Se indlæg
Konto i Thailand
|
|
Christian |
Lagt på d. 18/07-2007 11:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Hej. Er der nogle der har erfaring med bankkonto i Thailand kontra konto i Danmark? Min kone er lige flyttet op til mig i Danmark og har stadigvæk penge stående i Thailandsk bank. Hun har så VISA så vi kan hæve herfra. Dette er pålagt noget gebyr så jeg ved ikke om det kan betale sig at flytte pengene og derved ikke har mulighed for at "score" på kurssvingningerne. Bare mens hun har været her (1 uge), har kurssvingningerne givet os næsten 20.000 dkk hvis vi flytter pengene nu men hvis nu bathen bliver endnu stærkere......... Hvad vil i foreslå her på DTW ?? Mvh./Christian |
|
|
jpo |
Lagt på d. 18/07-2007 11:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
hvis i har fået 20.000 kr på 1 uge må i have mange penge i thailand når man har penge på 1 konto i thailand får man renter, og det er vel en fast rente, og jeres penge er vel thai baht, så hvordan i har tjent 20.000 kr ved jeg ikke. har man en konto i thailand er det en god ting hvis man også har netbank, så kan man følge med og se hvor mange penge der går ind |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 18/07-2007 11:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Hvis kursforskellen på indestående af din kones konto har svunget 20.000,- kroner på en uge, så svarer det til at hun har godt 2.000.000,- Bath stående på sin konto. |
|
|
jpo |
Lagt på d. 18/07-2007 16:01
|
det er 80.000 kr på 1 måned. det må være en rap and og 960.000 kr på 1 år nej den er for langt ude. |
|
|
jpo |
Lagt på d. 18/07-2007 16:09
|
mit indlæg nr 4 glem det det var forkert sat op. men så vidt jeg ved er kursen faldet det sidste stykke tid, så hvordan man kan tjene 20.000 kr på en uge ved jeg ikke. |
|
|
Christian |
Lagt på d. 19/07-2007 09:59
|
Ajarn skrev: Hvis kursforskellen på indestående af din kones konto har svunget 20.000,- kroner på en uge, så svarer det til at hun har godt 2.000.000,- Bath stående på sin konto. Hej. Efter hussalg og salg af egen virksomhed har vi 5.000.000 thb stående i Krung Thai bank. Mvh./Crhistian Mvh./Christian
|
|
|
jpo |
Lagt på d. 19/07-2007 10:48
|
nå ja derfor, er det salg i danmark. så må det være et lille hus og en meget lille virksomhed. undskyld jeg kunne ikke lade være. |
|
|
Christian |
Lagt på d. 20/07-2007 07:40
|
jpo skrev: nå ja derfor, er det salg i danmark. så må det være et lille hus og en meget lille virksomhed. undskyld jeg kunne ikke lade være. Hej. Det er selvfølgeligt iorden med den slags bemærkninger. Det er selvfølgelig salg af ejendom og virksomhed i Thailand. Jeg spurgte indledningsvis om nogle har erfaring med og/eller har gode råd omkring kurser/veksling etc. men det ser ud til at DTW ikke er til den slags men mere til at nedgøre seriøse indlæg. Jeg trækker spørgsmålet tilbage. God sommer Mvh./Christian Mvh./Christian
|
|
|
Lagt på d. 20/07-2007 08:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davs Christian Nej du fik intet ud af dit spørgsmål Der var intet seriøst i de svar som kom her Men normalt kan man godt få seriøse svar her Men jeg tror nu lige at du har ramt, et sted hvor der ikke er nogen som måske har forstand på det spørgsmål. Jeg ville ha svaret lad pengene,blive i den bankkonto i thailand De er gode at have når man rejser derud, og måske en dag der skal købes et nyt hus,så er de gode at ha bamsen |
|
|
Christian |
Lagt på d. 20/07-2007 08:45
|
Hej Bamsen. Tak for det. Jeg har fulgt DTW igennem alle de år hvor jeg har kendt min kone (dengang kæreste) og har fulgt mange indlæg og også fået gode svar på mange spørgsmål. Dog vil jeg sige at der er en tendens til at "trådene" bliver useriøse jo længere de er. Admin skulle måske lukke mange af indlægene før de bliver udvandede. Jeg havde også et par spørgsmål omkring opholdstilladelser (tider/etc.) men spørger nu istedet på ÆGU. Brugerne af denne side virker mere seriøse i deres svar. Svarene jeg fik for mit spørgsmål omkring kurser, virkede mere som misundelse og egentligt så typisk dansk i fremtoningen. God sommer. Mvh./Christian Mvh./Christian
|
|
|
jpo |
Lagt på d. 20/07-2007 13:06
|
hej christian.. undskyld hvis du blev lidt sur over mit svar. det var ikke min mening, jeg synes bare at hvis det var i danmark du havde solgt virksomhed og hus var det ikke mange penge. håber ikke du er for skuffet over dtw, jeg synes den er kanon, men selvføgelig er der noget sort hurmør og noget drillerig indimellem, misundlig ikke det mindste, kun glad når det går nogle godt i thailand. mvh jpo forsat god sommer. |
|
|
dk_bob |
Lagt på d. 20/07-2007 15:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Måske lidt off-topic, men... Jeg har en følelse af at pengene står mere sikkert i en dansk bank. Hvad gør du f.eks. hvis pengene er væk næste gang du tjekker din konto i Thailand? Har du så samme retssikkerhed som i Danmark, for at dine penge vil blive fundet og tilbageført til dig? Og var der ikke i 1997 mange thai-banker som gik konkurs, med det resultat at mange mistede deres indestående? Måske er min bekymring overdrevet? vh. dk_bob. |
|
|
jpo |
Lagt på d. 20/07-2007 15:33
|
jeg tror næppe banker som bangkok bank og siam commercial vil gå konkurs, er det ikke de 2 største banker i thailand, og de banker der gik konkurs som du skriver, var det ikke små banker |
|
|
dk_bob |
Lagt på d. 20/07-2007 15:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Hvad er ÆGU? |
|
|
John |
Lagt på d. 20/07-2007 16:15
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
ÆUG er foreningen Ægteskab uden grænser: http://www.aegtes...aenser.dk/ john@dansk-thai.dk
|
|
|
WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 20/07-2007 21:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
Hej Christian, Nu er jeg ikke ekspert på det her område, men hvis man har et større pengebeløb i Thailand, så vil jeg råde til, at man ”låser” dem i f.eks. fast ejendom (i stedet for at lade pengene står i en bank). Som dk_bob er inde på, så oplevede thailandsk økonomi en ordentlig nedtur i 1997 og må derfor fortsat betegnes som meget ustabil. Derudover skal du også tage den politiske situation i betragtning (Militærkup, Sydthailand, konflikt under opsejling med Cambodja i 2003 m.m.). Thailandsk økonomi er på vej tilbage til situationen før 1997, hvor det gik rigtig godt. Hvis jeg ikke husker galt, så havde man en vækst på omkring 5 % sidste år. Man forventer ca. den samme vækst igen i år, hvilket kunne være et incitament til, at vente med at veksle. MVH WisawagonFaiFaa |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 21/07-2007 00:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jeg prøver lige at komme med et seiøst ment indlæg For det første er 5 mill. bath i Thailand meget mere værd, end i DK. Købekraften er langt højere i Th, og fremgangen i Th økonomi er større end i DK. Jeg ville have is i maven, og forhandle med banken om en ordentenlig indlåns rente, 5% eller mere, udover det ville jeg selvfølig have et visa kort, så jeg kunne hæve penge i dk, hvis nødvendigt!!! Men som "bamse" også skriver, er det rart at have penge i Th, også når man bare skal på ferie. Forøvrigt har jeg selv efaring med dette, og lod pengene stå i Th, de er nu dobbelt så store IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
Spring til debat: |