Se indlæg
 Udskriv debat
Thaibørn færdes i sexmiljø
Suk Rak Ning
Stoney, du fortjener den store guldbelagte hat for det indlaeg.....og nej det er ikke klaphatten jeg taler om............Grin

Jeg er ved at sy en klaphat, men du faar den ikke, den gaar til Thaksin's faetter, nemlig Mr. Prasat555555555555555555

Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/06-2007 22:15
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

prasat
hvad er det du lægger op til suk????

hvis man ikke lige har samme mening som dig så skal man åbenbart svines i alle tråde hvorfor, er dit liv virkelig så intetsigende så du åbenbart skal finde konflikter i alt???

jeg kan også se du næsten dagligt er nr. 1 på listen over besøgene på DTW det må sku være surt og have så lidt at lave i sådan et dejligt land, og så for en mand som dig der er så højt uddannet, er det ikke hårt at side så intelektuel og bare se tiden forsvinde dag efter dag uden at få noget ud af livet.

prasat

Webmaster
Lad os venligst holde emnet her i tråden indenfor emnet i trådens første indlæg. Snakken om Thaksin har vi gang i andetsteds.

Takker :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kontakt til prostituerede fra Thailand
Via et brobyggerprojekt er det lykkedes Socialcenter Vesterbro/Kgs. Enghave at opnå kontakt til prostituerede med thailandsk baggrund.

Målet i projektet har været at give målgruppen de sociale ydelser, de har behov for, og krav på. En opgave, der rummer særlige udfordringer, da prostituerede med thailandsk baggrund ellers er svære at få kontakt til for socialarbejdere.

Det fortælles der om i en ny erfaringsopsamling fra projektet.

Projektet er etableret af Socialcenter Vesterbro/Kgs. Enghave og Styrelsen for Specialrådgivning og Social Service med støtte fra Socialministeriet

Rapporten kan læses på linket.

http://www.vfcuds...asp?ID=371

Redigeret af d. 23/06-2007 13:31

Webmaster
Deres kendskab til fransk er mangelfuldt ????
Hvis de kunne tale fransk til mig ville jeg da ikke fatte en bjælde...

Jeg synes det ville have været på sin plads, hvis kulturformidleren, havde fået oversat denne opsamling til thailandsk, så de berørte selv kunne læse den på deres modersmål.

Angående den tvivl om antallet af prostituerede jeg gav udtryk for tidligere i tråden. Var det så fra denne opsamling antallet at prostituerede var sat til anslået 800 ?
Synes ikke umiddelbart jeg kunne finde nogle tal på antallet af prostituerede, kun antallet af klinikker (23).

Ellers må jeg sige at opsamlingen har fat i en del punkter hvor man i følge min opfattelse meget godt har forstået problematiken. Håber at tiltaget kan hjælpe flest muligt ud af den tilværelse og i mine øjne lorteliv.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Fransk! så må man da ikke håbe de sluger ordrerneCool
De havde kontakt til 208 piger fra 22 kliniker ud af 23 kliniker i alt.

dsd

Webmaster
Der er lige én ting som det slår mig at opsamlingen ikke rigtigt kommer ind på og det er forbruget af amfitamin og kokain. Det nærmeste de kommer ind på misbrug er den fra Thailand importeret medicin.
Med venlig hilsen

Webmaster

Webmaster skrev:
Der er lige én ting som det slår mig at opsamlingen ikke rigtigt kommer ind på og det er forbruget af amfitamin og kokain. Det nærmeste de kommer ind på misbrug er den fra Thailand importeret medicin.

Der er vel et udtryk for den manglende tillid fra thaipigerne, men du har ret i, at der er et kæmpe stort misbrug blandt de piger. Tror selv at 95% af pigerne ville fejle i en evt. drugtest.

Men der hersker ingen tvivl om Thaipiger er overrepræsenteret i prostitutionsmiljøet i forhold til andre indvandregrupper.

Hvis de skal gøre sig nogle forhåbninger om at løse de problemer blandt thaiprostitueret, så skal de begynde med drugs, kortspil og prostitution, for de hænger sammen som ærtehalm.

dsd

MortenDue
Lige de helt tørre tal fra Danmarks Statistik
I Danmark Kvinder i alderen 20-49 af thai herkomst: 4673 = 100%
I Region Hovedstaden: Kvinder 20-49: 2075 = 44%
Piger i alderen 10-19: 226
I KBH/FRB Kommune: Kvinder 20-49 978 = 21%

I Region Hovedstaden: Kvinder 18-54: 2301 = 100%
Antal kvinder kontaktet i ovennævnte projekt i alder 18-54: 208 = 9 %
Hvis anslået antal af kvinder i prostitution: 800 = 35% hvis det formodes at deres adresser ligger i dette geografiske område.

Brobyggerprojektet har således haft kontakt med næsten hver 10. thai kvinde i Region Hovedstaden (der var nogle af hankøn imellemFrown). Dette er lige et overraskende højt tal for lille mig. Men at hver 3. thai-kvinde i Region Hovedstaden skulle være prostitueret - det har jeg dog ikke tiltro til.

Husk at man med den korrekte manipulation (databehandling) kan læse det resultat man ønsker.

Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
Mintz
har ingen kommentar..

Jeg vil desværre på en måde giver dem ret..
Jeg ved ikke hvordan man skal løse det problem helt seriøst..Sad
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Webmaster
Problemet med prostituerede er i stigning i København og resten af landet.

I dag er over halvdelen af de prostituerede i hovedstaden udenlandske kvinder, og eksperter mener, at mange af dem er kommet hertil som led i trafficking, altså organiseret kvindehandel, skriver Metroxpress.

Derfor har et flertal bestående af Socialdemokraterne, Det Radikale Venstre, Enhedslisten og SF sendt en kraftig opfordring til regeringen om at forbyde sexkøb og samtidig få gang i sociale tiltag over for de prostituerede.

Politikerne mener, at de kampagner, der skal få mændene til at lade være med at købe sex, har været utilstrækkelige.

»Der er behov for ny lovgivning, fordi prostitution for rigtig mange kvinder ikke er et frit valg, men udnyttelse. Vi mener ikke, at sex er en menneskeret. Og personligt mener jeg, der er behov for et forbud mod sexkøb, fordi prostitution har så tragiske konsekvenser for mange mennesker«, siger Anne Vang, der er politisk ordfører for Socialdemokraterne i Borgerrepræsentationen til Metroxpress.

Et socialt problem
Også socialborgmester Mikkel Warming fra Enhedslisten er tilhænger af et forbud mod sexkøb.

»Der er meget fornuft i at gøre det ulovligt at gå til prostituerede. Det gælder på alle markeder, at hvis man fjerner efterspørgslen, fjerner man også udbuddet. Men det må selvfølgelig aldrig stå alene, fordi prostitution samtidig er et socialt problem.

Den nuværende lovgivning er en rodebutik, som forhindrer kommunen i at gøre en effektiv indsats. Prostitution på den ene side er et lovligt erhverv - men ikke sådan at prostituerede har ret til dagpenge eller er beskyttet af arbejdsmiljøloven«, siger han til avisen.

I de fire partier er der dog ikke fuld enighed om, at forbud mod køb af sex er vejen til at tage hånd om prostitutionsproblemerne.

»Jeg har trukket mig som ordfører på det her område, fordi jeg ikke er enig i partiets linje med at kriminalisere sexkøb. Jeg vil ikke være med til at presse de prostituerede yderligere og gøre dem endnu mere udsatte. Men der er behov for lovgivning, som kan gøre op med vores dobbeltmoral«, siger Frank Hedegaard (SF) til Metroxpress.

2.100 prostituerede i København
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra justitsminister Lene Espersen (K).

Københavns Kommune anslår, at der er omkring 2.100 prostituerede i kommunen - på landsplan er minimumstallet 5.500.

Cirka halvdelen af de prostituerede menes at være udlændinge.

Der er sket en stigning i antallet af prostituerede siden 90’erne.

I 1999 blev det forbudt at købe sex i Sverige. Samme år blev prostitution legaliseret i Danmark.
Kilde: Politiken
Med venlig hilsen

Webmaster

bastian
tænk på at der er 2100 ludere i kbh.............so mangler jeg bare 5 mere så har jeg været hele vejen rundt......6 hvis man tæller ritt med ....hun er også en luder......undskyld ikke luder men socialdemokrat

ShockShock
Hr. luderkal bastian.

Du er sku for langt ude.

lindy

helge
Efter at jeg har læst tilbage i Bastians sidste 25 indlæg, må jeg konkludere, at Bastian, såmænd bare er umoden.Wink

Mvh Helge
Redigeret af helge d. 28/01-2008 19:12

Ja det må man da håbe ellers er der noget andet galt.

lindy

rinpoche
Som de siger: Don`t feed the troll!

Thorleif
deepseadivers skrev:

davs

Der er flere ting i denne artikel som overrasker mig. Specielt de forhold, hvor de beskriver, at danske pædofile mænd, direkte opsøger thailandske prostitueret med børn. Det er jo forfærdeligt, at mænd kan være så udspekuleret. Og de skal selvfølge bruge alle midler for at få dette stoppet.
Og hvis det er den sande virkelighed, for mange af de unge, så kan jeg da godt forstå at de drukner deres sorg i druk og stoffer.

Det andet der overrasker mig, er det kæmpe store antal af thailandske prostitueret på Vesterbro, hvis det er 100% sikker tal, så er antallet af thai prostitueret, jo kæmpe stort i hele Storkøbenhavn.
Også er det antal af truet unge, jo meget større end først antaget, så er antallet af truet unge måske helt oppe på flere end 1-2000 børn og unge!

(citat fra tv lorry. Danske mænd misbruger deres thaikoners børn, mens de arbejder.)

Men det pisser mig lidt af at jeg skal fremstilles via TV lorry som en voldelig psykisk ustabile pædofil. Jeg har sq aldrig banket mine x-koner, selvom de helt sikker havde fortjent et par dummeflade. Og jeg har heller aldrig misbrugt mine 4 piger seksuelt, men alligevel skal man udstilles i medierne som en slemmer fyr, bare fordi jeg engang har været gift med en thailænder.
Men denne fremstilling af de forhold overrasker mig overhoved ikke, da Sophie selvfølgelig skal sælge annoncer, og historier om thailand sælger altid godt, det skal bare krydderes med en stor overskrift med thailuder og lommetyve.

[b]Det kunne godt få mig til at forslå en skærpelse af krav til danske mænd, som gifter sig med thailandske piger med børn. Nemlig en slags håndfæstning på eller en slags indbetalt garanti sum, at man følger det barn/børn de har fået herop, til de har færdig med en uddannelse, så de er kommet godt på vej i livet.
Se rigtig mange af denne gruppe unge som falder helt igennem skolesystemet, enkle har ikke gået i skole i op til 1-2-3år selvom der er skolepligt. Og de kan ikke få den nødvendige hjælp fra hjemmet til at løse deres skole hjemmeopgaver, da deres moder ofte har en meget mangelfuld uddannelse.

dsd
[/b]

Fuldstændig enig! Jeg har godt nok ikke hørt at sådanne foranstaltninger er iværksat. Man kunne også stille større krav til evnerne hos den danske forælder udi børneopdragelse. Et andet initiativ kunne være at fokusere på at give thaipigerne noget uddannelse. Jeg tror faktisk den sidste løsning er den bedste fordi den også vil ruste en thaipige bedre i fald hun bliver skilt fra en danske mand.
Det gør ondt at se at flere børn af fraskilte og underuddannede thaipiger tydeligvis mangler stimulering både skolemæssigt men så sandelig også omsorgsmæssigt. Sådan som jeg ser det, er der simpelthen ikke mentalt overskud i flere af disse mødre til at give den omsorg børnene har brug for. Mødrene har enten fysisk opslidende jobs som rengøring eller mentalt drænende job som massage/prostitution. Har her på det sidste også oplevet hvordan de østeuropæiske narkogangsterere, som der ser ud til at blive flere og flere af, prøve at få nogle af de unge thaipiger "under deres vinger".

Anonym Bruger

Jeg tror at thaipigerne er rimeligt lige glade med deres børn.
De forlader jo også bare deres børn ude i thailand.Og rejser til udlandet. Ja ok så kommer de måske hjem til dem 1 gang om året.
Og tror så det er iorden at sende lidt penge derud til forældrene,så op i R med ungerne,det er mærkeligt at de får børn, når de alligevel bare forlader dem.
Så hvorfor skulle de være bedre forældre bare fodi de får/tager børn med til danmark eller andre lande,
Det er som om de hellere vil have penge end tage sig af deres børn.

claus31130
sonny skrev:

Jeg tror at thaipigerne er rimeligt lige glade med deres børn.
De forlader jo også bare deres børn ude i thailand.Og rejser til udlandet. Ja ok så kommer de måske hjem til dem 1 gang om året.
Og tror så det er iorden at sende lidt penge derud til forældrene,så op i R med ungerne,det er mærkeligt at de får børn, når de alligevel bare forlader dem.
Så hvorfor skulle de være bedre forældre bare fodi de får/tager børn med til danmark eller andre lande,

Det er nu ikke kun dem der rejser til det store udland,som "efterlader" deres børn,en del tager såmænd osse bare til storbyen hernede og arbejder,det være sig ikke kun i barmiljøet,men osse på diverse fabrikker......hvor bedste forældrene så passer ungerne......og så kommer forældrene på besøg i forbindelse med songkran....Ved i hvertfald at her i landsbyen hvor jeg bor er der flere der er "forældreløse" på den måde.....
Om det er fordi de er ligeglade med børnene tror jeg ikke,det kan bare være svært at arbejde i storbyen og tjene lidt penge samtidig med at de har en unge på slæb

Claus
Redigeret af claus31130 d. 14/11-2008 15:29

http://www.cs-web.in.th/
Thorleif
sonny skrev:

Jeg tror at thaipigerne er rimeligt lige glade med deres børn.De forlader jo også bare deres børn ude i thailand.Og rejser til udlandet. Ja ok så kommer de måske hjem til dem 1 gang om året.

Jeg er bange for at du har ret. Ihvertfald i nogle tilfælde. Det er selvfølgelig svært at generalisere, men jeg tror at nogle thaier her benytter det at få børn til at styrke deres tilhørsforhold til DK og således øge deres chance for at få statsborgerskab. Nogen er også bekendt med begrebet børnebidrag. Har kendskab til et par stykker som bruger børnebidraget til at forsøde deres egen tilværelse istedet for børnenes. Inden man kommer alt for godt i gang med kritikken af thaimødrene vil jeg vove den påstand at generel uddannelse (en folkeskoleuddannelse f.eks.) ville hjælpe på evnerne til at opdrage. Der er jo mange af disse piger som ikke har den mindste viden om de psykologiske mekanismer der spiller ind i børns verden. Mon ikke det f. eks. påvirker børn negativt at se deres mor med nye mænd hele tiden? Jeg tror det.

Man kan heller ikke lade være med at undre sig over hvordan mødrene, der har forladt børn, har det psykisk med det. Er de dårlige mødre? Kender mindst een som bliver helt elektrisk hvis man bringer det op. Jeg tror skyldfølelsen sidder gemt et eller andet sted i dem, for det er ikke menneskeligt naturligt at forlade børn.

Spring til debat: