere her på DTW at det ikke kun er Bistansklienter og Pensionister der er plads til ?? |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/11-2008 15:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
geng skrev: Har det selv sådan, at ALT under 40-50.000 er kun for bistandsklienter eller førtidspensionister og altså ikke luxus. Ved ikke om du er det ene eler andet. Så har den største klovn vist ytret sig Bygge prisen i Th for huse er altså stadig ikke mere end ca 5.000 thb / kvrm. Eller var det måske bygge pris der snakkes om her. jamen så er det meget billigt og nok kun et skur. |
|
|
sank |
Lagt på d. 17/11-2008 16:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Jeg er nu heller ikke glad for en DK mægler der køre fra Lufthavn til Rayong på 2 tim |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 17/11-2008 16:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
le-si skrev: geng skrev: Har det selv sådan, at ALT under 40-50.000 er kun for bistandsklienter eller førtidspensionister og altså ikke luxus. Ved ikke om du er det ene eler andet. Så har den største klovn vist ytret sig Bygge prisen i Th for huse er altså stadig ikke mere end ca 5.000 thb / kvrm. Eller var det måske bygge pris der snakkes om her. jamen så er det meget billigt og nok kun et skur. kan kun give dig ret, alt hvad der kommer fra den skribent, skal vist tages med et gran salt, tror desværrer at vedkommende kun er ude på at skabe splid her på dtw, det er jo desværrer set før fra vedkommende. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
Spring til debat: |