Se indlæg
visa
|
|
Tumut |
Lagt på d. 27/06-2007 23:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
det er underlig med visa/visum. sidste gang jeg søgte turistvisum til en thaikpige, tog det omkring 5 uger inden jeg modtog brev om hun fik visum med bankgaranti. denne gang er gået 4 dage efter hun søgte inden jeg fik det brev, så er jeg bare spændt på at om der kun går 3 der kun går 3 uger bagefter |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 28/06-2007 00:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Hvornår har du søgt til hende den gang det tog 4 dage. Hvor lang tid ventede hun på et møde i Bangkok. Er ved at søge til min kæreste nu. |
|
|
Hep |
Lagt på d. 28/06-2007 08:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Første gang vi søgte visum gik fik vi brevet fra US om at vi havde fået visum hvis vi stillede bankgaranti, samme dag som vi indlevererede ansøgning i Bangkok. Anden gang vi søgte (der var hun min kone) gik der 6 uger før vi fik det. |
|
|
Lagt på d. 28/06-2007 21:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej har lige været i Thailand og blev forlovet med min kæreste. Der er 30 dages ventetid for at indlevere visum ansøgningen på ambassaden og højst sandsynlig sender de den bare videre til DK - US og så snøvler de rundt en 6-8 uger fik vi at vide Hvis hun kommer her på turist visum og vi gifter os med stillet bank garanti, så indkasserer staten pengene, hvis der vel og mærke søges om familie sammenføring her. Fordelen er dog, at hun ikke behøver rejse tilbage da ansøgningen får opsættende virkning. Bank garantien skal ikke stilles samtidig med at man indleverer ansøgningen - kun hvis US kræver det - i nogle tilfælde kan ambassaden i BKK udstede visum. Et godt råd er at give dem så megen dokumentation som mulig og så hjælper det også hvis pigen har arbejde, bankbog og kredit kort og kan dokumentere fast arbejde og mulighed for at vende tilbage til dette arbejde efter besøget. Glæder mig meget til at få min kæreste herop!!! |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 29/06-2007 00:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det lyder som meget lang tid, 30 dage for at få lov at indlevere visumansøgning, det vil jeg klage over, hvis jeg selv får den besked
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Christian |
Lagt på d. 29/06-2007 09:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
leifkr skrev: Hej har lige været i Thailand og blev forlovet med min kæreste. Der er 30 dages ventetid for at indlevere visum ansøgningen på ambassaden og højst sandsynlig sender de den bare videre til DK - US og så snøvler de rundt en 6-8 uger fik vi at vide Et godt råd er at give dem så megen dokumentation som mulig og så hjælper det også hvis pigen har arbejde, bankbog og kredit kort og kan dokumentere fast arbejde og mulighed for at vende tilbage til dette arbejde efter besøget. Glæder mig meget til at få min kæreste herop!!! Hej. Jeg var i Bangkok for at gifte mig i maj måned. Jeg skrev til ambassaden at vi ville komme forbi for at hente de dokumenter som de skulle have klar til mig. Jeg skrev d. 2. maj og modtog svar tilbage at vi kunne hente papirerne d. 14. maj MEN ansøgning om visum og opholdstilladelser ikke kunne blive før 24. maj. Jeg blev stiktosset da dette var dagen før jeg skulle rejse hjem :-( Det gik dog godt men det skabte da en del rejsen frem og tilbage imellem min kones bopæl og bangkok... Jeg vil råde folk som skal i kontakt med ambassaden til at have ALLE relevante dokumenter klar når de kommer til ambassaden. Der bliver der arbejdet efter reglerne og det er bare frem med det der bliver bedt om ellers er det bare tilbage og få tingene iorden. Igår d. 28. juni fik min kone så svar fra US at børnene og hende har fået visum til Danmark Dette tog kun 24 dage. Godt gået US. Nu rejser de så hertil og så søger vi om ophold under behandlingen af vores opholdstilladelsessager. Bare så US viser samme hurtighed som i visum ansøgningen. En ting mere.... Jeg blev godt ked af at overvære hvordan visum og andre sager på ambassaden finder sted. Der er 3 rækker stole i et lokale mindre end min dagligstue. Der er så 3 luger hvor kvinderne der ansøger skal "udlevere" deres liv til damen i skranken. De der venter, og selvfølgelig ikke har andet at lave, lytter med. Jeg oplevede en kvinde blev spurgt om et eller andet (jeg kan ikke thai), men da hun så svarede, så blev der grinet højlydt fra nogle af de ventende. Denne procedure finder jeg aldeles nedladende overfor ansøgerne. Derudover så er vagten foran den Danske ambassade meget uhøflig over for samtlige kvinder vi mødte på vores vej ud og ind af ambassaden. Min kone irrettesatte ham da han på det nærmeste overfusede en kvinde fra Isaan. Jeg ønsker alle en god sommer...... Mvh./Christian |
|
|
samee |
Lagt på d. 07/07-2007 11:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 298 |
leifkr skrev: Hej har lige været i Thailand og blev forlovet med min kæreste. Der er 30 dages ventetid for at indlevere visum ansøgningen på ambassaden og højst sandsynlig sender de den bare videre til DK - US og så snøvler de rundt en 6-8 uger fik vi at vide Ja de er goe er de, vi ventede godt 11 uger på det skide visum Grr lad være med at sætte næsen op eft. 6-8 uger jeg håber ikke at der vil gå så lang tid for jer, lykke til It’s deep how you can be so shallow |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 08/07-2007 00:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Hej Min kæreste var i sidste uge (D. 3 Juli) på Ambassaden for at aftale møde ang. Visa møde og jo hun kan få et møde D. 7 August. Jeg har spurgt på Ambassaden pr. email og der er ventetiden den samme som hvis hun selv tager derhen og spørger. Der vil så være en ventetid på 4 til 8 uger på svar om Visa er godkendt fik jeg at vide pr. email, det er vel at mærke efter hun har ventet 4 uger på det første møde så totalt er det nok omkring 8 til 12 uger det vil tage at få visa. Træls må man sige. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 10/07-2007 21:52
|
vi skulle vente 4 uger på at få lov til at søge, men jeg skrev en mail til ambassaden at hvis de fik afbud, ville vi gerne have tiden, det betød at ventetiden kun var 15 daqe, så tog det 3-4 dage efter inden jeg modtog apir om at hun fik visum hvis jeg kunne stille bank garati. og jeg fik brevet tirsdag men min rådgiver havde først tid næste tirsdag, der fik jeg så lavet bankgarati og allerede om lørdagen ringede de fra visum kontoret og sagde visum var gået igennem og modtog brev at det var sendt til bangkok om mandagen hun må da først flyve den 30 juli, da bank garatien først træder i kraft der. skulle den efter visum kontoret. roste dem også meget over det har gået så stærk. hvis vi trækker den uge fra jeg ventede på banken, så tog detkun 9-10 dage jeg er imponeret.... idag har vi købt flybillet og forsikring, så hun kommer den 31 juli |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 11/07-2007 01:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jamen tillykke, så har I da chance for at nyde noget af sommeren sammen her i DK, altså hvis vi får mere i år
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 13/07-2007 22:34
|
tak a det er lige det |
|
Spring til debat: |