Se indlæg
 Udskriv debat
Ægteskab med udløbsdato
Webmaster
Rart at se Sine give os herinde en lille tilbagemedling.

Når jeg læser artiklen på Jyllands-Posten så kommer jeg til at tænke på ordsproget "Kan du ikke få den du elsker, så må du elske den du får". Dermed ikke ment at jeg finder noget galt i det, selvom kærlighed ved første blik selvfølgelig er at foretrække, men det går jo ikke altid som præsten prædker.

Jeg tror hellere ikke på at den med "Kan du ikke få den du elsker, så må du elske den du får" er noget specielt thailandsk/isaansk. Det har også været meget almindeligt herhjemme, og selv den dag idag er jeg da bekendt med rene dansk/dansk forhold som er baseret på det og vel og mærke fungere. Måske med en anden movitation end penge i de rene dansk/dansk tilfælde, men ikke desto mindre et forhold som fra starten ikke har været den store kærlighed men noget som løbene har udviklet sig.

Selvfølgelig ender det da også i ren kage i nogle af tilfældende.

Om skilsmisseprocenten så er højere i de tilfælde, det aner jeg virkelig ikke men umiddelbart tror jeg det ikke.
Redigeret af Webmaster d. 19/05-2007 12:29
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jesperfrb
1000 tak til Sine, for at deltage i debatten og uddybe artiklen i JP.

Det er jo rart at se at der findes mere dybdegående undersøgerlser, så det hele ikke bliver sentationssladder, hvilket jeg syntes mange af de artikler der skrevet om thai-danske ægteskaber er!Sad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
I lighed med Paulsensp vil jeg også udtrykke min beklagelse overfor Sine mht mine bemærkninger omkring hvad jeg opfattede som et meget overfladisk opkog af de faktuelle forhold.
Det er tydeligt at din fulde artikel er langt mere nuanceret og vægtet end hvad der fremgår af JP`s kortfattede artikel. Samt at der tydeligvis ligger en solid research til baggrund for artiklens konklusioner.

Jeg stiller dog stadig spørgsmålstegn ved at 95% af de thailandske ægtefæller skulle komme fra Isan, hvilket den igangværende afstemning - godt nok på et beskedent grundlag - også tydeligt indikerer. Men det er jo nok mere en biting Smile

mvh
rinpoche

msr - Martin Rasmussen
Kære Sine

Tak fordi du selv er kommet til orde..

Jeg har ikke skrevet nogle negative indlæg om dig, men skal være helt ærlig og sige at jeg har haft stor lyst til det..

Sådan som du bliver gengivet i JP, var i mine øjne endnu et udtryk for komplet mangel på viden om hvordan det rigtigt forgår..

Dine egne ord, virker dog meget mere troværdige

Lige nu har jeg det med JP som med ekstra bladet... I mine øjne en temmeligt smalt begavet avis, der er tom hvor andre tænker....

Msr

http://www.winepusher.dk
MortenDue
Kære Sine

Tak fordi du har skrevet herinde. Hvis du kigger rundt i alle debatterne vil du se at her er folk at vidt forskellige meninger.

Jeg håber, at du vil tage til orde her på DTW, og bidrag troværdigt og positivt til debatterne.

Velkommen.

Morten
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
bastian
Hende Signe har helt ret ,hvis i tror at en 20årig super smuk pige "elsker" jeg og ikke jeres penge så er i undskyld udtrykket godt dumme
vi tjener lige så meget på en dag som de gør på en måned så selvfølgelig elsker de penge
jamen min kone.........hold nu kæft .....eksempel....hvor mange thaipiger tar til Ukraine???????ingen abselut ingen
de elsker vores penge og vi må bare leve med det og passe på vi ikke brænder nallerne for meget, og hvis vi gør er der 1000 andre piger som gerne vil giftes lige meget hvor gamle tykke tynde og grimme vi er.

lad nu være med at overfalde mig det er ærligt og lige ud af posen

rinpoche
Du lider selv af forudfattede meninger bastian, du tager som givet at en 20 årig smuk ung pige bliver gift med en hvad? Gammel, grim, fed, skaldet stodder?
Personligt kender jeg en del unge, smarte, sportstrænede danske fyre der er blevet gift med unge thai piger i deres egen aldersklasse, selvom jeg selvfølgelig ikke afviser at dit scenario også finder sted.

Derudover, "vi tjener ligesåmeget på en dag som de gør på en måned? "Lad os modificere det til at nogle af os tjener ligeså meget på en dag som nogle af dem gør på en måned.
Jeg har en bekendt som er big time rejefarmer, han kunne købe hele din beboelsesblok, hvis han havde lyst.

Og mht dit ukraine eksempel, well, så hiver du jo dette eksempel lige ud af luften, uden at have noget at have det i.
"Ingen, absolut ingen", det ved du jo ikke det ringeste om, hvis det kommer til det.
Der melder sig umiddelbart nogle konkrete spørgsmål:
1) hvor mange ukrainiske statsborgere har thailand som deres feriemål?
2) hvorledes er deres visumregler?
3) deres engelskkundskaber?
4)hvordan ser de på thailandske kvinder i det hele taget?

Og sådan kunne vi blive ved.

Jeg afviser ikke dine synspunkter per se, påpeger blot at der er mange nuancer af gråt og din firkantede holdning er ikke specielt oplysende.
Redigeret af rinpoche d. 19/05-2007 20:40

Amagergirl
Kære Sine Plambech

Jeg vil takke for at du melder dig i debatten. Jeg beklager evt. tidligere misforståelser pga. artiklen i JP. Men du må forstå, at der hele tiden kom de negative udsagn om thaikvinder, enten at de er prostituerede eller er ”Golddiggers”. En dag er man nødt til at sige, at nu må det være nok. Man gider som thai ikke høre mere om det her, selvom mange af udsagnene er rigtige nok. Jeg har snakket med flere af mine thailandske veninder og vi vil rigtig gerne snakke med dig. Selvom vi kun er få, vil vi alligevel gerne prøve at gøre en forskel på thailandske kvinders image i Danmark.

Vi har desværre meget travlt for tiden. Jeg er nu i midt i mit afsluttende projekt på praktikpladsen. Andre kvinder skal også til danskprøver, nogle er på ferie og nogle skal flytte.
Jeg har læst dine artikler og jeg vil sige, at det er et godt stykke arbejde du har lavet. Men du må forstå at der er stor ”Kulturforskel” mellem Thailand og Danmark. Der er heller ikke et velfærdsamfund i Thailand, som den man finder i Danmark, og den samme økonomiske hjælp kommer ikke automatisk til alle landets borgere.

Med hensyn til ”Traffiking” og ”Prostitution”, vil det efter min mening måske hjælpe, hvis mange mænd ville stoppe med at opføre sig som ”SEX TURISTER” og spille ”MILLIONÆR” overfor de thailandske piger i Thailand. Folk i fattige lande tror bare at turisterne kommer fra Paradis, når de lever som konger på ferien og smider om sig med penge. Derfor lader mange sig besnære af ”denne luksus”, og nogle vælger så at prøve lykken i Vesten, men for langt de fleste turister bliver det jo hverdag igen for dem, når de kommer tilbage til deres almindelige rutineliv i deres hjemland. Og der kan så opstå problemer i forholdene mellem fx danske mænd og thailandske piger/kvinder.
Jeg kan godt forstå, hvorfor der er et forholdsvist stort antal thailandske piger i fx Danmark, som har en baggrund som enten prostitueret eller anden form for ”bar-pige” i Thailand, da mange af de mænd, som henter pigerne til de vestlige lande jo ofte kun færdes i netop turistbyer i Thailand, hvor bar-prostitution er en del af disse byers tiltrækningspunkt. Stadig i dag kommer mange turister som tager til Thailand ikke langt væk fra disse ”turistområder”, og får ikke indblik i den almindelige thailænders dagligdag og møder derfor heller ikke andre end fra ”barmiljøet”.

Vi glæder os til at uddybe de ting med dig.

Mvh.

Pafa

jesperfrb
Kære Pafa

Jeg er imponeret over dit gåpå mod, syntes at det er flot at du har overskud til at gøre op med den måde mange danske tænker: thai= prostitution. Jeg er bare bange for at du kæmper en forgæves kamp, men igen nogen skal jo prøve! og hatten af for at du tør/gider prøve!!

Håber at Sine tager kontakt til dig og dine veninder, så I kan få uddybet tingene, og at du får sagt hvad du mener og føler. For jeg kan kun dele dine synspunkter, og efter hvad jeg har læst det du skriver kan vi ikke være mere enige!!!

Hvis du har behov eller lyst er du velkommen til at kontakte mig!
Held og lykke med dit projekt!!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

mgj
Hej Sine Grin

Tak for dit indlæg, det er posetivt at få en tilbagemelding, der samtidigt kan uddybe det skrevne "sensations-forvrængning". Jeg vil også benytte lejligheden til en STOR undskyldning for min kommentar, men jeg er nok i "pindsvinestilling" (forsvars-stilling), da jeg er pisse træt af folks opfattelse af min kone, hvilket er synd for hende, og til stor irritation for mig!

Når vi er i byen om aftenen, og de fulde fjolser ser en Thai-pige, tror de det er lovligt vildt (selvom jeg står sammen med hende), samt at det er sikkert f.... eller man skal bare tilbyde betaling!!! Jeg prøver så at spørge hvad de ville sige til at jeg bød deres kærester 300 kr for et knald, så bliver de pissesure og siger det ikke er det samme??????

