Se indlæg
 Udskriv debat
Forvirret endnu engang
Christian
Hej.
Nu er det snart 11. time før jeg rejser ned og gifter mig med min kæreste fra Thailand.
Jeg var inde på "ægteskabudengrænser"'s hjemmeside for at læse om familiesammenføring og blev en smule forvirret der der stod at hvis man søger FS fra hjemlandet, så giver det ikke min kone automatisk ret til at rejse med mig tilbage til Danmark men hvorimod hvis vi søger fra Danmark, så kan hun blive indtil sagen er afsluttet ??

Jeg har altid troet at når vi søger fra Thailand, så kan Danmark ikke nægte mig at bringe min kone tilbage indtil sagen er afsluttet.

Er der en venlig sjæl der vil fortælle mig om pproceduren omkring FS med ægtefælle og også gerne for 2 børn

Mvh./Christian

Hep
Hvis i søger opholdtilladelse fra Thailand af er din kone ikke berettiget til at rejse med hjem til Danmark umiddelbart.

I kan dog søge om et visum når i er blevet gift (så slipper du for at stille garanti) og så kan hun rejse til Danmark på det. Hun kan så opholde sig i Danmark indtil Jeres sag om ægtefællesammenføring er færdigbehandlet. Det kræver at i går ind til Udlændinge"service" og beder om Processuelt ophold mens de behandler sagen.

Bemærk at hvis i rejser til Danmark på et normalt turistvisum (hvor du har stillet garanti) og derefter indleverer ansøgningen om ægtefællesammenføring i Danmark så mister du garantien...

Spring til debat: