Se indlæg
dreng på 12 her til DK?????
|
|
ghj |
Lagt på d. 16/06-2007 11:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Hej, er der nogle herinde som har erfaring med at deres sted børn, kommer her til DK, min dejlige kone som jeg har været gift med i 10 mdr, har en søn på 12 år som vi er begyndt at overveje at tage her til DK, men jeg kan blive lidt bange for at han måske er blevet "for gammel" til at han kan blive intregretet i det dansk samfund og nå at lære godt dansk, er der nolge der har erfaring med det??? MVH Haue ps: bor i hus på landet på Djursland |
|
|
jpo |
Lagt på d. 16/06-2007 15:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
tja fik selv min kones søn til danmark i 1986 han havde samme alder, kig godt de første år,nu bor vi i lejlighed så der var ikke meget plads, der er ikke nogen tvivl om at din kone bliver meget glad hvis i får sønnen til danmark, det kan være noget af en kamp, med en dreng i den alder,gør det klart med din kone fra starten at det er dig der står for opdragelsen, der er stor forskæld, når han kommer fra thailand, og skal bo i danmark, så spring ud i det,du får en glader kone, skriv gerne til mig på |
|
|
Hep |
Lagt på d. 16/06-2007 15:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Den seneste alder for FS med børn er 15 år, men der er ingen tvivl om at i skal til at skynde jer hvis i vil have ham her op. US har for nylig afvist en FS sag med et 12 årigt barn da de ikke mente der var grundlag for ordentlig integration her i Danmark. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 17/06-2007 04:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Haue Hvis i er heldige at faa ham til DK, mener jeg at der hviler et stort ansvar paa dig, som dansker. Det er i "bare" skolen, men ogsaa dig, som skal fortaelle og laere ham om danske regler og normer. Det med at laere dansk, skal du ikke bekymre dig om, det laere han lyn-hurtigt. Jeg har selv vaeret gift med en thaier, hun blev i DK med vores 2 boern og hun er i dag, 10 aar efter, oversaetter for politiet og ovrige myndigheder, som maatte have brug for dette. Held og lykke til. Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 26/07-2007 23:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
MIG SELV Jeg har været 12 ½ da jeg kom hertil. jeg lært hurtig dansk.. dog fordi jeg brugte de første 3 mdr. på at lære dansk. så kom jeg i skolen efter 3 mdr. jeg synes det er svært i starten. og det er da også nu . mest skriftlig Alle støreste problem er at finde selv sig... hvem er jeg? hvad burder jeg at hold mig til? Skal jeg være dansk som alle mine venner ? Eller skal jeg være en god pige, som alle gerne vil have man skal være som thai? jeg forsøger stadig finde svaret.. Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 27/07-2007 00:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Sproget skal du ikke bekymmere dig om, ihvertfald ikke det talte, men der kan være mange andre. Se evt anden tråd her på DTW. Men, klart du får en gladere kone, samt du giver knægten en mulighed for uddannelse på et klart højere niveau end han får i TH. Min ven sin søn hertil som 18 årig, og det er en scusse historie, med godt arbejde og taler et hederligt dansk Men han har en alder, hvor man er nød til at spørge ham, for har han ikke lyst bliver det en kamp op af bakke, og aldrig rigtig godt Min kone har 2 døttre, den ene døv, den anden totalt velfungerende. De var 7 og 10 år, da vi spurgte dem hvad de ville, den ældste (døve) datter ville gerne til DK, den yngste ville ikke. Hun valgte at blive i Thailand, og det fik hun lov til, hun er nu startet på en skole for de bedste elever i Surat Thani, og er flyttet hjemmefra og meget glad for de muligheder det har givet hende i Thailand at have en mor der kan sende penge fra DK, så hun kunne deltage i det hun ville. Aldrig er hun sur over ikke være kommet til DK, men er begyndt at spørge om det ikke er muligt i en ferie Den døve er så kommet til DK, det er hun glad for, hun har været i Thailand flere gange og set hvad de døve har af muligheder i TH, og siger selv hun vil bo i DK altid, men meget gerne på ferie i TH (Hvem skal mon betale) Men hun kom sent til DK, det tog over et år i sagsbehandling, så hun var næsten 12 år, da hun kom. Og det har da ikke været lige sjovt hele tiden, men hun er jo som sagt døv, så vi skulle også lige have lært et nyt sprog alle tre Men jeg håber da hun bliver lykkelig her Redigeret af jesperfrb d. 27/07-2007 00:16 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
ghj |
Lagt på d. 27/07-2007 15:21
|
så er ansøgningen blevet aflevert ved politiet i Grenå her i dag, så må vi se om US lever op til deres navn, jeg håber ihvadfald at han kan komme her op, da at de forhold han lever under i TH, var være enden jeg trode de kunne være.( han bor PT. ved sin mormor, som er 62 år, og hun er sgu et gl. fjols) har lige været sammen med ham i 3 uger i TH, han er sgu en god dreng hilsen Haue MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 27/07-2007 18:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jamen held og lykke med det!! Håber ikke I får alt for lang sagsbehanlingstid Glæder os til at hører resultatet IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
ghj |
Lagt på d. 25/08-2007 11:18
|
ansøgningen om familiesammenføreing af min sted søn aflevert den 31 juli 2007, har lige modtaget opholdstillades her den 25 august 2007, det er sgu da service, så nu kan jeg sende kone ud efter ham, jeg har desværrer ikke tid(læs råd) til at tage med ud efter ham, hilsen en glad mand, som har en glad kone nu MVH HAUE MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......
|
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 25/08-2007 12:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Haue. Så du fik FS for din kone gørst og så søgte du til barnet senere? |
|
|
jpo |
Lagt på d. 25/08-2007 12:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
jamen et stort tillykke med det. har selv prøvet det desamme for 10-11 år siden, det første år gik stille og roligt, så fik han venner, og især kærester, der var fuld fart over feltet, han ville ikke høre hvad man sagde til ham,og ligeledes når de kæresten og ham hyggede sig på hans værelse, det var noget af en prøvelse. ligeledes med telefon og strøm, det var der gang i hele tiden. så mit råd hvis det er ok, sæt nogle grænser om hvad han må og ikke må fra starten. men det kan jo være at det er en nem og sød dreng. håber du vil skrive lidt om hvordan det går. men pøj-pøj mvh jpo |
|
|
ghj |
Lagt på d. 25/08-2007 12:58
|
hej Phitsanulok jeg blev gift med hans mor for et år siden her i dk, 3 uger efter at jeg havde mødet hende, og efter at vi havde været i thailand og besøge ham her i juni/juli mdr, søget vi så sammenføreinge med ham, man kan da sige at det er gået hurtig, med det dejre sig om at have papiren i orden fra starten af, MVH HAUE MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......
|
|
|
Hep |
Lagt på d. 25/08-2007 17:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Stort tillykke Haue! Vi har selv lige taget min kones søn med her til Danmark for 2½ uge siden.. Han er godt nok kun 5 år, men er allerede startet i noget sprogstimulerings børnehave og har fundet venner at lege med. God fornøjelse! |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 25/08-2007 17:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
det er dejligt med alle de gode historier, så får man lidt mere mod på det hele :-D |
|
Spring til debat: |