Yderligere bliver min kone "målt og vejet" af de danske piger når vi er til fest, og flere gider ikke engang hverken hilse på eller snakke!
Så bliver jeg sgu ked af det på min kones vegne, og skammer mig over at vi modtager hende på den måde, når jeg tænker på hvor posetivt jeg er blevet modtaget i de mange forskellige lande jeg har rejst i.

Kan tilslutte mig at penge er et vigtigt incitament for Thai-kvinderne, nåe de beslutter at drage udenlands. Men muligherne er altså (desværre) heller ikke vanvittigt store for dem i Thailand. Hvor de kan tjene en hel del mere i f.eks. DK, samt OGSÅ VIGTIGT de kan få et godt hjem, med en mand der behandler dem godt.
Min kone var gået fra sin eksmand 3 måneder før hun mødte mig, og ægtemanden drak og spillede alle pengene op (ikke alle thaimænd er sådan), og kom væltende hjem midt om natten og forlangte mad og sex, selvom hun skulle på arbejde tidligt om morgenen.

Det tog lang tid før hun forstod at jeg betragter hende som min ligeværdige, og diskuterer alle belutninger med hende, da de også berører hende. Hun knokler på med at lære dansk, så hun også kan tjene penge, dels så hun selv kan sende penge til Thailand, men også bidrage til vores FÆLLES husholdning!

Som sagt skal man ikke generalisere folk, og danskere er sgu da også lige så forskellige som dag og nat! Men jeg vil til enhver tid forsvare det jeg holder af!!

Og tak til alle for en god debat
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

Linepigen
PAFA skrev:

Jeg er helt enig i mange ting, der er skrevet den artikel, men jeg bliver fandeme sur på en ting, der står:

» Sine Plambech, der siger, at hun aldrig har mødt en thailandsk kvinde, der har giftet sig med en dansk mand af kærlighed.

Må man lige tage Sine i forsvar? Hun skriver, at HUN ikke har mødt en thailandsk kvinde, der har giftet sig med en dansk mand af kærlighed, ikke at INGEN thailandsk kvinde har giftet sig med en dansk mand af kærlighed.

rinpoche
Det er et bemærkelsesværdigt fortrolighedsforhold Sine i så fald har formået at opnå til de thailandske kvinder hun møder på sin vej, jeg mener det er vist ikke noget man lige braldrer ud med til alle og enhver.
Så meget desto mere bemærkelsesværdigt er det, at hun opnår en sådan grad af fortrolighed, hvis hun tilmed ikke engang behersker sproget?

Lyder altså lidt præfabrikeret.

Thamawat skrev:
Må man lige tage Sine i forsvar? Hun skriver, at HUN ikke har mødt en thailandsk kvinde, der har giftet sig med en dansk mand af kærlighed, ikke at INGEN thailandsk kvinde har giftet sig med en dansk mand af kærlighed.

Det er jo lige der skoen trykker, nemlig at hendes indsigt i thailandske forhold både dernede og herhjemme stadig er meget begrænset. Ligeså er hendes kilder "måske" fulde af løgn. Jeg kender f. eks ingen thaidamer som har fået 25 thaipiger herop. Det mest "normale" er vel at thaikvinder får 1-3 andre kvinder herop. men 25 kvinder forekommer helt sikkert i meget få enkeltstående tilfælde.

dsd

dr_dem
bastian skrev:

vi tjener lige så meget på en dag som de gør på en måned så selvfølgelig elsker de penge

Hvis du tager dem der bor ude på landet ( hvor min kone kommer fra) har en markarbejder ca. 100 bath om dagen alså ca 3000 bath om måneden, da de arbejder hele ugen også lør-søndag fra 7:00 til 19:00, så ud fra en markarbejder har du altså ca. 520,00 om dagen - skat = ca 7000,00 udbetalt pr. måned (ikke meget at leve af). Der sikkert folk i byen der tjener meget mere ved at have et godt job men de behøver ikke og blive gift med en faràng, og der findes også fattige folk i byerne som tjener mindere som måske har brug for at blive gift med en faràng.

Jeg har så lige snakket med min kone om ægteskab for penge, hun sagde så nogle gør det og nogle gør det ikke, hun kommer forøvrigt fra Nordthailand Chiang Mai/Long koad og hende og jeg elsker hinanden og har gjort det i 15½ år.

dr.dem
Redigeret af dr_dem d. 14/06-2007 15:41

rinpoche
Det forekommer mig, at megen journalistik i vore dage er præget af, at den pågældende forsøger at finde en vinkel på en artikel, der kan sælge, og så kun bruger de informationer der kan bekræfte selvsamme vinkel, mens man bekvemt lukker øjnene for andre kilder der modsiger denne.
Dette gælder ikke mindst for freelance journalister.

Jeg vil tillade mig at mene, at den samlede mængde knowhow omkring dette emne herinde på dtw langt overstiger Sines, og det synes klart, at hun står temmelig ene med adskellige af hendes postulater, fx. at 95% af alle danskgifte thailændere kommer fra Isan, jvf. afstemningen.

Spring til debat: