Se indlæg
 Udskriv debat
Eftersøgt dansker anholdt i Thailand
Man sidder ikke fuld tid, derfor er han ude nu. han blev anholdt i januar og er kommet ud. Uden at være sikker, så sidder man vidst kun 2/3 tid.

dsd med pletfri straffeattestCool

Redigeret af d. 10/06-2007 11:40

rinpoche
Ellers er der historiske fortilfælde med ubesmittet undfangelse Grin

MDJ
Ajarn skrev:
Noget jeg ikke helt forstaar!!!

Du har siddet bag tremmer i 9 maaneder i Danmark...saa langt er jeg med.
Din kaereste i Thailand venter et barn????

Faar vi resten af historien???

På grund af at politiet endnu efterforsker må/ville jeg ikke udtale mig i sagen. Men nu er jeg begyndt at skrive herinde, så jegg skal love at fortælle det hele og hermed ville www.thai-dansk.dk være den første i verden der får historien.... Vildt ikke... smiler. men jeg syntes det er bedre end at nogle af de store aviser skriver den, for når de skriver den så skriver de den med få sandheder og resten finder de bare på.

MDJ
deepseadivers skrev:
Man sidder ikke fuld tid, derfor er han ude nu. han blev anholdt i januar og er kommet ud. Uden at være sikker, så sidder man vidst kun 2/3 tid.

dsd med pletfri straffeattestCool

det err nemlig rigtig,,,

Locturian
MDJ skrev:
Ajarn skrev:

På grund af at politiet endnu efterforsker må/ville jeg ikke udtale mig i sagen. Men nu er jeg begyndt at skrive herinde, så jegg skal love at fortælle det hele og hermed ville www.thai-dansk.dk være den første i verden der får historien.... Vildt ikke... smiler. men jeg syntes det er bedre end at nogle af de store aviser skriver den, for når de skriver den så skriver de den med få sandheder og resten finder de bare på.

Tjae, så vildt er det vel heller ikke, du er ikke ligefrem nogen forside nyhed nogen steder Wink Du har lavet noget økonomisk bedrag, er flyttet til Thailand, og er så blevet knaldet. Var du ikke flyttet til Thailand, var du nok ikke engang blevet nævnt i aviserne - Men fordi du har fundet sig en kæreste og bosat dig, er du ligepludselig blevet en "international forbryder"... Der er folk der begår meget værre end dig hver eneste dag, og dem hører man aldrig om...

Det sagt, det er svinsk det du har gjort, og forbrydelser betaler sig aldrig! Men, når det er sagt, så er økonomisk kriminalitet, specielt når det har lidt robin-hood effekt, og man snyder dem der har mange penge, så får jeg ikke så ondt i maven over det. Penge er papir. Penge er en ligegyldig sag når du en gang skal møde gud. Gerninger, handlinger og kærlighed mod din næstemand, er hvad der tæller.

Vi har alle lavet noget snavs, men vi lærer alle sammen. Om ikke andet, er du ihvertfald blevet en oplevelse klogere, og måske, kun måske, falder du aldrig nogensinde i samme grøft igen! Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Khun Tee
MDJ skrev:
Ajarn skrev:

For mig lyder det som om at du er stolt over at kunne svindle dig til penge, for mig lyder det som om du ikke er faerdig med at svindle endnu. Du venter bare paa det rette tidspunkt til at goere det igen, en gang forbryder altid forbryder. Din straffeattest vil aldrig blive ren ved politiet, de vil altid kunne kalde dine filer frem igen.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

oleskyum
MDJ, har jo selvfølgelig betalt alt tilbage ?Grin

Og når man eksporterer biler til Tyskland får man den Danske afgift tilbage, det synes jeg ikke vi har hørt om så bare gælden til bilforhandeleren er enorm.

Men efter hvad jeg kan se har han jo også snydt den danske stat, så derved os allesammen.

Så jeg ser ingen grund til at han kan leve en pletfri luksus tilværelse hernede i Thailand.

Det ligner lidt den stakkels bokser fra stald Palle Mark Hulstrøm der mente det var så synd for ham, da pengene skulle betales tilbage for alle smugler cigaretterne.

Mon ikke der lød andre toner, hvis man kunne komme i gældsfængsel jeg tror det.

prasat
så er han altså heller ikke være end det.

pasat

Hep
Hej Martin,

Personligt glæder jeg mig nu til at læse din beretning her på dansk-thai når retssagen er overstået.

Som jeg ser det har du lavet noget lort - blevet "fanget" og har så taget din straf. Så er den vel ikke meget længere.

Held og lykke med barnet.

I øvrigt - hvis man eksporterer biler fra Danmark til andre lande er det vist meget normalt at man ikke betaler registreringsafgift til den danske stat. Derfor er Danmark og os "danskere" vel næppe blevet snydt for mange kroner.

Hvis man bekymrer sig om snyderi mod Danmark burde man i stedet tænke på de mange multinationale firmaer i Danmark som aldrig har betalt skat her i landet. Firmaer som Coca Cola, Statiol, McDonalds etc undgår hvert år skattebetalingen i DK på trods af kolonorme omsætninger. Der hedder det bare ikke bedrageri men derimod transfer pricing.

dkjohnt
Om ikke andet, så kan ingen gemme sig i Thailand - længere, indtil deres pas skal fornyes. Så har man noget straf ventende hjemme i Danmark, så ved man jo selv hvornår friheden slutter.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Hvor meget tager staten ikke også røven på os de små i samfundet, jeg synes i hvert fald de gør det ved mig. Sad

Davser
JAmen det er da et udbredt, blandt de gode indvandrere,
vi har i danmark
At sende biler ud af landet, og få registreringsafgiften tilbage.
Men som sædvanlig, så er det iorden når de gør det.
Alle ved det men ingen vil røre ved det.

nu var det bare lige en dårlig dansker som fik ideen
og så ja han er jo kun dansker så anhold det svin.

Det samme med de søde indvandrere som køber en god bil kører en hygge tur til hjem landet og sælger bilen,og melder den stjålet når de kommer tilbage.
Det er underligt at deres biler aldrig bliver fundet Grin
bamsen

oleskyum
Det er mig ganske uforståeligt, at han nærmest skal have helte status fordi han var kriminel.

Og til Hep., hvis man eksporterer en bil fra Danmark får man afgiften tilbage. Og var det ikke 39 BMVer, helt nye så snakker vi altså om et milionbeløb han har fået udbetalt fra statskassen, men det er da muligt, at jeg tager fejl, han har nok afleveret dem tilbage på grund af dårlig samvittighed.Cool

Og hvordan det kan blive til et spørgsmål om indvandrer er ret uforståeligt for det er jo ikke ulovligt, at sende biler ud af landet, men har man først svindlet sig til dem og derefter solgt dem, så er det lidt af en anden sag.
Og hvorfor skulle en indvandrer ikke have lov til tilbagebetalingen, hvis han sælger sin bil i udlandet, han har jo betalt afgiften da han købte bilen.Cool

Og det er da muligt, at staten tager røven på os, men skulle vi så ikke lukke alle de økonomiske kriminelle ud og give dem fritagelse for tilbagebetaling. Grin

At Coca Cola ikke betaler skat i Danmark er så undskyldning for at lave økonomisk kriminalitet, den forstår jeg heller ikke. Cool

Men at staten ikke kan finde en måde at få betaling fra de multinationale på er utroligt.Shock

MDJ
Hep skrev:
Hej Martin,

Personligt glæder jeg mig nu til at læse din beretning her på dansk-thai når retssagen er overstået.

Som jeg ser det har du lavet noget lort - blevet "fanget" og har så taget din straf. Så er den vel ikke meget længere.

Held og lykke med barnet.

I øvrigt - hvis man eksporterer biler fra Danmark til andre lande er det vist meget normalt at man ikke betaler registreringsafgift til den danske stat. Derfor er Danmark og os "danskere" vel næppe blevet snydt for mange kroner.

Hvis man bekymrer sig om snyderi mod Danmark burde man i stedet tænke på de mange multinationale firmaer i Danmark som aldrig har betalt skat her i landet. Firmaer som Coca Cola, Statiol, McDonalds etc undgår hvert år skattebetalingen i DK på trods af kolonorme omsætninger. Der hedder det bare ikke bedrageri men derimod transfer pricing.

Han har ret i at danmarkaldrig er belet syndt for der bliver først betalt afgifter i danmark når bilerne får nummerplader og det har de aldrig fået og det med at være stolt det kan man sku ikke sige jeg er for jeg har fået et liv i mellemtiden og det liv er ikke vær at meste og ikke for penge.

Men alle her deres at sige og det er deres holdninger og sådanne er det jo.

John
Jeg er helt enig Ole.

Der er en ting jeg ikke forstår: Hvordan kan det være at du har fået din dom, siddet den af og politiet efterforsker stadig?

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Hep
oleskyum skrev:
Det er mig ganske uforståeligt, at han nærmest skal have helte status fordi han var kriminel.

Og til Hep., hvis man eksporterer en bil fra Danmark får man afgiften tilbage. Og var det ikke 39 BMVer, helt nye så snakker vi altså om et milionbeløb han har fået udbetalt fra statskassen, men det er da muligt, at jeg tager fejl, han har nok afleveret dem tilbage på grund af dårlig samvittighed.Cool

Hej Ole,

For mig har han hverken heltestatus eller nogen som helst anden status. Han har begået noget kriminelt – han er blevet snuppet – han har afsonet sin straf og dermed er han en fri mand igen. Jeg er ophøjet ligeglad med hvad manden har gjort da han nu har udstået sin straf og da vi lever i et retssamfund må det vel være godt nok. At straffene i Danmark så er lige lovligt små i nogle henseender er en anden snak.

Grunden til at jeg kommenterede indlægget var såmænd bare fordi du skrev noget der var direkte forkert.

oleskyum skrev:
MDJ, har jo selvfølgelig betalt alt tilbage ?Grin

Og når man eksporterer biler til Tyskland får man den Danske afgift tilbage, det synes jeg ikke vi har hørt om så bare gælden til bilforhandeleren er enorm.

Men efter hvad jeg kan se har han jo også snydt den danske stat, så derved os allesammen.

På samme måde som du ikke kan lide at man gør manden til ”helt” synes jeg ikke at man skal gøre det værre end det er. Det er så nemt lige at konkludere noget selv og så bliver manden straks til en social bedrager, skattesvindler med mere, men hvis ikke man har alle facts og i øvrigt kender til bilhandel over grænser bør man nok ikke spekulere så meget i det.

Som Martin nu allerede har skrevet betaler man først afgiften til staten når der kommer danske nummerplader på. Eftersom at bilerne blev eksporteret til udlandet har der altså aldrig være betalt eller skulle betales afgift og den danske stat og alle os lovlydige borgere har altså ikke lidt noget tab.

oleskyum skrev: Og var det ikke 39 BMVer,

Nix det var Audier

bamsen skrev:
Davser
JAmen det er da et udbredt, blandt de gode indvandrere,
vi har i danmark
At sende biler ud af landet, og få registreringsafgiften tilbage.
Men som sædvanlig, så er det iorden når de gør det.
Alle ved det men ingen vil røre ved det.

nu var det bare lige en dårlig dansker som fik ideen
og så ja han er jo kun dansker så anhold det svin.

jeg ved ikke hvor du vil hen med det, regler for udførsel af køretøjer og tilbagebetaling af afgift kan du læse om på told og skat hjemmeside det kan mujaffa gøre og det kan du og jeg også. fulstændig legalt,

kriminelle der fører sig frem i Thailand har jeg set alt for mange af, dem gider jeg bare ikke.

hvordan denne klaphat har kunnet få tiltusket sig 29 biler uden at betale er mig en gåde. det er i hvert fald ikke studenterhuen der har trykket på hjernen

når alt kommer til alt har han nu nok kun været bydreng, den store fisk er ikke dømt, derfor mundkurven...
Redigeret af d. 12/06-2007 17:09

Davser Lung
Ja men de udfører dem ikke
De gemmer bilerne her hjemme og laver tricks med dem

Ja jeg syntes nu nok at martin har hjernen med sig
når han kan lave det tricks.
Og nu gætter du vist nok om hvad der er sket,med bagmænd Grin

Næste indlæg bliver sikkert at det er nogen fra mars som har hjulpet ham Grin

Jeg er skide misundelig, på at jeg ikke selv har kunne finde på det trick.Grin

og gemt pengene,og så taget dommen og så rykket ud til thailand bagefter
yah bamsen

oleskyum
Hvad så , hvem er smartest dem der bliver taget, eller dem der laver trick med bilerne.

Nu varer det nok heller ikke længe inden vi skal til at juble over dem der snart må komme ud, pengetransporten med de omkring 50 mill,
de kan nok leje nabo grunden her i Thailand.

ja dem som ikke bliver taget de er jo smartest

Ja de skal snart ud.så er det sgu spændende at se hvad der sker
bamsen

Spring til debat: