Se indlæg
 Udskriv debat
Jeg mangler råd :-)
Aticha
Hej til Jer. Første indlæg her i forum fra min side.

Jeg er også så lykkelig at have fundet en thai-pige under et forretningsophold i Thailand. Det var et rent tilfælde og var som sådan ikke på udkig efter en kæreste. Jeg har haft mange kærester og jeg har aldrig i min vildeste fantasi troet, at jeg skulle få en kæreste fra Thailand (ak, den kærlighed).

"Udfordringen" for mig er klart alle de fordomme vi (eller det mindste jeg) har oplevet. "Nå, han har nok lige hentet en", hvilket kan pisse mig af i den grad.

Kort om pigen:
- Hun er 28
- Hun har boet i England, hvor hun har arbejdet et stykke tid.
- Hun har arbejdstilladelse i UK.
- Hun er nu igen tilbage i Thailand.
- Hun kommer fra "den øvre klasse i Thailand", hvis der findes sådant.
- Hun har sit eget firma med 8 ansatte
- Hun har sit eget hus i BKK, hvor hun også forsørger familien. Kender intet til boligpriserne, men jeg formoder at 7 mio Baht er en del?
- Vigtigst af alt: Super sød pige og så "formoder" jeg ikke at det er pengene hun er ude efter, eftersom hun i forvejen er godt stillet.

Mig selv
- 32 år
- Bosiddende i UK, hvor jeg arbejder

Vi har snakket en del om at flytte sammen, men hun tøver lidt grundet hendes familie, hus og forretning i BKK. Det er meget for hende at give op, men alligevel vil hun også gerne til UK (London), hvor hun har boet før. Endvidere skulle det heller ikke være godt for en Thai-pige at flytte sammen med en mand uden at være gift.
Så - surprise surprise - hun vil gerne giftes! Her tøver jeg dog lidt, da jeg gerne vil kende hende lidt bedre. Vi har kendt hinanden siden Februar 07, men har sammenlagt kun været sammen (fysisk) i 3 uger.
Mit forslag har derfor været at hun kom til London, hvor vi bor sammen de næste 6 måneder og beslutter os derefter. Kærligheden er der - men omvendt synes jeg også at 3 uger sammen er alt for lidt.

Skulle jeg have giftet mig efter 3 ugers samvær med en kæreste, ville dette nok blive mit 10. bryllup... eftersom jeg har haft en del kærester. Herunder et enkelt forhold i 6 år.

Så jeg står pt. i et stort dilemma, hvorfor mit forslag til hende ville være at komme til London de næste 6 måneder. For mig er dette den rigtige approach - mens hun er usikker på om jeg elsker hende eller ej (og jeg elsker hende). Men igen, giftes efter 3 ugers fysisk samvær, hmmmm

Søger råd! Hvad ville I gøre i denne situation?

jesperfrb
Hold fast i din holdning, men ikke ultimativt, hun har jo en virksomhed der også skal passes, og det må du give hende mulighed til!!!
Uden den kan hun ikke forsørge sin familie, og du kommer måske til at hænge på den del!!!!

Ellers er dine dispositioner rimelige og klogt anlagtWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Aticha
Hej Jesperfrb og mange tak for svaret.

Selve forsørger-delen er jeg ikke bange for. Jeg er selv rimeligt fritstillet på den økonomiske side. Endvidere har hun en master degree i programmering og arbejdede sidste gang i London som tolk for en læge.
Så det økonomiske, herunder forsørger-delen, er jeg ikke så bekymret over :-)
Redigeret af Aticha d. 15/07-2007 22:42

jesperfrb
Det var måske også forkert formuleret....

Men sad med mange tanke om hvad jeg ville gøre i din situation.,...
Tror stadigvæk at dine dispositioner er rigtige, men hun er thai, så pas på. Du kan risikere at skræmme hende væk, og hvis det er dit livs store kærlighed vil du fortryde det senere.

Nu har jeg ingen anelse om hvad du kender til thailand, men kulturen er meget anderledes end i europa... Men enten ved du det eller også lærer du detWinkWinkWink

Har du ikke en mulighed for at tage en lidt længere ferie i Thailand, og så se hvordan det går, alt andet lige vil det give dig et finger peg om hvordan thailand hænger sammen, og om at du kan med pigen og hendes kultur! Og en mulighed for at mødes med hendes familie.

Alt andet lige, skriver du i kun har været sammen fysisk i 3 uger, så hvis du kan få 2 ugers ferie med hende i Thailand, så har du næsten fordoblet tiden I har været sammenWink
Måske jeg kan være mere behjælplig, så send en pb!
Held og lykke,
Redigeret af jesperfrb d. 15/07-2007 23:52
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

pdrhan
Barnes: Er du forelsket i hende.....tag ned til hende i 2-3 uger bo hos hende og se hvordan de går.....tag springet hvis du føler "WOW´et" når i er sammen - jeg havde det lidt på samme måde for 10år siden da jeg mødte min thai kone i DK , vi var sammen ca 3 uger...jeg tænkte det her kommer sgu til at køre , man kan mærke det på sig selv.....vi har nu været gift i 10år og jeg har ikke eet sekund fortrudt - det har givet mig masser af oplevelser og glæder bla. vores "lille" pige som nu er 8år! og det med at folk tænker..nå han har sgu været nede og hente.....det samme følte jeg når vi gik på gaden i DK det første års tid , men folk blev bare begloet igen på dem der kiggede...så det skal du tage helt roligt! Mit råd...GØR det hvis du virkelig føler at det er lige det - du have ikke regnet med at møde hende...jeg havde heller ikke regnet med noget da jeg mødte min kone..jeg har aldrig fortrudt!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

MortenDue
Kære Barnes
Jeres aldersforskel er minimal: Du er jo ikke "Klaus Pagh"-alder. Desuden handler det i bund og grund ikke om hvad andre tænker - men om det du selv tænker.
FORDEL: LONDON - multi-multi etnisk.........

Men en længere ferie for dig i Thailand; lær noget thai, hvis ikke svigermekanikken kan engelsk - det er rigtig gode point.
Hvis hun ikke har været gift før, så find ud af PÅ FORHÅND hvad hendes forventninger er til evt. bryllup....

Hov - løber afsted med langsigtede planer.... tag på kultur-shocks-ferie først.....

Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
Christian
Hej.
Min kone og jeg har kendt hinanden i snart 7 år. Vi er lige blevet gift og hun er flyttet hertil Danmark. Hun havde også eget firma, hus, bil etc. så mit råd til dig er at have tålmodighed.
Vi har besøgt hinanden igennem alle årene( ca. 20 gange ialt) og har derigennem lært hinanden rigtigt godt at kende. I disse IT tider, er daglig samtale via skype, Messenger, webcam og mic. jo nemt så det er "kun" det helt kropslige der manger Smile
Jeg har givet min kone god til til at blive klar til at skippe hendes liv i Thailand og få afviklet hendes firma på bedste måde.
Jeg ønsker dig held og lykke med fremtiden men vil stadigvæk påpege at med hastværk så er muligheden for at tingene går galt, stor.

Mvh./Christian

Spring til debat: