Se indlæg
 Udskriv debat
mindst 3 danskere omkommet
bahtman
af hvad jeg kan se i danske internetsaviser er mindst 3 dansker omkommet, ligesom 5 er savnet, s:aa-l vi kan jo kun frygte at tallet vil stige yderligere.
personligt opholdte jeg mig i bangkok og sov fra det hele, men har dog fulgt udviklingen igennem cnn, ganske skuffendne viste de thailanske tvkanaler ikke rigtig noget f:ee-lr ved solnedgang, men nu viser de hele tiden.

det ser ikke rat ud Sad

bahtman
kik evt forbi thaivisa phuket sektion
for at se hvad fastboene i puhket omr:aa-ldet har at sige

[url]www.thaivisa.com/forum/index.php?act=sf&s=&f=31[/url]

i en af emnerne er der bla et link til en hjemmeside med en masse billeder

bahtman
if:ee-llge thai tv er 3 kv:ae-lstet danskere nu ankommet til yderligere hospitalbehandling i bangkok.
ig:aa-lr aftes kunne jeg fra min altan se en l:ae-lngere kolone af ambulancer med tilskade kommendne som var blevet fl:ee-ljet til bangkok for at f:aa-l behandling.

i thailand efterlyser de i:ee-lverigt bloddoner, is:ae-lr fra folk som har den samme blodtype som europ:ae-lre.

har man lyst til at se thai tv ligger der et godt link over i navigation under links ogderefter midia hvorfra man ogs:aa-l kan l:ae-lse de thailanske aviser

jeg har ogs:aa-l lagt linket ind her

[url]www.angelfire.com/nj2/stanti/tv_network.html[/url]

surin
lige nu siger de at mindst 200 danskere er savnet i thailand

bahtman
ja det ser ikke godt ud, ser man bt idag kan man f:aa-l det indtryk at op mod 20 danskere er d:ee-lde.
SadSadSad

tv 11 sender ofte engelske nyheder hver time, og kl. ca.22.10 thai tid (16.10 dansk tid) er der omkring 40 minutter engelske nyheder. som man jo kan se paa pc derhjemme

bahtman
drop turen til de ber:ee-ldte omr:aa-lder

TAT beder turister is:ae-lr dem fra skandinavia om at lade v:ae-lre med at tage til thailand hvis de har planer om at holde ferie
i katastrofeomr:aa-lderne

[url]www.nationmulimedia.com[/url]

dkjohnt
Jeg er her nu og kan kun fortælle at der mangler ca. 21 hoteller, større og mindre samt at politiet siger at 388 bungalows er skyllet væk også. Nødhjælp er fremme og selv mange turister hjælper stadig til. Et rod uden lige. Snakket med flere Danskere her og mange mangler venner og slægtninge. Uha....der kan nemt være mange mange flere Danskere døde. Der hænger plakater med billeder af de døde foran politistationen. Håber det her får Thailand til at investere i varslings anlæg som mange andre lande har.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

bahtman
ja det ser ikke rat ud n:aa-lr de viser billeder i thai tvSad

oplevede du selv flodb:ee-llgen

dkjohnt
Nej, jeg kom igår. Bor et par timers kørsel nord herfra (Ranong) Måtte jo ned og se om mine venner var ok. Det var de heldigvis.
Men situationen er meget vanskelig. Der er ikke recurser nok. Masser af steder har man ikke set skyggen af hjælp fordi man koncentrerer sig om de hårdst ramte områder først. Det er jo hele kystlinien der har problemer. Selv om man nogle steder kører 1km fra havet, så ligger der liggestole rundt omkring. Så vandet har mange steder været langt inde. Imorgen kører jeg til Phuket hvor jeg også har venner jeg ikke har hørt fra. Har taget mange billeder som jeg vil prøve at lægge på min hjemmeside snart.

surin
dkjohnt skrev:
Nej, jeg kom igår. Bor et par timers kørsel nord herfra (Ranong) Måtte jo ned og se om mine venner var ok. Det var de heldigvis.
Men situationen er meget vanskelig. Der er ikke recurser nok. Masser af steder har man ikke set skyggen af hjælp fordi man koncentrerer sig om de hårdst ramte områder først. Det er jo hele kystlinien der har problemer. Selv om man nogle steder kører 1km fra havet, så ligger der liggestole rundt omkring. Så vandet har mange steder været langt inde. Imorgen kører jeg til Phuket hvor jeg også har venner jeg ikke har hørt fra. Har taget mange billeder som jeg vil prøve at lægge på min hjemmeside snart.

så mangler vi bare adressen på din hjemmeside

Pescator
Ja, det er frygteligt at læse at dødstallet efterhånden nærmer sig 50.000!!

mvh
Michael
Redigeret af Pescator d. 28/12-2004 22:38
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Boom-Boom
bahtman skrev:

TAT beder turister is:ae-lr dem fra skandinavia om at lade v:ae-lre med at tage til thailand hvis de har planer om at holde ferie

Hmm. Nogen grund til at især Scandinavere bør holde sig væk!!! Er det ikke alle.

( Dit link virker ikke loge i øjeblikket)

/Boom-Boom
[small]Up to me, he he!
[/small]

Pescator
hej BB,

Nej, det er selvfølgeligt noget vrøvl - uheldig formulering.
Men jeg læste andetsteds at især blandt skandinaver er de berørte områder meget populære feriesteder.
Men når tallene bliver regnet sammen er vi skandinaver sikkert et mindretal alligvel, idet de andre nationer er langt større end vores.

mvh
Michael

dkjohnt
Jeg skal først til at lave hjemmesiden nu. Svært, men hvis bamsefar kan, så kan jeg vel osse...haha.

Buggymann
Det er utroligt at et land tænker mere i penge end i menneske liv. Thailand blev advaret om at der ville/kunne komme en flodbølgeAngryAngry

Så de havde riglig med tid til at få folk væk fra kystenSadSad men det var jo årstiden med næsten 100 % belagte hoteller så de sagde ikke noget, for så ville de jo miste pengeAngryAngryAngry

Jeg ved så ikke hvad pris de sætter på et menneske liv ShockShock
men det kan ikke være ret meget.

Jeg vil håbe at de efterladte til de dansker og andre som er døde vil sagsøge Thailand på det groveste, for et meget højt beløb.

hvis de havde advaret var der mange børn og voksne som ville havde været i live i dag.SadSadSadSad

FØJ for et land med den indstilling

Parkpean AngryAngryAngryAngry

www.thaikontakt.dk
surin
det kan vel ikke forbavse nogen især ikke efter en tur i thailand

bahtman
Boom-Boom skrev:
bahtman skrev:

Hmm. Nogen grund til at især Scandinavere bør holde sig væk!!! Er det ikke alle.

( Dit link virker ikke loge i øjeblikket)

/Boom-Boom

jeg kan godt se at linket ikke virker

grunden til at de sage at is:ae-lr skandinaver skulle holde sig v:ae-lk var at der gik direkte fly fra dk til phuket, fra de store turistselskaber.
i mandags kunne jeg p:aa-l flere hjemmeside se at mange danskere stadiv:ae-lk ville til phuket .
det var saadan nogle turister der blev advaret imod,
men som du selv siger det er naturligvis alleCool

vil man afsted nu kan man evt tage en tur til cambodia, ankor wat, eller en tur til vietnam

bahtman
du kan finde link til de stor engelske sproget webmedier i thailand er p:aa-l siden

begynd at kigge her

http://www.dansk-...blinks.php

g:aa-l s:aa-l derefter ned i den fil som hedder nyheder og media

der kan du finde the nation og bangkok post med mere.
jeg ligger nogle flere link ind senere

Pescator
Tyrkiet-ekspressen ser ingen grund til at indstille deres fly til bla Phuket i modsætning til de 2 andre store rejsearrangører Star Tours og Mytravel.

Wa Hulen tænker de på ??

Artikel nedenunder:

mvh
Michael

http://www.bt.dk/...id=331510/

Af MARIA RASMUSSEN OG LARS PINNERUP

Trods de thailandske myndigheders bøn om ikke at sende flere turister til Phuket, flyver Tyrkiet Eksperten stadig danskere til det katastroferamte område.

»Næste afgang er i morgen. Vi vil flyve som planlagt. Det har vi ikke tænkt os at ændre på. Så længe udenrigsministeriet ikke fraråder at rejse til Thailand, er det ikke noget problem for os,« siger informationschef i Tyrkiet Eksperten, Lone Yalcinkaya.
Den holdning står hun tilsyneladende alene med i rejsebranchen, for både Star Tour og My Travel har aflyst deres rejser til Thailand. I øjeblikket er der store problemer med at finde logi til de turister, der allerede er dernede. Ofrene for kæmpebølgerne skyller stadig op på strandene, og myndighederne frygter at smitsomme sydomme vil sprede sig i området.
Også fra Tyrkiet Ekspertens gæster i Thailand hagler kritikken ned over rejsebureauet. Gæsterne føler sig svigtet af bureauet, hvis informationer i bedste fald er sparsomme.

Ikke opgaven moden

»Vi har tænkt os at sende den største klage til Tyrkiet Eksperten. Vi mener ikke, de har været opgaven moden. Selvfølgelig forventer vi ikke, at de har skullet kunne løse det hele, men vi føler ikke, at der har været nogen hjælp at hente,« siger Dennis Kristensen fra Patong.

B.T. har talt med flere af de i alt 890 gæster, som er rejst med Tyrkiet Eksperten, og mange af dem føler sig overladt til sig selv. Guiderne er ikke at se nogen steder. Men ifølge Tyrkiet Eksperten arbejder de otte guider i Thailand på højtryk og mangler kun at være i kontakt med ca. 20 mennesker, som rejser rundt på egen hånd.

»Der er hjælp at få, men der sidder ikke en medarbejder per gæst. Vi har orienteret os om, hvor vores gæster er. Nogle har hilst på vores guider, men når guider vurderer, at det ikke er nogen, som er kommet til skade, så fokuserer vi vores ressourcer, der hvor der er mest brug for det,« siger Lone Yalcinkaya.

På SkyRadio kan man fortsat høre reklamer for Tyrkiet Ekspertens rejser til Thailand, selvom det næppe er det ferieparadis, som det var for blot få dage siden.

»Det radiospot blev produceret i sidste uge, men vi har ikke haft tid til at fjerne det,« lyder forklaringen fra Lone Yalcinkaya.

Lagt på www.bt.dk den 29. december 2004 kl. 00:30

dkjohnt
Jeg mener det er helt forkert at sende gæster til Phuketområdet foreløbig. Men at stoppe alle fly til Thailand behøver man da ikke. Der er jo stadig 100vis af gode feriemål langs østkysten og inde i Siam golfen som ikke har mærket noget til katastrofen f.eks Koh Samui, Koh Phangan, Hua Hin, Pattaya for at nævne nogle få.

Spring til debat: