Se indlæg
Indsamling...
|
|
Leif |
Lagt på d. 01/01-2005 14:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
Jeg skal ikke afgoere om andre stoetter et projekt, det er op til jer selv. Men jeg har forsoegt at finde ud af hvad Rolan's indsamling gaar ud paa.. Saa i faar lige en kopi af spoergsmaal og svar.. Min indstilling er helt klar i den retning.. ............................................................................................. From: leif siripot To: chin pless Sent: Saturday, January 01, 2005 6:20 AM Subject: Re: medlem Hej Roland.. Ja det med at stoette asien, det havde jeg vist faaet fat i, dog fremgaar det ikke hvordan i har taenkt jer at formidle stoetten videre.. Men medlemskabet.. Jeg troede foerst det var en have man kunne besoege i stil med Jesperhus ogl... Ud fra navnet..... Men det er det ikke, vel. Det skal forstaas saadan at man kan faa rabat i jeres forretning og have chancen for at vinde et eller andet, hvis man er medlem, er det rigtigt forstaaet.? præmier og tilbud det har vi lavet om til 50 kr som ubeskåret går til asien Hvad saa med de 125,- hvad gaar de til... Nu da der ikke laengere er nogen rabat, eller chance for at vinde et eller andet... Hvilket jeg heller ikke lige kunne finde noget om, hvad er det man kan/kunne vinde.. Og hvordan foregaar lodtraekningen.. .............................. Svar, manglende svar Hej igen nej vi er ikke en besøgshave indnu men det er meningen at det skal være en park med haver frå hele verdenen hvis alt går vel det med medlemsskabet er rigtigt egentligt var det min mening at lave en helt ny internet side kun om støtten til asien men at lave den tar tid plus at ingen ville kende til siden men derimod er min egen side godt kendt og vel besøgt på grund af de medier vi reklamere i og havde egentlig opgivet tanken da jeg kom til at tænke på at jeg kunne brugge min medlems side istedet og hvis det kunne få flere til at støtte op om det ved at få medlemsskab er det ok for mig med viderformidlingen kommer det an på hvor mange penge der kommer ind har ikke besluttet mig endnu men jeg vil prøve at sætte forskællige ting igang i nærmere fremtid bla de messer jeg skal på men tror at støtten kommer til thailand tanken er at der skal bygges et børnehjem eller støttes et evt sammen med budisterne eller andre på denne måde går der ikke så meget på administration plus at folk der støtter projektet kan følge det de støtter håber du har fået svar på dine spørsmål ellers kan du skrive igen du har set linket på thaisiden ik syntes jeg har set dit navn før ? mvh rolan pless Jeg syntes det er lidt tynd, men hvad siger i.. Vi er jo ikke altid enige.. |
|
|
Stampe |
Lagt på d. 01/01-2005 15:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 305 |
Vi har givet 400 kr. til læger uden grænser har også givet penge til offrene i Thailand i templet i går Hilsen Stampe |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 01/01-2005 18:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Ja nu starter alt hysteriet, vi er alle dybt berørt af katastrofen, så jeg vil nok sætte mange ????????? ved privat konto. nr. m.m. det er set før. Det er en helt offentlig forretnings hjemmeside, den mener jeg, som Leif ikke er passende at bruge til dette formål. Hvis vi vil donere penge direkte til Thailand, tror jeg sagtens, vi i dette forum kan finde andre til at påtage sig dette. |
|
|
surin |
Lagt på d. 01/01-2005 18:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 938 |
jeg er nu heller ikke intereseret i at donere penge til en fremmed der endnu ikke ved hvad pengene skal bruges til og når han så taler om administrations omkostninger sig mig har han tænkt sig at tjene penge på thaiernes ulykke?? |
|
|
rolan |
Lagt på d. 01/01-2005 20:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
hej rolan her nu er jeg godt nok ved at være tosset leif har fåety enu en besked fra mig men den er ikke kommet ind på siden innu er det forde at i er gift med taeier at i ikke kan stole på andres gode hensigter en anden ting jeg har først nu fundet ud af at der stå noget om os her har kikket ind flere gange for at se om der kom en reaktion men har først fundet den nu desuden trode jeg at leif skrev til mig privat der var ingen ting om at vores projekt skulle bagtales her på denne side havde jeg vist det havde jeg kunne svare jer alle at leif ikke kan læse er ikke mit problem men det blir det når der kommer uriktige oplysninger for det første var vores medlems skab før katastrofen intraf på 175 kr det er nu nedsat til 50 kr det står der også på internet siden men leif har vbel ikke engang været inde og se er der andre som ikke kan forstå buskabet så skriv så jeg kan få det rettet[u][/usom ubeskåret går til ofrene udgifterne betaler jeg og det er ikke for at tjæne penge det koster mig penge men det betaler jeg gerne jeg er ikke smållig dette var det siste leif skrev til mig Rolan Pless Jo du har ret mit navn er flere steder paa Dansk-thai-website.. Jeg har haft meget md Dansk - thai forhold at goere inden jeg flyttede her til Thailand og har moedt rigtig mange som har haft en god ide.. Men jeg syntes godt nok dit initiativ er noget tynd.... Ingen planlaegning overhovedet, ingen vedtaegter ogl. .. rigtig.. Det er tvivlsom om dit projekt overhovedet er lovlig.... Men alt det om kontingent osv.. det svarer du ikke paa... mvh Leif dette var mit svar hej leif hva faen bilder du dig ind tvivlsomt om det er lovligt for det første er det ikke en forening men en intægtskilde som jeg har i mit firma og har eksisteret før katastrofen hvor folk også har vundet ting og gavekort og fået specielle tilbud at jeg så vælger at pengene skal gå til tailand i stedet for til mig det syntes du er lidt tyndt før var det en medlems forening til butikkens kunder til at fortælle om fisk og dív inden for haver dem findes der mange af i danmark før tog vi 175 kr jeg tilbyder bare at hvis man donere penge kan man blive gratis medlem men man kan også vælge det fra og donere penge anonymt som vi skriver blir der lavet en ny til havefolket jeg forstår ikke rigtigt hvad det er du mener jeg ikke fortæller om kontigent ovs jeg har ellers prøvet er det stadig ikke nok kan du sende mig dit tlf nr så skal jeg nok ringe til dig det er måske nemere det gør jeg gerne du skulle ta at komme hjem og se hvad folk går og gør for at samle penge ind hjemløse og alle gør mange ting på 4 dage er der samlet 13 mill ind fra private jeg har været i tvivl om jeg ville øde lægge min foeretning ved at gøre det her foreksembel ligner min forside ikke en forretning mere og tænker folk at det er et stundt er lidt sur men er aligevæld glad for at du skriver planlægning nej men ideen er kun 2 dage gammel hvad har du tængt dig for det andet er der så meget hjælpe udstyr som står på fly mange steder i asien som ikke blier læsset af pgr dårlig organation 'vores hvis der kommer penge nok skal bygges som børne hjem det gøres ikke på en uge men skal planlægges med myndihederne og evt munke og private istedet for at være negativ skulle du helere komme nogle ideer nu du bor der ideen har jeg fra norge hvor jeg har artbejdet i 8 år og mødt min THAI KONE gift på 4 år det var også et børne hjem som blev finanseret af privatte i rusland det gik godt men nordmænd er heller ikke så fordømmende som mange danskere dem som kender vores butik har ingen problemer med at støtte os du kan jo bare se vores side den har kørt sådan siden den 29/12-04 kl 21 00 dk tid katastrofen er lige indtræffet og så tror du det er organiseret havde jeg vist det var sket havde jeg sendt en advarsel ps det er meningen at der skal laves en side hvor der blir fortalt om fremgangen og folk kan komme med ideer . projektet skal der også fortelles om tages bileder og osv det gør måske også at folk har lyst til at fortsætte med at støtte i stedet bare for nu jeg kan ikke selv lave siden har en anden til det og han skal have tid det betaler jeg også selv sammen med porto tlf præmier og min tid. der kommer også revisor og advokat og den konto der blir brugt er ny og har intet med min forretning at gøre mvh rolan og undren over at folk kan have noget imod at man vil hjælpe andre jeg bevare gerne spørsmål fra jer og modtar gerne råd og foreslag ps det ser sort ud for min forretning hvis alle deler jeres synpunkt det gør de heldigvis ikke mvh rolan støt os |
|
|
rolan |
Lagt på d. 01/01-2005 20:15
|
ps selv om prisen nu kun er på 50 kr er der stadig rabatter og præmier at vinde nu til surin hvis du tror jeg gør dette for penge så kan du jo melde dig ind og se omdu kan vinde en præmie hvis du mener at man kun kan gøre noget for at få noget igen jeg har ogse selv donerert penge over tlf men vil også selv gøre noget mvh rolan jeg er vred forde jeg føler at min ærlighed blir pisset på |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 01/01-2005 21:03
|
Hej Roland. Det er muligt, du i en god mening gerne vil, hjælpe direkte i Thailand, men med de problemer de står overfor, tror jeg ikke de har behov for nogle velmenende amatører. Der skal proffesionelt hjælp til dernede. Hvis du havde kørt en indsamling, sideløbende med din forretning som havde samlet ind, før denne katastrofe, ville det havde været helt naturlig, at bede om donationer til et løbende projekt. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 01/01-2005 21:33
|
hej oleskyrum rigtigt men jeg mener nu heller ikke at thaierne eller munkene er amatøre det er jeg, det ved jeg godt men når jeg går jeg ind for noget gør jeg det 100 % og det kan være lige så godt som profesionelle de store er der her og nu ved næste katastrofe er de videre det her skulle gerne blive fremover i tilfælde af at der ikke kommer penge nok ind vil jeg selfølgelig ikke starte noget så vil pengene blive overført til f.eks red barnet eller tempel eller de folk som ønsker det kan få pengene retur eller nogle som er igang med f.eks det samme det jeg syntes er underligt men jeg havde det på fornemelsen da jeg satte mit link her er at falangerne er de mest negative tak for et konstruktivt svar mvh rolan |
|
|
surin |
Lagt på d. 01/01-2005 21:54
|
rolan skrev: ps selv om prisen nu kun er på 50 kr er der stadig rabatter og præmier at vinde nu til surin hvis du tror jeg gør dette for penge så kan du jo melde dig ind og se omdu kan vinde en præmie hvis du mener at man kun kan gøre noget for at få noget igen jeg har ogse selv donerert penge over tlf men vil også selv gøre noget mvh rolan jeg er vred forde jeg føler at min ærlighed blir pisset på alene det at du vil have at folk melder sig ind i din forretning og betale for det viser at du ikke gør det her alene for at hjælpe |
|
|
rolan |
Lagt på d. 01/01-2005 22:12
|
til surin så noget ævl læst du ikke hvad jeg havde skrevet til leif om at jeg i første omgang ville lave en internetside allene til støten men at det tar for lang tid at blive besøgt i kan jo gå ind og se på nogle af jeres egne sider og se hvormange besøgende der er det tar tid men da der har været ca 20000 på min side siden februar var det den beste måde og før nogle siger at den kun står på 2600 er det fordig vebstedet er lavet om og folk behøver ikke at melde sig ind for at støtte projektet de kan gøre det anonymt gå ind på siden og se på midt til venstre støt asien og læs så fostår du måske lidt mere men jeg bøjer mig jeg ændre lidt i tægsten fjærner kontigent da det nok er misvisende mvh rolan |
|
|
jager |
Lagt på d. 02/01-2005 00:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
jeg syntes du skal fortsætte det kan ikke skade det du gør, du vil altid møde nogle mavesure elementer som leif og surin, de har kun negative ting at sige om næsten alt. jager |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 02/01-2005 04:04
|
Antal indlæg: 1145 |
Roland maaske er det du vil gore som du siger det er. Jeg ved det ikke. Du gor heller ikke meget for at overbevise nogen om at det er. Jeg har seet din hjemmeside, og kan se du er forretnings mand. Jeg kan derfor ikke forstaa at du ikke har lert dig selv at komunikere med folk paa en ordentlig maade. Alt du gor er at overbevise flere og flere om at du er en platugle. Maske er du en platugme, maske ikke. Sporg dig selv og se om du kan leve med svaret. Det er rart at du vil hjelpe ofrene her i Thailand og det gor du saa. Der kommer sikkert et giro kort ind af din dor som du kan indbetale et belob paa. Du behover ikke hjelpe med at samle penge ind, det er der mange profesionelle der er langt bedere til. Et par sporgsmaal? Hvad er din interesse for Thailand? Hvorfor bliver du medlem paa denne side netop nu? Sover du godt om natten? Godt Nyt AAr. |
|
|
Leif |
Lagt på d. 02/01-2005 04:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
ja dagen efter at vi har drukket for meget beer Chang.. Han skriver hoejt klart og tydeligt. præmier og tilbud det har vi lavet om til 50 kr som ubeskåret går til asien Men nu siger han saa pludselig at der stadig er noget at vinde...Saa om jeg kan laese. maaske ik. Han ved ikke hvor pengene skal hen, men maaske til Thailand... Og Rolan jeg har fattet du er sur.. du maa undskylde at jeg ikke naede dine sidste mail.. Men du ved maaske ikke at der er en tids forskel og da jeg er ved at vaere gammel, saa blev jeg lidt traet og gik i seng. Praecis samme consept er set foer, uden der er kommet en kr. til Thailand.. Dermed ikke vaere sagt du ikke har reelle hensigter, men du har selv lagt op til at faa kritik, ved at svare undvigende / modstridende og ikke have nogen plan. Og alt andet lige saa havde der vaeret mere plan i at samle ind til en af de organisationer som i forvejen hjaelper og har erfaringen. Om faranger og Thai gifte er mest mistro.. ja det har du nok ret i.. Gad vide hvorfor. Og ingen giver udtryk for ikke at ville hjaelpe, men jeg tror de fleste af os, gerne vil vaere sikre paa at pengene reelt gaar til hjaelp. At din indsamling gaar fint.. jo det tror jeg da gerne, for alle dem som sad og overvejede om de ville give 175,- de kan nu faa det samme for 50,-. Du har ikke tid til at lave hjemmeside, hmmm du havde da tid til at lave den anden om lynhurtig. Du maa undskylde, men jeg syntes det roder lidt... |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 02/01-2005 08:50
|
jager skrev [url]jeg syntes du skal fortsætte det kan ikke skade det du gør, du vil altid møde nogle mavesure elementer som leif og surin, de har kun negative ting at sige om næsten alt. jager[/url] Hej jager. Jeg vil gerne korrigere din udtalelse, (det kan ikke skade) der er vi så absolut uenige. Alle tiltag der måske mislykkes, skader utolig meget, det kan ses under mange af de negative indlæg. Tror du virkelig ikke der er en grund til, at nogle ser med negative øjne på disse tiltag. Dårlige erfaringer er som regel grunden til det. Der har været utallige eksempler, med Thailand, hvor det har været et spørgsmål om at tjene hurtige penge, |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 02/01-2005 11:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Rolan, Jeg er virkelig ked ad mit indslag har startet en "lavineskred" af hetz imod dig, det var ikke mit hensigt. Men alarmklokkerne ringede med det samme , som Leif skrev:<<af dårlige erfaringer før>>, og det blev ikke bedre af da du spurgte til Brandt"s forhold. Det er ikke det du siger , men måden du siger det på .Hvad tænker mon den mand på, er Brandts liv et sæbeopera" a la "SKUM". Først var det underholdende,så blev det kedeligt og til sidste manglede han igen underholdning. Hvordan kan man tage sådan en mand alvorligt som gemmer sig i kulissen og griner ad os i ly af anonymitet for lige pludseligt at dukke op efter denne tragedie (jeg skal pas på stavemåden ellers kommer Bussamand efter mig),hvorfor havde han ikke givet sig til kende før og gjørde opmærksom på sin forretning (De Gule Sider)og hjemmesiden (links)som skulle være efter eget udsagn besøgt/set af mange før 31/12/04, jeg har endnu ikke set nogle tilkendegivelse her i forumet om denne påstand. Endnu en gang, har du virkelig reelle hensigter med din indsamling må du modtage min offentligt og uforbeholdende undskylning . M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 02/01-2005 11:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Som udgangspunkt syntes jeg det er en smuk ide, at lave en indsamling til støtte for de stakkels mennesker i Thailand. Men når man blander det sammen med sin private gesjæft bliver man pr. automatik noget mistænksom – og med gode grunde. Det er ikke første gang at en her på Webben forsøger sig sammen med sin Thailandske kone at ”lave kassen”. Nærmere uddybelse skulle være unødvendig. Føler man for at ville hjælpe, er der mange muligheder for at gøre det gennem en mere lødige og autoriseret kanal. Selv har jeg givet til Dansk Røde kors. Hilsen Rasmus |
|
|
jager |
Lagt på d. 02/01-2005 11:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
hej oleskyum hvis vi skal til at frygte hvad indsamlingerne bliver brugt til eller hvor meget af det som indsamles går til administration, så er jeg ret sikker på at den sidste del af den overlevende befolkning dernede også dør, men prøv at se hvis du giver 100 kr til rødekors, hvor mange penge vil så egentligt gå til ofrene, og hvad vil gå til adm. jeg ville aldrig selv give penge til rolan da det ikke er her pengene kan bruges bedst lige nu, men jeg kan stadig ikke se hvorfor han skal lægges ud som om han er en svindler, bare fordi han har nogle gode hensigter. vi vil helt sikkert i det næste år se at vores penge som vi betaler til de store indsamlings steder, i nogle tilfælde bliver brugt forkert, skal vi så også lade være med at yde vores bidrag der. jager |
|
|
surin |
Lagt på d. 02/01-2005 12:05
|
hej rolan jeg ved ikke om du er seriøs eller ej men din plan om at hjælpe er for tynd du ved ikke hvad hjælpen skal gå til du ved ikke hvornår og hvordan du blander det hele sammen med din forretning ved medlemskab der er ingen der kender hverken dig eller din forretning prøv lige at vende den om ville du selv støtte noget sådant eller ville du støtte et veletableret fortagene hvor du ved hvad pengene bliver brugt til selv sender jeg imorgen de 500 kr jeg ellers ville have brugt til raketer til henrik på cafe europa på anbefaling af webmaster se tråden nyheder vigtig information fra henrik cafe/europa |
|
|
surin |
Lagt på d. 02/01-2005 12:16
|
jager skrev: hej oleskyum hvis vi skal til at frygte hvad indsamlingerne bliver brugt til eller hvor meget af det som indsamles går til administration, så er jeg ret sikker på at den sidste del af den overlevende befolkning dernede også dør, men prøv at se hvis du giver 100 kr til rødekors, hvor mange penge vil så egentligt gå til ofrene, og hvad vil gå til adm. jeg ville aldrig selv give penge til rolan da det ikke er her pengene kan bruges bedst lige nu, men jeg kan stadig ikke se hvorfor han skal lægges ud som om han er en svindler, bare fordi han har nogle gode hensigter. vi vil helt sikkert i det næste år se at vores penge som vi betaler til de store indsamlings steder, i nogle tilfælde bliver brugt forkert, skal vi så også lade være med at yde vores bidrag der. jager hvad hvis vi alle helt ukritisk støtter indsamlinger uden at se på hvor hjælpen ender og hvor meget der går til admin. hvor længe tror du så der går inden at der er 1000 vis af indsamlinger hvor alt indsamlet går til admin??? |
|
|
Boom-Boom |
Lagt på d. 02/01-2005 13:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Er der nogen herinde der har kendskab til om vi "mangler" nogen medlemmer af Dansk-Thai. Ved at mange var/er i Thailand i øjeblikket. Når man tænker på at Thailand egentlig burde være noget mere udviklet end de andre katastroferamte lande undre det mig, at de er så "konservative/langsomme" mht. tabstal. Virker lidt som om de lurepasser lidt! Sri Lanka var utrolig hurtige til at slå alarm og bede om hjælp. Virker utroligt at Burma ikke er hårdere ramt, men det er vel trods alt et militærregime med alt hvad det indebærer. /Boom-Boom [small]Up to me, he he!
[/small] |
|
Spring til debat: |