Se indlæg
 Udskriv debat
HIV - boern
huratho
Jeg sidder lige og laeser hvordan man tager roeven paa dansker, ved at bede om penge til velgoerehed.
Jeg stoetter en skole ca. 40 km. udenfor Chiang Mai.
Alle boern er foraeldreloese, de er doede af AIDS.
Skolen faar fra staten DKK 1.20 pr. barn om dagen og selv om det er i Thailand, kan alle vel se at det daekker ingenting.
Hvis jeg vidste hvordan man sender billeder her paa siden ville jeg goere det, men det goer jeg ikke, kan nogen forklare det, saa ogsaa en jyde kan forstaa det.
Hvis nogen af Jer laesere her paa siden kan undvaere THB 1000 om mdr. er i velkommen til at skrive til mig og hvis I ikke tror paa mig kan I faa skolens kt. nr.
Min mail: I er velkommen.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

bangkok impact
verden er fuld af fake,,,,, det er vores job at finde og leve. ha det godt og blive vedSmile
we all took to thailand for sailing in a little kano

huratho
Ja, det er da rart at have sit paa det toerre, men det er dog med en klump i halsen at besoege disse boern. Jeg ved godt at der findes mange i verden, som ikke har til dagen og vejen, men "mine boern" er meget taet paa.
Hugo

huratho
Jeg ved ikke hvorfor denne emne er kommet ind unde "sjove ting", for mig er det bestemt ikke spor morsomt.
Hugo

huratho skrev:
Jeg ved ikke hvorfor denne emne er kommet ind unde "sjove ting", for mig er det bestemt ikke spor morsomt.
Hugo

Jamen hugo
Det er dig selv, som lavede denne tråd under sjove ting.
Men den er nu flyttet.
admin

Kalasi
Ohøj Hugo

Nærmere betegnet hvor ligger skolen? Der er nogle - inklusiv mig selv - som aldrig støtter uden at have dannet sig et indtryk ved selvsyn.

Kalasi

ebeth
Er det Viengping i MaeRim du besøger? Eller hvilken skole er det og hvor? Det er forhåbentlig ikke "Starfish School"?
mvh

huratho
Nej, selvfoelgelig skal i vide hvor det er. Det er et sted, som hedder Doi Law ( min kone har stavet det ) men hvis nogen her paa siden kan forklare mig hvordan jeg ligger billeder ind, saa vil jeg goere det.
TAK for Jeres opmaerksomhed.
Hugo

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/DSC01855.jpg

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/DSC01829.jpg

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/DSC01814.jpg

Billederne tilsendt administrationen og efterfølgende indsat i tråden.
- Admin -
Redigeret af Webmaster d. 01/08-2007 13:41

Davs
Her kan i se lidt om den hjælp som kommer til det sted

http://www.aids-c...0Email.pdf

Her fra Lego fondet

Årets legatmodtagere
Thailand

Zion Kirken modtager 40.000 kroner til AIDS Care i Thailand. Pengene skal gå til støtte til HIV/AIDS-ramte børns skolegang i Doi Law-området syd for Chiang Mai. Inger Lise og Mogens Koch Pedersen (Grindsted), Zion-medarbejdere i Thailand, modtager beløbet.

bamsen
Redigeret af d. 30/07-2007 12:31

huratho
Hej Bamsen
Jeg er ked af at sige det MEN min skole faar ikke en brik fra DK. Jeg har ogsaa haft gang i AIDS Care. det viser sig at det er en indremission, hvortil pengene skal sendes og derefter forsvinder de.
Hugo

ok der står ellers at de får penge fra forskellige steder
fra dk
Så det må man da tro de gør så
Lego smider ikke sine penge ud uden at vide hvad de gør
bamsen

huratho
Nu siger min kone at der findes flere Doi Law, her i omraadet, men det er ABSOLUT ikke mine boern som faar midler fra DK.
Hugo

jpo
aids er noget forfærdeligt noget, og man kan nok ikke regne med at de penge man betaler kommer frem til lige den skole,
og så synes jeg ikke at tdw er stedet hvor man skal tigge penge,
men det er da synd for dem der har fået aids.
hvad siger i andre.
dette ikke ment som en ond mening.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
huratho
Hej Jpo
Desvaerre er det mange saadan at pengene ikke gaar til de, som traenger, det var ogsaa derfor jeg skrev at hvis I ikke tror paa mig kan i faa skolens kt. nr.
Jeg mener IKKE jeg har tigget penge, men blot spurgt om der var nogen, som kunne undvaere THB 1000.00, hvis det er at tigge, saa undskyld, vi klare det nok.
Hugo

jpo
det er ok.
men jeg forsøger hele vores thai familie, i thailand og meget andet når vi er der nede, så jeg har ikke 1000 kr til dette.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
huratho
Hej Jpo.
Nu har jeg aldrig talt om DKK, men om THB. For DKK 1000.00 kunne de faa koed hver dag i en mdr.
Hugo

Jeg havde såmænd heller ikke noget imod at støtte sådan et projekt, men gang på gang ser man hvordan pengene bliver brugt til alt muligt andet end det de skulle bruges til.

Og jeg må da indrømme jeg giver til nogle i den landsby hvor jeg kommer, men kommer de og spørger om penge på turiststederne giver jeg ikke en eneste bath fordi man aner ikke om hvad det er for noget pengene går til.

Men respekt for det du prøver her.
Redigeret af d. 31/07-2007 11:54

Webmaster
Her er lidt om hvordan man også kan støtte en god sag.
Denne sag er dog fra Vietnam, men lignende kunne da laves i Thailand.

http://www.rejsel...:aid=31634

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ebeth
Ingen dårlig idé, de har fået i Vietnam.Har kun mødt et eksempel i Thailand; blinde der bliver uddannet til massører!

Spring til debat: