Se indlæg
 Udskriv debat
Juridisk korrekt ægteskab
Lampang
Hejsa !!
Er der nogle,som har prøvet at gifte sig i DK efter reglerne blev lavet om pr. 1/10-2004 ?

Det lyder måske lidt tåget, men efter hvad jeg kan læse mig frem til kan og vil etaten konfiskerer de 50.000,- der indbetales ifm. udstedelse 3-mdr.´s visum, hvis man benytter sig af muligheden og gifter sig med sin kæreste, mens hun er her på 3-mdr.´s visum for derefter at søge opholdstilladelse her i dk.

Vi planlægger at gifte os i maj, så til tasterne med gode råd !!

På forhånd tak for hjælpenCoolCoolCool
JANO FALANG

surin
staten beholder ikke de 50000 hvis i bliver gift her MEN de beholder pengene hvis hun ikke overholder sit turistvisum og forlader danmark inden det er udløbet
altså i bliver gift i dk hun tager tilbage til thailand og derfra søger hun familie sammenføring og du kan beholde de 50000 kr indtil staten igen forlanger at du stiller endnu en bankgaranti på 55000 kr i 7 år

eller den bedste løsning du tager til thailand og i bliver gift der så søger i turistvisum til dk der kan ikke kræves bankgaranti for turistvisum til ægtefæller så når hun så er her i dk så søger i familiesammenføring og hun kan lovligt blive her indtil sagen er afgjort i udls. og så stiller i bankgarantien på 55000 kr i 7 år

John
surin skrev:
staten beholder ikke de 50000 hvis i bliver gift her MEN de beholder pengene hvis hun ikke overholder sit turistvisum og forlader danmark inden det er udløbet

Hejsa

Surin har du fået nye oplysninger, du skrev tidligere at du ikke var 100% sikker på at de ville beholde dem?

John Grin
Redigeret af John d. 18/01-2005 21:45
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
surin
hej john

nej der er ikke nye oplysninger da der endnu ikke er nogen som har turdet prøve men loven giver dem ret til at tage pengene så kender man dem ret så gør de det

John
Hejsa

Der er vi ikke enige, jeg tolker det ikke som at loven giver dem ret til at tage pengene hvis de opholder sig lovligt i Danmark.
Integrations medarbejderen i min kommune mener heller ikke at de beholder pengene.
Men vi må håbe der snart er nogle der kan fortælle os det.

John Grin
john@dansk-thai.dk

surin
John skrev:
Hejsa

Der er vi ikke enige, jeg tolker det ikke som at loven giver dem ret til at tage pengene hvis de opholder sig lovligt i Danmark.
Integrations medarbejderen i min kommune mener heller ikke at de beholder pengene.
Men vi må håbe der snart er nogle der kan fortælle os det.

John Grin

der er jeg ikke enig loven siger klart at staten kan kræve pengene hvis visum ansøger ikke forlader landet når visumet er udløbet og hvis visumansøger benytter visumet til at søge om opholdstilladelse i danmark

John
Hej igen

Ja så kan vi blive ved.
Som tidligere nævnt søger de jo ikke opholdstilladelse men familiesammenføring.
Og de behøver ikke forlade landet for de får gyldigt visum når de søger familiesammenføring.

Jeg mener bare det er forkert når du ikke er 100% sikker og skriver som du gør til Lampang.
Når man råder og vejleder nogen, kan vi vel godt blive enige om at det vigtigt at de får de rigtige oplysninger.

John Grin
john@dansk-thai.dk

surin
John skrev:
Hej igen

Ja så kan vi blive ved.
Som tidligere nævnt søger de jo ikke opholdstilladelse men familiesammenføring.
Og de behøver ikke forlade landet for de får gyldigt visum når de søger familiesammenføring.

Jeg mener bare det er forkert når du ikke er 100% sikker og skriver som du gør til Lampang.
Når man råder og vejleder nogen, kan vi vel godt blive enige om at det vigtigt at de får de rigtige oplysninger.

John Grin

ja men på det punkt er jeg sikker john som turist får du et visum med en indrejse og en udrejse dag og forlader du ikke landet på denne dag eller før så har du ikke overholdt visumet og staten kan iflg. loven trække pengene og så er det jo ligegyldigt om du på grund af en ansøgning er her lovligt.
familiesammenføringen siger sig selv det er jo blot en måde til at søge opholdstilladelse du kan jo søge opholdstilladelse p.g.a. familie, asyl,emigration eller arbejde men det er alle opholdstilladelse og søges den på turistvisum så falder pengene til staten

Lampang
Mange tak for hjælpen, foreløbig.
Jeg vil forsøge at henvende mig anonymt til Udlændingestyrelsen og se om de kan/vil give et entydigt svar. I vil selfølgelig høre nærmere.
Mvh.
PfftPfftPfftPfft
JANO FALANG

John
Lampang skrev:
Jeg vil forsøge at henvende mig anonymt til Udlændingestyrelsen og se om de kan/vil give et entydigt svar. I vil selfølgelig høre nærmere.
Mvh.
PfftPfftPfftPfft

Rigtigt fornuftigt Lampang GrinGrinGrin

Held og lykke

John Grin
john@dansk-thai.dk

surin
Lampang skrev:
Mvh.
PfftPfftPfftPfft

hvis du skal have et svar som kan bruges til noget fra udls så sørg for at det er skriftligt ellers kan du ikke regne med noget

Lampang
Hej Alle !

Efter lang tids søgen er der lys for enden af tunnelen. Jeg har snakket dels med Bjørn Elmquist (Advokat med speciale i udlændinge spørgsmål), dels med "Ægteskab uden grænser". Begge parter anbefaler at skrive i invitationsbrevet at; Man ønsker at indgå ægteskab i DK, fordi man elsker hinanden osv.
Det vil ifølge ovennævnte parter fører til at depositum IKKE opkræves, fordi man så bliver regnet for "næsten" ægtefæller.
Jeg var selvfølgelig kritisk for jeg tænkte straks på den pasus, visanotatet, som omhandler "formodet risiko for ansøgning om opholdstilladelse", der iflg. notatet medfører afslag på 3 mdr's visum.
Svar på dette spørgsmål var; At indgå ægteskab i DK medfører IKKE "formodet risiko for ansøgning om opholdstilladelse", da der faktisk er flest DK/udenlandske ægtefolk, som vælger at emigrere.
JANO FALANG

surin
en ting er en advokat og æug men det er udls der tager stilling til om pengene skal trækkes
personlig ville jeg nu hellere tage til thailand og gifte mig med hende så kan du søge turistvisum til hende og når hun så er her søger i familiesammenføring og hun kan blive imens sagen behandles
loven siger nemmelig at der ikke kan kræves bankgaranti til turistvisum hvis det er ægtefæller der søger GrinGrin
at forsøge her i dk er at spille med pengene efter min mening

Lampang
Sådan !!WinkWinkWink

Her er svaret fra udlændingestyrelsen - sort på hvidt - tro det eller lad vær, men der kan komme svar fra "dem", hvis man venter længe nok.

Udlændingestyrelsen har modtaget din e-post af 15. januar 2005, hvori du stiller
spørgsmål i forbindelse med, at du og din thailandske kæreste planlægger at
gifte jer og bosætte jer i Danmark.

Styrelsen kan til dine to følgende specifikke spørgsmål oplyse følgende:

1. Hvordan står vi rent juridisk/økonomisk, hvis vi søger opholdstilladelse,
efter vi er blevet gift her i Danmark?
2. Kan min kommende kone blive boende hos mig, mens vi venter på, at
opholdstilladelsessagen behandles færdig?

Styrelsen kan oplyse, at din kommende ægtefælle kan indgive ansøgning om
opholdstilladelse/familiesammenføring under sit visumophold her i Danmark. Det
er blot en betingelse, at ansøgningen indgives under lovligt ophold, dvs. din
kæreste/ægtefælles visum må ikke være udløbet på tidspunktet for ansøgningens
indgivelse.

Ansøgning indgives i Udlændingestyrelsens Publikumsekspedition, Ryesgade 53,
2100 København Ø, hvis I bor i Storkøbenhavn. Ellers indgives ansøgning ved
henvendelse til den lokale politimesterkreds.

Efter hun har indgivet ansøgning om opholdstilladelse, har hun herefter lov til
at opholde sig her i landet, indtil styrelsen har færdigbehandlet hendes
ansøgning, dvs. også efter udløbet af hendes visum.

Du er velkommen til at kontakte styrelsen igen, evt. på telefonnummer 35 30 88
88 mellem kl. 9-12 hver dag, hvor du kan få generel vejledning om reglerne for
familiesammenføring.

Styrelsen skal i øvrigt beklage den sene besvarelse af din forespørgsel.

Med venlig hilsen
Mette Lilje

Udlændingestyrelsen
Erhvervs- og Familiesammenføringsafdelingen
1. familiesammenføringskontor
Ryesgade 53
DK-2100 København Ø
Tlf. 35 36 66 00 eller 35 30 88 88 (telefonservicecenter for henvendelser vedr.
familiesammenføring)

JANO FALANG

h
det er der ikke noget nyt i sådan har reglerne været længe problemet er den nye bankgaranti som falder til betaling hvis der søges opholdstilladelse under et turist visum besøg

surin999
ja politikerne kan ikke nægte dig at blive gift ej heller at søge opholdstilladelse men de har meget smart indført en bankgaranti som så skal betalesSad hvis du gør det
Surin er død længe leve Surin999

Spring til debat: